Brasserie Van Buuren

• Stokstraat
  • ...

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Buuren

• Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Nog steeds erg warm en dus toch maar weer buiten eten. Nu bij Brasserie van Buren op het Slevrouweplein. De meeste terrassen waren vanwege de warmte maar half bezet, maar gezellig genoeg. We aten we ons dagelijks broodje vooraf, vervolgd door een maaltijdsalade Beef en een Vleesplank mix. De salade was rijkelijk gevuld met uiteenlopende ingredienten, de vleesplank was een lust voor de carnivoor. Beide goed klaargemaakt en goed gegeten dus. Met een koffie tot besluit was onze maaltijd helemaal klaar. De bediening was vlot en persoonlijk, en geanimeerd, mede doordat er weinig werk aan de winkel was.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Laatste dag in Maastricht. Toch maar weer eten op het plein. Maar waar? Nu het duidelijk minder warm was dan eerdere dagen, waren de terrassen goed gevuld. Bij buurman Charlemagne waren we net geweest en de andere buurmannen om één of andere reden niet aantrekkelijk. Dus toch maar -zonder tegenzin- weer neergestreken bij van Buuren.
Dit keer kozen we -na ons dageljks brood- voor een satehschotel en een Biefstuk van Buuren. Wederom goed klaargemaakt, al was de satehsaus wel aan de zoute kant. Al met al een lekkere afsluiting van ons weekje Maastricht. De bedienende jongedames waren, ondanks dat zij 'de benen uit het lijf' moesten lopen zeer vrolijk. Knap werk.
Verder voldoende kijkvermaak door het langslopende publiek vanwege de koopavond.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het "Vrouwenplein" blijft trekken. Daarom ons geluk beproefd bij Brasserie Van Buren. Bij binnenkomst troffen we een grote massa mensen en een kakofonie van geluid. Desondanks was er nog een plaatsje voor twee hongerige mensen.
Wij namen, zoals gebruikelijk, een stokbroodje smeersels vooraf en als hoofdgerecht een Varkenshaas BvB en een vleesplateau (eigenlijk een soort mixed grill). Het varken bvb werd bijzonder fraai opgediend, smaakte bovendien perfect en was voorzien van lekkere warme groenten. Het vleesplateau (aanbevolen voor de vleesliefhebber) deed zijn aanbeveling eer aan: heerlijk!
Wij troffen een bijzondere dag, het was zeer druk èn rumoerig, vanwege de grote groep Amerikanen die thanksgiving kwamen vieren. Normaal zou je je ergeren aan de hoeveelheid lawaai, maar nu was het een gratis spektakel. De keukenbrigade die de ene na de andere kalkoen aansleepte voor een enthousiast publiek. Maar ondanks die grote drukte werden wij als simpel duo niet vergeten. We kregen voldoende aandacht en heerlijk eten. Hulde voor de bediening! Van Buren is een "prima tent" op het Vrouwenplein.
Jasper N.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten met een groep vrijgezellen vrienden in een aparte zaal op de 1e etage! Ons budget was niet al te hoog, vandaar dat we maar 1 gang hadden gehad, maar de prijs kwaliteit verhouding was perfect! De meesten hadden spare ribs en die vielen lekker van t bod af.... Ook was er een ruime keuze in bier. Zeker de moeite waard dus om terug te komen!
RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Gisteren met collega's hier gegeten. Gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Het eten smaakte zeer goed; lekkere biefstuk met friet en extra lekkere asperges besteld. Als dessert kozen wij een heerlijke citroentaart! Erg tevreden en voldaan verlieten wij het restaurant. Goede aanrader voor een heerlijke en gemakkelijke maaltijd op een gezellige locatie in Maastricht.
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Geserveerd via Internet omdat het in december erg druk is vanwege kerstshoppen in Maastricht. Erg gezellig bij binnenkomst, de stokbrood met tappenade is heerlijk en de biefstuk was ook erg lekker. Volgende keer weer!
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
We waren hier met een groot gezelschap gaan eten. Menu keuzes vooraf doorgegeven. Alles kwam mooi tegelijkertijd. Ik had een biefstuk rare gebakken besteld, die ook goed gebakken was. Complimenten, want vaak krijg je in Nederland dan alsnog een medium gebakken biefstuk... Ook de gerechten van de groep waren prima. De desserts waren daarentegen wel zeer eenvoudig... Lekker, maar zonder veel inspiratie. Personeel was vriendelijk en behulpzaam. De inrichting is niet zo mijn smaak.... Samenvattend, goede brasserie, een bezoek waard.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Fijn op het terras in het najaarszonnetje geluncht. De uiensoep rijk gegratineerd en op zich smakelijk. De lookgarnalen kwamen in een op zich lekkere lookboter. Maar...beide gerechten waren bizar zout! Zonde van de goed klaargemaakte gerechten. Zet een zoutvaatje op tafel en laat klanten desgewenst zelf bijzouten zou ik zeggen. Het broodje gezond was prima opgemaakt op vers stokbrood. De bediening is vlot en ingetogen vriendelijk, ondanks de drukte.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Vanavond lekker gegeten op het terras van Brasserie van Buuren. We bestelden mosselen in wijn gekookt en spareribs. De mosselen waren heerlijk en goed van formaat en de tafelgenote was zeer te spreken over de spareribs, Lekker van smaak, niet te droog en veel vlees eraan. Klein minpuntje waren de frites, die waren wat hard gebakken. Personeel was ondanks de drukte zeer attent!
Monica H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Zeer lekkere lunch !! prachtige salades en heerlijk.
Aspergesoep is zeer de moeite waard.
Net een nieuwe jongeman in de bediening, deed het prima, zeer gastvriendelijk.
Mooie zaak, gaan we zeker nog eens naar toe als we in Maastricht zijn. Aanrader !!!
Pats .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
We hebben er goed gegeten. Geen hoogstaande keuken maar gewoon lekker! Het was er gezellig druk maar niet zo dat we moesten wachten op ons eten. De bediening was vlot maar inderdaad, soms iets minder vriendelijk dan je mag verwachten.
Om snel eens wat lekkers te eten is het een prima plek!
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Gebruik gemaakt van een lunch, 1 x salade met gamba's, 1 x carpaccio, 1 x uiensoep en 1 x vissoep. Alle 4 tevreden, uiensoep smaakvol en echt op "zijn Frans" geserveerd, vissoep overheerlijk en rijkelijk voorzien van verse vis. Stokbrood (3 stukjes per persoon, alleen bij de soep) was niet lekker, zat een behoorlijke bijsmaak aan. Salade met gamba's: beetje teveel sla en te weinig gamba's. Carpaccio goed maar niet echt overtuigend. Bediening nog jong e.e.a. ging wat rommelig en ongecoördineerd, een paar leken ons op die dag ook niet echt gemotiveerd. De verveling straalde van hun gezichten af. Moet niet kunnen. Inrichting modern, teveel tafeltjes op elkaar, waardoor weinig privacy.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Vanavond hier beland. Prima eetcafé. Het zuurvlees was erg lekker. Het trio van wild wat wisselend: wildstoof top, fazant droog, hertenbiefstuk redelijk. Erbij frietjes, stoofpeertjes, rode kool en spruitjes. Bediening erg jong, inrichting niet zo mijn ding. Vriendelijk geprijsd, en dus prima eten, wij waren tevreden.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gisteren geluncht op het terras. Ondanks de drukte, toch een vlotte bediening. We kozen voor de garnaalkroketten en die kwamen op een netjes opgemaakt bord met een lekkere salade en vers brood. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Lekkere chardonnay, goed geprijsd ook. Kortom: prima tent!
Tijs H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Lekker gegeten bij brasserie van buuren.
Prijs kwaliteit is uitstekend. Bediening prima.
Gezellige sfeer. Ik heb de saté gegeten, en deze was heerlijk. Goede porties.
Aurora75 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Vandaag dachten we lekker en gezellig een hapje te gaan eten op het terras bij Brasserie van Buuren. Helaas van een koude kermis thuisgekomen. De huiswijn was zuur en niet te drinken. De saté was bijzonder pittig gekruid. Prima als je daarvan houdt, maar het was fijn geweest als dat op de menukaart vermeld had gestaan. Dan hadden we zeker iets anders gekozen. Naast de salade wilden we graag een portie gekookte groenten. Helaas was die nagenoeg koud en rauw! Dit hebben we aangegeven en we kregen de groente vervolgens wel warm, maar de boontjes waren nog volledig rauw. In jaren niet zo slecht gegeten. Dit verwacht je echt niet op zo'n locatie in Maastricht. Dus echt een afrader!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
We hebben sate en mixed grill gegeten. Bij de mixed grill werd niet gevraagd hoe de biefstuk gebakken moest worden. Door dezelfde kruiden smaakten al het vlees hetzelfde.
Inrichting leuk, locatie leuk, maar ik ga hier niet meer eten. Te lage kwaliteit eten.
ikrabbendam .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Onze avond begon goed. Tot onze bestelling op tafel kwam. De pijnboompitten van de pasta pesto waren zwart. De schnitzel speciaals waren hard en droog. Het ergste waren de scampi's. Ze werden nog aangeraden maar waren doorgekookt, werden met pijn en moeite teruggenomen en kregen een nieuwe portie. Deze waren koud. Als prestatie voor het toch opeten kregen we een kop koffie aangeboden. Indien we het hadden laten staan, was het wel van de rekening gehaald. Voor het afrekenen verhaal willen halen bij de baas. Was hij ineens niet meer aanwezig. Volledige rekening moeten afrekenen. Belachelijk service. Nooit weer en we zijn echt wel wat gewend.
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Brasserie van Buuren is een gemiddeld eetcafé met een mooie inrichting op één van de mooiste plekken van Maastricht.
Het eten is aardig, maar zeker niet uitzonderlijk: een voorgerecht (champignons a l'escargot) met veel te veel zout, veel graten in de dorade, groenten die op het ene bord gaar waren en op het andere nog lang niet. De kreeftensaus bij de vis was ook niet echt goed op smaak. En in onze ogen hoort er geen bot in een hoenderfilet te zitten... Die hoenderfilet was overigens wel erg smakelijk!
De wachttijden waren echt veel te lang: tussen voor- en hoofdgerecht is dat niet eens zo erg, maar als je na besteld te hebben meer dan een half uur op je voorgerecht moet wachten, is dat niet prettig.
De bediening was op zich wel vriendelijk, maar ook wisselvallig: dan weer wel een flesje bij de cola, dan weer niet. En onze jassen konden we zelf op de eerste verdieping gaan zoeken.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Vrijdag 17 januari j.l. via Social Deal met drie collega's gegeten bij Van Buuren aan het Onze Lieve Vrouweplein te Maastricht. Deze zaak heeft zeer veel vouchers gekocht. Bij binnenkomst werden wij naar de eerste etage begeleid waar op alle tafeltjes een aantal vouchers lagen. Wel zo makkelijk voor de zaak zelf.
Alledrie kozen wij voor een rundercarpaccio, een (medium gebakken) biefstuk, gereserveerd met frites en wat warme groenten, als afsluiting een crème brûlée. Onze conclusie; wij hebben lekker gegeten (royale porties en goed verzorgd), de bediening was attent en vriendelijk en met de ambiance was niets mis.
Zeker binnen de context van Social Deal een geslaagde avond.