Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Surprise dessert
      Surprise dessert

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Mark W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Meegedaan met de AH actie. Heerlijk gegeten. Prachtig restaurant en de bediening was prettig. Een uitstekend samengesteld verassingsmenu. Onze wensen hierin allemaal verwerkt.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Meegedaan aan de restaurant actie. Opmerkelijk lekker gegeten, bediening was perfect. Voor herhaling vatbaar! (nu nog een paar tekens om de 120 vol te maken :)
Marjory35 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Gevestigd in een prachtig gerestaureerd pand aan het romantische Dorpspleintje in Wassenaar.
Mooier kan haast niet. De bediening was erg vriendelijk en attent, ondanks dat wij met AH-aanbieding kwamen. Het verassingsmenu inclusief amuse was prima.
Hier komen wij nog eens terug.
trui47 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
De Brasserie is schitterend gelegen in het oude Wassenaarse dorp. Binnen ziet het er gezellig uit, en het eten is voor de prijs lekker. Tot zover niets aan de hand. Maar wij wilden graag gebruik maken van de AH-spaaractie, en we hadden dat gezegd bij het reserveren. Geen enkel probleem. Toen we kwamen, werden we ontvangen met een keihard uitgesproken " O, u komt voor de Albert Heijn actie" Alle hoofden draaien in de volle tent. Toen de serveerster de kaart kwam brengen, werd AH nog eens genoemd met een minachtende blik en de opmerking dat we alleen het menu konden bestellen. Vanaf de belendende tafels werd meewarig naar ons gekeken. Dit zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat wij iets te vieren hadden. Het eerste halfuur van ons samenzijn werd gevuld met praten over deze ontvangst. En daar wil je het op zo'n moment helemaal niet over hebben! Dank u Regthuys, ons mooie moment was overtuigend bedorven. Als je zo neerkijkt op zo'n actie, doe er dan ook niet aan mee.
Jaapie K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Op 2 september hebben wij een high tea gedaan bij 't Regthuys in Wassenaar.
We hadden een high tea cadeaukaart voor twee personen t.w.v €20,00 pp.
Allereerst hebben wij gereserveerd. De high tea was beschikbaar vanaf 14:00 uur 's middags. Echter wilde wij een half uur eerder. Dit was geen probleem.

Eenmaal aangekomen stond onze tafel buiten op het prachtige pleintje al gedekt klaar. Wij hebben een vakantie gevoel met deze mooie omgeving ervaren. In eerste instantie wilden wij ergens anders zitten, maar dat mocht de pret niet drukken. De high tea was keurig verzorgt. Dit met 9 verschillende hapjes (oa quiche, chocoladebonbon, saucijzenbroodje, scone, appeltaart crème) 4 verschillende soorten thee, kandijsuiker, jam en honing en een glas bubbels bij aankomst. Alles smaakte heerlijk en het was vers en prima qua smaak. Het was een zeer goede keus om hier onze cadeaukaart in te leveren. De kleine hapjes hebben wij ook als genoeg ervaren.
Het restaurant zelf zag er van binnen keurig verzorgt en stijlvol uit en ook de lunch/diner kaart verder zag er spannend uit.
1 aandachtspunt m.b.t de service. Tijdens de high tea is er niemand langs gelopen om te vragen of alles naar wens is en Eenmaal klaar met de high tea, werd onze tafel niet leeggehaald. Wij zijn nog een kwartier blijven zitten en zijn zelf naar binnen gelopen om gedag te zeggen.

Wij komen hier zeker terug voor een lunch of diner.
rietsingel .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Mijn man koos een menu van de kaart ik nam het Regthuysmenu. Ik had zelfs een keuze in het menu. Allebei hebben we heerlijk gegeten. Bediening was vriendelijk. We hadden een tafeltje in de serre. Al met al gezellig en goed eten en aardige bediening, dat maakt je niet zo gauw meer mee. We zullen zeker nogmaals hier gaan dineren.
HGotz .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
hebben er geluncht de salades zijn heerlijk en rijk gevuld.
Prettige sfeer ontspannen en de bediening is vriendelijk en behulpzaam.
trendy ingericht modern met warme kleuren in oud pand in Wassenaar.
frederika49 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vanavond voor het eerst met een Vakantieveilingbon bij "t Regthuys in Wassenaar gegeten en dat is ons heel goed bevallen. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een tafel bij het raam waar je een mooi uitzicht hebt op het plein en de kerk, het is een mooi oud gedeelte van Wassenaar en een prachtig gerestaureerd pand, een genoegen om daar te zitten, wij kregen het 3 gangen menu (27.50) gerookte zalm of salade met ham, parelhoen of heekfilet en als toetje creme brulee of kaasplankje, we namen eerst een mandje brood (3.75) mijn partner nam de salade en de parelhoen en ik de zalm en de vis, we namen ook de friet erbij (3.75) we kregen eerst een amuse van het huis wat heel lekker was daarna het brood en smeersel wat ook heel goed was. over het menu niets dan goeds te zeggen, mooi opgemaaakte borden, goed warm en heerlijk gegeten, we namen allebei de creme brulee en daar was ook nog een bolletje ijs bij ook weer heel mooi opgemaakt op het bord. We hebben heerlijk gegeten, een mooie omgeving, goede bediening en een prachtig oud pand, hier komen we zeker nog eens terug als het mooi weer is om dan buiten op het terras onder de bomen te eten.
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Wij hebben een Iens-dinnerdeal gedaan in dit restaurant. Prettige sfeer, prettige bediening. Alleen duurde het ons uiteindelijk veel te lang; zo geweldig was het eten nu ook weer niet. We hadden runderfilet en er was ons helaas niet gevraagd hoe wij ons vlees wilden hebben. We wisten niet wat er zou komen, anders hadden we het zelf wel gezegd. Conclusie: aardig restaurant, te weinig bediening waardoor het allemaal te traag liep, maar beslist heel welwillend en vriendelijk en aardig eten. We gaan nog wel eens kijken hoe het is als je er niet komt voor de DinnerDeal.
Mariette H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
wij kwamen om 18.30 binnen als 1e klant.erg stil en achteraf begrijpen we waarom.
Carpaccio met taaie spekjes-wat een vervelende bite geeft bij een gerecht wat zo lekker kan zijn.bijna geen dressing en grof geraspte sliertjes kaas.
Sate.....erg droog.over smaak valt niet te twisten,maar de pinda saus vonden we niet lekkerAsperges flamande met "gebakken aardappels",zonder eitje en vierkante plakjes geperste ham.het geheel vonden we helaas slecht.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Van ons bezoek aan 't Regthuys hadden we (opnieuw) geen spijt. Ondanks het feit dat alle tafeltjes bezet waren, maakt het restaurant door de royale inrichting geen volle indruk. We kozen voor à la carte en de uitstekende open witte wijn. De eerste prettige verrassing was de amuse, gehakte nieuwe haring met rettich, heerlijk. Wat een van de voorgerechten betreft vonden we de combinatie van vitello tonato met gefrituurde uienringen op het eerste gezicht niet voor de hand liggend, maar het smaakte desondanks prima. Ook beide hoofdgerechten, kabeljauw op de huid gebakken en dorade, konden iedere toets van kritiek ruim doorstaan. Dit, in combinatie met een attente en prettige bediening en een alleszins redelijk prijsniveau, maakt 't Regthuys een adres om te onthouden.
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Eten (en drinken
Het gezelschap kiest vandaag voor eten à la carte. Als amuse krijgen we een mousse van ham, toast van suikerbrood en een balsamicostroopje. Lekker! Een paar sneetjes brood vooraf met wat olie en smeersel moet apart worden betaald. Datzelfde geldt voor een minibakje frites bij het hoofdgerecht. De voorgerechten, o.a. rundercarpaccio, makreelfilet en diverse bereidingen van asperge, vallen goed in de smaak. Datzelfde geldt voor de hoofdgerechten kogelbiefstuk en de vangst van de dag (heekfilet). Bij de nagerechten mag het kaasbordje niet onvermeld blijven, met Pont l'Eveque, een rauwmelkse geitenkaas, Reypenaer en een zeer markante Spaanse blauwader, geserveerd met een klein stukje notenbrood (brood is echt heel duur in Wassenaar) en een toefje perencompôte. De gerechten zijn stuk voor stuk in orde, maar niet heel bijzonder. Vriendelijker gezegd: weliswaar niet echt verrassend, maar verder zeker niets op aan te merken. Ruime keuze uit allerhande open wijnen. U eet en drinkt hier goed, de verhouding prijs/kwaliteit is in orde.

Vriendelijk personeel. Ondanks de drukte (vrijwel volle bak) is men attent en vlot. Hulde.

Mooi gerestaureerd oud pand in het absolute hart van het dorp. Binnen een modern interieur dat daar goed op aansluit. Het leek ons alleen geen pretje om vlakbij de deur te moeten zitten. Misschien iets meer separatie aanbrengen?
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Bij binnenkomst was er een wat onzekere start. Het duurde even voor iemand op ons afkwam en die wilde ons een plaatsje geven naast een stel met klein kind. Daar hadden we niet zo'n zin in en vroegen of we een andere plek mochten. Toen kwam er iemand anders en die gaf aan dat dat wel kon. We kregen een hele mooie plek in de sèrre waar we een mooi uitzicht hadden over het mooie plein waar dit restaurant aan ligt.

Na deze enigzins valse start was de service verder prima. Goed tempo in de diverse gangen. Heerlijk apperitief met lekkere amuse. Ook de verschillende wijnen die vervolgens bij de gerechten werden geserveerd waren goed in balans met de prima gerechten. Na een lekker kopje koffie toe hebben we hier een heerlijke avond gehad waar we zeker nog eens terug hopen te komen.
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Met een Bongo bon uit eten geweest bij 't Regthuys. Heerlijk 4gangen verassingsmenu voorgeschoteld gekregen, service was uitstekend en er werd door het personeel extra aandacht besteed aan mijn glutenallergie. Decor was erg gezellig, een top ervaring! Als we nog eens in de buurt zijn zouden we hier zeker terug komen.
Jennifer K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Heb hier al een aantal keer heel goed gegeten! Per toeval hier een keer naar binnen gestapt en sindsdien komen mijn partner en ik hier terug. We hebben het Regthuys ook aangeraden bij familie en vrienden. Meestal beginnen we met de proeverij voor twee, daar hebben we een zeer goede ervaring mee! Allerlei kleine voorgerechtjes op een mooi plateau opgediend. We hebben erg fijne, gezellige en sfeervolle avonden gehad met lekker eten en we komen zeker nogmaals terug
Woutvoorschoten .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Op zaterdag 22 febr zijn we hier een gezellig en culinair avondje uit geweest. Bij aankomst wordt je al getroffen door de prachtige locatie, het pand,strak in de verf, past daar uitstekend in. De ontvangst was vriendelijk, de zaak helemaal vol. We lieten ons de rundercarpaccio goed smaken, een ruime portie. De zalmfilet was uitstekend met wel een pittig mosterdsausje. De Zuid Afrikaanse Chardonnay, per glas te bestellen wel zo prettig, smaakte er goed bij ! Het geheel afgesloten met een heerlijk warm chocoladetaartje. Kortom : een goed restaurant op een prachtige plek !
Sdenooij .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Met 4 personen een verjaardag gevierd in het Regthuys. Van tevoren een mooi plekje gevraagd en we werden neergezet in de schitterende serre. De bediening was keurig en hield rekening met onze dieet wensen. Tempo van eten serveren beviel ons goed, we kregen het gevoel dat we de avond rustig uit mochten zitten. Vooral de vangst van de dag en de hertenboutfilet met jus van spekkoek vielen in de smaak! Verrassingsdessert was leuk bedacht en de jarige kreeg er vuurwerk bij. We hebben een erg fijne, gezellige en sfeervolle avond gehad met lekker eten en we komen zeker terug. Complimenten.
Brenner .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Gisteren gedineerd met 3 personen. De locatie is werkelijk schitterend, de inrichting warm en sfeervol. Wel wordt het, naarmate het restaurant zich vult, erg rumoerig en het wordt moeilijk om op normale toon met elkaar te praten.

Witte wijn gehad als aperitief, wel raar dat je in een wijnbaar niet verschillende wijnen aangeboden krijgt, geen idee wat voor wijn wij hadden, geen informatie hierover gekregen.

Ik wilde het menu van het huis nemen: Vangst van de dag was coquilles met gamba's. Toen ik wilde bestellen, werd ik erop gewezen dat vangst van de dag voor het menu te duur was???? Is het dan gek om zich af te vragen waarom het dan op de kaart staat?

Er was ook een groep van ca 15 personen eten en wij werden op gegeven moment gevraagd om niet zo hard te praten omdat de groep daar last van zou hebben. Pardon? Er zijn restaurants die rekening houden met groepen en de tafels dan zo indelen dat men geen last van elkaar heeft. Ruimte zou er genoeg hiervoor zijn.

Ik heb niet de indruk, dat de eigenaar van dit restaurant begrijpt wat "hostmenship" is. Jammer, het eten was lekker, de locatie en decor schitterend, maar ik zal voortaan toch een restaurant opzoeken waar men wat meer aandacht aan de gast besteedt.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Voor 't eerst Regthuys in Wassenaar uitgeprobeerd via een koningskoffie.
Dessert prima op smaak met goede kop koffie en wijn.
Aangezien de snelle suikers wel heel erg snel over de bloedbaan gescheurd hadden, nog even blijven plakken in de mooie entourage aan 't plein onder het genot van 't aanschouwen (we zaten aan 't raam) van passanten met supermarkt boodschappentassen (tsja, toch snel inslaan na die twee Kerstdagen, die nog sneller 'voorbij' waren dan de bovengenoemde snelle suikers).
Nog even een heerlijk broodje gesmolten geitenkaas genomen (en opgegeten natuurlijk).

Wel een tip aan de verder correct bedienende bediening; bij betalen is het altijd handig voor de klantenbinding om te vragen (duurt echt niet zo lang) of alles naar wens was.
Ook de fooi met een bedankje van de toonbank aannemen en niet doen alsof je met een potje backgammon bezig bent (oppakken en zeer hoorbaar op de kassa neer'klakken'). Een fooi(tje) is geen vanzelfsprekendheid.

Dit (het kille Siberische ijswindje tijdens afrekenen) was voor mij 't enige minpuntje. Het kan allemaal wat minder stijfjes gezien de aangename gastenkring in deze horecagelegenheid.
Mauricevdlaan22 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Echt lekker ontspannen zitten eten. Vlotte bediening, zonder poespas. Ongedwongen en daar houden wij van. Nette schone zaak en heerlijk eten voor een goede prijs. Minpuntjes vind je overal, maar die zijn hier de moeite van het vermelden niet waard. Aanrader!