Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

proevenmaar .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Via vakantieveiling had ik een bon gewonnen voor een lunch met soep en een broodje naar keuze. In het restaurant aangekomen kregen we een leuk plekje in de uitbouw bij het raam. Ons werd echter verteld dat de kok een keuze voor ons zou maken. We konden kiezen tussen twee soorten soep, spinazie soep met kokos of bospaddestoelen soep. Daarna mochten we kiezen tussen een broodje tonijnsalade of een broodje geitenkaas. Persoonlijk vind ik dat twee heel uitgesproken zaken die niet iedereen lust. Gelukkig bood de ober ook een alternatief aan in de vorm van een broodje kip kerrie.
Daarna begon het lange wachten...... Pas na 45 minuten kwam de bospaddestoelen soep. Deze was erg dik maar smaakte prima. Daarna moesten we weer meer dan een half uur wachten op ons broodje. Het bleek een broodje te zijn met wat sla, blokje komkommer, een half eitje en enkele plakjes kipfilet. Van enige vorm van kerrie of kerriesaus was geen sprake. Totaal niet wat we verwacht hadden bij een broodje kip kerrie.
Met vakantieveiling en bijvoorbeeld Groupon kan je nieuwe mensen naar je restaurant "lokken". Wellicht komen deze mensen terug als ze tevreden zijn. Nu kregen we toch het idee dat het vooral goedkoop moest en zullen we niet meer terug gaan.
Milan G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Vaker hier mogen eten, sfeer is altijd warm, eten was altijd van kwaliteit en leuk innovatief. De bediening echter was helemaal super! Staat ver boven het Nederlands gemiddelde!
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Dit restaurant zit op de beste locatie van Wassenaar. Dus dat belooft wat. Maar dan: bediening echt veel te traag. Meer dan een uur voordat de amuse er is. Het wildmenu was gewoon slecht. Soepje ging nog wel, hoewel erg zout, maar hoofdgerecht was waardeloos. Hertenbiefstuk niet te eten. Erbij gereserveerde wildragout was echt uitgesproken vies. Groenten niet lekker, puree koud. We hebben, na klagen, nieuwe hoofdgerechten gekregen: vlees was redelijk (maar was dat wel hert??), groenten vies (zuur!!) en de patatjes kwamen nadat de borden leeg waren. Ook het dessert was vlak, oninteressant, saai. Geen beste beurt. De bediening de hele avond ongeïnteresseerd en geen excuses bij het afrekenen. Niet weer dus.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Bij dit restaurant gegeten met de Albert Heijn actie. Het was erg druk en waarschijnlijk kwam daardoor de bediening wat langzaam op gang, om vervolgens een enorm tempo te ontwikkelen. Nadat we net het brood met smeersels hadden gekregen kwamen ook de amuses op tafel en vrijwel gelijkertijd de voorgerechten. Vanaf dat moment ging het een stuk beter en de timing van het serveren van het hoofdgerecht en het dessert waren een stuk beter. Het eten was prima en ook het bijpassende wijnarrangement was uitstekend. Al met al, na een wat haperende start, een gezellige avond met prima eten in een leuke ambiance
Maria-louise .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Een week geleden ben ik hier met een vriendin geweest om het wildmenu te proeven. Vooraf een cappuccino van bospaddestoelen met een eendeleverterrine, als hoofd een hertenbiefstuk met een jus van cranberry en als toetje een taartje gemaakt van stoofpeertjes. Bij het menu ook nog bijpassende wijnen geserveerd gekregen die erg lekker waren. Al met al hebben wij een erg leuke en gezellige avond gehad en komen wij hier zeker weer terug.
Pendule .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Op 14-11-2014 't Regthuys en Shake & Taske bezocht.
Zeer goed georganiseerd en lekkere cocktails bereid door de bartender.
Ook de gratis hapjes waren erg lekker.
Hoop dat het in 2015 een vervolg zal krijgen.
Kan dan iedereen aanraden om het een keer te proberen.
Wenny V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Mijn man en ik hadden een wildmenu. Alles was heerlijk aan het menu en precies de goede hoeveelheid. Het vlees was super zacht en mals. Een echte aanrader!
Rene G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wij hebben hier het marktmenu genomen, we kregen een heel klein glaasje jus d orange , ook de soep van de dag was in een klein glaasje, toen kwam het broodje wij kozen voor tonijnsalade, waar de tonijn was weet ik niet we zaten brood met sla te eten, al met al vonden wij het menu zeer onder de maat, als je mensen wilt lokken met een speciaal menu doe het dan goed, het is het visite kaartje van je restaurant, erg jammer.
griek2 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Het eten was redelijk. Het voorgerecht was erg lekker slakken en visgerecht. Hoofdgerecht vis was goed. Mijn eendenborst was flauw en rauw! Wel gemeld maar verder geen reactie op teruggekregen. Al was het maar een excuus! Jammer dat er geen karaf wijn te bestellen is. Glas wijn is karig gevuld. Bediening was wel vriendelijk. Sfeer is wat rommelig. Komen zeker een keer terug om te zien of er iets is veranderd.
petergold .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Het gebouw ligt schitterend in de oude dorpskern van Wassenaar. In de buurt is voldoende gratis parkeergelegenheid. Het restaurant is goed ingericht, voldoende ruimte tussen de tafels.
De kwaliteit van het eten is prima verzorgd en het eten wordt mooi opgediend. De bediening is uiterst vriendelijk. Gezien al deze positieve zaken is de prijs redelijk te noemen. Voldoende om deze gelegenheid aan te raden.
Francoise M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Eten was prima, wel uiteindelijk prijzig, ondanks de AH-bon. Bediening dit keer prima! Zeer vriendelijk. Grote groep eters naast ons maakte een gesprek wel lastig.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De dingen liepen helemaal scheef bij 't Regthuys. Aan het mooie dorpsplein van Wassenaar hadden we onze allerslechtste restaurant-ervaring. Allereerst werden op onze smoezelige tafel zonder kleed twee glazen prosecco geparkeerd. Intussen klonk verontrustend luid geboemereboem door de luidsprekers, later uit gezet. De prosecco komt hier zonder prik en kost €5 per glas. Ze noemen zich onder meer 'winebar', maar hebben weinig idee hoe je met wijn hoort om te gaan. Ook als we wijn per glas bestellen, willen we de bijbehorende fles plus etiket zien, in plaats van zomaar een karig gevuld (en ook nog eens duur) glas voorgezet te krijgen. Pas toen het aperitief helemaal op was, arriveerde het bijbehorende hapje. De bediening mist ieder overzicht en iedere kennis van zaken. Heren worden eerst bediend, dan pas de dames. Warme borden worden geserveerd als het halve gezelschap naar het toilet is. Het verrassingsmenu (€27,50) bood louter onaangename verrassingen. Om te beginnen dat voor brood met smeersels en voor friet moet worden bijbetaald: in beide gevallen €3,75. Een van de smeersels, kruidenboter die smaakte alsof het uit de fabriek kwam, was trouwens niet smeerbaar omdat die in ijzige toestand werd geserveerd. Bij de friet hoorde onsmakelijke mosterdmayonaise. Zonder die friet was ons hoofdgerecht nog kaler geweest: onder de droge, fantasieloos bereide varkenshaas lagen slechts een paar groentesnippers. Vooraf een supersaaie salade met Coburger ham, een goedkope vleeswaar, gek genoeg had men toch veertig minuten nodig om deze creatie te bereiden. Na: drie onbestemde hoopjes van de groothandel. Eindelijk konden we weg, zonder dat iemand van de bediening er enige notitie van nam. Onze jassen moesten we zelf zien te veroveren (we hadden net zo goed andermans spullen mee kunnen nemen). Zonder ook maar enige vorm van groet liepen we de kille Wassenaarse nacht in.
Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Wij hadden telefonisch gereserveerd met de actie van AH maar de reservering was niet goed doorgekomen. We werden aan een tafel gezet maar na het aperitief werd gevraagd of wij ergens anders konden zitten omdat een groep perse deze tafel wilden die ze gereserveerd hadden en anders weggingen (ja dit is Wassenaar). We hoefden niet te verhuizen maar hebben toch alles weer opgepakt en naar een andere tafel. Omdat we meededen aan de actie kregen we een suprisemenu en om het goed te maken dat we moesten verhuizen een extra gang. Het voorgerecht bestond uit veel sla met emmentaler en vijgen en weinig dressing. Niet heel bijzonder. De vissoep (extra gang) erna was lekker. Daarna heilbot waarbij we heel lang moesten op de bijbehorende frites (inmiddels de vis al half op). De kwaliteit was goed, ook het dessert erna was lekker. Al met al duurde het erg lang voor we het eten kregen en we hebben daarom geen koffie meer genomen. Het was een zaterdag en ik denk, te druk. Beetje gemengde gevoelens erna.
Lois N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Voor mensen die behandeld willen worden als oud vuil is dit restaurant zeker een aanrader! Allereerst moesten we nadat we net een drankje en stokbrood hadden gekregen verhuizen naar een andere tafel omdat een andere groep deze tafel opeiste met de dreiging anders weg te gaan. Omdat wij niet de moeilijkste klanten zijn, gingen wij hier maar mee akkoord. Na verhuisd te zijn naar een krappe tafel in een rumoerig gedeelte naast de open keuken, duurde het maar liefst een uur en een kwartier voor we onze amuse (!!) kregen. Minpunt nummer twee. Vervolgens duurde het erg lang voor we ons voorgerecht kregen. Het hoofdgerecht kwam vrij direct daarna. Het toetje duurde ook erg lang. Omdat alles zo gigantisch lang duurde (waarschijnlijk omdat wij gebruik maakten van de AH-spaaractie) twijfelde we om nog koffie etc. te bestellen. Uiteindelijk toch besteld, met spijt, want zelfs een bakje koffie duurde te lang. Tot slot begon er een kok in de keuken kei hard iets op te kloppen waar heel het restaurant, met name onze tafel van kon meegenieten. We hebben dit vijf minuten aangehoord en besloten er toen wat van te zeggen. We konden elkaar bija niet meer verstaan. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Kortom we komen hier nooit meer terug.
Froukje C.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Heerlijk gegeten voor halve prijs met dank aan AH/Iens. Maar door drankjes, brood etc moest ik toch nog 69 euro aftikken. Dat was t wel waard. Maar geen zin om voor de volle mep te gaan eten.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Zaterdag weer heerlijk gegeten. Wat een heerlijke gerechten en fijne smaken. Ook de bediening is deskundig en vlot. Vooraf de proeverij voor drie personen genomen. Een echte aanrader! Voor ieder wat wils: coquilles, carpaccio en spinaziesoepje met cocos. Prijs / kwaliteit is perfect.
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Meegedaan met de AH actie. Heerlijk gegeten. Prachtig restaurant en de bediening was prettig. Een uitstekend samengesteld verassingsmenu. Onze wensen hierin allemaal verwerkt.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Meegedaan aan de restaurant actie. Opmerkelijk lekker gegeten, bediening was perfect. Voor herhaling vatbaar! (nu nog een paar tekens om de 120 vol te maken :)
Marjory35 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Gevestigd in een prachtig gerestaureerd pand aan het romantische Dorpspleintje in Wassenaar.
Mooier kan haast niet. De bediening was erg vriendelijk en attent, ondanks dat wij met AH-aanbieding kwamen. Het verassingsmenu inclusief amuse was prima.
Hier komen wij nog eens terug.
trui47 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
De Brasserie is schitterend gelegen in het oude Wassenaarse dorp. Binnen ziet het er gezellig uit, en het eten is voor de prijs lekker. Tot zover niets aan de hand. Maar wij wilden graag gebruik maken van de AH-spaaractie, en we hadden dat gezegd bij het reserveren. Geen enkel probleem. Toen we kwamen, werden we ontvangen met een keihard uitgesproken " O, u komt voor de Albert Heijn actie" Alle hoofden draaien in de volle tent. Toen de serveerster de kaart kwam brengen, werd AH nog eens genoemd met een minachtende blik en de opmerking dat we alleen het menu konden bestellen. Vanaf de belendende tafels werd meewarig naar ons gekeken. Dit zou allemaal nog niet zo erg zijn, ware het niet dat wij iets te vieren hadden. Het eerste halfuur van ons samenzijn werd gevuld met praten over deze ontvangst. En daar wil je het op zo'n moment helemaal niet over hebben! Dank u Regthuys, ons mooie moment was overtuigend bedorven. Als je zo neerkijkt op zo'n actie, doe er dan ook niet aan mee.