Over het restaurant Brasserie Van Baerle

Brasserie van Baerle, is dichtbij het Stedelijk Museum en het van Gogh museum in Amsterdam te vinden in het Duivelseiland. Een echte brasserie, waar de vroege lunch doorloopt in het diner, met mogelijkheid tot een diner na het concert of theater.

Voor overheerlijke oesters en andere visbordjes moet je zeker bij Brasserie van Baerle zijn. Voor een heerlijk twee- of drie-gangen menu kan je ook aanschuiven. Vergeet niet van de Entrecote formule te genieten. Een heerlijke drie gangenmenu waar Entrecote centraal staat. Voor een echte steak tartaar of een Baerle burger ben je zeker aan het juiste adres.

Er zijn fantastische concepten aanwezig, maar als je liever alle voor een eigen samengestelde voor, hoofd en nagerecht wilt kiezen dan kan je altijd nog gaan voor het a la carte menu.

Voor een romantisch private dinning kan je ook bij de Brasserie aankloppen. In de zomer worden lunch en diner in de beschutte binnentuin geserveerd.

Aldus kom langs en geniet van overheerlijke gerechten die ervoor zorgen dat de zintuigen worden geprikkeld. Een bezoekje aan restaurant van Baerle in Amsterdammaakt jouw avondje uit compleet. Ideaal om voor een theater, film, museum of musical bezoek een hapje te gaan eten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Baerle

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Van Baerle

Wim S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Klassiek, een instituut in oud zuid. Geweldig goede recensies en toch hou ik gemengde gevoelens over aan mijn bezoek. De ontvangst is keurig en de bediening is attent, drankjes komen snel en de wachttijd voor het eten is redelijk. De glimlach van de medewerkers doet wel wat gemaakt aan.
Ik heb gekozen voor het menu en begin met "Blote billetjes in het gras", een combinatie van witte boontjes en groene asperges met gebakken langoustines (2 kleine!). Ook ligt er een bolletje gefrituurde sliertjes op het bord. Voor mij een onduidelijk ingrediënt. Het gerecht valt tegen, de smaak is wat vlak, ik mis pit. Het hoofdgerecht is lamsrack, mooi gebraden en heerlijk mals. De bijbehorende zwezerik is helaas niet echt krokant. De buurtafel heeft ook lamsrack. Het valt op dat de onze kleiner is qua diameter en ook aanmerkelijk vetter. Het dessert is o.k., een bordje met meringue, chocolademousse en advocaatijs. Al met al enigszins teleurstellende ervaring. Voor het bedrag van de rekening kan ik op heel veel plaatsen in Amsterdam beter en creatiever terecht.
Lilian D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten. Het was perfect. En wij waren heel enthousiast over de bediening. Wat een geweldige en attente jongelui.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Geweldige sfeer, geweldige bediening, geweldige wijnkaart en natuurlijk het eten.

Een klein puntje van kritiek dan. De garnalenkroketjes waren wat aan de vette kant.
De smaak vd ragout echter voortreffelijk.
Een heerlijk adres waar wij nog vaak heen zullen gaan. Parijs in Amsterdam.
sbm811 M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We hebben met elf personen prima en zeer lekker gegeten en gedronken. Een aanrader. We hebben er ook al een feest georganiseerd. Perfect. Dank aan de eigenares Floor en haar sublieme staf. Tot gauw....!
Marion J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Ons bedrijf heeft bij Brasserie Van Baerle een zakelijk diner met 17 personen in de private dining room georganiseerd. Was er helaas niet zelf bij aanwezig maar heb vele complimenten mogen ontvangen over diner en professionele bediening. Communicatie vooraf was goed. Dank u wel en graag tot een volgende keer.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Zeer aangenaam om hier te dineren. Heerlijk gegeten vriendelijke en gastvrije bediening en een uitstekende ambiance. Van harte aanbevolen voor een mooie, goedverzorgde en stijlvolle maaltijd! Zeer tevreden!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
De ontvangst was érg vriendelijk, de bediening goed en het eten heerlijk. Ik heb als hoofdgerecht de steak tartare genomen - buiten de kaart om, want daar stond het gerecht alleen als voorgerecht op - dus fijn soepel en klantgericht. Een adres om aan te bevelen, zeker als je daarna naar het concertgebouw wilt gaan voor een concert. Ruim op tijd klaar zonder haasten. Dus helemaal top.
aj M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Perfect gastvrouwschap met prachtige wijnspijscombinaties. Mooie klassieke wijnkaart met grote regionale franse verscheidenheden mooie gerechten met sublieme smaak. We komen terug
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Er hangt bij Brasserie Van Baerle een sfeer uit de eerste jaren van de 20e-eeuw in statig Amsterdam-Zuid. Beetje Parijs, dieprode muurbanken en zitjes, linnengedekte tafels, spiegelwanden en bewerkt wit plafond. Elegant, deftig, en absoluut niet stijf. De keuken die op Franse leest is geschroeid, sluit precies op deze ambiance aan. Geen experimenten, maar beide benen op de grond, missers worden gemeden. Garnalenkroketten vooraf van smeuïg, ziltig smakende ragout met kleine garnalen, mooi goudgeel jasje op zeekraal geserveerd. Een hoogstandje. Daarna risotto, niet papperig maar stevig, met paddenstoelen en rucola. Gevolgd door kabeljauw op de huid gebakken, dikke moot, smakelijk, met paddenstoelen, pompoen, knolselderij, truffel, en aardappelpuree. Eenheid van vertrouwde smaken, en tenslotte verschillende rijpe kazen. Witte wijn, chardonnay uit de Savoi, Frankrijk, ronde smaak, fruitig, fles € 34,50. Menu’s vanaf € 37,- Bib Gourmand. Prima bediening, kundig, vriendelijk. Prijs/kwaliteit in balans.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
“De binnentuin kan ik U van Harte Aanbevelen!”
We waren al wat laat in de middag, om het nog "effe lunchen" te noemen , maar waren van harte welkom.... de Brasserie sluit namelijk niet... goed om te weten. Waar menige horecagelegenheid je 's middags afscheept met een keuze uit klein, weinig en koude hapjes, konden we hier nog de gehele kaart plunderen. Bij binnenkomst viel al meteen het prachtige,frisse uitnodigende interieur op. Maar we konden buiten zitten .. hoe vaak kan dat .. dus slopen we de binnentuin in. Waar keurig Amsterdam al aan de koffie ging of een laatste slok wijn nam voor ze De Stad weer ingingen, begonnen wij aan ons avontuur door de Menu- en Wijn kaart. De Provence Rose -- we hebben samen met de serveerster smakelijk gelachen , omdat het op de kaart vermelde oogstjaar met geen mogelijkheid terug te vinden was op de fles, het etiket of de kurk.... "zelfs niet op de doos "kwam de schenkende dame ons later nog vertellen. Dan moeten we weer even de boeken in om te lezen of dit mag en kan ? --- met hun plateau Charcuterie was een heerlijk begin. Vooral de donkere worst , de gedroogde tuinboontjes en de augurk hadden pret met ons en de Rose. De Rillette van eend was te droog. Met dank voor het geduld van de serverende dames en de wachtende keukenbrigade, hoefden we daarna pas te beslissen wat we nog meer zouden willen . Het werd de 'Formule Entrecote '.
Een bijzonder smaakvol glas Riesling Regnery, met rijpe tonen , en voldoende body om de mosterddressing op te vangen bij de salade. Alleen Coeur de Laitue, de buitenkant krijgt U die avond ? Heel smaakvol in eenvoud en versheid en verhoudingen.
De Entrecote kwam ,al gedeeltelijk voorgesneden prachtig rood ter tafel. Met frites en rijke saus waar zij het patent op hebben , die nog het meest op een goedgevulde Bearnaise leek. Het vlees was heel goed van smaak. Even kauwen hoort bij een Entrecote, maar hij was al goed tegen de draad bewerkt. Of we nog een na-servies wilden , vroeg de hoofdgastvrouw, met blijvend geduld, plezier en charme... in een verder lege tuin der lusten. Met nog een glas Spatburgunder van wijngaarden langs de Moezel, hielden wij het bestek stevig vast om een volgend bord te verwelkomen. De rode wijn was fantastisch,en perfect gekoeld. Met het laatste slokje hebben we samen een kaasplankje afgeproefd, om daarna weer vertrouwde tramgeluiden te horen in mooi Amsterdam. Dank Dames en keukenbrigade, voor een hele geslaagde onderbreking van een bijzonder gezellige dag. We komen terug !
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het meest fijn aan van Baerle vind ik de rust en de ruimte. Klassieke uitstraling, zo u wil, misschien ook een beetje saai. Maar uiteindelijk voor rustig tafelen waarbij je aandacht wil voor je tafelgenoot / tafelgenoten, erg geschikt. Het eten (wij namen garnalen kroketje, steak tartaar, eendenborst, piepkuiken, café complet en een wijntje) prima. Net als de service. Detail: ik vind dat de rekening erg mooi gepresenteerd wordt, geen vodje.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij Van Baerle kun je altijd afspreken met je vrienden voor een gezellig diner in Franse sferen! Klassieke gerechten zoals gegrilde entrecote met bearnaisesaus en frietjes, maar ook de vegetariër in het gezelschap was enthousiast over het gebodene. Voorgerecht zalm op toast met een gepocheerd eitje, hoe lekker kan dat zijn! Het glaasje armagnac als digestief maakte het geluk compleet!
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gegeten in de privé ruimte boven. Menu was vooraf samengesteld en erg goed. Bediening was niet top. Borden werden weggehaald voor het eten op was. Zeebaars was erg goed!
Danielle E.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Alleen op basis van recensies gisteravond hier gegeten dus was spannend of ik goede keuze had gemaakt (na twee missers in Utrecht)
Conclusie: heerlijk, smakelijk eten en heel vriendelijke bediening
Tel daarbij op een verrassend lekkere menetou-salon wijn (lijkt op Sancerre) en t kringetje is rond

Ik ga zeker terug
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Na lange tijd heb ik weer eens bij Brasserie van Baerle gegeten, en dat was zeer aangenaam. Het is een prachtige zaak, met zeer chique uitstraling. Bij binnenkomst voelt het al als een avond uit.
Zoals bij de meeste restaurants in deze buurt houdt Brasserie van Baerle er rekening mee mocht men naar het Concertgebouw gaan na diner
Het is mogelijk om rond de € 30,- een 2-gangen menu samen te stellen, maar wij gingen voor a la carte.
Vooraf ging ik voor het signatuurgerecht: :Prei, paling met eendenlever en appel. Een hele mooie combinatie met veel volle smaken en toch goed in balans.
Mijn disgenoot ging voor de ravioli met gekonfijt konijn en truffel, ook dit was een heerlijk gerecht, al had er van mij een frisse toon in gemogen. We dronken hierbij een heerlijk Viognier uit Israël.

Hoofdgerecht: eendenborst met een jus met Vadouvan, mooi gebakken eend, echter had het gerecht iets meer stijl qua opmaak mogen hebben, het was ook een beetje aan de droge kant, met de droge Opperdoezer en wat stukjes kool.
Mijn tafelgenote had de kalfstong met kalfs rib-eye, een waanzinnig mooi gerecht en zeker een aanrader.

De kaasplank was heel netjes, niet te veel poespas en ook de koffie was goed.
Als je voor a la carte gaat met 3 gangen incl wijn en een aperitief dan is de rekening voor 2 personen al wel snel richting de € 200,- Als je voor de menu optie gaat en een fles huiswijn moet het voor de helft hiervan ook prima lukken.

Zeer correcte service, met kennis van de kaart en de wijnen.

Ik kan Brasserie van Baerle van harte aanbevelen, een van de betere restaurants in de buurt!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Echt een klassieke brasserie met dito menukaart.
Zeer vriendelijke ontvangst, en we kregen vrij vlot het menu en ons aperitief.
Voorgerecht soep van doperwtjes met tomaat en langoustine.Een heerlijk lichtzoete soep.
mijn tafelgenoot had gepocheerd eitje met zalm en hollandaise sauce,erg goed uitgevoerd.
Vervolgens hadden we ravioli met mozzarella en tomaat en de softshellkrab.
Allemaal even heerlijk, alleen hebben we op het hoofdgerecht irritant lang moeten wachten.
Er zat een grote groep gasten, en daarom duurde het waarschijnlijk zo lang.
Geeft ook niet, maar zeg het dan even.
We hadden helaas geen tijd meer voor een dessert,dus graag de volgende keer, want de dessertkaart zag er goed uit.
André T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Combineer met dagje uit Amsterdam heb ik vanmiddag lunch bij Brasserie van Baerle die niet verre afstand van Museumplein is. De gerechten (voorgerecht zalm, hoofdgerecht sliptong met mosselen) waren verrassen lekker, alleen dessert aardbei iets minder. Vriendelijke bediening en sfeer was ok.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We zaten in de tuin en dat is echt een aanrader: rustig, sfeervol en beschut. Het drie gangen Bib-gourmand menu was in orde: precies wat ik ervan verwachtte. De hele ambiance en het publiek is misschien wat oubollig, maar mij stoorde dat niet.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Redelijk, zalmtartaar met gefrituurde grote garnaal is een verrassende combinatie en redelijk op smaak. Het lam van de BBQ was goed gegaard maar uiteindelijk gewoon taai en wel heel erg sterk van BBQ smaak. Kaas dessert: gewoontjes. Bediening vriendelijk en professioneel. Decor aardig.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Laatst hier met een groep mensen gegeten. Het eten was traditioneel, maar wel zeer lekker. Helaas duurde het erg lang tot dat het hoofdgerecht op tafel stond. We kwamen om 20:45 aan en kregen pas om 22:45 ons hoofdgerecht. Ik had asperges als voor, bief als hoofd en een super fantastisch geweldig chocolade dessert. Jammer, dat ik het biefstuk zo laat op de avond echt niet meer naar binnen kon werken.