Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Laat het oude Wassenaar weer bruisen

In een prachtig historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, bevindt zich deze levendige brasserie. Hier bruist het, de sfeer is fenomenaal. Geniet van een heerlijk glas wijn, een uitgebreide lunch of geniet 's avonds van een smaakvol diner. De hele dag ben je van harte welkom.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie 't Regthuys

elly schipper .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Dit keer waren we hier met familie voor een high tea. Over de prima keuken kunnen we nu dus minder schrijven, over de service en de bediening wel. En die was uitmuntend! Het sneeuwde hevig en het restaurant belde die ochre do of we het feestje wel door wilden laten gaan. Ja dus.
2 Personen moesten vanuit de andere kant van het land komen en waren anderhalf uur later te laat. Voor hen waren toch nog warme hapjes en verse sandwiches.
Voor de kinderen was het een lange zit en zij maakten buiten een sneeuwpop. De keuken leverde de attributen om de pop ogen, neus en mond te geven. We hadden een geweldige middag met smakelijke hapjes en een zeer attente bediening.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Prima restaurant. Mooi gelegen aan Dorpsplein. Uitstekende en vriendelijke bediening. Kwaliteit van de gerechten goed. Zeker een aanrader in het centrum van Wassenaar.
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vanavond een heel geslaagde avond gehad bij ‘t Regthuys. Na een vriendelijk en ontspannen ontvangst hebben wij voor een 3-gangen menu gekozen. Bij het apperitief werd een amuse van het huis geserveerd. Alle gerechten waren goed op smaak, de biefstuk was perfect medium-rare gebakken en ook de frieten werden goed heet op tafel geserveerd.

Sanne en haar collega’s doen echt hun best om het naar je zin te maken. Gastvrij, enthousiast en met oog voor detail. Absoluut een aanrader!
barky .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Heerlijke lunch met grotendeels verse ingrediënten in rustige ambiance. Correcte en vriendelijke bediening. Kortom, prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Janne V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Bij toeval hier beland en geluncht. Allebei een lunchplateautje geprobeerd, met twee broodjes en een klein soepje. Het eten vonden we heerlijk. De bediening komt niet heel ervaren over, maar was in orde. Enig minpuntje: het interieur is 'n beetje 'goedkope chic'. Zo'n mooi authentiek pand, daar past geen 'bling' bij. Maar we hebben heerlijk geluncht en komen zeker terug.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
We kwamen aan en kregen een glas bruisende Prosecco...ik dacht 'dat is leuk' maar die namen ze helaas weer mee retour omdat ze dachten dat we a la carte kwamen lunchen. Beetje teleurstellend omdat je blij wordt gemaakt met een dode mus...En ze gooien het toch weg, dan geef je het toch. Dat zou ik doen als ik in haar schoenen zou staan.
Verder was het prima, lekkere salade waaruit je zelf mag kiezen wel producten je erin wilt hebben en welke dressing. Dat was leuk en heel lekker. Ook de witte Sauvignon blanc was zeer goed.
Bediening zou iets meer kunnen opletten, moest ze tot 2x toe echt zoeken en vragen om ons te helpen.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima restaurant met een redelijke kwaliteit/prijs verhouding en op een mooie locatie (dorpsplein)
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Goed eten en drinken. Geanimeerde sfeer en prima personeel. Echte servetten en gratis kraanwater met ijs. Restaurant niet makkelijk toegankelijk voor rollator.
Gehorig binnen in de serre met groep dames achter ons.
Achter in de zaak bij de kassa en keuken minder gezellig.
Wij komen zeker terug.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Met vrienden fantastisch gegeten in het Reghthuys in Wassenaar. We hadden gehoord dat het interieur was opgefrist en wilde dat met eigen ogen aanschouwen. In het leukste oude gedeelte van Wassenaar is het Reghthuys gevestigd. De locatie is mooi en het 3 gangen diner was subliem. Correcte bediening, attent en niet stijfjes. De Italiaanse rode wijn uit Puglia van de Primitivo is echt een aanrader.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gebruik gemaakt van het vier gangen Kerstmenu. Na een pittige amuse genoten we van de terrine van gevogelte en eendenlever met een compote van peer en een brioche. De aanbevolen Italiaanse wijn uit Piëtmonte paste hier uitstekend bij. Het tussengerecht was op de huid gebakken zalmforel met viskaviaar en een salade van bulgur. Mede door het verrassende sausje van vadouvan en de wijntip, een viognier wijn uit de Pays d"Oc, was het genieten geblazen. Dat ging, na een verfrissende spoom van bloedsinasappel en cubaanse rum, nog in versterkte mate door met het hoofdgerecht. De perfect gebakken hertenbout , geserveerd met aardappel gruyere taart met een rouleau van dadel en spek met een saus van Madeira, was een voltreffer. De zware malbec wijn uit Mendoza was een mooie begeleider van dat lekkers. Het heerlijk avondje werd besloten met apfelstrudel met een mousse van custard en ijs van advocaat met amarene kers.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
High tea gedaan. Zeker niet slecht maar voor de prijs van 19.50 P. P. verwacht je net iets meer dan standaard hapjes. De stoelen gaan na een uur wel wat ongemakkelijk zitten. Bediening redelijk, maar iets meer enthousiasme zou het net wat meer cachet geven.
Al met al een 6.5 voor het totale plaatje.
Heleenvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij heerlijk gegeten bij brasserie t regthuys. Wij maakten gebruik van de lezersactie. Hiermee was een 3-gangen €25,- per persoon. Vooraf had mijn man de duo van tonijn en ik de carpaccio. Als hoofdgerecht had ik de steak en mijn man de vangst van de dag. Deze waren beide erg lekker. Het dessert sprong er echt uit. Beide gekozen voor de proeverij van aardbeien. Hier ook zeker geen spijt van gehad. Al met al een leuke avond met nette en vrolijke bediening. Ons zie je hier zeker nog een keer terug.
janopdetuin .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gegeten op het pleintje buiten. We hadden een lezersmenu (Leidsch Dagblad). Bediening vriendelijk, correct en niet opdringerig. Vooraf een lekkere amuse en ook een mandje stokbrood
met dip. Vooraf heerlijk duo van tonijn voor mijn partner en krokante garnalen voor mij. Prima!!
Hoofdgerecht; Zalm en varkenshaas, beide uitstekend bereid en erg smaakvol.
Nagerecht; chocoladetaartje en coupe ijs. Ook deze prima.
Koffie hebben we niet genomen voornamelijk omdat de stoelen buiten niet direct geschikt zijn voor een lange zit. (en kussen erin zou al wonderen doen)
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Op de dag zelf nog gereserveerd met Leidse Pas menu. Fijn dat je dan ook van het hele menu kunt kiezen voor een voordeligere prijs, alleen wel vreemd dat ze dan in principe de pas niet hoeven te zien. Iedereen zou dan in principe van de aanbieding gebruik kunnen maken. Vanwege het mooie weer gingen we buiten zitten, daar was het goed toeven. Als extra kregen we met de pas een amuse en brood met smeersels. Het brood was een klein beetje oud/uitgedroogd, waarschijnlijk vanwege de warmte. Vooraf had ik de krokante garnalen (heerlijk!) en mijn partner duo van tonijn gevolgd door de spareribs, die vielen helaas ietsjes tegen. Zelf had ik de gevulde varkenshaas met champignons, waarbij ik eerst mijn twijfels had of deze was gevuld. Maar waarschijnlijk aan de verkeerde kant begonnen want op het einde had ik vulling in overvloed. Als dessert namen we allebei de mokka/chocoladetaart met chocolade ijs en mousse. Top afsluiting. Enig minpuntje van de avond was dat het behoorlijk lang duurde voor we konden bestellen, zowel bij aanvang als bij het krijgen van de dessertkaart, maar voor de rest fijne/lekkere avond gehad.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Bediening is erg attent en let goed op en gelukkig niet opdringerig. Eten en decor zijn goed. Zeker een aanrader en prijzen van de wijn ook goed.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We zaten hartstikke leuk in een hoekje in de serre en we hebben er een heerlijke avond gehad. Prima service van twee jonge gastheren, die oplettend, professioneel en vriendelijk waren. Ook het eten was dik in orde, krokante garnalen, duo van tonijn (de filet americain van tonijn die erbij zat was verrukkelijk), daarna mooi malse spareribs met krokante frietjes en lekker aangemaakte sla. Ook het dessert (mokka-chocoladetaart met chocomousse en witte chocolade-ijs was erg lekker. De prijs kwaliteitverhouding is hier helemaal ok. We komen binnenkort weer terug!
Charon C.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
De ontvangst in Brasserie t Regthuys was uitermate vriendelijk en het personeel was heel servicegericht. De soep met kreeft en garnaaltjes was overheerlijk. Zal hier zeker nogmaals reserveren.
i.goorbergh .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wij kenen het Regthuys goed en weten dat je daar prima kan eten. Op het menu stond varkensvlees. Dit werd op ons verzoek vervangen door rundvlees. Wellicht handig om het " Iens menu " zo samen te stellen, dat er een keuze is uit vlees, vis of vegetarisch! De bediening was in orde en wij hadden een prima avond!
aa.ouwens .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Het is een mooi, gezellig en goed restaurant op een leuke locatie.
Het menu was erg lekker.
Hele aardige en gastvrije bediening. Een echte aanrader.
martin S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na zoeken in Wassenaar hebben we in Oud-Wassenaar het Regthuys gevonden.
We worden hartelijk welkom geheten en naar een wiebelige tafeltje in de serre gebracht.
Het is erg rustig in het restaurant, dus al snel word gevraagd wat we willen drinken.
We hebben naar het Iensmenu gevraagd om te bepalen welke wijn we nemen en beginnen met een prosecco ,al snel wordt er een lekkere zalm-amuse gebracht en op het menu stond ook stokbrood met alioli en tapinade, helaas hebben we daarom moeten vragen toen we de kreeftsoep al op hadden (er kwam niemand langs om te vragen of het smaakte, anders hadden we het eerder gevraagd) Het hoofd gerecht was lekker maar simpel met weinig groente en een lekkere zak patat. Het nagerecht was een proeverij van aardbei was lekker maar geen aardbei gezien.
Het geheel was redelijk naar de prijs/kwaliteit verhouding en de bediening was niet attent genoeg, misschien wel als het drukker was geweest.