Brasserie Tent

Generaal Cronjéstraat 10 2021 JH Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Tent

Culinaire klassiekers en een houtskoolgrill

Kijk mee over de schouder van de chef! In de open keuken bereiden ze voortreffelijke gerechten op de houtskoolgrill; dat voegt echt een extra smaakdimensie toe! Jong en oud is hier meer dan welkom. Geniet van heerlijke seizoensproducten die zoveel mogelijk uit de eigen streek worden gehaald en vergeet ook vooral geen blik te werpen op de zorgvuldig samengestelde wijnkaart.

Meer informatie over restaurant Brasserie Tent

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Voordelig
Chaveli T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat fijn om zo'n fijn restaurant op loopafstand te hebben. Heerlijke gerechten en goede huiswijn. Voor de kinderen is er een prima kindermenu: geen kroket of frikadel, maar biefstuk, spareribs of tongetjes. Ze hebben ook iedere keer een of meer wisselende gerechten.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bij geen een restaurant heb ik zovaak gegeten in 1 jaar als bij TenT ondanks dat zij pas 1,5 jaar open zijn.
Geweldig eten en service en ook de sfeer is altijd top. Knus en gezellig restaurant en zeer zeker de moeite waard.
Bij mij aan tafel werd al meteen geroepen "voor herhaling vatbaar", dus TenT we komen zeker weer terug.
Peeca .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten zaterdagavond.
Prima kaart en al het eten is van prima kwaliteit .Vinden blijkbaar meer mensen want alle tafeltjes waren weer gereserveerd en mensen die op de bonnefooi binnenkwamen moesten teleurgesteld worden.
Met een leuke vlotte bediening en heerlijk eten was het weer een geslaagd avondje uit bij TenT
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Zoals de vorige keren: Héérlijk en gezellig gegeten. De passie is goed te proeven, de service geweldig, een absolute aanrader!!
LodeRunner .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Uitstekend gegeten in gezellige, informele ambiance, met heel goede prijs-prestatie verhouding: bewijs dat je niet naar een chique restaurant hoeft om te genieten van je eten. Alle gerechten prima op smaak, meestal met een twist/onverwacht element, en heel goed verzorgd gepresenteerd.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Dit is een fijn lunchadres als je in de buurt bent. Ik had een Wagyu burger, en die was uitstekend: medium rare, goede tomatensalsa, goede pancetta en goed brood. Goed in evenwicht ook qua smaken. Zo wil je je burger! Althans, zo wil ik mijn burger. Eigenlijk hadden ze moeten vragen hoe we de burger wilden: medium/rare/well done. Maar goed, voor mij was het spot on. Sappig en met goede smaakmakers! Bij dat Wagyu heb ik altijd mijn vraagtekens (zeker niet alleen hier). Het zal best zo mogen heten volgens de regels, maar dit was geen Wagyu(Kobe) comme il faut, maar dat kan ook niet voor 9,75. De patat was OK. Iets krokanter en gaarder mag wel, maar al met al prima. Jammer wel dat er geen goede mayo bij was. Die kwam denk ik uit een pot. Fijn dat je qua witte wijn per glas kunt kiezen uit drie soorten. Ik koos voor een Verdejo, en dat was een goede keuze! . Heerlijke Verdejo voor 3,50 per glas, dat is echt een uitstekende propositie. Toen ik plaats nam op t terras, duurde t even. Ik ben toen naar binnen gelopen. Daar leek het ook even uitgestorven qua personeel. Ik moet zeggen dat ik wel vrij vroeg (12 uur) aankwam. Toen ik eenmaal contact had gemaakt, was de service voorbeeldig. Bij mijn wijn kwam, ongevraagd, een kannetje water. Hulde! De ober verontschuldigde zich nota bene voor t feit dat het water niet ijskoud was. Als tip zou ik willen meegeven om huisgemaakte mayo te serveren (of het recept aan te passen: minder zoet) en ketchup van bv. www.deketchupfabriek.nl. De koffie was uitstekend. Met, wederom, water bij mijn dubbele espresso. Zo hoort t! Het decor tenslotte is zozo. Het restaurant is mooi ingericht, de voorzieningen zijn prima, maar helaas is het een doorsnee winkelstraat waaraan dit restaurant zit. Het is wat het is, zullen we maar zeggen. Nogmaals, fijn adres als je in de buurt bent!
AcGomez .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat een heerlijke plek om de avond (en ongetwijfeld ook de middag) door te brengen. Vriendelijke bediening, met verstand van zaken en heel fijn meedenkend ivm mijn voedselallergie. Hierdoor heb ik heel ontspannen kunnen dineren. Zo nodig werden er alternatieven gegeven. Erg fijn dat hier zo serieus mee om wordt gegaan. Uit ervaring weet ik dat dat niet overal zo is (helaas). Zowel voor- en hoofdgerecht waren super lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. Echt een aanrader!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
TenT hoopvol bezocht, op basis van de recensies.
Warme zomeravond....binnen zat het goed vol....maar de warmte en klein bemeten plek van het beschikbare 4-persoonstafeltje, weerhield ons ervan om binnen plaats te nemen. En kozen zelf voor een tafeltje buiten.....
Echter niet de meest idylische plek......"op de stoep van de Cronjé straat".
Dat alles werd ruimschoots goed gemaakt door het eten en de bediening! Prachtige voorgerechten. En zelf in geen tijden zo'n mals en goed gegaard stukje lamsrack gehad. Top!
Een kleine opmerking van mijn dochterlief.....'iets te weinig herkenbare truffel tinten bij de carpaccio'....Maar ja, dan noem je ook wel een ingredient dat ook makkelijk kan overheersen.
Van de winter maar weer een keer terug . En de kaart vermeld een huiswijn van €16,50.....waarbij ik om de witte huiswijn vroeg.....Met als vraag de Chardonay of de Pinot Grigio....
Waarbij de laatste op de rekening dus €24,50 bleek te kosten. En dat dan toch voor 2 flesjes.
Volgende keer beter opletten dus......... Wij zoeken altijd eet adressen voor een groep van 10. En dan zou zo'n niet aangekondigde verrassing er toch wel in kunnen hakken.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Voorgerecht tatakibeef is heerlijk. Hoofdgerecht tonijn met noodles is ook heel lekker. De bediening is erg vriendelijk en heel oplettend. Kortom top.
Bencomar .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Zijn heerlijk uit eten geweest met zoon en schoondochter. Op aanraden van onze zoon bij Brasserie Tent gegeten.
Hebben heerlijke spareribs ,sate en lamsvlees gegeten.
De sfeer was super, personeel vriendelijk en het eten voortreffelijk.
Een dikke aanrader wat ons betreft.
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten in de cronje! Goede sfeer fijne bediening en echt heerlijk eten! Lekker veel groente standaard bij het zeer goed bereidde vlees. Zeker een aanrader!
Carlaspee .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heb gisteren gelunched met 3 collega's.
Een collega kon moelijk kiezen en vroeg
of ze niet van beide lunchgerechten de helft kon krijgen maar dat kan natuurlijk niet! Besloten werd met een andere collega een gerecht te delen. Ze namen beiden een verschillend lunchgerecht.
Toen het geserveerd werd bleken de lunchgerechten gehalveerd en hadden beide dames 2 halve lunchgerechten op hun plank. GEWELDIG!!!!!!. Alle vier hebben wij heerlijk gegeten. We gaan binnenkort weer en hebben al
reclame voor TenT. Ook de nagerechten waren zalig en alles wrrd smaskvol opgediend. Dikke 10 van mij.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Weer zalig gegeten bij de Tent. Vooraf surf en turf om je vingers bij op te eten. Hoofdgerecht lama rib-roast en varkens rib-toast beide super mals en begeleid door zalige groenten en dressing/saus. Top tent. Even binnenlopen gaat daardoor helaas niet meer :-)
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na 3 pogingen eindelijk kunnen reserveren bij Tent. Ruim week van te voren is dus te laat. We hebben er onlangs ook geluncht en de kwaliteit was prima.
Afgelopen zaterdag met familie wezen dineren. De sushimi als voor gerecht en de tomijn had ik als hoofdgerecht. Beide waren zeer goed bereid en meer dan genoeg. Met wat lekkere verse friet erbij prima!
Met de koffie kregen we een glaasje limoncello. Voor herhaling vatbaar.
Bert C.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Mooie gerechten met goed geadviseerde wijn. Een aanrader dus. Wij komen er zeker gauw terug. Bespreken, ook door de week, gewoon doen. Meerdere mensen moesten teleurgesteld worden.
A.m.m.blasquez .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk gegeten. Mooie smaken combinaties.
We komen hier wel vaker eten en we worden nooit teleurgesteld. Vlees altijd perfect bereid
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Erg lekker gegeten! Van de buitenkant valt het restaurant niet zo op maar het eten en de bediening was prima. Het surf en turf voorgerecht was erg lekker en mooi opgemaakt. Het hoofdgerecht, de lam, smaakte prima. We komen zeker nog een keer terug.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Kom hier inmiddels regelmatig en blijf nog steeds fan.
Heerlijke verrassende gerechten die top smaken. Zolang de kwaliteit en ambiance zo blijven zal ik zeker blijven terugkomen
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Leuk gezellig en het eten is boven verwachting goed en lekker. gezellige vond gehad met leuke bediening en uitstekende wijnen bij het eten. restaurant heeft een gezellige sfeer.
RobHaarlem .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Voor en hoofdgerecht heerlijk bereid. Goede wijn erbij. Gezellig zitten en je wordt niet opgehaast. Vriendelijk personeel. Kortom prima locatie voor een gezellig avondje eten.