Brasserie Schiller

Rembrandtplein 26 1017 CV Amsterdam Nederland Kaart
31-205540723

Over restaurant Brasserie Schiller

Gezelligheid rond het Rembrandtplein

Wanneer je op zoek bent naar een pareltje op het Rembrandtplein is Brasserie Schiller er zo eentje. Dit is een bruine kroeg die veel meer in zich heeft dan alleen een simpel biertje. Van high-tea tot lunch tot een kop koffie 's ochtends vroeg, de bediening van Brasserie Schiller is overal voor in en zorgt voor de nodige gezelligheid. Geniet van je fijne dag of avond aan het Rembrandtplein!

Meer informatie over restaurant Brasserie Schiller

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Terras
Voordelig
Mtoto K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het was alweer tijdje terug dat we bij Schiller zijn geweest, maar is weer erg goed bevallen.
Eten was top! sfeer was altijd al prettig, maar lijkt alsof er ook weer een frisse wind heeft gewaaid.
Leuk team met veel aandacht voor de tafel.
Duurde even voor we aan tafel konden door de drukte, maar borrel gedeelte van Schiller heeft ook zijn charme.
Gaan we gauw weer doen! :)
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Onverwacht pareltje, deze klassieke bruine kroeg aan het plein. Gezellig, vriendelijk, licht hip. Met zeer smakelijk eten, prima bierkaart en goede bediening. Goed toeven als je in de buurt bent.
Cynthia B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Voor de uitzending van RTL Late night hebben we een 3 gangen diner in een nis van de brasserie gegeten. Eten was voortreffelijk, bediening uiterst aardig
Eva_Maria1987 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Vanmiddag Brasserie Schiller bezocht met een Hema coupon voor een zomerse high tea, een aanrader! Vanwege de actie verwachtte ik een vrij basic high tea, maar dit was zeker niet het geval: vooraf een glas cava en een prima aspergesoepje, vervolgens een goed gevulde etagère met bonbons, stukjes taart, cakejes en 4(!) verschillende luxe sandwiches. Maar onze persoonlijke favoriet waren de heerlijke warme scones! Daarbij voldoende keuze uit verschillende theesoorten en zeer vriendelijke service van Bastiaan(?). Kortom: doen!
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteravond met z'n tweeen bij Brasserie Schiller 'hemels' gegeten, jee, wat was dat lekker : als voorgerecht had ik de 'bonbon' van geitenkaas/tomaat met stukjes appel en basilicumschuim ! In tijden niet meer zo iets hemels geproefd : "alsof een engeltje op je tong...etc.". En het zag er ook nog prachtig uit. Mijn avond kon niet meer stuk. Mijn tafelgenoot had de gerookte zalm met garnalenkroketjes (heel goede) met kerriemayo. Ook lekker en mooi uitziend. Als hoodgerecht had ik de zeebaarsfilet met aardappel en gebakken bloemkool - alles goed klaargemaakt, maar er had wel iets spannenders dan bloemkool bij geserveerd mogen worden, iets met een mooie contrastkleur. Mijn vriend had de hertenbiefstuk met spruitjes, zoete aardappek en portsaus. Dat was ook geweldig, wat een combinatie ! Het dessert van chocoladebol gevuld met ijs en warme speculaassaus was zo wonderbaarlijk sprookjesachtig : aan tafel werd de warme saus over de bol gegoten, waardoor - als een opengaande bloem - de bol zich opende en het ijs zich openbaarde ! Spectaculair !
De bediening is heel goed en correct, uiterst vriendelijk en servicegericht. Je hoefde nooit lang te wachten. Het interieur, genoemd de 'spreukenkamer' was mooi, maar miste een beetje 'warmte'. Het enige minpuntje is dat er veel 'herrie' binnensijpelde uit een andere ruimte, waar TV opna-
mes gemaakt werden voor de Late Night Live uitzendingen van Humberto Tan.
En omdat wij - dankzij de actie van Parodontax - voor een 3 gangen menu maar 25€ hoefden te betalen samen, was de rekening vrij laag (de dranken zijn wel weer prijzig). Alles was het dubbel en dwars waard !
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Een 3 gangen menu gegeten met een Groupondeal. Meteen bij binnenkomst werd er een kan water neergezet. Het voorgerecht was een salade met lamsham en asperges. De smaak was goed, erbij werd een bruin broodje met roomboter geserveerd. Het hoofdgerecht was zeebaars met oer groente en aardappelmousseline. Wij hebben de vis vervangen door een biefstukje. Deze werd geserveerd met het garnituur van de vis. De smaken waren prima. Biefstuk was goed gebakken. Helaas waren de porties uiterst klein en ook waren er grote verschillen tussen beide borden.
Het nagerecht van panna cotta met wat rood fruit, aardbeienijs en een streepje aardbeien coulis smaakte goed.
Jammer dat de drankjes buitensporig prijzig zijn. [ 3 euro voor cola en koffie]
De bediening was vriendelijk en correct. Het interieur doet wat ouderwets aan, maar is wel gezellig. Het is tenslotte een oude zaak.
Wanneer je de volle prijs [24,50] moet betalen dan klopt de prijs-kwaliteitsverhouding niet. Wij zijn na afloop bij Dobbe een kroketje gaan eten. Dit kan nooit de bedoeling zijn!
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Hier gegeten met een groupon voor een menu van de chef met een gezelschap van 6 personen. Het voorgerecht was uitstekend: Gerookte zalm met sla. De zalm was erg goed. Als hoofdgerecht hadden we asperges. Ieder kreeg twee asperges, als je pech had twee kleine. Ze waren net tekort gekookt en niet zo zacht. Ook de aardappeltjes waren te hard en alles bij elkaar was het helaas te weinig. De tarte tatin met ananas na kon daar niets meer aan veranderen: een minuscuul stukje gebak met een simpel stukje ijs. Met de zeer hoge drankprijzen (€3,- voor koffie, €3,50 voor appelsap), het oubollige interieur en nogal stijve bediening maakt dat ik hier niet snel terug kom.
Josmulder .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Na een live radioprogramma Ned. 1 in café De Kroon te hebben bijgewoond aan de overkant bij brasserie Schiller gegeten met grouponvoucher. Het personeel was bijzonder vriendelijk en met het aangeboden menu kon m.i. weinig mis gaan. Dit klopte ook, dus komt het op kwaliteit uit.
De zalmtartaar was prima en de grote portie kalfsbiefstuk was super mals. Het garnituur w.o. een bijzondere aardappel in de schil gekookt was niet mijn smaak, maar voor mijn echtgenote een feest. Zo zie je maar weer smaken verschillen. Dit alles met een bijbehorende Spaanse rode wijn en bij het dessert een Italiaanse desertwijn. Tot in tegenstelling bij diverse restaurants was de espresso van goede kwaliteit met een blijvende romige kraag.
Jos Mulder
Midwoud
G-need .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Mooie inrichting en lekker dat er geen keiharde muziek aan staat. Kaasplankje war erg lekker, maar de kaasstengels waren keihard. Bediening was telkens weg voordat iedereen besteld had, beetje slecht humeur had ze.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
We lunchten vandaag vrijdag begin januari bij Schiller in de Brasserie. Die was leeg, dus we mochten bij het raam, gezellig op de bank met z'n vijven oud-collega's-pensionato's.
De ontvangst was prima, maar de daaropvolgende ober voor de wijn - er waren wel zeker 6 obers - kwam er niet echt uit. Hop, en collega kwam met drie halflege flessen, want de subtiele verschillen tussen land en druif waren zijn voorganger niet duidelijk. Toen maar de wijnkaart gevraagd, in het Engels, want Nederlands werd er niet meer gesproken door de opvolgende collega-obers. Wel lief overigens. Het menu kwam en we namen allemaal de zalm salade: "Salad with smoked salmon, asparagus and quail egg". Direct bij aankomst aan tafel was duidelijk dat het kwartelei ontbrak. Oh jee, aan de keuken vragen en 5 minuten later kwam een groot kaal bord met 8, of zo, hardgekookte kippeneieren, koud en sommige door midden gesneden. Geen gezicht. We zeiden; 'dat kan toch niet!' en 'brengt u dan maar gepocheerde eieren'. O jee, weer naar de keuken. Na 5 minuten - de zalm was al half op, kwam er...... een kaal bordje met vijf ijskoude en niet erg tevreden kwartel eitjes. Ook zielig om te zien. Bij nader inzien - nu thuis - ontbrak de asperge ook. Afrekenen op creditcard gaat nog met handtekening en magneetstrip, lekker veilig. We hebben geen fooi gegeven.
Sena B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Het 3-gangen menu genomen.
Met name het hoofdgerecht (hertenbiefstuk) was zeer smakelijk.
En dat voor een zeer redelijke prijs.
Er werd een karaf (gratis) water op tafel gezet. Bravo.
M.a.w. Prima gegeten.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Schiller , een fenomeen dat decennia bestaat, en waar decennia de inrichting ook niet is veranderd. en dat moet ook zo blijven. de service is erg correct, de huiswijn heerlijk en een kleine snack smaakvol
L S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Krachtige uiensoep, mooie pasta-vegaschotel met paddestoelen en rucola. Mijn buurman was tevreden. Zelf ging ik voor het tweegangenmenu van de chef: vandaag een salade met eendenborst en als hoofdgerecht reerug. Met name het hoofdgerecht was top. Wat een lekker mals vlees ! Mooi gegarneerd met puree, aardappeltjes en spruitjes. Als amuse smakelijk wit en bruin brood en boter. Had er liever olijfolie en zout bij gekregen, zoals een vorige keer. Bij de koffie dit keer ook geen likeurtje en bonbon. Dat soort extraatjes maakten het juist altijd zo gezellig en echt Amsterdams. Invloed van de Spaanse hoteleigenaar ? Gelukkig is de attente ober nog steeds dezelfde. Als je vroeger dan vanaf zes uur wilt eten, bijvoorbeeld in aansluiting op de opera-matinee, dan zit je hier niet verkeerd. En men rekent een nette prijs (twee gangen voor 25€).
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Op een woensdagavond om 18:00 uur binnengestapt om snel iets te eten vóór de opera. Dat bleek een positieve ervaring na een eerdere tegenvaller met een lunch. De diner-kaart is weliswaar beperkt (klein met relatief veel visgerechten), maar mijn keuze voor de huis-steak was een schot in de roos: mooi opgemaakt, boterzacht en zeer smakelijk. Samen met een drankje vooraf en een glas prima spaanse huiswijn kwam het me op nog net geen 30 euro. De bediening (gewoon Hollands-sprekend) was heel vriendelijk en attent. Ik was vooral onder de indruk van de aardige benadering van een wankele oudere heer met een rollator: het bedienende meisje zag hem bij zijn vertrek worstelen op het trapje naar de serre en snelde toe om uitgebreid te helpen. Wel blijf ik problemen houden met de grote brasserie-ruimte. De authentieke art-deco elementen zijn weliswaar erg mooi, maar zeker in vergelijking met de lichte serre is het in het gedeelte erachter wat donker en ongezellig; dat moet toch beter kunnen (bijvoorbeeld wand tussen serre en binnenruimte deels weghalen?).
W. S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Na een middagje Amsterdam rond 17.30 bij Schiller binnengewipt voor een saté die volgens de kaart kippendij hoorde te zijn. De lucht die er vanaf kwam voordat we er aan begonnen, deed het ergste vrezen. Nadat we met moeite enkele stukjes van een voor ons niet te herleiden vleessoort naar binnen hadden gewerkt, besloten we dat dit genoeg was en vroegen om de rekening. De ober was door op onze kritiek behoorlijk in zijn wiek geschoten. Wij komen hier nooit meer terug.
S C.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Een parel in deze buurt van horeca waar je alleen komt als je na tweeën niet meer weet wat te doen... De entree is misschien wat onopvallend tussen het neon van het Rembrandtplein, binnen is het een plek naar mijn hart met mooi (art nouveau?) houten details.

De kaart is beperkt maar het eten van goede kwaliteit, het schurkt dicht tegen de nu zo trendy 'Nouveau Ruig' keuken aan. Daarbij serveren ze wijnen die goed passen bij de wat boersige smaken. Veel biologische of Vin Nature wijnen (van Vleck?).

De service kan vaak snel nog vóór een bioscoopbezoek als je je beperkt tot een hoofdgerecht. Ik meld dat dan wel altijd even...
L S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Fijne plek, daar in de serre van Schiller, met uitzicht op het levendige Rembrandsplein, zeker als je vroeg (eind van de middag) wilt eten. Krachtige uiensoep en zes verrukkelijke oesters. Mooi, stevig, gul en smakelijk bruin brood op tafel, met olie, zout en boter. Truffelpasta met rucola (pasta was net voorbij al dente, maar wel lekker) en zeebaars met paddenstoelen en grote frieten (kon wel wat minder zout allemaal). Prima Spaanse huiswijnen wit en rood (vijf glazen totaal). Bij de koffie een mooie bonbon en slagroomlikeurtje van de zaak. Hartelijke, nette obers, rustig publiek, geen muziek. Goede prijs-kwaliteitverhouding (€85), zeker voor deze plek in de stad. We komen er graag terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Na een langere tijd Brasserie Schiller weer eens aangedaan. Goed weer tijd voor een lunch op het terras. Schiller heeft helaas geen eigen menu kaart meer.Menu is een standaard van de NH groep geworden . Op zich voldoende keus. Het werd de Clubsandwich , niets op aan te merken. Licht geroosterde toast, gelukkig geen frites maar goede forse chips er bij. Desserts , een citroentaart voor "de andere kant"" . Heel goed maar wel heel pittig aan de prijs voor Euro 7,50 . Voor hetzelfde bedrag een zeer royale kaasplank, leuke selectie, goed op temperatuur een compensatie voor de dure citroentaart moeten wij maar denken. Tegenover deze tevredenheid de onbegrijpelijke houding van dienstdoende ober. Geen geduld, luister niet, op vraag hoe een bepaald gerecht is komt als reactie "staat op de kaart ". Wil geen koffie tegelijk met de citroentaart bezorgen. Ik wil verder niet op meer details ingaan wordt het te pijnlijk.Onbegrijpelijk wij hebben deze man meer in actie gezien, nooit enig probleem. Had waarschijnlijk wel een heel erg stevige "Off day" of bonje. Eigenlijk zou een cijfer 1 op zijn plaats , maar houden het op een 5 omdat wij weten dat hij beter kan. Geen wijn gedronken maar wel wijnkaart bekeken. Leuke wijnkaart voor elk wat wils maar staan wel enkele heel stevig geprijsde vermeld