Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

eus2 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Hier eten voelt als thuiskomen. Service op maat, met goede inschatting van wat je graag eet en drinkt. Pluim voor de parelhoen; perfect gebakken en heel smeuïg. Restaurant blijft een aanrader.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Wij komen hier altijd met veel plezier eten. Heerlijk dat er zoveel keuze in wijnen per glas is. Het eten is verrassend én lekker! Vaak net even anders dan op een standaard brasserie menukaart. Helaas naderen we het einde van de zomer, want het heerlijke terras is een geweldig plekje om je zomeravond door te brengen.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Heerlijk gegeten in het deze rustieke brasserie.
de tonijn als voorgerecht was goed mals en de surf en turf goed in balans.
wel voor friet en brood moeten betalen, maar waar niet tegenwoordig.
leuke relaxte sfeer.
het eten af en toe wat traag, maar zeker de moeite van het wachten waard.
bediening attent, gevarieerde wijnkaart en gelukkig veel per glas te bestellen.
we blijven er komen.
iffo .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Heerlijk gegeten vorige week! We hadden een proeverij voor twee personen als voorgerecht! Wat origineel en leuk bedacht. Bediening zeer vriendelijk en oplettend! En wat is dat terras een aanwinst voor Wassenaar!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Prima lunch gedaan bij het Regthuys, vriendelijke mensen in de bediening op een gezellig plein. Het zit wat verscholen, maar het is maar een minuut of vijf lopen vanaf Duinrell. Zeker een aanrader!
Puck V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
We dachten: we doen weer eens wat anders tijdens een restaurantweek. We gingen naar 't Regthuys. Dat was eens maar nooit meer! Rumoerige zaak. Zaten bij de deur waar het tochtte. Weinig aandacht van het personeel. Wijnen middelmatig. Eten slecht! Of deze kwaliteit altijd geserveerd wordt weten we dus niet, maar het was ondermaats, ook in een restaurantweek. De locatie (aan pleintje in het oude Wassenaar) is echt geweldig. Jammer dat het verder allesbehalve geweldig was; slechte keuze van ons.
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
We hadden hier voor de Iens DinerDeal gereserveerd met z'n vieren. Toen we binnenkwamen met z'n tweeën werd ons een tafel voor vier aangewezen en vervolgens werden we tien minuten straal genegeerd. We hadden graag de keuze gehad of we al iets te drinken wilden bestellen (graag dus!) of op onze vrienden wilden wachten. Geen enkele kans, hoe vaak we ook probeerden om oogcontact te maken...Geen goed begin.

De service werd niet veel beter toen het eten gebracht werd. We moesten twee keer vragen wat we precies geserveerd kregen (we waren het menu al lang vergeten) en de ingrediënten werden onverstaanbaar gemompeld - twee keer!
Er was verder geen enkel contact met het personeel; er werd niet gevraagd of we nog iets nodig hadden, laat staan of alles naar wens was.

Het eten was middelmatig. Niet bijzonder creatief of innovatief. Ik moest later op de website opzoeken wat we precies gegeten hadden, zo weinig indruk had het gemaakt. (de parelhoen had ook gewoon kip kunnen zijn, truffel was niet in aanraking geweest met de jus...)

Pluspunten:
* we kregen de keus tussen kraanwater of mineraalwater en het kraanwater werd niet berekend.
* er was een aardige selectie wijn per glas (hoewel de witte wijn niet heel koud werd geserveerd)

De enige keer dat we de serveerster zagen lachen, was toen ze een fooi van 10 euro ontving. Blijkbaar krijgt ze die niet vaak!

Conclusie: prima om met 50% korting te eten, maar voor de volle mep géén waar voor je geld met zo'n ontvangst!
marijkevds .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
We verheugden ons op een lekker dinertje in een leuke ambiance.
We kwamen terecht naast de brandslang in het gangetje naar de keuken.
Na dudelijk gemaakt te hebben,dat we een ander tafeltje wilden , werd daar onwillig aan voldaan. Sfeer zat er gelijk in. Het was er trouwensqook bloedheet.
We kregen een glas bubbels,en heerlijk brood.
Inbegrepen bij het menu.
Na het soepjehet hoofdgerecht.
Een klein pootje,en nog taai ook.
pureetje eronder was gortdroog en smakeloos.
We hadden een bijpassend wijntje besteld, ze namen de gelegenheid ten baat en draaiden ons een pootuit,want voor een glas betaalden 6.50
voor dat geld verwacht ik danook een mooi groot wijnglas en op de juiste manier geserveerd,en niet achteloos 2 glazen in een hand alsof het een slobberwijntje betreft. Toetje was lekker maar wel erg klein. Zonder brood hadden we met honger naar huis gegaan. Bij thuiskomst bekeken we de rekening,en ontdekten dat het brood en de frites extra waren berekend,terwijl ze bij het menu waren inbegrepen. Heb onmiddelijk naar het Regthuys gemaild, zij namen niet de moeite te antwoorden.
Conclusie,je wordt hier op alle fronten bestolen,en gezellig ho maar.
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Het duurde erg lang voor we bediend werden, het was duidelijk veel te druk voor de bediening. eerst kregen we brood met 'smeersels' veel te weinig smeersels voor het brood maar wel gratis. Het water kwam later pas, wat erg jammer was vanwege de warmte. De amuse stelde niet veel voor (1 olijf en gevuld soesje). Het voorgerecht was heel erg klein en het zouden net zo goed twee amuses op één bord kunnen zijn. De radijs was flauw en kromgetrokken door uitdroging. De schaaldierensoep die volge was gelukkig een normale portie en ook erg lekker. Het hoofdgerecht was parelhoen met truffeljus. De parelhoen was flauw en de truffelsaus te zout en smaakte naar een jus uit een pakje, geen truffelsmaak kunnen ontdekken. De jus was ook te veel ingedikt. verder zaten er enkele peultjes en bloemkoolroosjes bij. Toen we vroegen of er geen aardappels of friet bij kwamen, vertelde de overigens enige goede dame in de bediening ons dat dat apart bij moest worden besteld. Het dessert was weer erg lekker. Het eten is dus niet consistent van kwaliteit en het duurde erg lang voor er ook maar iets uit de keuken kwam.
De bediening die we zagen bestond uit drie personen. De dame met lichtblond haar deed haar best er wat van te maken met de gasten, ze gaf uitleg over het eten en maakte contact. De mannelijke persoon in de bediening kwam op ons over als iemand die zijn neus voor zijn werk ophaalde en was arrogant, Hij griste de spullen van tafel zonder iets te zeggen. De dame die er verder ook rondliep had ook de air dat zij daar eigenlijk niet hoorde te werken. Deze laatste twee maakten dat wij ons iet welkom waren en niet de moeite waard als klant. Jammer, want dat is voor ons een reden om niet meer terug te komen. Het terras was superleuk, maar ik denk dat we de volgende keer in een steol bij de Italiaan die daar ook zit, gaan zitten.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Heerlijk gegeten op het sfeervolle terras van 't Regthuys. We hadden een 4-gangen verrassingsmenu, maar kregen ook nog broodjes en een amuse van het huis en vanwege ons arrangement een spoom tussendoor. Fijne gerechten, mooi opgemaakt! Vooral de makreelrillette met mango was een heerlijke combinatie. De wijnkaart is goed, maar de prijzen voor een fles niet-huiswijn zijn erg hoog en de huiswijn is ook best aan de prijs.
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Met de Iens deal naar het Regthuys gegaan. Met de late online reservering was het niet goed gegaan, waardoor we nog een half uur aan de bar moesten wachten. Voor ons trouwens geen probleem. Het restaurant zat bomvol en de obers hadden zichtbaar moeite om iedereen adequaat te bedienen. Door de drukte botsing tussen obers (waarom werd meteen boze woorden gewisseld wie de schuldige was waar gasten bij zitten?), borden op de grond, te weinig tijd om rustig uit te leggen wat er op het bord ligt (bij het dessert werd het zelfs vergeten). Eten was trouwens prima en met smaak bereid, ook nog lekkere amuses en bubbels (en dat voor deze prijs). Goede huiswijn. Complimenten. Qua hoeveelheid dessert kan het minder en waarom die lelijke televisie in de zaak met jullie site erop? Kortom, prima avond en goed gegeten, maar blijf rust en professionaliteit uitstralen.
Rook N.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Hier geweest met een cadeaukaart voor een wijn proeverij, tot onze verbazing werd er bij elk glaasje wijn ook een subliem klein gerechtje geserveerd,goede uitleg over de wijn en hapjes van de bediening zeker een plek om nog eens terug te keren?
waterbies .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Leuk restaurant met prettige ambiance. Na reservering kreeg ik een tafel in de serre. Prima plek.
Gekozen voor het 3-gangen menu. Voorgerecht: een salade rijkelijk gevuld met gerookte zalm. Hoofdgerecht: parelhoenfilet suprème met frietjes, prima van smaak. En nagerecht: crème brulée van witte chocolade die behoorlijk vult. Dit alles onder genot van een glas prima huiswijn.
De serveerster was uiterst correct en vriendelijk.
Helemaal top is dat het vooraf geserveerde brood met smeersels niet op de rekening wordt gezet. Evenals de door het huis aangeboden amuse.
Waar vind je dat nog tegewoordig?
Dit is echt een aanrader!

Kirsten_We .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
‘t-Regthuys in Wassenaar is absoluut een fijne zaak qua inrichting en ambiance. De kaart is wat beperkt, de bediening correct. De kabeljauw van het hoofdgerecht was goed van kwaliteit, had misschien iets meer smaak mogen hebben. De bijgerechten zijn goed van smaak, alleen wel iets royaal qua boter. Gezellig gedineerd op een donderdagavond.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Dit is een zusje van Het Prentenkabinet in Leiden, een door ons geliefd restaurant. Dit restaurant heeft echter niet hun niveau. De entourage is gezellig, zittend in de glazen uitbouw in het oude centrum van Wassenaar. Het was tamelijk rustig op deze dinsdagavond. De bediening was correct en vriendelijk al kregen we niet de indruk dat men iets over bijpassende wijnen wist. Al snel werd de wijnkaart overhandigd. De door ons gekozen huiswijn per glas was goed (ook qua prijs). Het voorgerecht gaf zeker bij mij geen wauw reactie. Wel royaal de salade met Serranoham en franse kaas. De dressing van honing was te summier waardoor de franse kaas erg domineerde. De Vitello tonato smaakte goed. Het hoofdgerecht was de Angus biefstuk. Mooi rosé gegrild, maar de gorgonzola in de saus was amper te proeven. Lekkere groenten, maar smakeloze oma's frieten. Het nagerecht maakte weer veel goed, want die was uitstekend, evenals de koffie. Het keuzemenu geeft verschillende mogelijkheden evenals de maandgerechten, dus voldoende uitzoek. Verder valt te vermelden dat een kan gratis kraanwater op tafel geen probleem is, er een mandje met heerlijk brood bij de start op tafel wordt gezet en er een smakelijke amuse niet ontbrak.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Met een waardebon gebruik gemnaakt van een 2-gangen verrassingslunch.
Prachtige zaak met mooie kleurstellingen.
1e gang: zeer eenvoudige, ietwat zuur smakende, uien-tomatenbouillon. pluspunt: de uien waren nog lekker knapperig.
Hoofdgang: kabeljauw met schelpdierensaus. Kabeljauw smaakte erg vlak. Saus was zeer smakelijk maar dusdanig weinig om er van te kunnen genieten.. De groente garnituur onder de vis was heerlijk knapperig.
Bediening erg plastic en erg gericht op (bijna) lege glazen, maar niet op het tussendoor schoonmaken van de tafel.
Kortom: redelijk voor een keertje, maar geen reden voor een tweede keer.
JBK .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Gisteravond met 10 collega's gedineerd. Ik had alleen het vegetarisch hoofdgerecht en dat vond ik te zout. De serveerster kwam wel vragen of alles naar wens was, maar voordat ik kon antwoorden was ze al weer weg. Evenlater, bij het afruimen meldde ik de reden dat m'n bord nog voor 3/4 gevuld was. Een collega die hetzelfde gerecht had, had het ook laten staan. Met onze opmerking werd niets gedaan: geen excuus, geen vraag of we iets anders wilden, of bijv. of ze het opnieuw met minder zout zouden bereiden.
Voor mij dus eens maar nooit weer.
Christina G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Mooie locatie, vriendelijk personeel, origineel interieur.
Minpuntjes; richting keuken uitzicht op neon verlichte witte muur en een slechte akoestiek (herrie).
VandenRappe .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Prima gegeten in een prettige en redelijk warmhuiselijke ambiance. Op onze tafel stonden mooie rose gebakken angus biefstukken, een prima stuk wild met spruitjes en een heerlijke hazepeper die allemaal goed bij het herfstweer pastten. Een flesje Carmeniere wijn maakte het allemaal keurig af. Ondanks dat je voor de frieten moest bijbetalen een goede prijs-prestatie.
buongusto .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Zeer verzorgde eetgelegenheid op een mooi sfeervol pleintje. Eten was gewoon lekker en goed verzorgd en de bediening was vriendelijk en flexibel. Gangen werden in een prettig tempo uitgeserveerd.