Brasserie SenT

Saenredamstraat 39 1072 CC Amsterdam Nederland Kaart
31-206762495

Over restaurant Brasserie SenT

Geliefde plek in de Pijp

Een culinaire belevenis van de Franse cuisine met hier en daar een spannend uitstapje naar exotischer oorden. In de keuken zorgt de Big Green Egg voor mals vlees met een heerlijke rooksmaak. SenT heeft terecht een grote schare fans en mag zich tot de meest geliefde restaurants van de Pijp rekenen.

Meer informatie over restaurant Brasserie SenT

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:30

Eten8,5/10
Service7,9/10
Decor7,8/10
Henk O. Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met z'n vieren voor de zoveelste keer weer heerlijk hier gegeten: allemaal de voortreffelijke Chateaubriand. Heel jammer dat enkele jaren geleden de roquefortsaus bij dit vlees is afgeschaft. Als wijn een lekkere Zinfandel (38 euro, niet goedkoop dus). De bediening is altijd erg vriendelijk en behulpzaam. De lokatie in de Pijp is niet bijzonder, maar voor Amsterdam prima.
Ovi . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Vlees lekker mals.
Bediening echter niet al te vriendelijk, erg gehaast alles wordt zo snel mogelijk neergezet waarna ze nog net niet weg rennen.
Het duurt ook vrij lang voordat je wat drinken kunt bestellen.
Germainevanderlist . Gastronoom (26 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heel erg lekker gegeten in dit mooie restaurant. Wij namen oa zalm en ossenhaas en deze waren heerlijk en met zorg bereid. De bediening was uitermate vakkundig en we hebben genoten van deze avond.
Marinarobert . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Lekker geten. Nog wat meer aandacht voor presentatie .Super gemarineerde zalm kan niet op warm bord geserveerd worden volgens ons.Al met al zouden we zeker nog terug gaan.Heel aangename sfeer.
Marcoen V. Gastronoom (23 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Brasserie SenT is een leuk klein (waar je aan kleine tafeltjes redelijk dicht op elkaar zit) restaurantje in de Pijp. De Chateaubriand is een aanrader, goed mals en een mooie geroosterde smaak.
Hoewel het 'spitsuur' was toen we aankwamen en even bij een cafeetje om de hoek hebben gewacht, bleek dat de bediening ons heeft gezocht in het tegenovergelegen cafe om ons op te halen. Heel attent dus. Ook tijdens de drukke avond werden we prima van service voorzien, dus dat was helemaal in orde. Kortom, eten prima, service goed, leuk om (nog) een keer naar toe te gaan!
William V. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Prima gegeten, de côte du boeuf was meer dan uitstekend. We hadden er even geen rekening mee gehouden dat het restaurant pas om 18.00 uur haar deuren opent, maar verder was alles dik in orde. Attente bediening, goed vlees en een prima prijs.
Markvankesteren . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten, de gerechten van het ei zijn zeker de moeite waard! Bediening was vriendelijke en een leuke locatie, we komen zeker nog een keer terug.
Daniella R. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Vlees uit de Green Egg is hoe vlees hoort te proeven. Enige minpuntje is dat het er erg warm is en bij thuiskomst je kleding erg naar eten stinkt.
Floris S. Gastronoom (11 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Op aanraden van vrienden bij Brasserie SenT tijdig een plekje gereserveerd. Bij binnenkomst worden we vriendelijk ontvangen. Het interieur is keurig maar weinig memorabel, de sfeer echter prima. We kiezen als voorgerecht voor het zacht gegaarde buikspek en de wildzwijnpaté. De paté is niet zo heel bijzonder, de buikspek is dat zeker wel. Mooi opgemaakt, zeer smaakvol, mooi in balans.

Als hoofdgerecht kiezen we voor de kalfsribeye en de varkensribroast. Beiden zijn van uitstekende kwaliteit. Lekkere frieten erbij en een simpele maar lekkere salade. De begeleidende wijnen zijn ook prima. Het wordt duidelijk waarom SenT ons is aangeraden en op Iens goede cijfers scoort. Uitstekend eten en prima service.
M.vandergoes . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Erg lekker gegeten!
De chateau briand is super smaakvol en mals.
Mijn trui ruikt nu wel naar de green egg, kan ik vandaag nog even nagenieten.
Maartenvh85 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk gegeten op zaterdagavond. Een aanrader voor iedereen die van smaakvol bereid vlees houdt. Wij hadden de chateaubriand (veel wordt bereid in 'the green egg'). Ook het voor en nagerecht was goed. Bediening was snel en attent ondanks dat het restaurant vol zat.
Jfpt78 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf zalm gemarineerd in biet. Als hoofd Chateaubriand van de green egg was fantastisch. Goede bediening. Kortom zeker een aanrader.
Erik V. Gastronoom (19 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Prima gegeten bij SenT, heerlijke voorgerechten vooral. Octopus en eendenpate helemaal goed en in balans. Hoofdgerechten ook prima, maar niet erg fantasierijk vergeleken met de voorgerechten. Ook de nagerechten zijn lekker, maar niet heel spannend (creme brulee, moulleux au chocolat, etc). Verder is de bediening correct en het decor prima voor een bistro.. Vorige keer - 5 jaar geleden ofzo - dat ik hier at waren de hoofdgerechten interessanter en ook de wijnen beter en kregen we meer persoonlijke aandacht.
Deirdre V. Gastronoom (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De kaart is niet erg groot, maar dat maakt het kiezen wel zo makkelijk.
De inktvis met een oester vooraf was voortreffelijk, evenals de groene sla erbij.
De Côte de Boeuf was prima gegrild en de frites waren bijzonder lekker. Wijnen betaalbaar en goed, wij hadden de Syrah uit Spanje (huiswijn). Vriendelijke bediening. Enige minpuntje was dat de sla bij het hoofdgerecht identiek was aan die bij het voorgerecht.
En jammer dat bij de kaas (zag ik aan een andere tafel) zoveel tierelantijnen moeten zoals zoet brood, mag dat modeverschijnsel weer overgaan?
Wel een aanrader dit restaurant!
Barbara R. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Sinds lange tijd weer bij Brasserie Sent gegeten. Het was weer super!
Brasserie Sent is een huiskamer restaurant met internationale Allure. Je waant je in een uitstekende lokale brasserie in de Marais in Parijs. De kaart is niet heel uitgebreid maar net groot genoeg om je elke keer te laten verrassen. Het eten is standaard van een uitstekende kwaliteit. Top gerecht op de kaart is wat mij betreft de Chateaubriand, met bearnaise saus , frietjes en huisgemaakte mayonaise. Maar ook de rest van de kaart mag er zijn. We werden verrast met een heerlijke amuse van gemarineerde zalm. Nieuw was "het taartje" van Ratatouille, die mag van mij betreft als hoofdgerecht op de kaart. Super aan dit restaurant is dat de meeste wijnen ook gewoon per glas verkrijgbaar zijn. Drink de "Cruz de Alba" bij vlees of bij het kaasplankje.
Even geen zin om bij het nieuwste en hipste restaurant in town te gaan eten?
Reserveer dan bij Sent!
Linda D. Gastronoom (10 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op aanraden gingen we bij SenT eten. Helaas voldeed het niet aan de verwachtingen. De zaak lijkt al jaren niet meer vernieuwd. Er zijn veel hoge tafeltjes waar het prettiger zou zijn als het gewoon laag dineren voor iedereen is.

De enige vegetarische optie was exact hetzelfde als voor- en hoofd (ravioli met gorgonzola), waardoor mijn vegetarische disgenoot zich genoodzaakt zag dan maar vis te bestellen. De zachtgegaarde octopus met oester bleek een koude salade met een paar stukjes octopus en een warme oester. Toen ik hierover mijn teleurstelling uitte, was het antwoord van de bediening 'okay'.

Het andere bedieningslid was drukker met haar kleine kind dan met de gasten. Om half 10 werd aan een viertje naast ons een groep van 8 gepropt die gereserveerd had. Hoewel wij onze tafel de hele avond zouden hebben, kregen we het gevoel dat het fijner was als we zouden afrekenen. Dat hebben we gedaan en we komen niet meer terug.
Karin R. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Voor openingstijd van het restaurant kwamen wij aan. Het personeel zat zelf nog aan tafel. Omdat het regende dat het goot, mochten we toch al aan een tafeltje plaatsnemen. Meteen werd een glas lekkere shiraz ingeschonken. Een warm welkom. Geen voorgerecht genomen. Gekozen voor de chateaubriand. Fantastisch gegrild stuk vlees. Gewoon zoals vlees moet zijn. Erbij prima frites. De dressing van de salade vond ik wat vlak. Jammer, hier wordt goed gekookt en een goede kok draait zijn hand toch niet om voor een mooie vinaigrette? Toe het kaasplankje. Goede kazen en mooi geserveerd. Verder was de bediening vriendelijk en attent. Het decor doet warm en sfeervol aan. Een klein minpuntje voor de stoelen, omdat ik deze niet comfortabel vond. Het eten is aan de prijs, maar was wel het waard. Kortom: een fijn restaurant met goed eten en gastvrije bediening.
Margilley . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
We hebben gisteravond heerlijk gegeten. Als je van een lekker vlees houdt is dit het juiste adres. Bediening prima en adequaat. Zou iets vriendelijker mogen, maar aan de andere kant was het erg druk en stond ze er alleen voor. Het ontbrak ons aan niets. Kwaliteit eten en wijnen helemaal goed!
Floortjehuisman . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Brasserie SenT. Een echt aanrader voor een gezellig avondje uit. Wij kozen voor het hoofdgerecht Chateaubriand van de Green Egg, lang geleden dat ik zulk lekker vlees heb gegeten. Hele vriendelijke service en fijne ambiance.
Reivilo . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Erg genoten van een heerlijke chateaubriand, voortreffelijke bereiding. Vriendelijke persoonlijke service. We gaan zeker terug komen bij SenT.