Brasserie Staal

Beursplein 33 3011 AA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Staal

Van begin tot eind puur genieten

Een gezellig ingerichte brasserie midden in het centrum van Rotterdam met moderne kunst aan de muur. Daar word je vanzelf vrolijk van! Het is te merken aan de bediening die met zichtbaar plezier gerechten serveert die er schitterend uitzien en heel goed smaken.

Meer informatie over restaurant Brasserie Staal

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag 11:00 - 22:00

6,2
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Jaren lang ben ik vaste gast geweest bij staal, helaas moet ik bekennen dat ik vaste gast af ben.
Het eten dat nu geserveerd wordt komt niet in de buurt met de kwaliteit die ik van Staal gewend was. Jammer want door de centrale ligging van Staal kwam ik hier graag langs, zeker in de zomer.
Ik zoek wel een andere plek om te gaan eten
Fleurtje67 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Staal is Staal niet meer!!!! Altijd lekker gegeten in een gezellige omgeving met goede bediening. tot vandaag. Wat een verschil met vorige bezoeken. Na lang wachten arriveerde de salade met feta. Het bijgeserveerde brood smaakte echt naar niets, zat geen smaak aan. maar er zat ook geen smaak aan de feta, een dikke plak dat wel, maar dat was t dan. de dressing op de salade was zurig en smaakte naar een goedkope standaard dressing. hetzelfde kan gezegd worden over de carpaccio salade. Beide gerechten hebben we laten staan. De nieuwe eigenaren hebben jammergenoeg de kwaliteit dus niet overgenomen. En de nieuwe kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Dit was dan ook de laatste keer dat wij naar Staal zijn geweest. kosten voor deze zeer slechte lunch EUR 26 voor twee personen.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisteren met een afdelingsuitje gegeten. Vooraf was afgesproken dat we van de kaart konden kiezen Alleen bij het bestellen bleek het menu al vast te liggen en we konden kiezen uit biefstuk ,zalm en vegetarisch ( bediening kon niet uitleggen wat het vegetarische gerecht was) . Bij de biefstuk konden we niet kiezen voor medium of Well done Voorgerecht dat wij al snel kregen was afgeraffeld , maar wel redelijk. Toen het hoofdgerecht kwam bleek de biefstuk taai ( bieflap ) de zalm bleek een slijmerig gegaarde forelfilet te zijn en het vegetarische gerecht was geitenkaas salade , maar volgens meerdere collega's niet smakelijk.
Desert was een zout cakeje met caramelvulling , alleen te veel zout en te zwaar . Kortom een domper op een heel gezellige avond. Voor mij nooit meer Staal.

Joey D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Voor het eerst geluncht in Staal. Geweldige centrale plek in Rotterdam. Mooi aangeklede zaak met kunst aan de muur voor de liefhebber. We werden snel geholpen door het vriendelijke personeel. We hebben beide een salade besteld. Het waren ruime porties met veel geitenkaas, noten etc. Een luxe maaltijdsalade die het geld zeker waard is. Naar mate het rustiger werd, werd het in de zaak wel wat stiller. Tip: Een achtergrondmuziekje die beter te horen is. Anders had ik het decor een 8 gegeven. Verder hebben we de lunch als zeer prettig ervaren!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Lunchen op het terras van Staal midden in het centrum van Rotterdam is niet snel te vergeten. Heerlijk in het zonnetje, achter glas op het bedrijvige Beursplein is goed vertoeven. Tel daarbij op de de vriendelijke en bereidwillige bediening, die ook kan vertellen wat de witte huiswijn is. Het wordt steeds aangenamerIn de gevraagde karaf (prima Rotterdams) water zit citroen en komkommer, wat net even de verfrissende smaak geeft. Het kan bijna niet beter.
Als het eten komt zijn we blij verrast. Lekker gebakken gamba's met een heerlijk pitje van de pepertjes, een bakje frisse sla en mooi gebakken frietjes. Een tafelgenoot heeft een overvolle Italiaanse bol met volop filet american.
Fijne lunch gehad.
Rotteknor .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Lekker gelunched en genoten van een heerlijke verse gerookte kipsalade
Mooie zaak met prachtige bar alleen de ingang was wat moeilijk te vinden.
Verder prettige bediening, maar de sfeer ontbrak nog een beetje.
Komt wellicht doordat we overdag kwamen
Ga vast en zeker nog eens terug voor diner
Fan Of Food .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Met een vriendin een 3-gangen diner genomen. Vooraf goed door de bediening geïnformeerd over de aanwezige wijnen. Er werd overgestapt op een nieuwe leverancier, waardoor de keuze tijdelijk zeer beperkt zou zijn. Gekozen voor een Chardonnay. Mijn vriendin had vooraf de rundercarpaccio, ik de Spaanse degustaction. Heerlijke gerechtjes. Daarna voor haar de Black Angus, die goed beviel en voor mij de tonijn, helaas was deze geheel gaar, wat hem droog maakte. Tot slot had zij de Bavarois en ik de Creme brulee, die bleek dit keer met kardemom te zijn bereid. De Calvados-gelei was erg dik, wat het niet smakelijk maakte, dus mijn vriendin liet hem vervangen door de Creme brulee. De ober maakte geen enkel punt ervan en was zeer attent. Het was een gewone goede creme, mijn vriendin had hem iets zoeter gewild. Zelf miste ik de kardemom. Net zoals ik bij de tonijn geen spoor van Sambucca kon ontdekken. Waar ik vroeger echt van alle smaaksensaties zat te genieten, miste ik nu het culinaire avontuur. Hopelijk is dat iets tijdelijks! Ik kom zeker terug om een nieuwe poging te wagen.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Brasserie Staal. Prijs/kwaliteit verhouding is prima. Klein minpuntje is de keuze van het servies bij het voorgerecht: de diepe kommen eten wat ongemakkelijk wanneer je er iets anders dan soep uit moet eten. De huiswijn is lekker en het biologiche broodje zeer smakelijk.
We hadden aan het eind van de middag wat meer reuring verwacht maar uiteindelijk werd het toch nog gezellig druk. Het gezelligst zit je wel aan de winkelkant.
Al met al een prima keus wanneer je voor een voorstelling nog even lekker wilt eten. We komen zeker nog eens terug.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Vooraf bospaddestoelen loempia's. Fijn van smaak en prima geserveerd. Als hoofdgerecht mosselen met chorizo, knoflook en Spaanse pepers. Geserveerd met friet en salade. In een woord: super. Wat een lekkernij! Afgesloten met een koffie met likeur. Vriendelijke bediening. We gaan absoluut vaker terug, wat een heerlijke tent tegen redelijke prijzen.
Xeline .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Een aantal weken geleden heerlijk gegeten bij Staal, via vakantieveilingen. Personeel was vriendelijk. We mochten a la carte eten. Voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht ossenhaas en de ander lam, nagerecht crème brûlée en kaasplankje. De rode wijn was ook lekker. Niks op aan te merken verder, ik heb nog nooit zo lekker gegeten. We raden het dan ook iedereen aan!
Loes B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Een restaurant met een luxe, maar jonge, ongedwongen uitstraling. We kwamen met een bon van Vakantie Veilingen, maar mochten gewoon van de kaart kiezen. Vriendelijk, gemotiveerd en attent personeel die uitleg gaf over de gerechten en een paar keer informeerden of alles naar wens was. Als voorgerecht hadden we een eendenpate en een rundercarpaccio, als hoofdgerecht zeebaars en lam en als nagerecht een kaasplankje en apfelstrudel met ijs; alles even mooi opgemaakt en zeer goed van smaak; wat een TOPtent!
Alkie_RT .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
IK heb heerlijk gegeten. Drie gangen menu (carpaccio, steak en strudel) was goed samengesteld. Het sfeer was fijn en bediening zeer vriendelijk. Daarnaast zijn ze snel en behulpzaam. Enige mu=in punt was carpaccio met spekjes. Omdat ik geen varkensvlees vond ik het niet leuk dat mijn carpaccio werd met spek bestrooid. Volgens mij stond dat op de kaart niet....
Voor de rest alles was top incl. rode wijn.
Cjkuijper .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Gisteravond 12 sept een geweldige avond gehad bij STAAL!! we bestelden een 3 gangen menu van de nieuwe kaart deze is ingegaan op 9 september en t/m dit weekend kreeg je een wijnarrangement van het huis ( via FB) wat was het allemaal heeeerlijk!! bij elk gerecht een super wijn, waarbij ook een perfecte uitleg werd gegeven! ook de bediening was geweldig niets was te veel, Staal bedankt voor een TOP avond en tot ziens!!
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Afgelopen zaterdag prima gegeten bij Staal. We hadden al gezien dat je onbeperkt kon BBQ'en voor € 18.50 dus leek het ons een leuk idee om dit eens te proberen. Vanwege de lekkere temperatuur vond het diner buiten plaats. Wij kozen niet voor een drie gangen menu omdat we dat iets te veel van het goede vonden.

De bediening nam onze drankjes op en legde kort uit hoe het werkte. Per ronde namen ze onze keuzes op en binnen een mum van tijd werd het geserveerd aan tafel. Overigens werden er diverse sausjes, aardappelsalade en verse frieten geserveerd bij de BBQ. Simpel maar wel lekker. Omdat de porties klein waren konden we lekker van alles proeven.
We hebben o.a. Botervis, Tonijn, Entrecôte, een beefburger, mergues worstjes en gamba's gegeten. Het enige wat ik niet zo geweldig vond was het kipspiesje. Verder niks op aan te merken voor dit geld.

Gegeven moment ging het even druppelen en kwam de bediening vragen of we ergens droog wilde zitten. Wij vonden het geen probleem, want na 3 minuten was het weer droog.
Toen na 45 minuten een echte bui voorbij kwam, zijn we toch even gaan verplaatsen. Grappig om dat een keer mee te maken. De bediening had trouwens extra parasols bij gezet tussendoor, erg attend. Na de grote bui was het weer lekker droog.

Al met al een leuke avond en we komen zeker terug Staal.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Zaterdag de brasserie bezocht het was alleen mogelijk buiten op het terras te dineren
Vooraf salade met Parma ham , waar totaal geen smaak aan was te ontdekken , daarna was het hoofdgerecht B.B.Q. De vis ( tonijn en botervis ) viel erg tegen Ook de vliesgerechten waren matig van smaak . Helaas ging het regenen en werden we drijfnat op het terras .
De toilet was te vies om te betreden dus al met al een tegenvaller deze avond
Helga C.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
We hebben diverse malen geluncht bij Staal - boven verwachting, werkelijk uitstekend -, nu wilden wij de dinerkaart wel eens proberen. Omdat wij binnenkort wat te vieren hebben was Staal één van de kanshebbers om naar toe te gaan. We hebben op de site gekeken naar het menu (3-gangen menu a E 27,50 p.p. of BBQ-menu a E 18,50 p.p.), maar dachten dat we daarnaast gewoon a la carte konden bestellen. Het 3-gangenmenu bestond uit het onbeperkt BBQ eten, aangevuld met een voorafje naar keuze (keuze uit meen ik 7) en een dessert naar keuze (keuze uit 3). Geen van de voorafjes voldeed aan onze verwachtingen wat smaak betreft. De BBQ op zich was wel uitgebreid maar verre van lekker (smaakloos) . Ook werd er per keer maar twee stukjes vlees/vis geserveerd waarna je weer opnieuw kon bestellen en het wachten was (10 a 15 min.) op de volgende twee stukjes vlees/vis, enz. Het dessert voldeed uiteindelijk weer wel aan de verwachtingen, gewoon Staal-waardig. Het personeel was uiterst vriendelijk maar soms ook weer enigszins onattent waarvoor zij dan weer wel hun excuses maakten. Al met al een ZEER teleurstellende ervaring en gezien de prijs van 126 euro (voor 4-pers.) was het dit absoluut niet waard en niet aan te raden. Wij houden het voortaan bij een lunch.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Wij hebben met twee personen ij brasserie Staal gegeten. Ondanks dat wij kwamen met een bon van vakantieveilingen was er geen verschil. Wij konden van de a la carte kaart zelf ons menu samenstellen. Echt fantastisch. Het eten was erg goed en lekker.
Ook de bediening was prima!
We hebben wel even op het dessert moeten wachten maar vonden dat niet vervelend.

Voor herhaling vatbaar!!
Ralf M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Al meermaals bij staal gedineerd. Eten is altijd vers en de gerechten zijn mooi samengesteld. Vooraf de vitello tonato: vers, had iets meer tonijnmayonaise gemogen.
Hoodfgerecht kalfslende: mooi gegaard, zacht en mals met perfecte madiera-saus.
Desert: parfait van bloedsinasappel: erg lekker, mooie smaak van bloedsinasappel en mooi geserveerd.

Prima bijpassende wijnen bij de gerechten (erg mooie desertwijn!) waarbij de bediening duidelijk verstand van zaken heeft.

De prijs van 45 p.p. (incl. wijn) is geen geld voor de kwaliteit die je krijgt

Bediening is altijd vriendelijk en attent.

Staal is absoluut een aanrader en ik zal hier nog vaak komen.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Vaker geweest om te lunchen. Kaart verandert weinig. Maar als je daar wat lekkers op vind, heb je niet te klagen. Zelf zou ik meer variatie willen. De salades zijn van goede porties en goed gevuld. Koffie kan beter als je tenminste een goede espresso liefhebber bent. Personeel kan wat vrolijker, alsof ze er niet willen werken.
Sonic .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Vandaag met z'n tweeën gelucht: twee kleine "angus" kroketten met een snee zuurdesem brood (met € 8,25 wel echt aan de dure kant) en een super tosti. Een simpele lunch maar de lunchkaart was dan ook best simpel (en om nu weer voor de club sandwich te gaan..). De smaak was in orde (gold ook voor de koffie) en bediening was stijfjes maar ok. Het interieur is overigens wel aan vervanging toe (en die goedkope kandelaars moeten echt van de tafels). Al met al een redelijke lunch ervaring. Had wel meer verwacht van de kaart en de ambiance.