Brasserie Stationskoffiehuis

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We waren i.v.m. een verjaardag weer eens in mijn geboortedorp en het leek mij wel leuk een keer in het Stationskoffiehuis te gaan eten. Beetje nostalgie. Normaal rijden we er langs, al trekt het wel degelijk de aandacht. Ik wist niet wat ik precies mocht verwachten ook al had ik gehoord dat het goed, maar niet goedkoop is. Aan de Herenweg-kant zaten wij leuk, in een prettige ambiance. We gingen voor de Catch of the day (ook al kende mijn vrouw de genoemde vis niet) en Geen vlees, noch vis (gebakken groentetaart met groene asperges, pesto en rijpekaas).
Helaas was de bediening niet altijd in de buurt en/of niet alert. Het mandje brood werd vergezeld door een halfvol bakje tapenade en een volle met..... boter. Gewoon boter. Ook al zijn de geleerden het er misschien niet over eens, volgens ons was de Pinot Grigio niet koel genoeg. Eerder 12 °C dan 8. Het door ons bestelde werd correct opgediend en smaakte ons beiden uitstekend. Onze complimenten. We hadden niet echt haast, maar toen we de rekening gevraagd en ontvangen hadden, duurde het nog wel even voordat we konden betalen terwijl de betaalpas toch duidelijk in het zicht lag en het op dat moment nog niet druk was. Het begon wel goed vol te lopen dus dat is altijd een goed teken! De "historische ansichtkaart" die we meekregen is een grappig souvenir. Bij vertrek kregen we huisgemaakte pepermunt aangeboden. Herkenbaar zoet, maar wel een leuke gebaar. Alles bij elkaar houden we er een beetje gemengd maar toch overwegend positief gevoel aan over. Misschien moeten we het gewoon nog eens over doen.
Assie88 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Nadat we in de ochtend via couverts hadden gereserveerd keken we erg op toen bleek dat onze tafel niet gereed was. Er moest nog bijgedekt worden, of hadden ze misschien onze tafel vergeven... Na de kaart te hebben ontvangen hebben we ruim 20 minuten gewacht tot we onze bestelling konden doorgeven. Voorgerechten waren heerlijk, maar een mandje brood moest gevraagd worden. Brood stond niet op de kaart de kaart en tot onze verbazing werd hier 8 euro voor gevraagd (op de rekening staat 5 personen brood). Beetje vreemd dit, zeker als het brood pas arriveerd als we het voorgerecht op hebben. Reden... brood moest nog in de oven. Hoofdgerecht was ook lekker, verwacht alleen geen grote porties en 1 klein mandje friet voor 5 personen. Net zoveel als voor de 2 personen aan de tafel naast ons. Dessert was ook prima, was mooi opgedekt. De Pinot Grigio was lekker en goed koud, de Chardonney was helaas lauw, waarschijnlijk een fles die al open was.

Al met al was het eten heerlijk, maar de bediening mag echt stukken beter. Vriendelijkheid was aanwezig maar voelde zeer gedwongen.
RonaldenSanny .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk met z'n tweetjes een romantisch diner gebruikt. We zijn hier vaker geweest en telkens komen we er voldaan vandaan ????
De pretoogjes van de leuke vrouwelijke bediening, spraken boekdelen !! Iemand die je de aanvullingen op de, compacte maar prettige en goede, kaart zo mooi en enthousiast weet te verwoorden, is een verademing.
Complimenten daarvoor !!
De sappige zalm, de grandioze biefstuk, hadden een perfecte cuisson (zouden de tv-koks zeggen) en ook de fijne groente garnituur en mooie frieten waren niet te versmaden.
Heerlijks nagerechten voor haar met chocolade cake, idem mousse en ijs met een "kletskopje" en voor hem een mooi klein maar fijn gevarieerd kaasplankje maakten het ik stijl af
A.w.h.massier .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hoewel ik, met het oog op de afwisseling, mijn zinnen deze keer op een bepaald restaurant in de Leidse binnenstad had gezet (dat dicht bleek te zijn), hadden we er achteraf geen spijt van weer bij het Stationskoffiehuis te hebben gegeten. De ruimte blijft uniek, de papillen werden wederom geprikkeld door een grote variëteit aan smaken (waaronder die van een uitstekend bereide griet) en de bediening was ook nu hartelijk. Hier is het gewoon prettig toeven. We komen graag terug.
Rnaat .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het eten in het Stationshuis is gewoonweg lekker! Alles is goed op smaak. De dame blanche is echt een aanrader, met heerlijke chocolade en nootjes.
Christien B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
De laatste keer dat ik hier was was het nog een café. Ik was dus aangenaam verrast. We kozen voor het wildmenu.
De kleine voorafjes waren enorm lekker en erg goed.
Als hoofdgerecht had ik de parelhoen gekozen en mijn tafelgenoot voor de reerug.
Jammer dat we beiden met de auto waren en daardoor niet het bijpassende wijnarrangement konden nemen.
Ook het desert was smakelijk.
Dit restaurant was een grote verrassing, ik kom zeker terug.
Htvhaasteren .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
AH menu met eventueel een uitbreiding tegen meerbetaling mogelijk. Eten van goede kwaliteit en het geeft een huiselijk gevoel in het restaurant. Service is goed Voor herhaling vatbaar
Esther302 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
We hebben gisteravond het wildmenu gekozen! Heerlijk al die verschillende wildhapjes in het voorgerecht! En de smaak van elk hapje was top! Daarna benieuwd naar het hoofdgerecht... Hert met mooie saus en heerlijke groente waaronder pastinaak: heerlijk! Leuk dessert: appelstudel met peer. Geweldig vers en krokant.
Het wijnarrangement was ook mooi gekozen.
Dit was onze eerste keer, maar zeker niet de laatste!
Deze mensen begrijpen wat lekker eten is!
Riavanhaasteren .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het was een hele fijne avond het eten was heerlijk vooral het voorgerecht heerlijk de bediening was heel vriendelijk en ontspannen het decor heel gezellig en het restaurant is goed bereikbaar met ov super voor herhaling vatbaar
Veldhuyzen.van.zanten .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Het was een aanrader van een collega en dar hadden wij geen spijt van. Het eten was erg lekker. De carpaccio was super. Het is een absolute aanrader en wij komen zeker weer.
Aan de buitenkant denk je het is een koffiehuis, maar binnen is de sfeer totaal anders. De tafels zijn mooi gedekt, een leuke warme inrichting. Het eten was onverwacht goed. Alleen een schaaltje salade ontbrak, volgens ons.
Bert2362 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Heel goed het wild menu is een aanrader gast heerschap van de bovenste plank en een verademing na een eedere ervaring met de AH actie
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Via de AH-actie hier een tafel gereserveerd. De eerste indruk was meteen goed. Een warme ontvangst en een goede sfeer in een bijzondere entourage. Mijn partner nam vooraf de wildsoep van paddenstoelen en ik nam de cannelloni van rettich, appel en garnalen. Beiden namen we daarna de rundertournedos met een saus van sjalotjes en als afsluiter de huisgemaakte apfelstrudel. Het eten was verrukkelijk en de bediening professioneel en zeer attent. Absolute aanrader!
Judith.teeuwen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
De wildsoep met paddestoelen vooraf was verrukkelijk. Het hoofdgerecht was zalm. Smakelijk klaargemaakt, maar iets te lang waardoor de vis wat droog was. Het dessert was Dame blanche en dat was weer overheerlijk. Ik miste wel een groentegarnituur. Wat bij de vis zat was te weinig om echt van een portie groente te kunnen spreken.
De bediening was vriendelijk. Het was erg druk voor een donderdagavond. Ze bleven kalm. Wel hadden ze iets vaker mogen langskomen van mij om de drankjes te controleren.
Het restaurant zelf vind ik erg leuk, mooie oude bouwstijl en veel originele elementen bewaard. Heel gezellig.
Brionne .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Echt genoten van het wildmenu! Begonnen met een proeverijtje gevolgd door hertenbiefstuk. De kelner wist daar wijntjes bij te serveren die prima combineerde. Tot slot nog een drankje aan de bar gedaan.
Pv .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Het was weer fantastisch.
De lokatie is een oud stationsgebouw met enorm veel sfeer.
De menukeuze is gevarieerd en voor elk budget.
Wij hebben het wildmenu gekozen. Een wildproeverij vooraf (5 kleine hapjes incl. soepje). Voor het hoofdgerecht had mijn disgenote de eendenborst en ik de hertenbiefstuk. Als dessert een stukje kraakverse apfelstrudel met een bolletje kaneelijs. De smaak was geweldig en alles op mooi opgemaakte borden uitgeserveerd.
Men schenkt standaard 3 soorten witte en rode huiswijn.
Alles prima verzorgd en wederom voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het personeel was zeer vriendelijk en meegaand. Het toetje de dame blanch was zeer verrassend en erg lekker( eigenlijk alles was zeer goed), wij zullen er zeker nog een keer komen.
Pliena .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten ik heb nogal wat allergieën en voorkeuren voor eten . Hier is goed rekening mee gehouden en helemaal geen probleem.
Aris B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ga eten in Stationskoffiehuis. Een oud gebouw in het midden van Warmond. Heel gezellig, prima service en voortreffelijk diner gehad. Een dame blanche om niet te vergeten, coquilles waren ook heerlijk en de huiswijn is ook een aanrader! Wij komen zeker terug.
Joke Bakker uit Heerde
Bcauss .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Mooi restaurant. Speciale kaart voor AH met keuzemenu's.
De gerechten smaakten goed, ook goede omvang van de porties. De wijn combineerde prettig met de gerechten. Bediening was attent. Gezellige avond, wij gaan zeker terugkomen!
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Echt super gegeten!
Mooi opgemaakte borden.
Vriendelijke bediening.
Speciale menu kaart voor AH met 2 keuze menu's.
Wij komen hier zeker terug!