Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Surprise dessert
      Surprise dessert

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Lang wachten op kaart terwijl het niet druk was. Niet tussendoor vragen of we nog iets wenste. Hamburger met knetterhard broodje, met karig stukje (komijnenkaas) en stukje tomaat. Zonde van deze leuke zaak, wij komen in ieder geval niet meer terug. We hebben betaald met HEMA luxe lunchkaart. Omdat het broodje knetterhard was kregen we een gratis kopje (overigens) lekkers koffie.
Nel T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
We kwamen met een Bongokaart; het leek of men dat niet op prijs stelde. We voelden ons niet echt welkom. "O, ja. Bongotafeltje voor 2, gaat u daar maar zitten".
Er was qua menu geen keuzemogelijkheid: wij lieten ons verrassen.
We namen wel een mandje brood: gelukkig maar want de porties waren zeer karig. Broodmandje was goed.
Amuse: te koud geserveerd, weinig smaak aan.
Vooraf: Zalmtartaartje, zag er mooi uit, weinig smaak en weinig zalm.
Hoofdgerecht: parelhoen. Droog, kleine portie met wat geroosterde paprika en stukje komkommer, 2 peultjes als groente. Zak frites erbij: was wel lekker...maar ja...
Nagerecht: "koffie met huisgemaakte zoetigheid". Klonk veelbelovend. De koffie was echt lekker. De huisgemaakte zoetigheid bestond uit 1 minibonbon.
Service: wisselend. Wel zéér snelle bediening! Arrogante en kille ober, correcte serveerster.
Door een Bongokaart ga je juist eens ergens anders eten dan je normaal zou doen, in de hoop dat je een nieuwe favoriet aan je lijstje toe kunt voegen.
Deze Brasserie zullen wij niet meer bezoeken.
Maxime V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Erg genoten van een selectie zoete lekkerijen bij brasserie het regthuys. Ik kwam hier met een bongo bon en ik verwachte er niet veel van maar, werd toch verrast met een leuke etagere vol zoete zondes. De thee werd netjes bijgevuld en we gingen verzadigd de deur uit. Wij komen hier zeker terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Afegelopen zaterdag hier gegeten. Na een hartelijk ontvangst mochten wij een keuze uit 2 tafels doen. Er werdt ons een voorstel gedaan betreffende het menu, wij kozen voor het 4 gangen surpise menu. Wij begonnen met een heerlijk aperitief. De gerechten waren heerlijk en het wijnarangement paste daar geweldig bij.
Wij hebben heerlijk genoten en komen graag terug.
Verice B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Gister via vakantieveilingen een high tea gehad Vond het een karige bedoeling Per persoon 1 bonbon, 2 kleine sandwiches met krab en eiersalade, mini quiche die iets groter dan een 2 euromunt was, mini saucijsje, mini appeltaartje wat 1/3 van een klein puntje appeltaart was De scone had wel wel een normaal formaat, petitfour en stukje brownie Had wel wat meer hiervan verwacht Glas prosecco erbij was wel leuk maar geen 2 e keer voor mij hier voor een high tea, jammer
Arianne R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Met een bon van Vakantieveilingen hebben we hier van een high tea genoten. Ik vreesde na enkele zeer slechte recensies hier, maar het was eigenlijk erg goed.
Ik had van tevoren aangegeven dat ik vegetariër was, maar dat was niet goed doorgegeven door Vakantieveilingen. Het was echter geen probleem: zonder morren werden er voor mij andere dingen gemaakt. Ook de baby die we bij ons hadden, kreeg wat los brood om te eten.
We kregen allerlei hartige en zoete hapjes. Ook de prosecco vooraf was een welkome verrassing. De sandwiches waren lekker en goed van grootte, de miniquiches waren nog warm en ook het zoete was prima. De porties waren behoorlijk groot: aan het einde van onze high tea zaten we helemaal vol. Soms kom je terug van een high tea en heb je niet het gevoel dat je gegeten hebt. Bij 't Regthuys was dat gelukkig niet zo.
Daarnaast lag het restaurant aan een prachtig oud pleintje. Wij kozen een plekje in de serre, zodat we daar goed van konden genieten. We vonden het een aanrader en komen zeker nog eens terug.
Chardonnee P.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Drie gangen keuze menu met heerlijke gerechten. Vooraf lekker brood met aïoli en een heerlijke frisse amuse met wat olijven. Gerechten zagen er mooi en verzorgd uit en smaakten goed. Bediening duurde soms wat langer, maar was goed en gaven geen opgejaagd gevoel!
We hadden een tafel bij de open keuken, altijd leuk om te kijken. Wij komen zeker nog een keer terug!!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Best aardig, vooral qua uitstraling erg mooi, maar echt gezellig was het niet. Na een strandwandeling zochten we een leuke plek waar honden welkom zijn en een goed glas wijn wordt geschonken. De hond mocht na wat twijfel naar binnen dus we gingen voor een Rioja. Die werd erg koud geserveerd, jammer. Na wat handwarmen kwam de wijn wat op smaak maar veel werd het niet ondanks de behoorlijk stevige prijs. Geen olijfje of zoiets erbij of iets anders om het gezellig te maken. Men was duidelijk bezig zich voor te bereiden op de avond, misschien had het daarmee te maken. Het was erg koud binnen, maar vriendelijk personeel en een mooie ambiance. Misschien volgende keer op een ander tijdstip aankomen, we hielden het daarom bij die ene Rioja.
Berteke L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Afgelopen Nieuwjaarsdag 's avonds hebben mijn man en ik hier gegeten. Op Nieuwjaarsdag één van de weinige zaken die dan open is. Misschien was het beter geweest als 't Regthuys ook zijn deur dicht had gehouden deze dag. Want zoveel steken laten vallen op één avond zorgt er bij ons in ieder geval voor dat we hier niet meer terug komen. En dat is jammer want we hebben hier in het verleden best wel eens leuk gegeten of proeverij gehad.
Bij binnenkomst werden we verwelkomd door een jonge dame. Erg enthousiast ging dat niet, ik dacht in eerste instantie dat ze zeggen wilde dat de reservering niet doorgekomen was. Er werd ons een leuk plekje in het hoekje in de serre aangewezen. Achteraf bleek dit het vergeethoekje te zijn.....
Nadat we zaten werd door haar geïnformeerd wat wij wilden drinken. Doe maar bubbels. Het is tenslotte Nieuwjaarsdag nietwaar. "Bubbels?" lichte verbazing leek in haar stem te zitten. "
Ja, bubbels. Een prosecco of cava, zeiden wij. Zoiets.
Dame vertrok om na enige tijd terug te komen met twee glazen bubbels zonder bubbels.
Vreemd je noemt jezelf winebar en dan schenk je zoiets troosteloos uit. Andere dame van de bediening geroepen en aan haar vertelt dat de bubbels bepaald geen bubbels waren. Wellicht nog een flesje dat openstond van de dag er voor? Na geruime tijd, hoe moeilijk is het om snel terug te komen, kwamen de glazen terug, nu met bubbels. Nou ja met, het leek er meer op dat de glazen beetje geschud waren want we konden maar een zeer minimaal belletje in ons glas ontdekken.
Nou ja vooruit dan maar je wilt niet blijven zeuren.
Inmiddels waren we voorzien van het menu om onze keuze te maken. Die hadden we snel gemaakt, lekker voor ons beiden een kogelbiefstuk. We twijfelden nog even over de eendenborstfilet, dat zag er ook lekker uit.
Toen de, overigens erg aardige dame onze keuze op kwam nemen, kregen we te horen dat, tja vervelend, de biefstuk er niet meer was, maar ook de eendenborstfilet niet voorradig meer was en de kipfilet ook niet. Zeg dat dan even van te voren denk ik dan.
Gelukkig was er nog wel de rosé gebraden sukade, die overigens heerlijk was. Kan niet anders zeggen. Gelukkig maar want we hebben nadat we onze bestelling hadden opgegeven meer dan een uur moeten wachten op ons voorgerecht. Op een soort van droogje. Gelukkig hadden we na de bubbels nog wel snel een glas rode wijn besteld, 6 euro voor een glas, prijzen die je betaalt in de betere restaurants, maar dit even terzijde. Er werd niet geïnformeerd of we water wilden, brood was waarschijnlijk ook op, er kwam in ieder geval niets op tafel terwijl wij zaten te wachten. Zo dom want hier verdien je als restaurant aan. Wij waren inmiddels in het stadium dat we dachten zullen we de wijn afrekenen en weggaan.
Nadat mijn man informeerde waarom het zo lang moest duren, druk was het niet in de zaak, werd iets vertelt over het systeem wat fout was gegaan. Onze bestelling was niet in de keuken doorgekomen. Dit soort fouten kan ik mij voorstellen bij een overvolle zaak, maar niet als er maar een tafeltje of zes bezet is, en je met twee man in de bediening loopt en dus gewoon kunt zien of mensen met lege glazen en hongerige blikken aan een lege tafel zitten. Gewoon desinteresse en slordig. Maar goed na de vraag van mijn man kwam de amuze, met excuses.
Het voorgerecht de hertencarpaccio was lekker, misschien het vlees te lauw, maar kniesoor die daar oplet, en de sukade was héérlijk. Complimenten voor de kok in ieder geval.
We sloten het diner af met een kaasplankje. Wilt u misschien een glaasje port erbij informeerde de eerste jongedame. Mijn man niet, moest nog rijden, maar ik had er graag één bij. Helaas glaasje port heb ik nooit gezien. Zaak was inmiddels leeg, wij waren de laatste klanten. Dat kan ook niet anders als je al met een uur vertraging start met je diner.
Toen onze kaas op was zag mijn echtgenoot dat de dame van de bediening met een glas port (in de hand) onze kant op kwam lopen maar toen ze bemerkte dat deze als mosterd na de maaltijd kwam maakte ze rechtsomkeert.
Doet u de rekening maar, en we hebben dinerjaarkaart. Dinerjaarkaart geeft 25% korting.
Rekening kwam en nadat ik daar vlug mijn blik overliet gaan of de port er niet op stond rekende ik af. Dame gaf nog aan dat ze het vervelend vond van het foutje in het systeem. Normaliter denk ik laat maar. Maar ik wilde haar toch wijzen op de steken die ze hadden laten vallen in de bediening, en dat het niet het systeem alleen was. U heeft gelijk zei ze. Nadat ik afgerekend had met pin, bemerkt mijn man dat de 25% korting niet was berekend.
Pfff, ook dat nog. Dus toen we naar onze jassen liepen, attendeerde wij de dames hierop: de korting is niet berekend. Aaai, dat was nu moeilijk, want ja het stond nou al eenmaal in het systeem en terug pinnen kan niet. Ja hoor, het systeem!
Dame ging bellen met de manager. Na telefonisch overleg kregen we cash onze korting terug.
Het is dat mijn man en ik ook soms vreselijk moeten lachen om dergelijk gestuntel in horeca Nederland, maar eigenlijk is het triest. Dit kost je klanten. Tip aan de manager: zorg dat je op de zaak bent.
En als je als bediening merkt dat je zoveel steken laat vallen, biedt dan bijvoorbeeld een drankje van het huis aan. Laat merken dat het niet goed gaat en verschuil je niet achter het systeem.
P H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Menukaart op internet wijkt af van die in het restaurant, dus ter plekke opnieuw kiezen. Sashimi als voorgerecht weinig smaakvol. Hetzelfde gold voor de eendenborst, rommelige opmaak ook. Dessert maar overgeslagen, voor ons niet meer hier.
proevenmaar .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Via vakantieveiling had ik een bon gewonnen voor een lunch met soep en een broodje naar keuze. In het restaurant aangekomen kregen we een leuk plekje in de uitbouw bij het raam. Ons werd echter verteld dat de kok een keuze voor ons zou maken. We konden kiezen tussen twee soorten soep, spinazie soep met kokos of bospaddestoelen soep. Daarna mochten we kiezen tussen een broodje tonijnsalade of een broodje geitenkaas. Persoonlijk vind ik dat twee heel uitgesproken zaken die niet iedereen lust. Gelukkig bood de ober ook een alternatief aan in de vorm van een broodje kip kerrie.
Daarna begon het lange wachten...... Pas na 45 minuten kwam de bospaddestoelen soep. Deze was erg dik maar smaakte prima. Daarna moesten we weer meer dan een half uur wachten op ons broodje. Het bleek een broodje te zijn met wat sla, blokje komkommer, een half eitje en enkele plakjes kipfilet. Van enige vorm van kerrie of kerriesaus was geen sprake. Totaal niet wat we verwacht hadden bij een broodje kip kerrie.
Met vakantieveiling en bijvoorbeeld Groupon kan je nieuwe mensen naar je restaurant "lokken". Wellicht komen deze mensen terug als ze tevreden zijn. Nu kregen we toch het idee dat het vooral goedkoop moest en zullen we niet meer terug gaan.
Milan G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Vaker hier mogen eten, sfeer is altijd warm, eten was altijd van kwaliteit en leuk innovatief. De bediening echter was helemaal super! Staat ver boven het Nederlands gemiddelde!
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Dit restaurant zit op de beste locatie van Wassenaar. Dus dat belooft wat. Maar dan: bediening echt veel te traag. Meer dan een uur voordat de amuse er is. Het wildmenu was gewoon slecht. Soepje ging nog wel, hoewel erg zout, maar hoofdgerecht was waardeloos. Hertenbiefstuk niet te eten. Erbij gereserveerde wildragout was echt uitgesproken vies. Groenten niet lekker, puree koud. We hebben, na klagen, nieuwe hoofdgerechten gekregen: vlees was redelijk (maar was dat wel hert??), groenten vies (zuur!!) en de patatjes kwamen nadat de borden leeg waren. Ook het dessert was vlak, oninteressant, saai. Geen beste beurt. De bediening de hele avond ongeïnteresseerd en geen excuses bij het afrekenen. Niet weer dus.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Bij dit restaurant gegeten met de Albert Heijn actie. Het was erg druk en waarschijnlijk kwam daardoor de bediening wat langzaam op gang, om vervolgens een enorm tempo te ontwikkelen. Nadat we net het brood met smeersels hadden gekregen kwamen ook de amuses op tafel en vrijwel gelijkertijd de voorgerechten. Vanaf dat moment ging het een stuk beter en de timing van het serveren van het hoofdgerecht en het dessert waren een stuk beter. Het eten was prima en ook het bijpassende wijnarrangement was uitstekend. Al met al, na een wat haperende start, een gezellige avond met prima eten in een leuke ambiance
Maria-louise .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Een week geleden ben ik hier met een vriendin geweest om het wildmenu te proeven. Vooraf een cappuccino van bospaddestoelen met een eendeleverterrine, als hoofd een hertenbiefstuk met een jus van cranberry en als toetje een taartje gemaakt van stoofpeertjes. Bij het menu ook nog bijpassende wijnen geserveerd gekregen die erg lekker waren. Al met al hebben wij een erg leuke en gezellige avond gehad en komen wij hier zeker weer terug.
Wenny V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Mijn man en ik hadden een wildmenu. Alles was heerlijk aan het menu en precies de goede hoeveelheid. Het vlees was super zacht en mals. Een echte aanrader!
Rene G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wij hebben hier het marktmenu genomen, we kregen een heel klein glaasje jus d orange , ook de soep van de dag was in een klein glaasje, toen kwam het broodje wij kozen voor tonijnsalade, waar de tonijn was weet ik niet we zaten brood met sla te eten, al met al vonden wij het menu zeer onder de maat, als je mensen wilt lokken met een speciaal menu doe het dan goed, het is het visite kaartje van je restaurant, erg jammer.
griek2 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Het eten was redelijk. Het voorgerecht was erg lekker slakken en visgerecht. Hoofdgerecht vis was goed. Mijn eendenborst was flauw en rauw! Wel gemeld maar verder geen reactie op teruggekregen. Al was het maar een excuus! Jammer dat er geen karaf wijn te bestellen is. Glas wijn is karig gevuld. Bediening was wel vriendelijk. Sfeer is wat rommelig. Komen zeker een keer terug om te zien of er iets is veranderd.
Francoise M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Eten was prima, wel uiteindelijk prijzig, ondanks de AH-bon. Bediening dit keer prima! Zeer vriendelijk. Grote groep eters naast ons maakte een gesprek wel lastig.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De dingen liepen helemaal scheef bij 't Regthuys. Aan het mooie dorpsplein van Wassenaar hadden we onze allerslechtste restaurant-ervaring. Allereerst werden op onze smoezelige tafel zonder kleed twee glazen prosecco geparkeerd. Intussen klonk verontrustend luid geboemereboem door de luidsprekers, later uit gezet. De prosecco komt hier zonder prik en kost €5 per glas. Ze noemen zich onder meer 'winebar', maar hebben weinig idee hoe je met wijn hoort om te gaan. Ook als we wijn per glas bestellen, willen we de bijbehorende fles plus etiket zien, in plaats van zomaar een karig gevuld (en ook nog eens duur) glas voorgezet te krijgen. Pas toen het aperitief helemaal op was, arriveerde het bijbehorende hapje. De bediening mist ieder overzicht en iedere kennis van zaken. Heren worden eerst bediend, dan pas de dames. Warme borden worden geserveerd als het halve gezelschap naar het toilet is. Het verrassingsmenu (€27,50) bood louter onaangename verrassingen. Om te beginnen dat voor brood met smeersels en voor friet moet worden bijbetaald: in beide gevallen €3,75. Een van de smeersels, kruidenboter die smaakte alsof het uit de fabriek kwam, was trouwens niet smeerbaar omdat die in ijzige toestand werd geserveerd. Bij de friet hoorde onsmakelijke mosterdmayonaise. Zonder die friet was ons hoofdgerecht nog kaler geweest: onder de droge, fantasieloos bereide varkenshaas lagen slechts een paar groentesnippers. Vooraf een supersaaie salade met Coburger ham, een goedkope vleeswaar, gek genoeg had men toch veertig minuten nodig om deze creatie te bereiden. Na: drie onbestemde hoopjes van de groothandel. Eindelijk konden we weg, zonder dat iemand van de bediening er enige notitie van nam. Onze jassen moesten we zelf zien te veroveren (we hadden net zo goed andermans spullen mee kunnen nemen). Zonder ook maar enige vorm van groet liepen we de kille Wassenaarse nacht in.