Brasserie 't Crabbetje

Verwersdijk 14 2611 Delft Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie 't Crabbetje

Passie, kwaliteit en gezelligheid

Een driegangendiner of à la carte gerechten, alles wordt met de grootste zorgvuldigheid bereid. Duurzaamheid is hier een belangrijk ingrediënt. Je hebt een grote keuze uit verschillende visgerechten, maar ook de vleesliefhebbers komen niet voor niets. De uitgebreide wijnkaart hoef je niet zelf te bestuderen, de vriendelijke bediening adviseert je graag. Voor kinderen is er een speciaal menu waarbij ze, net als jij, kunnen kiezen tussen vlees of vis.

Meer informatie over restaurant Brasserie 't Crabbetje

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 18:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Mechelien M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Prima gegeten. Goede kwaliteit en persoonlijke aandacht. Zeker voor herhaling vatbaar
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Hier gegeten met drie personen voor een speciale gelegenheid. Leuke ontvangst en goede bediening. Gekozen voor het 3-gangen menu (de proeverij van de chef) waarbij ook nog wat amuses geserveerd werden. Het voorgerecht was een variatie aan gerechtjes, het hoofdgerecht twee soorten perfect bereide vis. Zowel het grand-dessert als de kaasplank vielen ook in de smaak! Komen zeker nog een keer.
Serge S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Eten was goed, maar niet speciaal. Zijn hier gaan eten vanwege de goede recensies, maar viel toch een beetje tegen. Bediend door jong meisje met weinig horeca ervaring en verlegen. Al met al zullen wij hier niet snel terug komen. Entourage in de zaak ook niet echt sfeervol.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Echt een teleurstelling.
Op basis van de recensies hadden we veel verwacht., maar het viel allemaal tegen.
Voorgerechten kwamen rechtstreeks uit de koelkast en waren te koud. Ook de amuse was te koud bewaard waardoor alle smaken wegwaren.
Het hoofdgerecht dat we namen bestond uit King Crab, gamba en kreeft.
Smaken waren wederom niet goed. Voor ons niet meer.
Bbtt71 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Perfect diner met een collega. Geweldige ontvangst. Mooie tafel. Goede verdeling van de gasten in het restaurant zodat iedereen ruimte heeft. Super bediening: attent, to-the-point. Perfecte timing, uitmuntend eten en sublieme wijnen. Altijd goede wijnadviezen. Proeven is geen probleem. Een zeer geslaagde avond! Tot binnenkort.
Driesdegraaff .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten! De Chefs proeverij is een aanrader, zeker in combinatie met het kaasplankje en de drie kleine glaasjes verschillende port.
Dit restaurant is vergeleken met gelegenheden in dezelfde prijsklasse in Delft de top.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goed visrestaurant. We namen een 'fruits de mer'-menu met z'n vieren. De smaken waren allemaal goed op smaak, met traditionele combinaties met kleine uitstapjes zoals truffelmayonaise bij de coquilles. Als eerste gang 2 oesters pp, hollandse garnalen in cocktailsaus, coquilles en rivierkreeftjes. Het hoofdgerecht bestond uit een koude, halve kreeft, die niet erg smaakvol was. Hij was wat taai en flauw. De Gamba's waren overheerlijk en de King-Crab smaakvol. We vroegen ons af of de Kingcrab vers was, maar we eten het te weinig om de smaak van verse en niet-verse te onderscheiden. Er zat wel een bijsmaak aan die we niet thuis konden brengen.
De bediening was correct en prettig. De Verdejo was lekker!
Sabine P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij 't Crabbetje. We hebben gekozen voor het menu van de chef. Er werd goed rekening gehouden met mijn zwangerschap. Vooraf een proeverij van verschillende soorten vis, elk op een andere manier bereid. Als hoofdgerecht kregen wij 2 verschillende visfilets. De kabeljauw was boterzacht en smolt letterlijk op de tong. Ook het grand dessert was genieten (vooral het mangotaartje). Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Wij komen zeker terug!
Marlies R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Het was al even geleden dat we hier voor het laatst hadden gegeten en wat was het ook nu weer heerlijk! Fijne ontvangst, goede bediening. De proeverij bood een zestal kleine hapjes als voorgerecht, alles met evenveel zorg bereid en heel smaakvol. Ook het hoofdgerecht, het dessert, de wijnen: alles klopte aan de avond. We hebben weer genoten. Het is misschien niet goedkoop maar ik vind het elke euro waard.
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Hier afgelopen weekend wezen eten met 2 personen. Vlak vantevoren konden we reserveren, gelukkig voor ons door cancelling.
Het is een niet al te grote zaak, wat ons ook zeer aanspreekt, een zaak waar men gewoon goed kan eten in al het all you can eat geweld van deze tijd.
Goed ontvangen en correct geholpen, al vonden we de ene serveerster iets beter dan de andere.
Het eten is in een woord fantastisch! Zo hoor je met vis te werken.
We zijn zeker van plan hier eens weer terug te komen, al moeten we wel even reizen. Maar dat hebben we er wel voor over. Klasse!!
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Hele persoonlijke ontvangst. Snelheid van gerechten uitserveren werd volledig op ons schema aangepast (wij moesten nog naar een feestje). Kreeft was heel sappig en smaakvol. Fijne ervaring, en we zouden graag nog eens terugkomen.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gisteren hier met 2 personen voor de eerste keer gegeten en dit bleek een fantastische ervaring. We hadden het ons gemakkelijk gemaakt en gekozen voor de "Chef's Proeverij" met een prima (huis) Chardonnay. Verschil in voorkeur van het nagerecht (kaasplankje vs grand dessert) was geen probleem en werd ook nog eens aangevuld met een proeverij van verschillende dessertwijnen. Combinatie van smaken, kwaliteit van de bereiding, service... werkelijk van alles hebben we genoten. Echt weer eens een restaurant waar met passie wordt gekookt en de gasten centraal staan.

Het mag duidelijk zijn: wat ons betreft een flinke aanrader.
Dteeling .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Menu van de chef voor gehele tafel. Eten was goed, verrassende & klassieke smaken. Lekker en tegelijk goede sfeer. Terugkomer.
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk eten, vrolijke en vriendelijke bediening, ongedwongen sfeer. Aardige eigenaar met humor.

Wij hebben hier wederom heerlijk gegeten. Dit keer koos ik de Chef's Proeverij, een heerlijk pallet van diverse gerechtjes. Onze disgenoten kozen de scholfilet, en waren ook zeer content: zacht van smaak, heerlijk.
klein minpuntje: op de afrekening werd ons 3 flessen water à € 3,50 berekend. Foutje, wij hadden 3 karaffen kraanwater genuttigd. Werd keurig gecorrigeerd, dat wel. Maar ach, geen reden om hier niet terug te komen.
't Crabbetje is een aanrader!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gisteren tijdens een wandeling door het mooie en leuke Delft per toeval terecht gekomen bij het Crabbetje in Delft. Het restaurant zit bij een gezellig grachtje waar de concurrentie voor de horeca best groot is.
Echter zaten een aantal restaurants bijna leeg, maar omdat het hier redelijk druk was, hadden wij zoiets van nou.... dat is toch niet zomaar en daarom besloten we hier een hapje te eten. Tijdens ons diner vernamen wij (stiekem opgevangen van een andere tafel) dat de vorige chef kok weg was, en deze is vervangen door een tijdelijke nieuwe chef. Volgens ons ene Marcel.
Of dit klopt weten wij dus niet zeker. We zagen nog iemand in de keuken, en de twee koks hebben werkelijk heerlijk gekookt. Als voorgerecht hadden wij o.a. heilbot, garnalen en romige mosterdsoep. Naar verluid dus de nieuwe kok zagen wij in de warmte ons hoofdgerecht maken. Dit bestond o.a. uit, crème van wortel, zeebaars, gegrilde groene asperges en schol, het sausje wat erg lekker was, was een zachte botersaus.

Met heerlijke wijn en koffie brachten wij de avond door. Kortom, een aanrader.

De prijs, zeer netjes voor wat je hier krijgt en een aardige nette man in de bediening.
Mlein79 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met mijn zoontje van zes een plateau de fruits de mer besteld, waar we allebei van gesmuld hebben. Omdat ze zo onder de indruk waren van hoe goed hij gegeten had kreeg mijn zoon en rondleiding in de keuken, wat hij echt helemaal geweldig vond! Kortom, echt heerlijk gegeten en door de extra aandacht van het personeel een onvergetelijke avond!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gisteren - 19 augustus 2016 - voor het eerst gegeten bij 't Crabbetje. Gekozen voor de chef's proeverij en dat was een goede keus. Een proeverij van heerlijke voorgerechten waaronder garnaaltjes met venkel (aparte combinatie) en bitterballetjes met forel. Vooraf nog een heerlijke prosecco. Bij het hoofdgerecht (zeewolf en scholfilet) een heerlijk bijpassende wijn gedronken. Als afsluiting verschillende kaasjes en daarbij dessertwijn. Dat bleek nogal een lastig combinatie te zijn maar met een proeverijtje van drie verschillende dessertwijnen zeer geslaagd. Wel jammer dat de koffie nogal bitter en te heet was en dat de keuze van de thee nogal gewoontjes was (vooral de obligate Pickwick en Lipton). En wat het decor betreft: het aquarium met de kreeften daarin hoeft niet zo prominent in het restaurant te staan.
M10H .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We wilden graag vis eten en dan ben je bij 't Crabbetje op de juiste plek. We namen het Chef menu omdat we niet konden kiezen. Heerlijke selectie van voorgerechten, goed klaargemaakt, lekkere smaken. Hoofdgerecht was goed van kwaliteit, alles met zorg gepresenteerd. Bij het dessert nog een proeverij van dessertwijnen: heerlijke combinatie met het grand dessert. Leuke bediening, prettige sfeer. We komen zeker nog eens terug.
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We hebben hier zo'n fijne avond gehad gisteren. Er heerste een opgeruimde sfeer in het restaurant: overal zaten mensen met plezier en smaak te eten, drank en spijs verschenen moeiteloos op tafel en de bediening had tijd om de gasten aandacht te geven. De proeverij van de chef was dan ook erg lekker.

Eerst een smörgåsbord van kleine hapjes. Hier strooit de chef met bijzondere smaakcombinaties: rivierkreeftjes geconfijt met venkel, tartaar van forel, kroketje van king crab. Met recht een proeverij. Het hoofdgerecht was klassieker van aard met minder verrassende details dan het voorgerecht: perfect gegaarde vis met een lekker sausje. Wij sloten af met een verrassend uitgekiende kaasplank, een proeverijtje van dessertwijnen en een leuk gesprek met de eigenaar. Aanrader!
Baldiman .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier klopt echt alles. De proeverij is een aanrader; een mooie staalkaart van het niveau van de chef. Als wijn een fles Verdejo genomen, een voortreffelijke combinatie met al het heerlijks. Heel prettige bediening. Een parel voor het Delftse restaurantwezen!