Over het restaurant Brasserie Van Baerle

Brasserie van Baerle, is dichtbij het Stedelijk Museum en het van Gogh museum in Amsterdam te vinden in het Duivelseiland. Een echte brasserie, waar de vroege lunch doorloopt in het diner, met mogelijkheid tot een diner na het concert of theater.

Voor overheerlijke oesters en andere visbordjes moet je zeker bij Brasserie van Baerle zijn. Voor een heerlijk twee- of drie-gangen menu kan je ook aanschuiven. Vergeet niet van de Entrecote formule te genieten. Een heerlijke drie gangenmenu waar Entrecote centraal staat. Voor een echte steak tartaar of een Baerle burger ben je zeker aan het juiste adres.

Er zijn fantastische concepten aanwezig, maar als je liever alle voor een eigen samengestelde voor, hoofd en nagerecht wilt kiezen dan kan je altijd nog gaan voor het a la carte menu.

Voor een romantisch private dinning kan je ook bij de Brasserie aankloppen. In de zomer worden lunch en diner in de beschutte binnentuin geserveerd.

Aldus kom langs en geniet van overheerlijke gerechten die ervoor zorgen dat de zintuigen worden geprikkeld. Een bezoekje aan restaurant van Baerle in Amsterdammaakt jouw avondje uit compleet. Ideaal om voor een theater, film, museum of musical bezoek een hapje te gaan eten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Baerle

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Van Baerle

Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
In één week twee maal gaan lunchen. De lunchformule is uitgebalanceerd en bijzonder smaakvol. Tweemaal hetzelfde lunchmenu genomen en toch was het verschillend, Verrassend en bij het (te) warme weer een goed uitgekiend aanbod waardoor je zin had om nog een keer terug te komen. Prima bediening, belangstellend en accuraat.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
klassieker en niet voor niets: heerlijk eten, goede sfeer en prima bediening. wellicht wat stijf maar blij dat dit soort tenten er nog steeds zijn in amsterdam.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Klassiek op en top. Altijd constante kwaliteit. Vriendelijke bediening, correct en behulpzaam. Goede wijnen, ook per glas. Dit is een fijn adres om goed te eten op een statige plek.
Ariëtte T.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
heerlijke lunch, bovendien een feest om in de tuin te zitten. Vlotte, heel aardige en behulpzame bediening
volop keus in het menu, mogelijkheid om iets aan te passen als je een van de ingrediënten niet zo lekker vindt
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Gezellige brasserie met vriendelijke dames in de bediening. M’n moeder had de garnalenkroketten met zeekraal en de sorbet na. Ikzelf had parelhoenragout met morilles en als toetje de chocoladetaart. Wit wijntje erbij; heerlijk!!!
Kom graag terug.
Stefanie H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijk gegeten (de gerechten waren mooi opgemaakt en het was heel goed bereid). Erg goede bediening, zeer vriendelijk. En de omgeving is prachtig! We komen heel graag terug!
jos T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Prima gegeten met 7 personen, leuk aan de ronde tafel bij de tuin. Het restaurant zag er sfeervol uit op Moederdag. We komen graag gauw terug en dan in de tuin met mooi weer!
Winifred K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
fantastische keuken, met een paar klassiekers en een wisselende kaart, waar altijd wel wat lekkers op te vinden is.
De bediening is goed, aardig en gastvrij.
Ruime wijnkeus en niet alleen de usual suspects. Hier is over nagedacht.
De tuin is natuurlijk fantastisch!
Reinoud B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Keurige ontvangst in een sfeervol restaurant. We kregen de tafel voor 4 achterin bij de tuindeuren. De bestelling werd netjes opgenomen (oudere gasten met speciale wensen) en vlot geserveerd. De biefstuk was heerlijk mals, voor het dessert is de koffie met lekkernijen een echte aanrader. We kwamen om 18.30 op dinsdag, het restaurant was nog stil, maar het vulde totaal op. En terecht, een fijne plek om rustig te praten en heerlijk te eten.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Klassiek, een instituut in oud zuid. Geweldig goede recensies en toch hou ik gemengde gevoelens over aan mijn bezoek. De ontvangst is keurig en de bediening is attent, drankjes komen snel en de wachttijd voor het eten is redelijk. De glimlach van de medewerkers doet wel wat gemaakt aan.
Ik heb gekozen voor het menu en begin met "Blote billetjes in het gras", een combinatie van witte boontjes en groene asperges met gebakken langoustines (2 kleine!). Ook ligt er een bolletje gefrituurde sliertjes op het bord. Voor mij een onduidelijk ingrediënt. Het gerecht valt tegen, de smaak is wat vlak, ik mis pit. Het hoofdgerecht is lamsrack, mooi gebraden en heerlijk mals. De bijbehorende zwezerik is helaas niet echt krokant. De buurtafel heeft ook lamsrack. Het valt op dat de onze kleiner is qua diameter en ook aanmerkelijk vetter. Het dessert is o.k., een bordje met meringue, chocolademousse en advocaatijs. Al met al enigszins teleurstellende ervaring. Voor het bedrag van de rekening kan ik op heel veel plaatsen in Amsterdam beter en creatiever terecht.
Lilian D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten. Het was perfect. En wij waren heel enthousiast over de bediening. Wat een geweldige en attente jongelui.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Geweldige sfeer, geweldige bediening, geweldige wijnkaart en natuurlijk het eten.

Een klein puntje van kritiek dan. De garnalenkroketjes waren wat aan de vette kant.
De smaak vd ragout echter voortreffelijk.
Een heerlijk adres waar wij nog vaak heen zullen gaan. Parijs in Amsterdam.
Salo M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We hebben met elf personen prima en zeer lekker gegeten en gedronken. Een aanrader. We hebben er ook al een feest georganiseerd. Perfect. Dank aan de eigenares Floor en haar sublieme staf. Tot gauw....!
Marion J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Ons bedrijf heeft bij Brasserie Van Baerle een zakelijk diner met 17 personen in de private dining room georganiseerd. Was er helaas niet zelf bij aanwezig maar heb vele complimenten mogen ontvangen over diner en professionele bediening. Communicatie vooraf was goed. Dank u wel en graag tot een volgende keer.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Zeer aangenaam om hier te dineren. Heerlijk gegeten vriendelijke en gastvrije bediening en een uitstekende ambiance. Van harte aanbevolen voor een mooie, goedverzorgde en stijlvolle maaltijd! Zeer tevreden!
R. K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
De ontvangst was érg vriendelijk, de bediening goed en het eten heerlijk. Ik heb als hoofdgerecht de steak tartare genomen - buiten de kaart om, want daar stond het gerecht alleen als voorgerecht op - dus fijn soepel en klantgericht. Een adres om aan te bevelen, zeker als je daarna naar het concertgebouw wilt gaan voor een concert. Ruim op tijd klaar zonder haasten. Dus helemaal top.
aj M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Perfect gastvrouwschap met prachtige wijnspijscombinaties. Mooie klassieke wijnkaart met grote regionale franse verscheidenheden mooie gerechten met sublieme smaak. We komen terug
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Er hangt bij Brasserie Van Baerle een sfeer uit de eerste jaren van de 20e-eeuw in statig Amsterdam-Zuid. Beetje Parijs, dieprode muurbanken en zitjes, linnengedekte tafels, spiegelwanden en bewerkt wit plafond. Elegant, deftig, en absoluut niet stijf. De keuken die op Franse leest is geschroeid, sluit precies op deze ambiance aan. Geen experimenten, maar beide benen op de grond, missers worden gemeden. Garnalenkroketten vooraf van smeuïg, ziltig smakende ragout met kleine garnalen, mooi goudgeel jasje op zeekraal geserveerd. Een hoogstandje. Daarna risotto, niet papperig maar stevig, met paddenstoelen en rucola. Gevolgd door kabeljauw op de huid gebakken, dikke moot, smakelijk, met paddenstoelen, pompoen, knolselderij, truffel, en aardappelpuree. Eenheid van vertrouwde smaken, en tenslotte verschillende rijpe kazen. Witte wijn, chardonnay uit de Savoi, Frankrijk, ronde smaak, fruitig, fles € 34,50. Menu’s vanaf € 37,- Bib Gourmand. Prima bediening, kundig, vriendelijk. Prijs/kwaliteit in balans.
Ted B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
“De binnentuin kan ik U van Harte Aanbevelen!”
We waren al wat laat in de middag, om het nog "effe lunchen" te noemen , maar waren van harte welkom.... de Brasserie sluit namelijk niet... goed om te weten. Waar menige horecagelegenheid je 's middags afscheept met een keuze uit klein, weinig en koude hapjes, konden we hier nog de gehele kaart plunderen. Bij binnenkomst viel al meteen het prachtige,frisse uitnodigende interieur op. Maar we konden buiten zitten .. hoe vaak kan dat .. dus slopen we de binnentuin in. Waar keurig Amsterdam al aan de koffie ging of een laatste slok wijn nam voor ze De Stad weer ingingen, begonnen wij aan ons avontuur door de Menu- en Wijn kaart. De Provence Rose -- we hebben samen met de serveerster smakelijk gelachen , omdat het op de kaart vermelde oogstjaar met geen mogelijkheid terug te vinden was op de fles, het etiket of de kurk.... "zelfs niet op de doos "kwam de schenkende dame ons later nog vertellen. Dan moeten we weer even de boeken in om te lezen of dit mag en kan ? --- met hun plateau Charcuterie was een heerlijk begin. Vooral de donkere worst , de gedroogde tuinboontjes en de augurk hadden pret met ons en de Rose. De Rillette van eend was te droog. Met dank voor het geduld van de serverende dames en de wachtende keukenbrigade, hoefden we daarna pas te beslissen wat we nog meer zouden willen . Het werd de 'Formule Entrecote '.
Een bijzonder smaakvol glas Riesling Regnery, met rijpe tonen , en voldoende body om de mosterddressing op te vangen bij de salade. Alleen Coeur de Laitue, de buitenkant krijgt U die avond ? Heel smaakvol in eenvoud en versheid en verhoudingen.
De Entrecote kwam ,al gedeeltelijk voorgesneden prachtig rood ter tafel. Met frites en rijke saus waar zij het patent op hebben , die nog het meest op een goedgevulde Bearnaise leek. Het vlees was heel goed van smaak. Even kauwen hoort bij een Entrecote, maar hij was al goed tegen de draad bewerkt. Of we nog een na-servies wilden , vroeg de hoofdgastvrouw, met blijvend geduld, plezier en charme... in een verder lege tuin der lusten. Met nog een glas Spatburgunder van wijngaarden langs de Moezel, hielden wij het bestek stevig vast om een volgend bord te verwelkomen. De rode wijn was fantastisch,en perfect gekoeld. Met het laatste slokje hebben we samen een kaasplankje afgeproefd, om daarna weer vertrouwde tramgeluiden te horen in mooi Amsterdam. Dank Dames en keukenbrigade, voor een hele geslaagde onderbreking van een bijzonder gezellige dag. We komen terug !
Laurenske S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het meest fijn aan van Baerle vind ik de rust en de ruimte. Klassieke uitstraling, zo u wil, misschien ook een beetje saai. Maar uiteindelijk voor rustig tafelen waarbij je aandacht wil voor je tafelgenoot / tafelgenoten, erg geschikt. Het eten (wij namen garnalen kroketje, steak tartaar, eendenborst, piepkuiken, café complet en een wijntje) prima. Net als de service. Detail: ik vind dat de rekening erg mooi gepresenteerd wordt, geen vodje.