Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

lsvolwater .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
De keuze uit het speciale menu vonden we niet zo gevarieerd , vooral bij de voorgerechten,
als daar een keus bij was geweest van een eenvoudig soepje,
Het hoofdgerecht was lekker we kozen de varkenshaas, jammer dat er geen groente bij zat buiten de garnering op het bord(harde biet met harde pompoen)
Het nagerecht was niets op aan te merken!
Al met al was het een gezellig etentje!
Voor een lage prijs 2x diner met 4 consumpties voor € 41.00 totaal
dit doen we nog eens!
John Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Prima ontvangst in een rustige ambiance. Mooie samengesteld 3 gangen keuze menu. Veel keuze en diversiteit. Goed wijnadvies, heerlijke wijnen. Prima bediening.

mschaap1982 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heerlijk genoten van ons 3 gangen menu icm AH restaurantactie. Keuze uit 3 voor-hoofd-nagerechten. Keuze maken was zelfs moeilijk, want alles klonk erg lekker. En was het ook zeker! Ik heb er nog een wijn arrangement bij gedaan, dan krijg je bij elke gang een bijpassend wijntje, was ook helemaal top! Het eten was ook super warm geserveerd! Voor herhaling vatbaar!
h.groenewegen8 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Actie 2e menu gratis met AH zegels. Keuze uit 3 menu's, gekozen voor varkenshaas.
Vriendelijke bediening, eten was goed en voldoende.

Het is een leuk gezellig en goed restaurant
horvathiris .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Alle gerechten van ons gekozen menu waren lekker en goed opsmaak en met hele leuke smaak combinaties
De bediening is vriendelijk en snel misschien soms iets te amicaal
Het is er gezellig en sfeervol

janivanopstal .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gisterenavond hebben wij het Regthuys gegeten met de ah bon.....
Wij waren de bon vergeten, mochten toch komen eten en dan de bon opsturen.
Dat vind ik klasse......??We hebben heerlijk gegeten en genoten van alles.....
E. E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Prachtige locatie aan het Plein in Wassenaar. Via AHactie mooi 3 gangenmenu gegeten. Mooi stuk kabeljauw en heerlijk honingtaartje passend bij de herfstsfeer buiten. Goede bediening. Kortom aanrader
robenpetravanhoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Ontvangt was prima, na aangegeven te hebben dat er sprake was van fruit en noten allergieën werd er helaas toch een vooraf geserveerd met fruit. Nadat we dit nogmaals hadden gemeld werd er helaas Door het restaurant geschreeuwd dat ze er van baalde en dat se toch al geen zin had. Ze kwam terug en gaf aan dat ze het aan de medewerkers haf doorgeven, toen we aangaven dat we hiervan mee konden genieten gaf ze geen krimp. Later werd de bediening wel prima opgepakt. Het eten was redelijk smakeloos en een wat stijve Ambiance. We haalden de gemiddelde leeftijd flink omlaag met twee kinderen.
Beste Rob en Petra van Hoorn,

Wij brasserie ’t Regthuys vinden het erg vervelend om te horen dat u deze avond zo heeft ervaren.
Nadat u doorgegeven had dat u een allergie had voor noten en fruit was mijn collega dit gaan bespreken met de keuken en heeft toen uitgelegd uit welke gerechten er wel mogelijk waren.

Helaas door een mis communicatie met de koks onderling is dit toch fout gegaan met het amuse.
Onze excuses hiervoor. Hiervoor heb ik de keuken op hun kop gegeven, dit ook aan uw verteld waar uw op reageerde ‘dat hebben we gehoord’.

Waarvan ik uitging dat u het had gehoord dat ik mijn collega’s erop had aangesproken dat ze dit beter naar elkaar moesten communiceren.

De zin ‘dat ik hier toch al geen zin in had’ is deze avond niet uit mijn mond gekomen.

Hierna heb ik mijn volledige aandacht gegeven met uitgebreid uitleggen van de gerechten tot het bij alle gangen vragen of het gesmaakt had.
Hierop heeft u alleen maar positief gereageerd en ik hoopte dat onze fout die wij hadden gemaakt in het begin was goedgemaakt.
Als u ons had verteld dat het eten erg smakeloos was hadden wij u hier op tegemoet gekomen, wat voor ons nu niet meer mogelijk is.

Wij vinden het erg jammer dat u het ervaren heeft als een vervelende avond.
Wij naar onze ervaring was dit namelijk niet zo.

Aangezien u mij met een duidelijke glimlach had bedankt voor de avond.

Met vriendelijke groet,
Anja Van Weeren

Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Super leuk restaurant lekker gegeten en prima bediening. Eten was heerlijk, varkenshaas heel mooi sappig en mals. Zeker een aanrader
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Afgelopen zaterdag met familie gegeten bij dit restaurant op het Plein in Wassenaar met AH restaurantbonnen.

Bij binnenkomst kom je in een grote ruimte welke gezellig is ingericht, de tafels staan ruim uit elkaar waardoor er privacy is aan de tafels. Nadat onze jassen waren aangenomen werden we begeleidt naar onze tafel. Het was rond half 7 nog redelijk rustig met enkele tafeltjes.

Het menu waar we uit konden kiezen bestond uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten, 3 nagerechten eventueel aangevuld met een broodplankje of extra patat bij het hoofdgerecht.

We begonnen met het broodplankje, dit bestond uit diverse harde broodjes wit en bruin vergezeld met aioli en tapanada. Jammer dat de broodjes erg hard waren en niet warm.

Hierna kregen we van het huis 2 amuses van het huis per persoon. Deze waren erg smakelijk als dat een voorbode was van de rest van de avond kwam het zeker goed.

De keuze voor het voorgerecht was gevallen op de Romige bospaddenstoelensoep met een crouton gegratineerd met blauwaderkaas en en de Boerenpate met sinaasappel marmelade, panna cota van knolselderij en bietjes. Deze gerechten smaakte zeer goed en waren kwalitatief van goed.

Daarna was het tijd voor het hoofdgerecht. Gebakken kabeljauw met koekje van krab en saus van Ras el hanout en Gevulde varkenshaas met roomkaas daarbij geroosterde pompoen en een saus van eekhoorntjesbrood. Dit alles werd vergezeld door een puntzak van patat met daarbij een bakje met mosterdmayonaise.

Deze gerechten werden netjes geserveerd met een glas rode wijn, witte wijn en rosé. Alles smaakte zeer goed. Eigenlijk was er geen plaats meer voor een toetje maar alles zag er zeer goed uit en we waren toch erg benieuwd naar het honing notentaartje met kaneelijs en een Amarenen kersen sabayon.

Het toetje was erg machtig maar ook erg lekker, we hadden zeker geen spijt van dit laatste gerecht.

De bediening is erg netjes en behulpzaam, de entourage gemoedelijk en verzorgd. Later op de avond waren alle tafeltjes bezet jammer dat de akoestiek iets te wensen overlaat waardoor het soms moeilijk is om een gesprek te volgen.

Maar al met al een zeer geslaagde avond en zeker een restaurant welke op ons lijstje komt voor de toekomst
marlies_deen84 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Met de AH restaurantactie hebben we bij t Regthuys gegeten. Er was een menu met 3 opties per gang waaruit we konden kiezen en we konden evt. nog dieetwensen aangeven. We waren nog niet eerder bij t Regthuys geweest, het was zeker de moeite waard! Het eten was heerlijk, verzorgd en perfect bereid, goede combinaties en origineel, goede proporties, kortom erg goed. De bediening was ook vlot en vriendelijk. We vonden het er alleen wat rustig voor een vrijdagavond, maar hebben ons prima met z'n twee-en vermaakt.
Yonny M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk gegeten via de Albert Heijn actie. Keuze uit 3 voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Ook nog 2 amuses vooraf. Voor het hoofdgerecht kozen we voor kabeljou en cannelloni, was erg lekker. Als nagerecht kozen we voor het walnoten taartje (warm) met kaneelijs, smaakte fantastisch. Enige nadeel was dat het erg rustig was voor een vrijdag avond.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk gegeten in mooie ambiance van oud Wassenaar met correcte en uiterst vriendelijke service. Kortom: een aanrader.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk gegeten, vriendelijk en correct personeel.
Erg verrassend voor een na gerecht.
Hoofd gerecht was niet apart of verrassend maar wel heerlijk van smaak.
We gaan hier zeker terug komen
Jeffrey H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ben hier gister wezen eten met mijn vriendin. Er was net een nieuwe kaart werd ons verteld. Leuk 3 gangen van de kaart uitzoeken voor maar 29,50. We hebben vooraf een proeverij van 2 gedaan en als hoofd namen we allebei de kabeljauw. Erg verzorgt en super lekker. Het dessert werd een Tiramisu met een limonchilly shot super lekker. We komen snel een keer terug!
marloes .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Super restaourant! hier met een vriendin wezen lunche zondag. leuke bediening werd meteen te word gestaan en kreeg t menu. mijn vriendin en ik namen het markt menu 10,50 verse jus club kip en koffie super deal! en nog lekker ook
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
In het kader van restaurantweek gegeten bij het Regthuys in Wassenaar. Zaak aan een mooi oud pleintje in Wassenaar. Gegeten in de serre, sfeervol en intiem. Begonnen met een broodje met smeersels, daarna zalmtartaar (helaas net iets te koud), runderbavette met verschillende warme groentes en heerlijke friet met mosterdmayonaise en een rood fruit soepje met stracciatella ijs. Goed verzorgd, mooi opgemaakt en hele goede smaken. De runderbavette was perfect gegaard en heerlijk gebakken. Het ijs in de soep had net zo goed vanille ijs kunnen zijn omdat de smaak van de rode vruchten zeer overheersend en lekker was. Lekker complimentair water gekregen met mint en citroen. Kortom, een goede ervaring op een leuke plek.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We kwamen voor het driegangen Koningsdiner, maar helaas het was uitverkocht. Niet dat het druk was, in tegendeel. Blijkbaar moet je van te voren checken of deze aanbieding beschikbaar is. Dan maar het € 10 duurder kostende menu. Op de Nederlandse kaart stond dat het hoofdgerecht o.a. Zeeduivel was, terwijl op de Engelse kaart stond Catch of the day. De ene dame verzekerde ons dat de Catch of de day Heek was, terwijl de andere ons geen keuze liet behalve Zeeduivel als je vis wilde. Het duurde allemaal eeuwig. De patat kwam, na enig aandringen, na de hoofdmaaltijd. Het dessert liet helemaal op zich wachten, terwijl bijna iedereen kaas had. Dus niet gecompliceerd. Water behoefte ook een herhaald verzoek. We hebben hier wel eens eerder gegeten, maar deze dames maakten er geen flitsende prestatie van. Zonde.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Dit was de 2e keer dat we gebruik maakten van de Iens deal in deze brasserie. Zo op het eerste gezicht, was de aanbieding identiek aan de vorige keer, dus helaas niets verrassends. Maar aan de andere kant, het was al weer een klein jaar geleden, dus niks mis mee om nog een keer hetzelfde te eten. Het eten is en blijft uitstekend, lekkere kreeftensoep met mini garnaaltjes- Angus steak- heel smakelijk en botermals en het toetje: cheesecake, chocolademousse en yoghurt ijs. Heerlijke combinatie. De juffrouw van de bediening was heel onervaren. Mijn vrouw bestelde een Martini vooraf en ze wilde al weglopen zonder te vragen of die wit of rood moest zijn. Geserveerd in een whiskyglas, zonder ijs(had ze tenminste kunnen/moeten vragen). Mijn Westmalle triple was niet echt koel geserveerd. Jammer, maar kleinigheden. Een beetje meer groente bij het hoofdgerecht is aan te bevelen. Voor de rest- leuke zaak- goed bezocht en een prachtige plek op het Plein in Wassenaar. Ga gerust eens proeven.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
We hadden een lunch kadobon gekregen en bedachten dit te besteden bij 't Regthuys in Wassenaar. We wandelen daar vaak langs maar gingen er eigenlijk nooit zitten. Nu dus een goede reden voor een nadere kennismaking. De reservering was super vriendelijk maar ik kon niet achterhalen wat ik voor mijn € 20,- zou krijgen. Een lunchverrassing van de kok voor twee personen, kreeg ik te horen. Wij er naar toe en gevraagd wat het zou worden maar ik kreeg hetzelfde antwoord. We konden (het was mooi weer) lekker op het terras zitten waar wel het verkeer redelijk vlak langs komt maar dat was voor ons geen punt. We hebben een cappucino besteld en die was perfect met een heerlijk stukje brownie erbij. Daarna kwam de verrassingslunch voor twee personen. Een stukje van de kippenborst met wat peultjes, wat paprika, enkele boontjes en wat saus waarover wat saus gedrapeerd. Een kwalitatief goed hapje. Wij zaten te wachten op een bakje met aardappelpuree of gebakken aardappeltjes of wat friet maar dat zat er niet in. Hier naar vragende bleek dat het te zijn. Nog wat fris besteld en afgerekend. Behalve het stukje kip (wat overigens voortreffelijk smaakte) hebben we de rest moeten afrekenen en dan bedenk je dat twee stukjes kip dan wel erg duur betaald zijn. We hebben een klacht ingediend omdat we vinden dat iedereen een tweede kans verdient om zich te verbeteren maar daar wordt dus gewoon niet op gereageerd. Nee, dat is dus ook geen aanrader.