Over restaurant Brasserie Stadhuis

Klassiek Frans in Stadhuis

Geniet van klassiek Franse gerechten met een eigentijdse twist bij Brasserie Stadhuis in Schiedam.

De chef serveert gerechten zonder opsmuk. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van de mooiste producten, verser dan vers. Een nuchtere en smaakvolle benadering en dat zie je ook terug in het interieur en de sfeer die er hangt. Overdag geniet je van een goed belegde zuurdesem boterham of een huisgemaakte soep. 's avonds kies je heerlijke lekkernijen van de kaart of ga je voor het maandmenu.

De service in de gezellige brasserie is uitstekend. Je voelt je ontzettend welkom! Het personeel heeft veel kennis van zaken en adviseert je graag in een heerlijk glas wijn bij je maaltijd.

Meer informatie over restaurant Brasserie Stadhuis

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Wijnbar 13:00 - 23:00
- Bar 12:00 - 23:00

Mark D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Net zoals de vorige keren echt heerlijk gegeten, ditmaal gekozen voor de kalfszwezerik, Cote de Boeuf en het kaasplankje i.c.m. een wijnarrangement. Vooral de halfzwezerik was fantastisch. Het kaasplankje of beter gezegd kaasplank (7 stuks) echt genieten. De service en uitleg van de gerechten had iets beter gekund. Uitleg en de keuzes van de wijnen prima. Zeker snel weer terug.
Madelon S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima zaak om even te lunchen. Bediening is goed, niet overdreven aanwezig en vriendelijk. Carpaccio op brood was prima, niet bijzonder, gewoon goed.
Aat K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
5 euro voor een appeltaart met slagroom matige van smaak en grote dan voel ik mezelf een beetje opgelicht..zo jammer van zo'n mooie zaak.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vriendelijke bediening en lekker gegeten.
Verkroost .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zeer attente en zorgvuldige bediening. Voortreffelijke gerechten. Het restaurant ligt mooi centraal in Schiedam. In een woord aan te raden.
Cobus W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij het Stadhuis gegeten, was weer een meer dan prima avond.
Als voorgerecht hebben we met zijn tweeën Fruits de Mer besteld.
In de eerste instantie vonden wij deze qua hoeveelheid wat intimiderend, maar we hadden lekker de tijd dus we hebben heerlijk rustig zitten snoepen van de halve kreeft, wulken alikruiken, gamba's en perfect klaargemaakte mosseltjes.

Deze maand bleek het "Steakhuis" maand te zijn dus als hoofdgerecht heerlijk genoten van een botermalse Entrcote.
De bediening was attent en vriendelijk, en je zit bij het Staduis heerlijk buiten en/of binnen.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Op vrijdag 24 juli 2016 hebben wij gegeten bij Brasserie Stadhuis in Schiedam. Het was so wie so prachtig weer en het plein voor het Stadhuis is heel sfeervol.

We werden vriendelijk ontvangen en kregen een mooi tafeltje op het terras toegewezen. Zeker voor terrasstoelen zaten we prima en het was er goed op uit te houden.

Voor wat we van plan waren te bestellen voor het eten kregen we uitstekend wijnadvies (Een mooie Rioja, droog, maar naar later bleek prima te passen bij het hoofdgerecht).

Als voorgerecht kozen wij voor de oesters, Blanche de Normandie. Mooie stevige oester en prima geserveerd (geen schelpresten) met een vinaigrette van rode wijnazijn met fijn gesnipperde sjalot, citroen en - heel verrassend - Ketel One Wodka met daarin een rood pepertje getrokken (zelf heb ik op één van mijn oestertjes een druppeltje Ardbeg Whisky gedaan. Ook leuk om te proberen. De rokerigheid en jodium van de Whiskey passen prima bij het zilt, umami en het bittertje van de oester).

Als hoofdgerecht kozen wij voor de dry aged Côte du Boeuf van Simmentaler rund. Deze was perfect klaargemaakt en geserveerd. Eerst doorgewarmd in de oven en daarna hoog gegrilld op een Big Green Egg. Het vlees was tot aan de korst prachtig rood gebleven, precies zoals het moet. Hierbij werd een mooie portjus geserveerd en het garnituur bestond onder meer uit pastinaakpuree, rosevalaardappel, gegrilde witlof en gefrituurde preisliertjes, smaakvol opgemaakt op het ovale bord.

De bediening was persoonlijk, vlot en behulpzaam zonder onnodig aanwezig te zijn (je kent het wel: om de twee happen vragen of alles nog naar "het zin" is...).

Tijdens de koffie nog wat na zitten praten met de witte brigade die na gedane arbeid nog even buiten kwam zitten. Het kwam ons over als een enthousiast, gedreven en hecht team. Leuke mensen, met passie voor hun vak.

Brasserie Stadhuis is wel enigszins prijzig (dat had ook met onze keuze te maken), maar we vonden het het geld wel waard.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wat kan je hier lekker op het terras zitten met mooi weer! Uitkijkend op de grote markt, waar het altijd druk is. Het Stadhuis heeft moderne brasserie gerechten, die meestal heel goed uitpakken. Prachtig rund en tonijn op. Prijs-kwaliteit vond ik nog beter toen je voor 39,5 zelf je keuze kon maken uit de menukaart. Nu is er ofwel een menu van de chef of a la carte.

Maar een kniesoor die daar over valt. Gewoon gaan voor lunch, borrel of een uitgebreid diner!
Cockpols .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Alle gerechten waren top. Ikzelf had zwezerik top top top klasse.
Personeel was zeer deskundig veel uitleg over alles. Klasse.

Restaurant sfeervol schoon en warm. van sfeer. Ik zal aan mijn vriende Brasserie Stadhuis
van harte aanbevelen.

Ik heb een heerlijke 80 jaar bij jullie kunnen vieren.

Mijn hartelijke dank daarvoor.

l..
Rasputin .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Prachtige locatie en het weer zat gelukkig mee, dus heerlijk buiten in de zon geluncht.
Bediening was super goed en attent.
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Met drie personen hadden we ieder het 3-gangen verrassingsmenu van de chef. Heel verrassend en erg lekker. Kwaliteit van het eten heel goed en het was heerlijk weer. De Grote Markt in Schiedam is nog een historisch stukje van het oude Schiedam. Mooier kun je het niet hebben.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Samen met vrienden een heerlijke avond gehad in "Stadhuis". Een viergangen verrassingsmenu met wijn bij voor- en hoofdgerecht. Prima bediening en geweldig lekker gegeten. Met twee kleine aanmerkingen (niet eens klachten) werd direct wat gedaan en werd ons ter compensatie een extra glaasje aangeboden. Wij hadden het idee dat men bij Brasserie Stadhuis de zaken goed op een rijtje heeft. Het kost misschien ietsje meer maar voor ons was het dat zeker waard.
Wimpessers .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Met 4 man van de lunch genoten; zalige oesters, mooi gebakken tonijn en lekkere, passende wijn van het lokale wijnhuis Hosmann, altijd weer een feestje.
Attente maar niet opdringerige bediening in een sfeervolle ambiance.
Top!
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten! Hoewel we niet zoveel tijd hadden en alleen een hoofdgerecht hebben gekozen, was de bediening allervriendelijkst en alles tiptop verzorgd. We komen graag nog een keer terug!
B.J. D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Op een zonnig terras op dondermiddag genoten van heerlijke asperges.
Als voorgerecht zalm met stukjes asperges en als hoofdgerecht Asperge Flamende. Wat een verfijnde smaak, kleine aardappeljes, kruimelei, lamsoren en heerlijke asperges met hammmmmm!
Onze eerste asperges dit jaar.... we (2x) hebben genoten. Ook van de vriendelijke bediening.
Zodra je vanaf de kille Hoogstraat op de Grote Markt in Schiedam komt, is het een wereld van verschil. Wat een prettige sfeer daar bij Brasserie Stadhuis.
S Z.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Perfecte plek om een hapje te eten en van de binnenstad van Schiedam te genieten. Wij hebben hier geluncht. Aan alle gerechten was veel aandacht besteed. De bediening is zeer vriendelijk. We komen hier regelmatig en blijven dat ook zeker doen
Conenaad .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu met wijn arrangement.
was top heerlijk eten en wijn.
Leuke en goede uitleg, ongedwongen met voldoende aandacht, maar ook niet hinderlijk te veel
Marianne_rook .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Verzorgd zag alles er uit en vriendelijk personeel. Een aanrader om even te genieten van het lekker wat zij te bieden hebben ook de wijn smakte goed. En het oog deed ook wat mooie stukje op je bord kunst werkjes net als in de zaak zelf waar kunst te bewonderen valt.

Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prijs/kwaliteitverhouding valt te wensen over. Eten kwam erg laat. Vlees 67,00 voor 2 personen (!) Was 1/4 puur vet. Na klacht kregen we ander stukje vlees. Verrassingsmenu was erg karig. Bediening vriendelijk maar vergeet drank bij te schenken. Was eerste en laatste bezoek.
Gerwin P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Zakelijke lunch, was er niet eerder geweest. Bediening correct maar een beetje traag. Eten was lekker en zag er verzorgd uit, maar het lam was te doorregen. Al met al hier kom ik vaker om het in ieder geval nog een keer een kans te geven.