Brasserie 't Regthuys

Plein 18 2242 KC Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Restaurant 't Regthuys laat het oude Wassenaar weer bruisen. Op het "plein 18" is in het historisch pand, waar vroeger 'regt' werd gesproken, een levendige hippe Brasserie/Wijnbar gekomen.

Bij 't Regthuys kun je heerlijk een kopje koffie of thee drinken en lunchen. Ook voor een high-tea is dit een goede keuze. Hier kun je dineren met heerlijke gerechten. Je hebt al een 3-gangendiner voor €29,50! Daarnaast kun je aan de wijnbar genieten van één van de prachtige wijnen.

Bij 't Regthuys geniet je t/m 4 december van De Wild Weken. Hierbij serveert het restaurant een heerlijk wild menu voor maar €29,50 per persoon. Hiervoor ontvang je 3 gangen met lekker wild!

Voor de kinderen is natuurlijk ook gezorgd, en er is een speciaal, lekker kindermenu geregeld. Heb je een allergie, meld dit dan bij je reservering bij 't Regthuys in Wassenaar.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Regthuys

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie 't Regthuys

Hans G.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Op 1 April 2018 hebben wij, met een Bongo cadeaubon voor 2 personen ter waarde van 90 euro, in 't Rechthuys gedineerd.

Mijn ervaring is, dat als je zonder cadeaubon in restaurant gaat eten, dat je veel voordeliger uit bent. Maar hier kregen we waar voor het geld. Dat is meestal wel anders.

We werden hartelijk ontvangen en van onze jassen afgeholpen. Als entree kregen we heerlijk warm brood met aioli en een prosecco cocktail met 43 likeur.

De verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten die wij kozen waren stuk voor stuk smakelijk. En de huiswijn was ook prima. Alles bij elkaar hebben gegeten in een goede ambiance met vriendelijke bediening. Kortom dit restaurant waarderen wij met een 8.5
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Op zaterdag gegeten op deze mooie plek nabij de kerk in het oude centrum van Wassenaar. Een paar leuke speciaalbieren van Jopen. Voorgerecht ravioli met kaasvulling en paddestoelenprut, prima rundvlees als hoofdgerecht. De smaak zou iets voller kunnen maar geen klachten, gewoon goed. Bediening oké, niet opvallend vriendelijk maar men had het ook druk. Het nagerecht koffie Regthuys bleek een goede keuze, mét ijsbol en glaasje advocaat! Alles binnen een menu van 30 euro. Drankjes erbij en je eet voor 40 euro prima op een mooie locatie. Ik wil hier zeker een keer teruggaan.
Hoplahoepla R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Prima ambiance en goed eten voor een redelijke prijs. Zeer vriendelijke bediening
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Afgelopen zaterdag hier voor het eerst gegeten n.a.v. een ontvangen Bongo bon. Bediening was erg vriendelijk en en het eten was prima! Wij hebben een gezellige avond gehad!
Laurent B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Lunch was goed; persoonlijke aandacht en service maakte het verblijf goed. Zeker weer terugkomen.
Ger S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Gezellige lunch gehad met vrienden
wim S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Het eten was goed, niet bijzonder. Ik had kogelbiefstuk die was taai was. De bediening wordt verzorgd door scholieren of studenten, vriendelijk maar niet heel professioneel. De inrichting is klassiek modern, rustig en netjes.
elly schipper .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Dit keer waren we hier met familie voor een high tea. Over de prima keuken kunnen we nu dus minder schrijven, over de service en de bediening wel. En die was uitmuntend! Het sneeuwde hevig en het restaurant belde die ochre do of we het feestje wel door wilden laten gaan. Ja dus.
2 Personen moesten vanuit de andere kant van het land komen en waren anderhalf uur later te laat. Voor hen waren toch nog warme hapjes en verse sandwiches.
Voor de kinderen was het een lange zit en zij maakten buiten een sneeuwpop. De keuken leverde de attributen om de pop ogen, neus en mond te geven. We hadden een geweldige middag met smakelijke hapjes en een zeer attente bediening.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Prima restaurant. Mooi gelegen aan Dorpsplein. Uitstekende en vriendelijke bediening. Kwaliteit van de gerechten goed. Zeker een aanrader in het centrum van Wassenaar.
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vanavond een heel geslaagde avond gehad bij ‘t Regthuys. Na een vriendelijk en ontspannen ontvangst hebben wij voor een 3-gangen menu gekozen. Bij het apperitief werd een amuse van het huis geserveerd. Alle gerechten waren goed op smaak, de biefstuk was perfect medium-rare gebakken en ook de frieten werden goed heet op tafel geserveerd.

Sanne en haar collega’s doen echt hun best om het naar je zin te maken. Gastvrij, enthousiast en met oog voor detail. Absoluut een aanrader!
barky .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Heerlijke lunch met grotendeels verse ingrediënten in rustige ambiance. Correcte en vriendelijke bediening. Kortom, prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Janne V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Bij toeval hier beland en geluncht. Allebei een lunchplateautje geprobeerd, met twee broodjes en een klein soepje. Het eten vonden we heerlijk. De bediening komt niet heel ervaren over, maar was in orde. Enig minpuntje: het interieur is 'n beetje 'goedkope chic'. Zo'n mooi authentiek pand, daar past geen 'bling' bij. Maar we hebben heerlijk geluncht en komen zeker terug.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
We kwamen aan en kregen een glas bruisende Prosecco...ik dacht 'dat is leuk' maar die namen ze helaas weer mee retour omdat ze dachten dat we a la carte kwamen lunchen. Beetje teleurstellend omdat je blij wordt gemaakt met een dode mus...En ze gooien het toch weg, dan geef je het toch. Dat zou ik doen als ik in haar schoenen zou staan.
Verder was het prima, lekkere salade waaruit je zelf mag kiezen wel producten je erin wilt hebben en welke dressing. Dat was leuk en heel lekker. Ook de witte Sauvignon blanc was zeer goed.
Bediening zou iets meer kunnen opletten, moest ze tot 2x toe echt zoeken en vragen om ons te helpen.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima restaurant met een redelijke kwaliteit/prijs verhouding en op een mooie locatie (dorpsplein)
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Goed eten en drinken. Geanimeerde sfeer en prima personeel. Echte servetten en gratis kraanwater met ijs. Restaurant niet makkelijk toegankelijk voor rollator.
Gehorig binnen in de serre met groep dames achter ons.
Achter in de zaak bij de kassa en keuken minder gezellig.
Wij komen zeker terug.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Met vrienden fantastisch gegeten in het Reghthuys in Wassenaar. We hadden gehoord dat het interieur was opgefrist en wilde dat met eigen ogen aanschouwen. In het leukste oude gedeelte van Wassenaar is het Reghthuys gevestigd. De locatie is mooi en het 3 gangen diner was subliem. Correcte bediening, attent en niet stijfjes. De Italiaanse rode wijn uit Puglia van de Primitivo is echt een aanrader.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gebruik gemaakt van het vier gangen Kerstmenu. Na een pittige amuse genoten we van de terrine van gevogelte en eendenlever met een compote van peer en een brioche. De aanbevolen Italiaanse wijn uit Piëtmonte paste hier uitstekend bij. Het tussengerecht was op de huid gebakken zalmforel met viskaviaar en een salade van bulgur. Mede door het verrassende sausje van vadouvan en de wijntip, een viognier wijn uit de Pays d"Oc, was het genieten geblazen. Dat ging, na een verfrissende spoom van bloedsinasappel en cubaanse rum, nog in versterkte mate door met het hoofdgerecht. De perfect gebakken hertenbout , geserveerd met aardappel gruyere taart met een rouleau van dadel en spek met een saus van Madeira, was een voltreffer. De zware malbec wijn uit Mendoza was een mooie begeleider van dat lekkers. Het heerlijk avondje werd besloten met apfelstrudel met een mousse van custard en ijs van advocaat met amarene kers.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
High tea gedaan. Zeker niet slecht maar voor de prijs van 19.50 P. P. verwacht je net iets meer dan standaard hapjes. De stoelen gaan na een uur wel wat ongemakkelijk zitten. Bediening redelijk, maar iets meer enthousiasme zou het net wat meer cachet geven.
Al met al een 6.5 voor het totale plaatje.
Heleenvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij heerlijk gegeten bij brasserie t regthuys. Wij maakten gebruik van de lezersactie. Hiermee was een 3-gangen €25,- per persoon. Vooraf had mijn man de duo van tonijn en ik de carpaccio. Als hoofdgerecht had ik de steak en mijn man de vangst van de dag. Deze waren beide erg lekker. Het dessert sprong er echt uit. Beide gekozen voor de proeverij van aardbeien. Hier ook zeker geen spijt van gehad. Al met al een leuke avond met nette en vrolijke bediening. Ons zie je hier zeker nog een keer terug.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gegeten op het pleintje buiten. We hadden een lezersmenu (Leidsch Dagblad). Bediening vriendelijk, correct en niet opdringerig. Vooraf een lekkere amuse en ook een mandje stokbrood
met dip. Vooraf heerlijk duo van tonijn voor mijn partner en krokante garnalen voor mij. Prima!!
Hoofdgerecht; Zalm en varkenshaas, beide uitstekend bereid en erg smaakvol.
Nagerecht; chocoladetaartje en coupe ijs. Ook deze prima.
Koffie hebben we niet genomen voornamelijk omdat de stoelen buiten niet direct geschikt zijn voor een lange zit. (en kussen erin zou al wonderen doen)