Over het restaurant Brasserie Stadhuis

Klassiek Frans in Stadhuis

Geniet van klassiek Franse gerechten met een eigentijdse twist bij Brasserie Stadhuis in Schiedam.

De chef serveert gerechten zonder opsmuk. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van de mooiste producten, verser dan vers. Een nuchtere en smaakvolle benadering en dat zie je ook terug in het interieur en de sfeer die er hangt. Overdag geniet je van een goed belegde zuurdesem boterham of een huisgemaakte soep. 's avonds kies je heerlijke lekkernijen van de kaart of ga je voor het maandmenu.

De service in de gezellige brasserie is uitstekend. Je voelt je ontzettend welkom! Het personeel heeft veel kennis van zaken en adviseert je graag in een heerlijk glas wijn bij je maaltijd.

Meer informatie over restaurant Brasserie Stadhuis

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Wijnbar 13:00 - 23:00
- Bar 12:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Van begin tot eind fantastisch! Goede en vriendelijke bediening. Mooie entourage en wat er uit de keuken komt is geweldig. Carpaccio was heerlijk en de zwezerik is onevenaarbaar. Zelfs van een gerecht zoals erwtensoep wordt iets speciaals gemaakt. De klant is hier echt koning want de chefkok doet wat de klant vraagt. Komt dan ook nog een de lekkerste gin tonic's bij en je avond kan niet meer stuk.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Gisteren hier geweest, onverwacht. Daar dit de enige gelegenheid was die hoop op goede eten gaf in een verder tamelijk desolate omgeving hier binnengelopen. Een 4gangenverrassingsmenu genomen. Alle gangen kenmerkten zich door een veelheid aan ingrediënten, doorgaans goed op smaak. Het personeel was jong, enthousiast, en kundig. De inrichting sfeervol. En ook de prijs viel niet tegen. Nu nog de frietjes en zeker de vettige mayo weglaten, en wat betere wijn schenken, en er blijft weinig te wensen over.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een keurig ingericht restaurant. Zeer vriendelijke en nette bediening. Al met al een aanrader.
Samantha W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Met een gezelschap gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. Mooie gerechten die voor elkaar niet onder deden. Daarnaast werden we ontvangen met amuses van het huis. Eten mooi opgediend en overheerlijk bereid. (Lekkerste entrecote ooit!) Sfeer is heel gezellig. Enige opmerking is dat bediening binnen 1 minuut na opdienen al komt vragen of het naar wens is, terwijl de eerste hap niet binnen is. Dat mag best een minuutje later. Ik ga hier zeker terugkomen!
Loek K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op een koude maandag in januari hebben mijn vrouw en ik ons 47-jarig trouwfeest gevierd in dit mooie antieke stadhuis met een heerlijke lunch in een ontspannen sfeer, een aanrader!
G.J. Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Met ons vieren gisteren genoten van het verrassingsmenu. De kwaliteit was echt een verrassing. Zeker het voorgerecht van tonijn was bijzonder lekker. De prijs viel al met al mee, waarschijnlijk ook omdat wij ons in verband met autorijjden moesten beperken met de wijn. Bediening gewoon prettig. Beslist een aanrader.
Renée W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wat een aangenaam restaurant om te eten. Zowel doordeweeks als op 1e kerstdag. Zeer vriendelijke professionele en attente kelners. Elk gerecht wordt verklaard. Alles even mooi opgemaakt. De smaken komen mooi bij elkaar. Locatie en inrichting helemaal top! Ruime keuze aan gerechten zoals hazenrug of entrecote. Het kerstdiner was goed doordacht en mooi van opzet. De cocktail vooraf was met rosé en Ketel1. De Dutch coffee toe was met Ketel1 Matuur. Erg lekker! Een echte aanrader. Wij wonen in Spanje en vinden de prijzen van de wijnen vrij prijzig. Misschien zijn wij deze prijzen niet meer gewend. Maar verder was de prijs-kwaliteit goed!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een verrassend leuk restaurant in het oude stadhuis van schiedam en wat een aardige ontvangst .
Ook het veranderen van de tafelschikking omdat er vrienden bij kwamen was zo geregeld,
Het heerlijke gegrilde vlees deed ons denken aan de hoogtijdagen van Den Blijker in "de Engel" ,
Kortom een zeer ggeslaagde eerste indruk waar er vast nog vele zullen volgen.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Net zoals de vorige keren echt heerlijk gegeten, ditmaal gekozen voor de kalfszwezerik, Cote de Boeuf en het kaasplankje i.c.m. een wijnarrangement. Vooral de halfzwezerik was fantastisch. Het kaasplankje of beter gezegd kaasplank (7 stuks) echt genieten. De service en uitleg van de gerechten had iets beter gekund. Uitleg en de keuzes van de wijnen prima. Zeker snel weer terug.
Madelon S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima zaak om even te lunchen. Bediening is goed, niet overdreven aanwezig en vriendelijk. Carpaccio op brood was prima, niet bijzonder, gewoon goed.
Aat K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
5 euro voor een appeltaart met slagroom matige van smaak en grote dan voel ik mezelf een beetje opgelicht..zo jammer van zo'n mooie zaak.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vriendelijke bediening en lekker gegeten.
Verkroost .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zeer attente en zorgvuldige bediening. Voortreffelijke gerechten. Het restaurant ligt mooi centraal in Schiedam. In een woord aan te raden.
Cobus W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij het Stadhuis gegeten, was weer een meer dan prima avond.
Als voorgerecht hebben we met zijn tweeën Fruits de Mer besteld.
In de eerste instantie vonden wij deze qua hoeveelheid wat intimiderend, maar we hadden lekker de tijd dus we hebben heerlijk rustig zitten snoepen van de halve kreeft, wulken alikruiken, gamba's en perfect klaargemaakte mosseltjes.

Deze maand bleek het "Steakhuis" maand te zijn dus als hoofdgerecht heerlijk genoten van een botermalse Entrcote.
De bediening was attent en vriendelijk, en je zit bij het Staduis heerlijk buiten en/of binnen.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Op vrijdag 24 juli 2016 hebben wij gegeten bij Brasserie Stadhuis in Schiedam. Het was so wie so prachtig weer en het plein voor het Stadhuis is heel sfeervol.

We werden vriendelijk ontvangen en kregen een mooi tafeltje op het terras toegewezen. Zeker voor terrasstoelen zaten we prima en het was er goed op uit te houden.

Voor wat we van plan waren te bestellen voor het eten kregen we uitstekend wijnadvies (Een mooie Rioja, droog, maar naar later bleek prima te passen bij het hoofdgerecht).

Als voorgerecht kozen wij voor de oesters, Blanche de Normandie. Mooie stevige oester en prima geserveerd (geen schelpresten) met een vinaigrette van rode wijnazijn met fijn gesnipperde sjalot, citroen en - heel verrassend - Ketel One Wodka met daarin een rood pepertje getrokken (zelf heb ik op één van mijn oestertjes een druppeltje Ardbeg Whisky gedaan. Ook leuk om te proberen. De rokerigheid en jodium van de Whiskey passen prima bij het zilt, umami en het bittertje van de oester).

Als hoofdgerecht kozen wij voor de dry aged Côte du Boeuf van Simmentaler rund. Deze was perfect klaargemaakt en geserveerd. Eerst doorgewarmd in de oven en daarna hoog gegrilld op een Big Green Egg. Het vlees was tot aan de korst prachtig rood gebleven, precies zoals het moet. Hierbij werd een mooie portjus geserveerd en het garnituur bestond onder meer uit pastinaakpuree, rosevalaardappel, gegrilde witlof en gefrituurde preisliertjes, smaakvol opgemaakt op het ovale bord.

De bediening was persoonlijk, vlot en behulpzaam zonder onnodig aanwezig te zijn (je kent het wel: om de twee happen vragen of alles nog naar "het zin" is...).

Tijdens de koffie nog wat na zitten praten met de witte brigade die na gedane arbeid nog even buiten kwam zitten. Het kwam ons over als een enthousiast, gedreven en hecht team. Leuke mensen, met passie voor hun vak.

Brasserie Stadhuis is wel enigszins prijzig (dat had ook met onze keuze te maken), maar we vonden het het geld wel waard.
wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wat kan je hier lekker op het terras zitten met mooi weer! Uitkijkend op de grote markt, waar het altijd druk is. Het Stadhuis heeft moderne brasserie gerechten, die meestal heel goed uitpakken. Prachtig rund en tonijn op. Prijs-kwaliteit vond ik nog beter toen je voor 39,5 zelf je keuze kon maken uit de menukaart. Nu is er ofwel een menu van de chef of a la carte.

Maar een kniesoor die daar over valt. Gewoon gaan voor lunch, borrel of een uitgebreid diner!
cockpols .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Alle gerechten waren top. Ikzelf had zwezerik top top top klasse.
Personeel was zeer deskundig veel uitleg over alles. Klasse.

Restaurant sfeervol schoon en warm. van sfeer. Ik zal aan mijn vriende Brasserie Stadhuis
van harte aanbevelen.

Ik heb een heerlijke 80 jaar bij jullie kunnen vieren.

Mijn hartelijke dank daarvoor.

l..
Rasputin .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Prachtige locatie en het weer zat gelukkig mee, dus heerlijk buiten in de zon geluncht.
Bediening was super goed en attent.
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Met drie personen hadden we ieder het 3-gangen verrassingsmenu van de chef. Heel verrassend en erg lekker. Kwaliteit van het eten heel goed en het was heerlijk weer. De Grote Markt in Schiedam is nog een historisch stukje van het oude Schiedam. Mooier kun je het niet hebben.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Samen met vrienden een heerlijke avond gehad in "Stadhuis". Een viergangen verrassingsmenu met wijn bij voor- en hoofdgerecht. Prima bediening en geweldig lekker gegeten. Met twee kleine aanmerkingen (niet eens klachten) werd direct wat gedaan en werd ons ter compensatie een extra glaasje aangeboden. Wij hadden het idee dat men bij Brasserie Stadhuis de zaken goed op een rijtje heeft. Het kost misschien ietsje meer maar voor ons was het dat zeker waard.