Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op de dag zelf nog gereserveerd met Leidse Pas menu. Fijn dat je dan ook van het hele menu kunt kiezen voor een voordeligere prijs, alleen wel vreemd dat ze dan in principe de pas niet hoeven te zien. Iedereen zou dan in principe van de aanbieding gebruik kunnen maken. Vanwege het mooie weer gingen we buiten zitten, daar was het goed toeven. Als extra kregen we met de pas een amuse en brood met smeersels. Het brood was een klein beetje oud/uitgedroogd, waarschijnlijk vanwege de warmte. Vooraf had ik de krokante garnalen (heerlijk!) en mijn partner duo van tonijn gevolgd door de spareribs, die vielen helaas ietsjes tegen. Zelf had ik de gevulde varkenshaas met champignons, waarbij ik eerst mijn twijfels had of deze was gevuld. Maar waarschijnlijk aan de verkeerde kant begonnen want op het einde had ik vulling in overvloed. Als dessert namen we allebei de mokka/chocoladetaart met chocolade ijs en mousse. Top afsluiting. Enig minpuntje van de avond was dat het behoorlijk lang duurde voor we konden bestellen, zowel bij aanvang als bij het krijgen van de dessertkaart, maar voor de rest fijne/lekkere avond gehad.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Bediening is erg attent en let goed op en gelukkig niet opdringerig. Eten en decor zijn goed. Zeker een aanrader en prijzen van de wijn ook goed.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We zaten hartstikke leuk in een hoekje in de serre en we hebben er een heerlijke avond gehad. Prima service van twee jonge gastheren, die oplettend, professioneel en vriendelijk waren. Ook het eten was dik in orde, krokante garnalen, duo van tonijn (de filet americain van tonijn die erbij zat was verrukkelijk), daarna mooi malse spareribs met krokante frietjes en lekker aangemaakte sla. Ook het dessert (mokka-chocoladetaart met chocomousse en witte chocolade-ijs was erg lekker. De prijs kwaliteitverhouding is hier helemaal ok. We komen binnenkort weer terug!
Charon C.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
De ontvangst in Brasserie t Regthuys was uitermate vriendelijk en het personeel was heel servicegericht. De soep met kreeft en garnaaltjes was overheerlijk. Zal hier zeker nogmaals reserveren.
i.goorbergh .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wij kenen het Regthuys goed en weten dat je daar prima kan eten. Op het menu stond varkensvlees. Dit werd op ons verzoek vervangen door rundvlees. Wellicht handig om het " Iens menu " zo samen te stellen, dat er een keuze is uit vlees, vis of vegetarisch! De bediening was in orde en wij hadden een prima avond!
aa.ouwens .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Het is een mooi, gezellig en goed restaurant op een leuke locatie.
Het menu was erg lekker.
Hele aardige en gastvrije bediening. Een echte aanrader.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na zoeken in Wassenaar hebben we in Oud-Wassenaar het Regthuys gevonden.
We worden hartelijk welkom geheten en naar een wiebelige tafeltje in de serre gebracht.
Het is erg rustig in het restaurant, dus al snel word gevraagd wat we willen drinken.
We hebben naar het Iensmenu gevraagd om te bepalen welke wijn we nemen en beginnen met een prosecco ,al snel wordt er een lekkere zalm-amuse gebracht en op het menu stond ook stokbrood met alioli en tapinade, helaas hebben we daarom moeten vragen toen we de kreeftsoep al op hadden (er kwam niemand langs om te vragen of het smaakte, anders hadden we het eerder gevraagd) Het hoofd gerecht was lekker maar simpel met weinig groente en een lekkere zak patat. Het nagerecht was een proeverij van aardbei was lekker maar geen aardbei gezien.
Het geheel was redelijk naar de prijs/kwaliteit verhouding en de bediening was niet attent genoeg, misschien wel als het drukker was geweest.

mariahoeve .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
na heerlijk in de zon op terras geborreld binnen gegeten in verband met snel dalende temperatuur. Interieur niet echt gezellig. zou een binnenhuisarchitect met eenvoudige middelen snel wat aan kunnen verbeteren. hebben het speciale "Iens"-menu genomen. hoofdgerecht vlees mocht in vis veranderd. Menu was lekker, niet opwindend maar goede prijs/kwaliteit.
Janneke N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een echte aanrader! Prijs kwaliteit is het zeer zeker waard! Vriendelijke bediening en een goede ambiance. Er is 1 min puntje voor wat ons betreft, er had iets meer tijd mogen zitten tussen de gerechten.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Via Shell actie weer naar 't Regthuys gegaan. Wederom vis gegeten. Konden uit het normale 3 gangenmenu kiezen. Kwaliteit is hier altijd top. Alleen jammer dat er zo weinig mensen in het restaurant waren. T Regthuys verdient beter!!
pppp B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij hebben voor de derde keer bij het Regthuys gegeten en de kwaliteit is nog beter geworden. In het begin, aantal jaar terug, was de akoestiek wat minder maar dit is nu goed opgelost. Vriendelijke bediening en zeer attent. De kalfshaas vooraf was heerlijk en het duo van Pork was zeer zeker de moeite waard. Ze zien ons zeker weer terug.
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Hebben met de Shell-dineerkaart gegeten (2 halen,1 betalen!) en konden dus niet van het menu gebruik maken in tegenstelling tot andere recensies ! Het is dus afhankelijk van wie er op die dag dienst heeft. Beetje kortzichtig ! Verder was het een hele gezellige ambiance, personeel heel vriendelijk en correct en het eten was heerlijk. De amuse was ook apart, heel klein, maar wel heerlijk. Echt aan te bevelen dit restaurant.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
De clubsandwich was erg droog, ook gezegd en toen kregen we een stukje taart. Maar we hadden het eigenlijk eerder moeten zeggen. Dom van ons. Niet helemaal opgegeten. Maar we hadden zo'n trek.....
Willekedevink .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.
Ook de twee kinderen hebben genoten van het lekkere eten.
Super.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Vanmiddag na 3 maanden weer heerlijke lunch gehad, we zaten weer in duinrel en dachten we gaan terug naar onze roods ha ha, we hadden het lunchplateau met verse jus, koffie en dagsoepje met broodje zalm en dat voor maar 10,50 top tot na de zomer als we weer in duinrel zijn
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Heerlijk eten, leuke diverse kaart.
Veel wassenaarse grijze oudjes op woensdag. Bediening prima. Sprankelde niet echt. 2e menu gratis , geldt met de Shell actie niet op het actie menu van €29,50 maar op 3 uitgekozen gerechten van de kaart. Ook prima, maar ben je wel meer geld kwijt en werd niet van tevoren aangegeven. Ze gaven aan dat €29,50 al een actie prijs is en bieden geen actie op actie.
Mooie zaak. Al met al een aanrader.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten met de Shell bonnen. We waren met z'n vieren en konden kiezen van de kaart voor het drie gangen menu van 29,50 Euro. Bij het afrekenen ging het drie keer niet goed met de rekening. Aan de drankjes waren we 19,25 Euro kwijt. Voor het menu werd na drie keer rekenen 75,25 Euro in rekening gebracht. Volgens de ober was dit twee keer voor de drie afzonderlijke gerechten. Naar onze mening behoorde 2 x 29,50 = 59,00 Euro voor het menu afgerekend te worden. Kortom na het heerlijke eten toch een teleurstellende ervaring bij 't Regrhuys.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met de hertenboutfilet vooraf, de heilbot als hoofdgerecht en een gedeeld kaasplankje zalig én gezellig gegeten bij het Regthuys. Vriendelijk personnel in een mooie ambiance
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Voor de luxe high tea gegaan op zondag. Huisaperitief was lekker en verrassend en het was rustig in de zaak. Het is mooi aangekleed. De hartige lekkernijen waren erg lekker, maar van de sandwiches was er net iets te veel voor ons. Van de zoetigheden leek niet alles even vers (brownie, cheesecake) en de panna cotta leek meer op een mousse. Gelukkig was er daar niet te veel van, maar mooie, kleine porties. Verbeterpuntje is dat er bij zo'n high tea best wat meer theezakjes klaargelegd mogen worden. Een theezakje verliest zijn kracht na een tijdje en van elk smaakje lag er maar eentje klaar; als je theezakje dus uitgewerkt is, of je tafelgenoot heeft die smaak al, moet je overstappen op iets anders dat misschien minder bevalt. Service was goed en fijne ambiance, ik kom vast een keertje terug voor een lunch of diner want de overige dingen die uitgeserveerd werden zagen er heerlijk uit en hebben mij nieuwsgierig gemaakt.
anmiro .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk gegeten met de Shell bonnen. Mochten kiezen uit de gehele kaart, kregen heerlijke amuse en ook nog gratis karaf water.