Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Surprise dessert
      Surprise dessert

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Super restaourant! hier met een vriendin wezen lunche zondag. leuke bediening werd meteen te word gestaan en kreeg t menu. mijn vriendin en ik namen het markt menu 10,50 verse jus club kip en koffie super deal! en nog lekker ook
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
In het kader van restaurantweek gegeten bij het Regthuys in Wassenaar. Zaak aan een mooi oud pleintje in Wassenaar. Gegeten in de serre, sfeervol en intiem. Begonnen met een broodje met smeersels, daarna zalmtartaar (helaas net iets te koud), runderbavette met verschillende warme groentes en heerlijke friet met mosterdmayonaise en een rood fruit soepje met stracciatella ijs. Goed verzorgd, mooi opgemaakt en hele goede smaken. De runderbavette was perfect gegaard en heerlijk gebakken. Het ijs in de soep had net zo goed vanille ijs kunnen zijn omdat de smaak van de rode vruchten zeer overheersend en lekker was. Lekker complimentair water gekregen met mint en citroen. Kortom, een goede ervaring op een leuke plek.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We kwamen voor het driegangen Koningsdiner, maar helaas het was uitverkocht. Niet dat het druk was, in tegendeel. Blijkbaar moet je van te voren checken of deze aanbieding beschikbaar is. Dan maar het € 10 duurder kostende menu. Op de Nederlandse kaart stond dat het hoofdgerecht o.a. Zeeduivel was, terwijl op de Engelse kaart stond Catch of the day. De ene dame verzekerde ons dat de Catch of de day Heek was, terwijl de andere ons geen keuze liet behalve Zeeduivel als je vis wilde. Het duurde allemaal eeuwig. De patat kwam, na enig aandringen, na de hoofdmaaltijd. Het dessert liet helemaal op zich wachten, terwijl bijna iedereen kaas had. Dus niet gecompliceerd. Water behoefte ook een herhaald verzoek. We hebben hier wel eens eerder gegeten, maar deze dames maakten er geen flitsende prestatie van. Zonde.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Dit was de 2e keer dat we gebruik maakten van de Iens deal in deze brasserie. Zo op het eerste gezicht, was de aanbieding identiek aan de vorige keer, dus helaas niets verrassends. Maar aan de andere kant, het was al weer een klein jaar geleden, dus niks mis mee om nog een keer hetzelfde te eten. Het eten is en blijft uitstekend, lekkere kreeftensoep met mini garnaaltjes- Angus steak- heel smakelijk en botermals en het toetje: cheesecake, chocolademousse en yoghurt ijs. Heerlijke combinatie. De juffrouw van de bediening was heel onervaren. Mijn vrouw bestelde een Martini vooraf en ze wilde al weglopen zonder te vragen of die wit of rood moest zijn. Geserveerd in een whiskyglas, zonder ijs(had ze tenminste kunnen/moeten vragen). Mijn Westmalle triple was niet echt koel geserveerd. Jammer, maar kleinigheden. Een beetje meer groente bij het hoofdgerecht is aan te bevelen. Voor de rest- leuke zaak- goed bezocht en een prachtige plek op het Plein in Wassenaar. Ga gerust eens proeven.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
We hadden een lunch kadobon gekregen en bedachten dit te besteden bij 't Regthuys in Wassenaar. We wandelen daar vaak langs maar gingen er eigenlijk nooit zitten. Nu dus een goede reden voor een nadere kennismaking. De reservering was super vriendelijk maar ik kon niet achterhalen wat ik voor mijn € 20,- zou krijgen. Een lunchverrassing van de kok voor twee personen, kreeg ik te horen. Wij er naar toe en gevraagd wat het zou worden maar ik kreeg hetzelfde antwoord. We konden (het was mooi weer) lekker op het terras zitten waar wel het verkeer redelijk vlak langs komt maar dat was voor ons geen punt. We hebben een cappucino besteld en die was perfect met een heerlijk stukje brownie erbij. Daarna kwam de verrassingslunch voor twee personen. Een stukje van de kippenborst met wat peultjes, wat paprika, enkele boontjes en wat saus waarover wat saus gedrapeerd. Een kwalitatief goed hapje. Wij zaten te wachten op een bakje met aardappelpuree of gebakken aardappeltjes of wat friet maar dat zat er niet in. Hier naar vragende bleek dat het te zijn. Nog wat fris besteld en afgerekend. Behalve het stukje kip (wat overigens voortreffelijk smaakte) hebben we de rest moeten afrekenen en dan bedenk je dat twee stukjes kip dan wel erg duur betaald zijn. We hebben een klacht ingediend omdat we vinden dat iedereen een tweede kans verdient om zich te verbeteren maar daar wordt dus gewoon niet op gereageerd. Nee, dat is dus ook geen aanrader.
Maria-louise .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Ik ben al vaker in dit restaurant wezen eten. Afgelopen dinsdag heb ik hier met een vriendin het koningsmenu gegeten. Omdat ik geen vis eet kreeg ik een heerlijk soepje van doperwten en munt. Als hoofdgerecht de sukade en als dessert een aardbeien cheesecake. Lekker menu voor een goede prijs. Zeker een aanrader.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Van een aardig menu genoten tegen een zeer vriendelijke Iens prijs. Dat zou een 7,5 kunnen zijn maar er zijn geen halve punten te verdelen. Bediening is jong, redelijk onervaren maar zeker niet onvriendelijk, dus een 8. Met het mooie weer buiten gegeten en dan is het echt een toplocatie op één van de mooiste plekjes van Wassenaar, ofwel een vette 9.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Het voorgestelde menu was niet slecht. Eerst een amuse best aardig, daarna bisque nogal waterig en flauw van smaak, dan langzaam gegaarde kalfslende met frites (in een puntzakje!)
en als dessert chocolade-mousse, ijs en cheese-cake. Dit alles vergezeld van Chardonnay en Merlot. De bediening was netjes en snel. De rekening in aanmerking genomen valt er niets te klagen. Maar verwacht niet teveel.
Loenaa .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wat een gezellig etentje had moeten zijn, werd voor ons een totale deceptie. Wat een ongeïnteresseerd en klantonvriendelijk personeel. Heel treurig! Ook het eten was matig. Ons zien ze hier nooit meer!

jeannico V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
tijdens een wandeling door het mooie wassenaar vonden wij het restaurant het regthuys. het was lunchtijd dus probeerde wij het lunchmenu uit.(heerlijk) met een glaasje wijn uit de gevarieerde wijnbar zaten wij daar heel gezellig genoten hebben wij van de salade met gerookte zalm en de maïskip met zeeuws spek . we zaten er heerlijk ontspannen en werden op onze wenken bediend door het gastvrije personeel .we komen zeker terug voor het diner een aanrader dit restaurant
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
We kwamen hier met een Vakantieveilingen bon, maar daar was niets van te merken, wat elders nog wel eens het geval is met kleinere porties of onaardig gedrag.
Zeer gastvrije bediening, je wordt geholpen met je jas bij binnenkomst en vertrek, duidelijke uitleg wat het menu inhield en zeer aardig en behulpzaam.
We hadden zowel bij voor-als hoofdgerecht keuze tussen vis en vlees, en ook voor het nagerecht 2 keuzes. We kregen nog een amuse en een puntzak patat bij het hoofdgerecht. Zelf bestelden we nog een broodje met smeersels extra vooraf. Ik nam 2x vlees en mijn partner 2x vis, zodat we ook van elkaar konden proeven. De carpaccio was rijkelijk belegd met spekjes, rucola en oude kaas. Ook het zalmtaartje viel goed in de smaak. Als hoofd had ik parelhoen en mijn partner heilbot, de borden waren zeer mooi opgemaakt en smaakten ook goed. Als dessert hadden we beide de cheesecake. Topper!
Ze hebben het idee van VV goed begrepen, goede indruk geven zodat de klant later nog eens terugkomt tegen normaal tarief. Dit is voor ons zeker het geval.
Lonfee .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Al een aantal keer gegeten enook koffie gedronken. Altijd even goed geholpen. Het eten is meer dan lekker,de service uitstekend en het decor schoon en modern. Voor mij echt een verwenmoment op bij de brasserie te gaan eten. Zeker een aanrader.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Lang wachten op kaart terwijl het niet druk was. Niet tussendoor vragen of we nog iets wenste. Hamburger met knetterhard broodje, met karig stukje (komijnenkaas) en stukje tomaat. Zonde van deze leuke zaak, wij komen in ieder geval niet meer terug. We hebben betaald met HEMA luxe lunchkaart. Omdat het broodje knetterhard was kregen we een gratis kopje (overigens) lekkers koffie.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Ik ben hier geweest met mijn vader voor een etentje met zijn verjaardag. Vooraf had ik het plankje met ham e.d. en mijn vader de carpaccio, beide waren erg lekker en een aanrader. Als hoofdgerecht had ik Heilbot en mijn vader de Parelhoen. Wederom goede keuzes en mooi opgemaakte borden. Het was niet alleen heerlijk, zag er ook heerlijk uit. de wijn die werd geschonken was ook lekker. Als toetje het warme chocolade taartje. Kortom, een gezellige avond en heerlijk gegeten!
nel H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
We kwamen met een Bongokaart; het leek of men dat niet op prijs stelde. We voelden ons niet echt welkom. "O, ja. Bongotafeltje voor 2, gaat u daar maar zitten".
Er was qua menu geen keuzemogelijkheid: wij lieten ons verrassen.
We namen wel een mandje brood: gelukkig maar want de porties waren zeer karig. Broodmandje was goed.
Amuse: te koud geserveerd, weinig smaak aan.
Vooraf: Zalmtartaartje, zag er mooi uit, weinig smaak en weinig zalm.
Hoofdgerecht: parelhoen. Droog, kleine portie met wat geroosterde paprika en stukje komkommer, 2 peultjes als groente. Zak frites erbij: was wel lekker...maar ja...
Nagerecht: "koffie met huisgemaakte zoetigheid". Klonk veelbelovend. De koffie was echt lekker. De huisgemaakte zoetigheid bestond uit 1 minibonbon.
Service: wisselend. Wel zéér snelle bediening! Arrogante en kille ober, correcte serveerster.
Door een Bongokaart ga je juist eens ergens anders eten dan je normaal zou doen, in de hoop dat je een nieuwe favoriet aan je lijstje toe kunt voegen.
Deze Brasserie zullen wij niet meer bezoeken.
Maxime V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Erg genoten van een selectie zoete lekkerijen bij brasserie het regthuys. Ik kwam hier met een bongo bon en ik verwachte er niet veel van maar, werd toch verrast met een leuke etagere vol zoete zondes. De thee werd netjes bijgevuld en we gingen verzadigd de deur uit. Wij komen hier zeker terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Afegelopen zaterdag hier gegeten. Na een hartelijk ontvangst mochten wij een keuze uit 2 tafels doen. Er werdt ons een voorstel gedaan betreffende het menu, wij kozen voor het 4 gangen surpise menu. Wij begonnen met een heerlijk aperitief. De gerechten waren heerlijk en het wijnarangement paste daar geweldig bij.
Wij hebben heerlijk genoten en komen graag terug.
Verice B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Gister via vakantieveilingen een high tea gehad Vond het een karige bedoeling Per persoon 1 bonbon, 2 kleine sandwiches met krab en eiersalade, mini quiche die iets groter dan een 2 euromunt was, mini saucijsje, mini appeltaartje wat 1/3 van een klein puntje appeltaart was De scone had wel wel een normaal formaat, petitfour en stukje brownie Had wel wat meer hiervan verwacht Glas prosecco erbij was wel leuk maar geen 2 e keer voor mij hier voor een high tea, jammer
Arianne R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Met een bon van Vakantieveilingen hebben we hier van een high tea genoten. Ik vreesde na enkele zeer slechte recensies hier, maar het was eigenlijk erg goed.
Ik had van tevoren aangegeven dat ik vegetariër was, maar dat was niet goed doorgegeven door Vakantieveilingen. Het was echter geen probleem: zonder morren werden er voor mij andere dingen gemaakt. Ook de baby die we bij ons hadden, kreeg wat los brood om te eten.
We kregen allerlei hartige en zoete hapjes. Ook de prosecco vooraf was een welkome verrassing. De sandwiches waren lekker en goed van grootte, de miniquiches waren nog warm en ook het zoete was prima. De porties waren behoorlijk groot: aan het einde van onze high tea zaten we helemaal vol. Soms kom je terug van een high tea en heb je niet het gevoel dat je gegeten hebt. Bij 't Regthuys was dat gelukkig niet zo.
Daarnaast lag het restaurant aan een prachtig oud pleintje. Wij kozen een plekje in de serre, zodat we daar goed van konden genieten. We vonden het een aanrader en komen zeker nog eens terug.
Chardonnee P.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Drie gangen keuze menu met heerlijke gerechten. Vooraf lekker brood met aïoli en een heerlijke frisse amuse met wat olijven. Gerechten zagen er mooi en verzorgd uit en smaakten goed. Bediening duurde soms wat langer, maar was goed en gaven geen opgejaagd gevoel!
We hadden een tafel bij de open keuken, altijd leuk om te kijken. Wij komen zeker nog een keer terug!!