Brasserie Schaloen

Oud Valkenburg 9 6305 AA Schin op Geul Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Schaloen

Eigentijds genieten

Brasserie Schaloen ligt bij een schitterend uitgestrekt natuurgebied en is de plaats om na een fietstocht of een wandeling even lekker neer te strijken. De brasserie wordt omringd door bijna duizend jaar historie en is prachtig eigentijds ingericht. Het aangrenzend terras is bij mooi weer dagelijks geopend voor een drankje, lunch of diner. Honden zijn ook welkom, daar hebben ze een bakje water voor klaarstaan!

Meer informatie over restaurant Brasserie Schaloen

• : Parkeerplaats

Maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 20:00

7,1
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Via een social deal hier terecht gekomen. Zaterdag 28 Mei konden we uiterlijk tot 17:30 uur terecht. Best vroeg maar oke, geen probleem.
Aardige bediening, goed welkom. En toen vrij lang wachten. Moest om drankjes vragen. Bediening had het duidelijk niet in de vingers. Het 3 gangen diner was prima, heerlijk gegeten. Konijn in het zuur, entrecote met pepersaus waren lekker, niks mis mee. Bediening mag wat meer ervaring hebben, verder alles prima. Mooie sfeer en omgeving.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Tja, we hebben zelden zo'n avond in een restaurant gehad. leuke test of je met horeca mensen te maken hebt is om als aperatief een korenwijn te vragen. Dat vinden wij heerlijk. Maar ze kende het niet en hadden het ook niet. Zelfs geen oude jenever. Jammer.
Het menu van de social deal bleek voor die avond verandert, normaal mag je uit veel gerechten kiezen, nu maar uit drie. De prijs was wel aangepast, namelijk 5 euro goedkoper, maar volgens onze bon hadden we recht op de grote keuze. Die was al betaald. Al met al een tegenvaller van een tientje.
Het voorrecht was prima, een Griekse salade voor de één en gerookte zalm voor de ander. Lekker en ruime portie.
Dan het hoofdgerecht, "knien in 't zuur". Jammer, die was uitverkocht. Er was nog zalm en een vegetarisch gerecht. Reuze keuze. Echt niks anders? Ja, misschien nog "Limburg zuurvlees". OK en mijn partner koos de vegetarische gang. Na overleg werd dat friet met gebakken groente. Dus geen vleesvervanger? Groente en frieten, dat is lekker verdienen en niet echt een vegetarisch alternatief in 2016. Overigens zaten de kosten ook niet in het vlees in "Limburgs zuurvlees". Welgeteld vier brokjes vlees, één klein brokje en veel saus. Het smaakte wel goed.
De wijn was een hele affaire. We wilden een fles huiswijn. Stond op de kaart voor €18,50. Maar dat kon niet, moest per glas. Maar het staat toch op de kaart? Nee, het komt uit een vat! U kunt wel een karaf krijgen voor die prijs of een alternatief is een andere fles wijn voor bijna 30 euro. Nou doe dan de karaf maar.
Een toetje, de keuze was een stuk cheesecake met slagroom. Helaas die was op. wat is er dan wel. Ijs.
De juffrouw van de bediening was reuze aardig en had zelf ook iets van het zit wel erg tegen en ze maakte een ijs met extra fruit.
Tja en dan krijg je geen compensatie, bijvoorbeeld een kopje koffie van het huis. Dan nemen we de gebruikelijke koffie met drankje maar thuis. Moet je ook nog € 0,50 cent betalen voor de mayonaise. Kijk dat motiveert niet echt voor een volgende keer.
Een biertje in de tuin in de zomer op het terras is ok, je krijgt een uniek decor.

Annewinkens .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Met het gezin gaan eten bij Schaloen. Via een social deal besteld; we mochten gewoon van de volledige kaart kiezen (groot pluspunt!). Eten was eenvoudig maar lekker, al bevatte de griekse salade helaas (ondanks expliciete vermelding) géén olijven. De bediening liet wel wat steken vallen: regelmatig behoorlijk even moeten wachten tot onze borden werden opgeruimd of tot we wat drinken konden bestellen. Ook werd twee keer vergeten iets te brengen, en had de gastvrouw vooral aandacht voor de tafel achter ons, waar bekenden leken te zitten.
Verder een prachtige locatie naast een oud kasteel (met wat informatie daarover in de menukaart, erg leuk om te lezen). Geen bijzonder restaurant, maar zeker een aanrader om eens langs te gaan.
Carmen P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik had een entrecote besteld en heb er een klein stukje van op. Meer als de helft was niet gaar en vet.volgens het meisje waar ik het aan melde hoort dat bij dat soort vlees en had ik maar een ander mes moeten vragen.beetje jammer
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Mijn vrouw had als voorgerecht de gerookte zalm....heerlijk.
Als hoofdgerecht de zalm met de geleverde saus.
Als nagerecht Crème Bulee.
Ik had als voorgerecht de garnalencoctail.
Als hoofdgerecht de spairribs....heerlijk met Chilisaus.
Als nagerecht vanille ijs net caramel.
Het was heerlijk...
Wij zaten aan een raam.
Wel wat krap aan de tafeltjes met vier personen.

Wat ik tegenkwam op de heren wc....warm en koud water en om de handen te drogen een droger waarop stond....voor de handen.
De ligging is mooi alleen bij donkerheid moeilijker te vinden zonder navigatie.
Het verdient een cijfer 8.
Hp.clercx .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Bij aankomst was onze reservering niet bekend. Toch werd het zonder poespas mogelijk gemaakt dat we konden eten. Verder alles naar wens
Paulaenloet .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met 4 personen verschillende gerechten gegeten. Voorgerechten waren goed. Bij de hoofdgrechten een enorme portie spareribs, wel enigzins aangebrand. konijn was goed, de gevraagde goed doorbakken entrecote was te rauw. Leek ook meer op biefstuk. Goede salade en drank. Bediening duurde vrij lang. Tijdens het eten kwam er een enorme damp het restaurant binnen waardoor veel gasten moesten hoesten. Men kwam wel direct met veel water om dit te verlichten. Bij de afrekening bleek 12.50 euro aan drank teveel geteld.
Hennysnijders .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het restaurant heeft een gezellige uitstraling en het personeel is erg vriendelijk. Je mag met de AH-actie alles uit de gewone menukaart kiezen. Het eten is goed, maar ik moet wel zeggen, dat het niet echt warm was. Dit had beter op temperatuur moeten zijn. Een ander punt is, dat er in mijn eten een stukje plastic zat. Ik heb dit gemeld bij de bediening. Zij nam mijn bord mee naar de keuken, maar kwam met dit zelfde bord weer terug met de mededeling, dat het een stukje van een peper-/zoutmolen was. Het was gelukkig geen glas en het was per ongeluk op mijn bord terechtgekomen. En dat was het. Ja, ik mag hopen, dat het per ongeluk gebeurt en inderdaad gelukkig geen glas. Echter ik vind dat men hier anders mee om had moeten gaan. Dit is voor mij een dik minpunt. Jammer!
Drooghaag.guy .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het gerecht was zeer goed en de service on the top. Maar, jamer het was een beetje koed.
Het is in ieder geval aan te raden.
Haroldinho .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Leuk restaurant met een nostalgische inrichting, fijne ambience
Aardige bediening
Geweldige knien in het zoer en lekker toetje moelleux!
Henkenwilbosman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
1Menukaart was anders dan opgave in internet. Voor het vlees moest extra bijbetaald worden.
2Parkeerplaats was erg donker en extra verlichting is aan te bevelen.
3 Verder is het ons goed bevallen maar de tafeltjes waren wat te klein voor 4 personen.
Helga.heidendal .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
we zijn een paar keer daar geweest maar deze keer was het eten hele maal niet goed!
het was koud en het vlees zat vol pezen
Rinylemmens .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De prijs kwaliteit verhouding is niet in balans.Bediening is vriendelijk.Eten was redelijk.Rode wijn was aan de koude kant. Omgeving is prachtig. We hadden een AH ticket waardoor een menu gratis was.
Maar voor het per saldo betaalde bedrag zijn er in de regio Valkenburg ,Meerssen tal van locaties met een betere performance. Jammer.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Onze reservering via Iens was bij Brasserie Schaloen niet per mail ontvangen? Maar ze hebben ons geweldig ontvangen en was geen probleem verder!
Lilke .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij waren er op een zaterdagavond al om half 7,maar toen we bestelden was de champignonsaus en de crème brûlée al op. Ik bestelde varkensmedaillons,deze zag er bleek
uit,niet gebakken in de pan maar op n andere manier voorbereid,en deze was niet helemaal gaar. Ik heb de helft laten staan. Verder was het er wel gezellig en de bediening was ook goed.
Steve T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Verrassend, dit leuke restaurant in de kasteeltuinen van Oud Valkenburg. Lekker gegeten, gezellige ambiance. De kwaliteit van het eten was prima. Gaan er zeker in het voorjaar nog eens terug.
Fred Of Margot P.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
6 personen via AH-restaurant-actie. Voorgerechten waren uitstekend. Daarna 3 x entre-cote en 2 x mixed grill en 1 varkensmedaillon. 2 x entrecote iets te vet en mixed grill erg veel en dus halverwege al niet meer warm . (Borden groot en dik maar niet voorverwarmd). Extra frites lieten op zich wachten. Sausjes bij mixedgrill eveneens. Bediening had weing interesse in ons gezelschap. Nagerechten waren normaal.
Zitten was erg ongemakkelijk, parkeerplaats matig verlicht
Maaseik .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Eten was niet super zeker niet wat we moesten bijbetalen! €50;p.p. En dat met een aangepast menu ivm bonnen van de Appie. Ook vroeg iemand van de bedoening/uitbater of mijn zoontje van 3 niet te hard kon praten. Terwijl hij vrij rustig was en niet door het restaurant heen was aant rennen. Als ouder voel je je meteen opgelaten. Kortom prijs/ kwaliteit kwam niet overeen.
Lisannebex .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Voortreffelijk gegeten! Alles vers en ruime porties en snel klaar. De bediening was vriendelijk en alles was netjes en schoon.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Dankzij de IENS dinner deal kwamen we bij Brasserie Schaloen terecht. Een simpel ingerichte boerenwoning onder de rook van het kasteel. Vriendelijke Limburgse, maar niet erg snelle bediening; het duurde even voordat de eerste drankjes op tafel kwamen. En van de menukaart was niet zoveel meer beschikbaar. Maar wat er over was, (het duo van wild) was goed bereid en werd mooi opgediend. De toetjes (moelleux van chocolade en ijscoupe) waren prachtig machtig en meer dan voldoende. De rode wijn (geen keuze mogelijk, althans dat werd niet gevraagd) was pretentieloos en bleek later wat hoofdpijngevoelig.
Met de dinner deal was dit een prima prijs-kwaliteit. En de ambiance in het lokaal was uitstekend: gezellig en niet teveel lawaai, aangename muziek op achtergrondstand.