Over het restaurant Brasserie Stadhuis

Klassiek Frans in Stadhuis

Geniet van klassiek Franse gerechten met een eigentijdse twist bij Brasserie Stadhuis in Schiedam.

De chef serveert gerechten zonder opsmuk. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van de mooiste producten, verser dan vers. Een nuchtere en smaakvolle benadering en dat zie je ook terug in het interieur en de sfeer die er hangt. Overdag geniet je van een goed belegde zuurdesem boterham of een huisgemaakte soep. 's avonds kies je heerlijke lekkernijen van de kaart of ga je voor het maandmenu.

De service in de gezellige brasserie is uitstekend. Je voelt je ontzettend welkom! Het personeel heeft veel kennis van zaken en adviseert je graag in een heerlijk glas wijn bij je maaltijd.

Meer informatie over restaurant Brasserie Stadhuis

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Wijnbar 13:00 - 23:00
- Bar 12:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten.
Keurig bediend. Vertellen aan tafel wat er geserveerd is. Netjes hoor, maar hoeft niet zo voor mij. Gezellige entourage. Zeker voor herhaling vatbaar!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Bij Brasserie Stadhuis kun je heerlijk eten! Ontzettend goede service, vriendelijk personeel en mooie gerechten. Een aanrader!
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Het eten was heerlijk. De bediening was over het algemeen goed maar kan beter: zo moest ik zelf vragen om de menukaart omdat het lang duurde voordat deze werd gebracht. Een mes dat een van mijn tafelgenoten had gebruikt voor het besmeren van een stukje brood werd voor het hoofdgerecht kwam, terug naast haar bord gelegd. Ik heb daarop zelf moeten vragen om dit mes te vervangen door een schoon exemplaar.

Ik had samen met een tafelgenoot de cote du boeuf, deze werd echter gepresenteerd als entrecote. Een leuke verrassing waren echter de kleine potjes met panna cotta die - ongevraagd - werden geserveerd.

Tot slot hadden we een Engelsprekende dame aan tafel maar het personeel presenteerde iedere gang in het nederlands, men nam niet de moeite - of was niet in staat - om de gerechten en ingrediënten te vertalen.
Koos J.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
De Brasserie zit in een historisch pand aan een historisch pleintje wat al gelijk een leuke sfeer oproept. Binnen is een moderne sfeervolle inrichting. Ontvangst goed. Medewerker zag ons al aan komen lopen en kwam gelijk naar de deur om ons welkom te heten. Eten en bediening was goed. We hebben een gezellige avond gehad.
Manav M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Super!!!
Nancy D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wat een verademing om te merken dat ouderwetse hoffelijkheid, oprechte interesse en klantgerichtheid nog bestaat! Wij zagen jonge mensen met liefde voor het vak en hebben genoten van een heerlijke maaltijd. Absolute aanrader!
Carin D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Voorgerecht (huisgerookte zalm) had weinig smaak, Hoofdgerecht was goed, het toefje witte chocolade op het dessert was te hard en niet op een redelijke manier op te eten, hebben we dus ook laten liggen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Voor de verjaardag van mijn moeder zijn we met z'n drieën gaan eten bij Brasserie Stadhuis. Van het begin tot het eind hebben wij ons koning gevoeld. Mijn echtgenoot en mijn moeder kozen voor de steakhuis menu, volgens hun was die zeer lekker. Ikzelf koos voor de carpaccio en ossenhaas. De bearnaisesaus bij de ossenhaas geen fijne toevoeging, maar de carpaccio was heerlijk, niet te dik en erg mals. Wij komen hier zeker terug om nog eens heerlijk te eten en ons te laten verwennen door de behulpzame serveersters.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Van begin tot eind fantastisch! Goede en vriendelijke bediening. Mooie entourage en wat er uit de keuken komt is geweldig. Carpaccio was heerlijk en de zwezerik is onevenaarbaar. Zelfs van een gerecht zoals erwtensoep wordt iets speciaals gemaakt. De klant is hier echt koning want de chefkok doet wat de klant vraagt. Komt dan ook nog een de lekkerste gin tonic's bij en je avond kan niet meer stuk.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Gisteren hier geweest, onverwacht. Daar dit de enige gelegenheid was die hoop op goede eten gaf in een verder tamelijk desolate omgeving hier binnengelopen. Een 4gangenverrassingsmenu genomen. Alle gangen kenmerkten zich door een veelheid aan ingrediënten, doorgaans goed op smaak. Het personeel was jong, enthousiast, en kundig. De inrichting sfeervol. En ook de prijs viel niet tegen. Nu nog de frietjes en zeker de vettige mayo weglaten, en wat betere wijn schenken, en er blijft weinig te wensen over.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een keurig ingericht restaurant. Zeer vriendelijke en nette bediening. Al met al een aanrader.
Samantha W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Met een gezelschap gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. Mooie gerechten die voor elkaar niet onder deden. Daarnaast werden we ontvangen met amuses van het huis. Eten mooi opgediend en overheerlijk bereid. (Lekkerste entrecote ooit!) Sfeer is heel gezellig. Enige opmerking is dat bediening binnen 1 minuut na opdienen al komt vragen of het naar wens is, terwijl de eerste hap niet binnen is. Dat mag best een minuutje later. Ik ga hier zeker terugkomen!
Loek K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op een koude maandag in januari hebben mijn vrouw en ik ons 47-jarig trouwfeest gevierd in dit mooie antieke stadhuis met een heerlijke lunch in een ontspannen sfeer, een aanrader!
G.J. Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Met ons vieren gisteren genoten van het verrassingsmenu. De kwaliteit was echt een verrassing. Zeker het voorgerecht van tonijn was bijzonder lekker. De prijs viel al met al mee, waarschijnlijk ook omdat wij ons in verband met autorijjden moesten beperken met de wijn. Bediening gewoon prettig. Beslist een aanrader.
Renée W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wat een aangenaam restaurant om te eten. Zowel doordeweeks als op 1e kerstdag. Zeer vriendelijke professionele en attente kelners. Elk gerecht wordt verklaard. Alles even mooi opgemaakt. De smaken komen mooi bij elkaar. Locatie en inrichting helemaal top! Ruime keuze aan gerechten zoals hazenrug of entrecote. Het kerstdiner was goed doordacht en mooi van opzet. De cocktail vooraf was met rosé en Ketel1. De Dutch coffee toe was met Ketel1 Matuur. Erg lekker! Een echte aanrader. Wij wonen in Spanje en vinden de prijzen van de wijnen vrij prijzig. Misschien zijn wij deze prijzen niet meer gewend. Maar verder was de prijs-kwaliteit goed!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een verrassend leuk restaurant in het oude stadhuis van schiedam en wat een aardige ontvangst .
Ook het veranderen van de tafelschikking omdat er vrienden bij kwamen was zo geregeld,
Het heerlijke gegrilde vlees deed ons denken aan de hoogtijdagen van Den Blijker in "de Engel" ,
Kortom een zeer ggeslaagde eerste indruk waar er vast nog vele zullen volgen.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Net zoals de vorige keren echt heerlijk gegeten, ditmaal gekozen voor de kalfszwezerik, Cote de Boeuf en het kaasplankje i.c.m. een wijnarrangement. Vooral de halfzwezerik was fantastisch. Het kaasplankje of beter gezegd kaasplank (7 stuks) echt genieten. De service en uitleg van de gerechten had iets beter gekund. Uitleg en de keuzes van de wijnen prima. Zeker snel weer terug.
Madelon S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima zaak om even te lunchen. Bediening is goed, niet overdreven aanwezig en vriendelijk. Carpaccio op brood was prima, niet bijzonder, gewoon goed.
Aat K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
5 euro voor een appeltaart met slagroom matige van smaak en grote dan voel ik mezelf een beetje opgelicht..zo jammer van zo'n mooie zaak.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vriendelijke bediening en lekker gegeten.