Brasserie Van Baerle

Zaterdag 17:30 - 23:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
“De binnentuin kan ik U van Harte Aanbevelen!”
We waren al wat laat in de middag, om het nog "effe lunchen" te noemen , maar waren van harte welkom.... de Brasserie sluit namelijk niet... goed om te weten. Waar menige horecagelegenheid je 's middags afscheept met een keuze uit klein, weinig en koude hapjes, konden we hier nog de gehele kaart plunderen. Bij binnenkomst viel al meteen het prachtige,frisse uitnodigende interieur op. Maar we konden buiten zitten .. hoe vaak kan dat .. dus slopen we de binnentuin in. Waar keurig Amsterdam al aan de koffie ging of een laatste slok wijn nam voor ze De Stad weer ingingen, begonnen wij aan ons avontuur door de Menu- en Wijn kaart. De Provence Rose -- we hebben samen met de serveerster smakelijk gelachen , omdat het op de kaart vermelde oogstjaar met geen mogelijkheid terug te vinden was op de fles, het etiket of de kurk.... "zelfs niet op de doos "kwam de schenkende dame ons later nog vertellen. Dan moeten we weer even de boeken in om te lezen of dit mag en kan ? --- met hun plateau Charcuterie was een heerlijk begin. Vooral de donkere worst , de gedroogde tuinboontjes en de augurk hadden pret met ons en de Rose. De Rillette van eend was te droog. Met dank voor het geduld van de serverende dames en de wachtende keukenbrigade, hoefden we daarna pas te beslissen wat we nog meer zouden willen . Het werd de 'Formule Entrecote '.
Een bijzonder smaakvol glas Riesling Regnery, met rijpe tonen , en voldoende body om de mosterddressing op te vangen bij de salade. Alleen Coeur de Laitue, de buitenkant krijgt U die avond ? Heel smaakvol in eenvoud en versheid en verhoudingen.
De Entrecote kwam ,al gedeeltelijk voorgesneden prachtig rood ter tafel. Met frites en rijke saus waar zij het patent op hebben , die nog het meest op een goedgevulde Bearnaise leek. Het vlees was heel goed van smaak. Even kauwen hoort bij een Entrecote, maar hij was al goed tegen de draad bewerkt. Of we nog een na-servies wilden , vroeg de hoofdgastvrouw, met blijvend geduld, plezier en charme... in een verder lege tuin der lusten. Met nog een glas Spatburgunder van wijngaarden langs de Moezel, hielden wij het bestek stevig vast om een volgend bord te verwelkomen. De rode wijn was fantastisch,en perfect gekoeld. Met het laatste slokje hebben we samen een kaasplankje afgeproefd, om daarna weer vertrouwde tramgeluiden te horen in mooi Amsterdam. Dank Dames en keukenbrigade, voor een hele geslaagde onderbreking van een bijzonder gezellige dag. We komen terug !
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het meest fijn aan van Baerle vind ik de rust en de ruimte. Klassieke uitstraling, zo u wil, misschien ook een beetje saai. Maar uiteindelijk voor rustig tafelen waarbij je aandacht wil voor je tafelgenoot / tafelgenoten, erg geschikt. Het eten (wij namen garnalen kroketje, steak tartaar, eendenborst, piepkuiken, café complet en een wijntje) prima. Net als de service. Detail: ik vind dat de rekening erg mooi gepresenteerd wordt, geen vodje.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij Van Baerle kun je altijd afspreken met je vrienden voor een gezellig diner in Franse sferen! Klassieke gerechten zoals gegrilde entrecote met bearnaisesaus en frietjes, maar ook de vegetariër in het gezelschap was enthousiast over het gebodene. Voorgerecht zalm op toast met een gepocheerd eitje, hoe lekker kan dat zijn! Het glaasje armagnac als digestief maakte het geluk compleet!
Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gegeten in de privé ruimte boven. Menu was vooraf samengesteld en erg goed. Bediening was niet top. Borden werden weggehaald voor het eten op was. Zeebaars was erg goed!
Danielle E.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Alleen op basis van recensies gisteravond hier gegeten dus was spannend of ik goede keuze had gemaakt (na twee missers in Utrecht)
Conclusie: heerlijk, smakelijk eten en heel vriendelijke bediening
Tel daarbij op een verrassend lekkere menetou-salon wijn (lijkt op Sancerre) en t kringetje is rond

Ik ga zeker terug
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Na lange tijd heb ik weer eens bij Brasserie van Baerle gegeten, en dat was zeer aangenaam. Het is een prachtige zaak, met zeer chique uitstraling. Bij binnenkomst voelt het al als een avond uit.
Zoals bij de meeste restaurants in deze buurt houdt Brasserie van Baerle er rekening mee mocht men naar het Concertgebouw gaan na diner
Het is mogelijk om rond de € 30,- een 2-gangen menu samen te stellen, maar wij gingen voor a la carte.
Vooraf ging ik voor het signatuurgerecht: :Prei, paling met eendenlever en appel. Een hele mooie combinatie met veel volle smaken en toch goed in balans.
Mijn disgenoot ging voor de ravioli met gekonfijt konijn en truffel, ook dit was een heerlijk gerecht, al had er van mij een frisse toon in gemogen. We dronken hierbij een heerlijk Viognier uit Israël.

Hoofdgerecht: eendenborst met een jus met Vadouvan, mooi gebakken eend, echter had het gerecht iets meer stijl qua opmaak mogen hebben, het was ook een beetje aan de droge kant, met de droge Opperdoezer en wat stukjes kool.
Mijn tafelgenote had de kalfstong met kalfs rib-eye, een waanzinnig mooi gerecht en zeker een aanrader.

De kaasplank was heel netjes, niet te veel poespas en ook de koffie was goed.
Als je voor a la carte gaat met 3 gangen incl wijn en een aperitief dan is de rekening voor 2 personen al wel snel richting de € 200,- Als je voor de menu optie gaat en een fles huiswijn moet het voor de helft hiervan ook prima lukken.

Zeer correcte service, met kennis van de kaart en de wijnen.

Ik kan Brasserie van Baerle van harte aanbevelen, een van de betere restaurants in de buurt!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Echt een klassieke brasserie met dito menukaart.
Zeer vriendelijke ontvangst, en we kregen vrij vlot het menu en ons aperitief.
Voorgerecht soep van doperwtjes met tomaat en langoustine.Een heerlijk lichtzoete soep.
mijn tafelgenoot had gepocheerd eitje met zalm en hollandaise sauce,erg goed uitgevoerd.
Vervolgens hadden we ravioli met mozzarella en tomaat en de softshellkrab.
Allemaal even heerlijk, alleen hebben we op het hoofdgerecht irritant lang moeten wachten.
Er zat een grote groep gasten, en daarom duurde het waarschijnlijk zo lang.
Geeft ook niet, maar zeg het dan even.
We hadden helaas geen tijd meer voor een dessert,dus graag de volgende keer, want de dessertkaart zag er goed uit.
André T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Combineer met dagje uit Amsterdam heb ik vanmiddag lunch bij Brasserie van Baerle die niet verre afstand van Museumplein is. De gerechten (voorgerecht zalm, hoofdgerecht sliptong met mosselen) waren verrassen lekker, alleen dessert aardbei iets minder. Vriendelijke bediening en sfeer was ok.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We zaten in de tuin en dat is echt een aanrader: rustig, sfeervol en beschut. Het drie gangen Bib-gourmand menu was in orde: precies wat ik ervan verwachtte. De hele ambiance en het publiek is misschien wat oubollig, maar mij stoorde dat niet.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Redelijk, zalmtartaar met gefrituurde grote garnaal is een verrassende combinatie en redelijk op smaak. Het lam van de BBQ was goed gegaard maar uiteindelijk gewoon taai en wel heel erg sterk van BBQ smaak. Kaas dessert: gewoontjes. Bediening vriendelijk en professioneel. Decor aardig.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Laatst hier met een groep mensen gegeten. Het eten was traditioneel, maar wel zeer lekker. Helaas duurde het erg lang tot dat het hoofdgerecht op tafel stond. We kwamen om 20:45 aan en kregen pas om 22:45 ons hoofdgerecht. Ik had asperges als voor, bief als hoofd en een super fantastisch geweldig chocolade dessert. Jammer, dat ik het biefstuk zo laat op de avond echt niet meer naar binnen kon werken.
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zo'n vrijdagmiddag lunch in de tuin bij van Baerle, het kan slechter.
Gezellige ongedwongen ambiance en een jonge enthousiaste zeer vriendelijke bediening. Behoorlijke oesters, prettig geprijsd maar liever had ik de keus gehad uit wat meer soorten en wat meer betaald.
Weer eens het gepocheerde ei genomen met gerookte zalm en een saus Hollandaise, een klassieker.
De eieren waren goed gepocheerd maar de saus was vrij matig. Te dik en te zout. De zalm was ook aan de zeer zoute kant maar dat is een kwestie van smaak.
Mooie wijnen en na afloop weer zingend op de fiets naar huis
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Lekkere lunch in de tuin genoten. Rustige omgeving zo midden in de stad. Bediening was vriendelijk, het eten uitstekend. Mooie wijnkaart met ook wat wijnen die afwijken van de standaard.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Trappetje op en nadat je bij de vestiaire je jas hebt overhandigd treed je binnen in een statige pijpenla. Past helemaal bij de cultuurpaleizen uit de buurt. Gereserveerd voor de lunch met 4 kwamen we aan met 5. De ronde tafel aan de (zonnige) tuinkant kon dat allemaal prima aan. Heerlijke doperwtensoep en een vrij eenvoudige salade als vooraf. De quinoa salade en vooral de entrecôte smaakte buitengewoon. De Juliénas (vieilles vignes) 2012 maakte zelfs de Fransman in ons gezelschap enthousiast. Daarna wilden we nog een glas Fleurie of Morgon proberen. Beide flessen gingen open maar vielen niet in de smaak (de Fransman prevelde iets van vergif ;-)). Opnieuw een fles Juliénas. Onze gastvrouw behandelde ons gedraal vriendelijk en met professioneel begrip en steeds weer serveerde ze de wijn in nieuwe glazen. Op de nota werden uitsluitend twee flessen wijn in rekening gebracht. Eén advies: ik zou de Cafe Complet van naam veranderen in Café Gourmand. Niet alleen omdat het in het Frans zo heet, maar ook omdat het tenminste zo smaakte. € 245 voor een lunch met 5 is inderdaad niet goedkoop, maar we hebben in tijden niet zo goed geluncht. Chapeau!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Heerlijk gegeten tijdens de lunch in dit traditionele restaurant. Mooi om mee te maken hoe de bediening aan tafel nog een steak tartare maakt, fantastisch toch! Even voorproeven om de pittigheid te ervaren en vervolgens een heerlijk gerecht met verse frites en simpele lekkere salade.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Een verborgen plekje in Amsterdam Zuid!
Wij hebben heerlijk gegeten in de tuin.
De asperges met zowel zalm als ham waten heerlijk. Goede porties met precies genoeg garnituur. De service was vriendelijk wn behulpzaam. Het combinatie dessert met verschillende desserts en koffie met een likeurtje is echt een aanrader.. Ik kom hier zeker terug!
Marsha G.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Een heerlijk diner - echte brasserie ervaring met veel keuze en flexibiliteit. Wij hebben 2x het 3 gangen menu gekozen en 2x de steakformule. Beide keuzes uitstekend. Met name de sinaasappel zabaglione was onvergetelijk lekker! De steakformule was een 'best kept secret' met de 2e ronde! Goede wijnen. Vriendelijke bediening. Restaurant was vol, wat tot een dynamische en gezellige sfeer leidde. We konden zelfs voor de deur parkeren! Het pand is een echte monument met hoge gedecoreerde plafonds. Misschien belangrijk om te weten indien oudere mensen meegaan of mensen die niet goed te been zijn - ingang is na 4 hoge treden en toilet is op de 1e verdieping met een hele stijle trap.
Wvdnoort .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik vond het helemaal geweldig. Anngenaam chique ambiance maar toch ongedwonegen en gezellig. Vlotte en zeer attente bediening. Aantrekkelijk gerechten op de kaart, extra Paasmenu en alles smaakte voortreffelijk. Aanrader, het geld waard.
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Uitstekend gegeten in een sfeervol decor met zeer attente bediening. Alleen jammer dat de tafeltjes wel erg dicht bij elkaar staan waardoor je buren al snel van je tafelgesprek kunnen meegenieten en v.v.
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
ALGEMEEN
Klassieker dan klassiek! Prachtige sfeer en decor, met eten dat een gemiddelde brasserie overstijgt.

LOCATIE
Aan de fameuze Van Baerlestraat te Amsterdam gelegen, vlakbij het Concertgebouw. Leuke ligging, makkelijk te bereiken met openbaar vervoer (o.a. tram 5, 12)

AMBIANCE
Franse klassieke inslag. Veel pluche en spiegels, met hoge plafonds en goed gedekte tafels. Veel goed geklede mensen. Relatief ouder publiek.

ETEN
Prima keuken. Beter dan doorsnee brasserie. De kabeljauw was prima bereid: zacht en romig. De entrecote van mijn tafelgast was ook goed, doch met een simpel garnituur. Goede olijfjes vooraf.

DRINKEN
Prima huiswijn, niks op aan te merken.

BEDIENING
Vriendelijk en correct. Helaas was bediening soms erg traag - met name het hoofdgerecht liet te lang op zich wachten.

PRIJS-KWALITEIT
Net wat aan de dure kant, maar het fraaie interieur maakt het meer dan goed.