Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Nagerecht
      Surprise dessert
      Surprise dessert

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Meegedaan aan de restaurant actie. Opmerkelijk lekker gegeten, bediening was perfect. Voor herhaling vatbaar! (nu nog een paar tekens om de 120 vol te maken :)
Jaapie K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Op 2 september hebben wij een high tea gedaan bij 't Regthuys in Wassenaar.
We hadden een high tea cadeaukaart voor twee personen t.w.v €20,00 pp.
Allereerst hebben wij gereserveerd. De high tea was beschikbaar vanaf 14:00 uur 's middags. Echter wilde wij een half uur eerder. Dit was geen probleem.

Eenmaal aangekomen stond onze tafel buiten op het prachtige pleintje al gedekt klaar. Wij hebben een vakantie gevoel met deze mooie omgeving ervaren. In eerste instantie wilden wij ergens anders zitten, maar dat mocht de pret niet drukken. De high tea was keurig verzorgt. Dit met 9 verschillende hapjes (oa quiche, chocoladebonbon, saucijzenbroodje, scone, appeltaart crème) 4 verschillende soorten thee, kandijsuiker, jam en honing en een glas bubbels bij aankomst. Alles smaakte heerlijk en het was vers en prima qua smaak. Het was een zeer goede keus om hier onze cadeaukaart in te leveren. De kleine hapjes hebben wij ook als genoeg ervaren.
Het restaurant zelf zag er van binnen keurig verzorgt en stijlvol uit en ook de lunch/diner kaart verder zag er spannend uit.
1 aandachtspunt m.b.t de service. Tijdens de high tea is er niemand langs gelopen om te vragen of alles naar wens is en Eenmaal klaar met de high tea, werd onze tafel niet leeggehaald. Wij zijn nog een kwartier blijven zitten en zijn zelf naar binnen gelopen om gedag te zeggen.

Wij komen hier zeker terug voor een lunch of diner.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Mijn man koos een menu van de kaart ik nam het Regthuysmenu. Ik had zelfs een keuze in het menu. Allebei hebben we heerlijk gegeten. Bediening was vriendelijk. We hadden een tafeltje in de serre. Al met al gezellig en goed eten en aardige bediening, dat maakt je niet zo gauw meer mee. We zullen zeker nogmaals hier gaan dineren.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
hebben er geluncht de salades zijn heerlijk en rijk gevuld.
Prettige sfeer ontspannen en de bediening is vriendelijk en behulpzaam.
trendy ingericht modern met warme kleuren in oud pand in Wassenaar.
frederika49 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vanavond voor het eerst met een Vakantieveilingbon bij "t Regthuys in Wassenaar gegeten en dat is ons heel goed bevallen. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een tafel bij het raam waar je een mooi uitzicht hebt op het plein en de kerk, het is een mooi oud gedeelte van Wassenaar en een prachtig gerestaureerd pand, een genoegen om daar te zitten, wij kregen het 3 gangen menu (27.50) gerookte zalm of salade met ham, parelhoen of heekfilet en als toetje creme brulee of kaasplankje, we namen eerst een mandje brood (3.75) mijn partner nam de salade en de parelhoen en ik de zalm en de vis, we namen ook de friet erbij (3.75) we kregen eerst een amuse van het huis wat heel lekker was daarna het brood en smeersel wat ook heel goed was. over het menu niets dan goeds te zeggen, mooi opgemaaakte borden, goed warm en heerlijk gegeten, we namen allebei de creme brulee en daar was ook nog een bolletje ijs bij ook weer heel mooi opgemaakt op het bord. We hebben heerlijk gegeten, een mooie omgeving, goede bediening en een prachtig oud pand, hier komen we zeker nog eens terug als het mooi weer is om dan buiten op het terras onder de bomen te eten.
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Wij hebben een Iens-dinnerdeal gedaan in dit restaurant. Prettige sfeer, prettige bediening. Alleen duurde het ons uiteindelijk veel te lang; zo geweldig was het eten nu ook weer niet. We hadden runderfilet en er was ons helaas niet gevraagd hoe wij ons vlees wilden hebben. We wisten niet wat er zou komen, anders hadden we het zelf wel gezegd. Conclusie: aardig restaurant, te weinig bediening waardoor het allemaal te traag liep, maar beslist heel welwillend en vriendelijk en aardig eten. We gaan nog wel eens kijken hoe het is als je er niet komt voor de DinnerDeal.
Mariette H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
wij kwamen om 18.30 binnen als 1e klant.erg stil en achteraf begrijpen we waarom.
Carpaccio met taaie spekjes-wat een vervelende bite geeft bij een gerecht wat zo lekker kan zijn.bijna geen dressing en grof geraspte sliertjes kaas.
Sate.....erg droog.over smaak valt niet te twisten,maar de pinda saus vonden we niet lekkerAsperges flamande met "gebakken aardappels",zonder eitje en vierkante plakjes geperste ham.het geheel vonden we helaas slecht.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Van ons bezoek aan 't Regthuys hadden we (opnieuw) geen spijt. Ondanks het feit dat alle tafeltjes bezet waren, maakt het restaurant door de royale inrichting geen volle indruk. We kozen voor à la carte en de uitstekende open witte wijn. De eerste prettige verrassing was de amuse, gehakte nieuwe haring met rettich, heerlijk. Wat een van de voorgerechten betreft vonden we de combinatie van vitello tonato met gefrituurde uienringen op het eerste gezicht niet voor de hand liggend, maar het smaakte desondanks prima. Ook beide hoofdgerechten, kabeljauw op de huid gebakken en dorade, konden iedere toets van kritiek ruim doorstaan. Dit, in combinatie met een attente en prettige bediening en een alleszins redelijk prijsniveau, maakt 't Regthuys een adres om te onthouden.
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Eten (en drinken
Het gezelschap kiest vandaag voor eten à la carte. Als amuse krijgen we een mousse van ham, toast van suikerbrood en een balsamicostroopje. Lekker! Een paar sneetjes brood vooraf met wat olie en smeersel moet apart worden betaald. Datzelfde geldt voor een minibakje frites bij het hoofdgerecht. De voorgerechten, o.a. rundercarpaccio, makreelfilet en diverse bereidingen van asperge, vallen goed in de smaak. Datzelfde geldt voor de hoofdgerechten kogelbiefstuk en de vangst van de dag (heekfilet). Bij de nagerechten mag het kaasbordje niet onvermeld blijven, met Pont l'Eveque, een rauwmelkse geitenkaas, Reypenaer en een zeer markante Spaanse blauwader, geserveerd met een klein stukje notenbrood (brood is echt heel duur in Wassenaar) en een toefje perencompôte. De gerechten zijn stuk voor stuk in orde, maar niet heel bijzonder. Vriendelijker gezegd: weliswaar niet echt verrassend, maar verder zeker niets op aan te merken. Ruime keuze uit allerhande open wijnen. U eet en drinkt hier goed, de verhouding prijs/kwaliteit is in orde.

Vriendelijk personeel. Ondanks de drukte (vrijwel volle bak) is men attent en vlot. Hulde.

Mooi gerestaureerd oud pand in het absolute hart van het dorp. Binnen een modern interieur dat daar goed op aansluit. Het leek ons alleen geen pretje om vlakbij de deur te moeten zitten. Misschien iets meer separatie aanbrengen?
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Bij binnenkomst was er een wat onzekere start. Het duurde even voor iemand op ons afkwam en die wilde ons een plaatsje geven naast een stel met klein kind. Daar hadden we niet zo'n zin in en vroegen of we een andere plek mochten. Toen kwam er iemand anders en die gaf aan dat dat wel kon. We kregen een hele mooie plek in de sèrre waar we een mooi uitzicht hadden over het mooie plein waar dit restaurant aan ligt.

Na deze enigzins valse start was de service verder prima. Goed tempo in de diverse gangen. Heerlijk apperitief met lekkere amuse. Ook de verschillende wijnen die vervolgens bij de gerechten werden geserveerd waren goed in balans met de prima gerechten. Na een lekker kopje koffie toe hebben we hier een heerlijke avond gehad waar we zeker nog eens terug hopen te komen.
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Met een Bongo bon uit eten geweest bij 't Regthuys. Heerlijk 4gangen verassingsmenu voorgeschoteld gekregen, service was uitstekend en er werd door het personeel extra aandacht besteed aan mijn glutenallergie. Decor was erg gezellig, een top ervaring! Als we nog eens in de buurt zijn zouden we hier zeker terug komen.
Jennifer K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Heb hier al een aantal keer heel goed gegeten! Per toeval hier een keer naar binnen gestapt en sindsdien komen mijn partner en ik hier terug. We hebben het Regthuys ook aangeraden bij familie en vrienden. Meestal beginnen we met de proeverij voor twee, daar hebben we een zeer goede ervaring mee! Allerlei kleine voorgerechtjes op een mooi plateau opgediend. We hebben erg fijne, gezellige en sfeervolle avonden gehad met lekker eten en we komen zeker nogmaals terug
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Voor 't eerst Regthuys in Wassenaar uitgeprobeerd via een koningskoffie.
Dessert prima op smaak met goede kop koffie en wijn.
Aangezien de snelle suikers wel heel erg snel over de bloedbaan gescheurd hadden, nog even blijven plakken in de mooie entourage aan 't plein onder het genot van 't aanschouwen (we zaten aan 't raam) van passanten met supermarkt boodschappentassen (tsja, toch snel inslaan na die twee Kerstdagen, die nog sneller 'voorbij' waren dan de bovengenoemde snelle suikers).
Nog even een heerlijk broodje gesmolten geitenkaas genomen (en opgegeten natuurlijk).

Wel een tip aan de verder correct bedienende bediening; bij betalen is het altijd handig voor de klantenbinding om te vragen (duurt echt niet zo lang) of alles naar wens was.
Ook de fooi met een bedankje van de toonbank aannemen en niet doen alsof je met een potje backgammon bezig bent (oppakken en zeer hoorbaar op de kassa neer'klakken'). Een fooi(tje) is geen vanzelfsprekendheid.

Dit (het kille Siberische ijswindje tijdens afrekenen) was voor mij 't enige minpuntje. Het kan allemaal wat minder stijfjes gezien de aangename gastenkring in deze horecagelegenheid.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Omdat het wildseizoen begonnen is, hebben we het wildmenu van 't Regthuys genomen. Om te beginnen, de locatie is mooi aan een pittoresk dorpsplein in Wassenaar. De zaak is warm en sfeervol ingericht en het personeel vriendelijk en behulpzaam. Als Amuse kregen we een tomaten panna cotta. Lekker fris. Het voorgerecht was een fasantenpaté op een bedje van rode kool met rozijntjes en salade. Een lekkere combinatie en goede binnenkomer. Als hoofdgerecht een prima gebraden en royaal stuk hertenfilet met een rode uien chutney, en een saus van appelsiroop en spekjes. Ook deze combinatie paste goed bij elkaar met een mooi smaak palet. In plaats van het bij het menu horende dessert konden we ook een kaasbordje krijgen met een stukje vijgenbrood en abrikozen compote. We hoefden geen meerprijs te betalen maar i.p.v. 4 krijgen we 3 stukjes kaas (brie de meaux, texelse harde schapenkaas en reblouchon). Lekker. Het menu als totaal is ons erg goed bevallen. Het cijfer voor het eten was beslist hoger uitgevallen als we niet voor het, werkelijk niet bijzondere, brood met smeerseltjes € 7,50 voor twee porties hadden moeten betalen. Dit was echt veel te duur voor 6 plakjes brood. In vergelijkbare restaurants is het brood en van betere kwaliteit en wordt het ook bijgevuld. Verder minpuntje is dat de, overigens voortreffelijke frites, apart verrekend werden terwijl die ongevraagd op tafel werd gezet. Nogmaals, het eten was prima. Ik hoop dat men de twee minpuntjes in overweging neemt om daar verbetering in te brengen. De zaak was, op en donderdagavond, goed vol.
Emilie K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Leuke locatie in Wassenaar met vrij parkeren. Binnen de sfeer van een brasserie. Jammer genoeg waren er niet veel mensen, maar de bediening en de kaart maakte veel goed. Leuk dat er een wildkaart was voor het seizoen. Het hert was prachtig mals en goed bereid. De bediening vlot en vriendelijk. De huiswijn was goed. Kortom een plek om nog eens terug te komen!
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Hier eten voelt als thuiskomen. Service op maat, met goede inschatting van wat je graag eet en drinkt. Pluim voor de parelhoen; perfect gebakken en heel smeuïg. Restaurant blijft een aanrader.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Wij komen hier altijd met veel plezier eten. Heerlijk dat er zoveel keuze in wijnen per glas is. Het eten is verrassend én lekker! Vaak net even anders dan op een standaard brasserie menukaart. Helaas naderen we het einde van de zomer, want het heerlijke terras is een geweldig plekje om je zomeravond door te brengen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Prima lunch gedaan bij het Regthuys, vriendelijke mensen in de bediening op een gezellig plein. Het zit wat verscholen, maar het is maar een minuut of vijf lopen vanaf Duinrell. Zeker een aanrader!
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
We hadden hier voor de Iens DinerDeal gereserveerd met z'n vieren. Toen we binnenkwamen met z'n tweeën werd ons een tafel voor vier aangewezen en vervolgens werden we tien minuten straal genegeerd. We hadden graag de keuze gehad of we al iets te drinken wilden bestellen (graag dus!) of op onze vrienden wilden wachten. Geen enkele kans, hoe vaak we ook probeerden om oogcontact te maken...Geen goed begin.

De service werd niet veel beter toen het eten gebracht werd. We moesten twee keer vragen wat we precies geserveerd kregen (we waren het menu al lang vergeten) en de ingrediënten werden onverstaanbaar gemompeld - twee keer!
Er was verder geen enkel contact met het personeel; er werd niet gevraagd of we nog iets nodig hadden, laat staan of alles naar wens was.

Het eten was middelmatig. Niet bijzonder creatief of innovatief. Ik moest later op de website opzoeken wat we precies gegeten hadden, zo weinig indruk had het gemaakt. (de parelhoen had ook gewoon kip kunnen zijn, truffel was niet in aanraking geweest met de jus...)

Pluspunten:
* we kregen de keus tussen kraanwater of mineraalwater en het kraanwater werd niet berekend.
* er was een aardige selectie wijn per glas (hoewel de witte wijn niet heel koud werd geserveerd)

De enige keer dat we de serveerster zagen lachen, was toen ze een fooi van 10 euro ontving. Blijkbaar krijgt ze die niet vaak!

Conclusie: prima om met 50% korting te eten, maar voor de volle mep géén waar voor je geld met zo'n ontvangst!
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Het duurde erg lang voor we bediend werden, het was duidelijk veel te druk voor de bediening. eerst kregen we brood met 'smeersels' veel te weinig smeersels voor het brood maar wel gratis. Het water kwam later pas, wat erg jammer was vanwege de warmte. De amuse stelde niet veel voor (1 olijf en gevuld soesje). Het voorgerecht was heel erg klein en het zouden net zo goed twee amuses op één bord kunnen zijn. De radijs was flauw en kromgetrokken door uitdroging. De schaaldierensoep die volge was gelukkig een normale portie en ook erg lekker. Het hoofdgerecht was parelhoen met truffeljus. De parelhoen was flauw en de truffelsaus te zout en smaakte naar een jus uit een pakje, geen truffelsmaak kunnen ontdekken. De jus was ook te veel ingedikt. verder zaten er enkele peultjes en bloemkoolroosjes bij. Toen we vroegen of er geen aardappels of friet bij kwamen, vertelde de overigens enige goede dame in de bediening ons dat dat apart bij moest worden besteld. Het dessert was weer erg lekker. Het eten is dus niet consistent van kwaliteit en het duurde erg lang voor er ook maar iets uit de keuken kwam.
De bediening die we zagen bestond uit drie personen. De dame met lichtblond haar deed haar best er wat van te maken met de gasten, ze gaf uitleg over het eten en maakte contact. De mannelijke persoon in de bediening kwam op ons over als iemand die zijn neus voor zijn werk ophaalde en was arrogant, Hij griste de spullen van tafel zonder iets te zeggen. De dame die er verder ook rondliep had ook de air dat zij daar eigenlijk niet hoorde te werken. Deze laatste twee maakten dat wij ons iet welkom waren en niet de moeite waard als klant. Jammer, want dat is voor ons een reden om niet meer terug te komen. Het terras was superleuk, maar ik denk dat we de volgende keer in een steol bij de Italiaan die daar ook zit, gaan zitten.