Over restaurant Brasserie Springer

Impressionistisch eten aan het Springerpark

Bij Brasserie Springer aan het prachtige historische Springerpark laten ze zich inspireren door de grote meesters van het impressionisme. Dat zie je terug in het decor, maar zeker ook in de keuken van chef-kok Per Boerefijn. "Ik ben geen receptenkok, maar kook zoals impressionisten schilderden. Geïnspireerd door mijn gasten, door de seizoenen en de ingrediënten breng ik gerechten met smaak op uw bord. Raak, en mooi, zoals ook impressionisten dat konden." Kom dat snel proeven!

Meer informatie over restaurant Brasserie Springer

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Alweer voor de 3e keer bij Springer gegeten, en telkens was het uitstekend. Mooie verzorgde gerechten, goed op smaak. Deze keer werkte het weer mee en konden we op het terras eten, en daar zit je gewoon te genieten van het eten, de omgeving en de service.
Wij blijven terugkomen
Nelly D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
16-01-2016
Gisteravond hier gegeten en zoals altijd is het een feestje.. Een restaurant waar nog gekookt wordt. Geen pakjes en zakjes maar verse ingrediënten die meelopen met het seizoen.. Er is hier een kok aan het werk met liefde voor het vak, dat proef je. Een restaurant waar Schoonhoven trots op mag zijn.
De bediening is ook geweldig ondanks de drukte ontgaat ze niets en is er tijd voor de klant..
Echt een aanrader!
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Gisteren hier met ca. 15 collega's gegeten. Je weet dat eten met een groep een lange zit is, maar hier was het toch wel erg lang. We hadden een driegangendiner met keuze in het hoofdgerecht. Voorgerecht bood veel smaak in verschillende gerechten op een etagière. Ik had de wilde winterschotel met drie soorten vlees: Hert, wild zwijn en en rookworst van eend. Ik was er niet van onder de indruk. Het dessert maakte veel goed. Combinatie van mooie volle smaken. De bediening was zeer vriendelijk, maar voor een deel niet zo ervaren. Voor een brasserie is het zeker een mooie zaak, tikkeltje luidruchtig, maar dat kwam zeker ook door onze groep.
Kissykirsten .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gegeten met een groep collega's, hadden een 3 gangenmenu met een keuze van hoofdgerecht van vis, vlees of vegetarisch.

Het voorgerecht was een etagère met verschillende hapje, verrassende smaken er werd keurig bij verteld wat alles was, maar had zelf toch wat moeite om het zelf te "ontdekken" . Voor het hoofdgerecht had ik vlees en dus een wildschotel gekozen, met verschillende soorten vlees, zelf vond ik het niet allemaal even lekker, een stuk smaakte naar rookworst en een ander was vrij hard en moeilijk te kauwen.
Het toetje was heerlijk. Ook weer verschillende soorten op 1 bord. Ik ben normaal geen toetjes-eter, maar dit viel erg in de smaak. Bediening was goed, kwam regelmatig langs om te checken of alles in orde was.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Samen met mijn man hadden we de actie van AH restaurantmenu. Een uitstekkend menu met een goede rode huiswijn. De gerechten waren mooi en goed bereid. Door het personeel werd uitgelegd wat de gerechten voor ingrediënten hadden. Goed personen en een gezellige sfeer. Zeker een restaurant om terug te komen, ook zonder AH-actie is de prijs-kwaliteitsverhouding goed.
Jswanenburg .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
De bediening was vriendelijk.
Decor was ook goed
We hadden als hoofdgerecht een vleesgerecht, maar vonden t vlees droog, waardoor t ook taai was.
Evelinebos710 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Alles was goed, op 1 punt na. Het restaurant is lawaaierig. Het geluid om je heen, zorgt ervoor dat je elkaar niet altijd goed kan verstaan.
Mgalis .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
De ontvangst was hartelijk. Het voorgerecht was heerlijk, maar het hoofdgerecht was ronduit slecht. Een winter wildgerecht, waarvan het worstje van eend lekker was, maar de hertenstoof en het wildzwijn waren hard -stoof??- en veel te donker/ zwart aan de randen. We hebben dit desgevraagd ook aangegeven, maar daar verder geen reactie op gekregen. De peren bij het toetje hadden dezelfde consistentie, hard dus. De avond was gezellig, maar het eten viel ons allevier tegen
Marielouisederidder .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Zeer vriendelijke en attente bediening. Het eten was heerlijk. Zeker een adres waar wij nog vaker naar toe zullen gaan en ook graag doorgeven aan onze vrienden.
Wilmaverhoefdenhaak .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wij hadden lekkers uit Holland . Nou en dat was het!!! Wij hebben alle vier gesmult.
Ook hadden wij de bijpassende wijnen er bij gedaan . Dat maakte het nog meer af
We hebben een heerlijke gezellige avond gehad.
Het personeel heel prettig! Je voelde je echt heel bijzonder!
Dit retaurant is echt een aanrader!
Enig min puntje was de verlichting van het restaurant . Dat was naar mijn smaak net iets TE schemerig. Daar kunnen mijn ogen niet zo goed tegen. Ik krijg dan een druk achter mijn ogen. Maar verder is dit restaurant echt TOP!
Muilwijk.joke .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
"sfeervol restaurant op een mooie locatie"
Het eten is heerlijk en wordt mooi opgediend
De bediening is erg vriendelijk en het restaurant zeer sfeervol
Zeker een aanrader voor een heerlijk etentje.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Verscheidene malen hier gegeten. Goede gerechten, goede porties, aardige bediening, veel vaste klanten. Bestellingen drinken kan verbeterd worden. leuke inrichting,
We waren met vier. Tweemaal a la carte en tweemaal brasseriemenu. Behalve dat ik persoonlijk de saus van het hoofdgerecht `alles uit holland` zout en erg naar soja vond smaken geen aanmerkingen. Acceptabele prijs-kwaliteit/verhouding.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Enkele geleden voor de 2e keer bij Brasserie Springer gegeten.
De vriendelijke en charmante eigenaresse/gastvrouw herkende ons direct van ons bezoek 2 weken eerder, bedankte ons voor de recensie, nam onze jassen aan (had ik als een verbeterpuntje bij de vorige recensie genoemd!), vroeg of we weer hetzelfde tafeltje wilden (wat een geheugen!) en zette een karaf kraanwater op tafel (ook dat had ik als een verbeterpuntje genoemd in de vorige recensie). Wij voelden ons onmiddellijk thuis en zeer welkom, top!
Omdat de gastvrouw de tips uit onze vorige recensie serieus heeft genomen (en ons als gasten daarmee serieus neemt) en daar gelijk actie op heeft ondernomen geef ik een 10 voor de uitzonderlijk goede service.
Verder hebben we net als de vorige keer heerlijk gegeten van de tournedos en genoten van de rode wijn. Wij hopen weer terug te komen! Voor ons is Brasserie Springer een echte aanrader!
P. S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Deze brasserie ontving een hoge waardering op iens, reden voor ons om bij een meerdaags bezoek aan Schoonhoven hier uit eten te gaan. Die waardering was zeer terecht! We kregen een hartelijk ontvangst en hebben heerlijk gegeten. Vooral Alles uit Nederland (door AD beoordeeld met een 9) was heerlijk! We komen hier zeker nog eens terug.
HP B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Mosselen voorgerecht was met zeekraal, lekker. Jammer dat dezelfde zeekraal ook in de volgend hoofdgerecht paella zat. Beetje er veel zeekraal, jammer van de combi en ook niet inventief. Wijnarrangement was leuk. Toetje lekker. Bediening zeer vriendelijk.
Verlichting is 'sfeervol' gedimd; niet doen!! Te donker, ik zag geen bal! Er is is wel een tussenweg tussen donker en TA verlichting.
DoctorB .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met een gezelschap van 6 personen hier gegeten. Bij binnenkomst werd ons direct gevraagd wat we wilden drinken. De rest van onze tafel moest echter nog komen. Na een cava bestelde we het brasserie menu met wijn arrangement. In afwachting van de eerste gang wilde we nog een glaasje drinken. Helaas kwam dit glas vrijwel tegelijk met het voorgerecht, dus geen wijnarrangement. Het voorgerecht van mij was heerlijk: mosselen met zeekraal en heerlijk bereid. Als hoofdgerecht had meerdere bereidingen van varken wat een bekroond getecht zou zijn. Mij smaakte het niet echt. Veel te vet allemaal. De rode wijn daarbij was verder prima. Het nagerecht was vervolgens heerlijk; een soort crème brule in een bord met munt ijs ernaast. Mijn tafelgenoten hadden als hoofdgerecht ossenhaas; prima! En mijn andere tafelgenoten aten ondermeer zwaardvis welke keurig verdeeld was over twee borden voor de kinderen. Al met al prima gegeten, mooie gerechten hoewel ik het varken de volgende keer oversla. Helaas was de bediening iets minder scherp, te druk wellicht, waardoor hij ons extra glas vergat. Hopelijk volgende keer beter.
Pfafianie .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Aangezien wij niet van vis houden, en er alleen keuze is tussen 1 vis en 1 vlees gerecht in het AH menu, is er eigenlijk geen keuze en dat is jammer. Verder was alles prima.
Hemels .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Eindelijk weer een restaurant waarbij de bediening weet welke gast wat besteld heeft. We waren met 11 eters, waarbij de hele entourage, bediening en kwaliteit ervoor zorgde dat de sfeer en gezelligheid zeer goed bleef. Ook opmerkelijk is, dat ondanks de vele eters de akoestiek zo goed was, dat iedereen elkaar goed kon verstaan. Kortom zeer relaxed, ongedwongen met veel klasse.
Bart.vandertorre .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Met 4 personen hebben we heerlijk gegeten bij Springer, kennelijk is dit bij veel mensen bekend want we waren hier voor de tweede keer en alles was weer helemaal bezet.
Kikischlaman .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
We hadden het drie gangen menu. Het was echt genieten van begin tot eind! Heerlijk gegeten, alles perfect klaargemaakt, onze complimenten en een echte aanrader!