Brasserie Top

Markt 42 5211 JX Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Top

Robin F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Borden niet mooi opgemaakt komkommers waren droog en tomaat was uitgedroogd.
Ik had een tosti die was slordig doorgesneden en op het bord gesmeten kaasranden verbrand en veel te veel kaas voor het broodje. Tomatensoep bevatte ondefinieerbare stukjes. Met de vraag wat het was wist de bediening mij ook niet te vertellen wat het was. Het bleek kip te zijn wat niet op de kaart of iets vermeld stond.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Allereerst een opmerking over de naam van het restaurant. Die luidt Top, dus niet (meer) Top Corner.

Gisteren (zaterdag) hier gegeten op een warme avond met een drukte van belang, omdat we “overvallen” werden door de kermis. Aanvankelijk was het alleen onze bedoeling om hier wat te gaan drinken, want we waren erg dorstig. Echter, na een aantal drankjes besloten wij toch maar een blik op de menukaart te werpen. Daarbij sprak vooral het speciale Jeroen Bosch menu mij wel aan. Mijn lief koos een voor- en hoofdgerecht van de gewone kaart. Wat mij vooral gelukkig maakte, was het feit dat men hier Hertog Jan Grand Prestige op fles heeft. Een van mijn duidelijk favoriete speciaal bieren. Hiervan had ik er dan ook al twee genomen voordat we ons eten bestelde. Mijn partner bestelde een paar keer Bitter lemon en een fles bruiswater. Ondertussen werden wij vermaakt door de kermisgangers.
Het Jeroen Bosch menu bestond uit een verrukkelijke uiensoep vooraf, brood met kaas in de soep en prima (bruin) brood op een aparte schaal. Buitengewoon smakelijk. Mijn gezellin had als voorgerecht gepelde gamba’s in een chilisaus, waarover ze zeer te spreken was.
Voor de samenstelling van het Jeroen Bosch menu had men als hoofdgerecht voor beenham in een rode portsaus gekozen. Nu ken ik beenham eigenlijk alleen als lunchgerecht, maar wilde me daar als hoofdgerecht ook wel eens een keer aan wagen. Dat is me uitstekend bevallen! Drie ferme plakken beenham werden vergezeld van een rauwkost salade met zongedroogde tomaatjes. Bovendien kregen we daar nog schalen met prima gebakken frites en aardappelen bij, gecompleteerd met een schaal salade. Mijn tafelgenote had voor de rib-eye gekozen. Deze vond ze op zich heel lekker met uitzondering van een gedeelte puur vet, dat ze dan ook liet staan. Eigenlijk zat ik toen al mudvol en had ik meer dorst dan honger. Ik liet me dan ook nog tweemaal dat heerlijke speciaal bier smaken. Mijn disgenote wilde geen dessert, maar bij mij zat dat bij het menu inbegrepen. Toen het nagerecht kwam, schrok ik heus een beetje. Gebracht werd een enorme coupe vanille-ijs met overvloedig veel lekker stevige slagroom en in de coupe kersen. Gescheiden in een schaal werd ook nog eens een keer een grote hoeveelheid warme kersen opgediend! Ongelooflijk! Het ijs was bovendien ook van een prima kwaliteit. Voor een kleine eter als ik was het allemaal veel te veel. Zelfs een grote eter zou er een hele kluif aan hebben gehad om dit allemaal te kunnen verwerken. Van de aardappelen en frites heb ik helemaal niets genomen en van de salade alleen dat wat zich op mijn bord bevond.
Het vriendelijke personeel was wel een keertje mijn bestelde bier vergeten te brengen en een merkwaardig voorval vond plaats: mijn prinses bestelde bij haar bruiswater een schijfje citroen. Toen het water kwam, zat daar geen citroen bij. Dus vroeg zij hier alsnog om. De ober liep weg met het antwoord “natuurlijk”, maar even later kregen wij te horen dat de citroen op was. Dat is op zich al vreemd zo vroeg op de zaterdagavond, maar wie schetst onze verbazing dat onze directe buurvrouw wel een schijfje citroen op haar glas had zitten! Zou de citroen nu net op datzelfde moment zijn opgegaan…? Voor mijn eigen menu zou ik een dikke 10 hebben toegekend, maar vanwege een te vet gedeelte van de rib-eye van mijn geliefde en het niet kunnen leveren van een schijfje citroen bij het water, kom ik uit op een 8. Overigens is de prijs/kwaliteitsverhouding hier meer dan uitstekend. Misschien wel belangrijker op te merken dan de toekenning van een cijfer.
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Geluncht met mijn dochter op het gezellige terras. Mijn dochter nam een Italiaanse bol met warme kip met ananas/champignons en tropische saus . Kip lekker gekruid. Ikzelf nam een Italiaanse bol met warm vlees speciaal (met uien en champignons) en satésaus. Porties behoorlijk groot. Smaakte heerlijk. Vriendelijk personeel.

Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Drukkkk en warm. De bediening loopt zijn benen uit zijn kont. Eten meer dan genoeg. Ik had een Italiaanse bol met geitenkaas en mn vriendin Italiaanse bol met kip. We konden het beide niet op. Lang wachten en bediening zucht veel. Mooi dat je de drukte in de keuken ziet.
Suuz72 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bediening prima en servicegericht. Zowel voorgerechten als hoofdgerechten waren goed. Prijs-kwaliteitverhouding oké. Prima voor een etentje, maar niet heel bijzonder.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Hier op zaterdag 17 oktober op het terras zitten lunchen.
Een gezellige plek met leuk uitzicht op de winkelende mensen. de bediening is vlot en beleefd. Gekozen voor een Italiaanse bol met warm vlees en satésaus. Vlees was lekker en smaakvol en de satésaus was niet geheel vers en smaakte iets wat muffig. Mijn partner nam een broodje Vitello Tonato en was hier erg verrukt over en had geen enkel commentaar.
Een goed plek voor een eenvoudige lunch.
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
1 entrecote met pepersaus en 1 entrecote met rochefortsaus, gemengde sla en frietjes erbij. Helemaal niets mis mee, lekker gegeten, de bediening was attent maar vertelde tijdens het inzetten van de borden dat er nog aardappelkroketjes zouden volgen, die hebben we echter niet op tafel zien verschijnen.
Beetje slordig, maar werden niet echt gemist aangezien de frietjes en sla al meer dan voldoende waren. Dan de centrale locatie gelegen aan de historische markt, gewoon top.