Brasserie Schaloen

Oud Valkenburg 9 6305 AA Schin op Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Schaloen

Eigentijds genieten

Brasserie Schaloen ligt bij een schitterend uitgestrekt natuurgebied en is de plaats om na een fietstocht of een wandeling even lekker neer te strijken. De brasserie wordt omringd door bijna duizend jaar historie en is prachtig eigentijds ingericht. Het aangrenzend terras is bij mooi weer dagelijks geopend voor een drankje, lunch of diner. Honden zijn ook welkom, daar hebben ze een bakje water voor klaarstaan!

Meer informatie over restaurant Brasserie Schaloen

• : Parkeerplaats

Maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 20:00

6,9
Kan beter
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
We hadden een broodje gezond en broodje tonijn besteld, dit was veel kleiner en duurder dan bij andere gelegenheden waar we toch geregeld lunchen.
Marvin T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
De bediening was zeer en zeer slecht we hebben 4 x door moeten geven wat we wouden en nog was het niet goed waren met 6 personen eerst 3 taartjes en de rest kreeg later als de rest het al op had zeer vervelend en warme chocolademelk was lauw en kregen we na het gebak pas ook de helft. Echt triest
Pim M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Niet echt culinair dineren, maar wel prettige en bijzondere ambiance voor een hapje eten (vooral als dit op het buitenterras kan plaatsvinden).
janvanderijt .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Locatie, ambiance en terras zijn prima.
Echter de kwaliteit van het eten kan beter. De kaart is uitermate beperkt en de inrichting van de brasserie sluit naar mijn mening niet aan bij de uitstraling die het pand aan de buitenzijde heeft.
Bertie H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
We hebben buiten gegeten. Lunch besteld, volle spaarkaart afgeleverd en zouden de heft van de menuprijs ( van de kaart ) hoeven te betalen.
Bij afrekenen bleek dat alles in rekening was gebracht en hebben we zelf weer moeten aangeven dat het via Iens was geboekt.
Het geheel was wat onprofessioneel.
Dave H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Mooii locatie, lekker op het terras buiten gegeten met uitzicht op het prachtige kasteel Schaloen.
Eten was prima, ondanks dat het druk was.
Eileen K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het hoofdgerecht en nagerecht viel een beetje tegen. Voor twee jaar terug was het geweldig! Het voorgerecht was wel goed.
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Alles was prima en heerlijk gegeten....alleen is de ober één keer ons bestelde biertje vergeten te brengen en hebben dit opnieuw moeten bestellen.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hedenochtend gebruik gemaakt van het wandelarrangement dat via Social Deal wordt aangeboden op deze locatie. Kosten voor de deal € 9,50 waar je normaliter € 21,20 zou betalen. Het aangebodene is deze prijs zeker niet waard en een maximum bedrag van 16/17,- zou meer op de plaats zijn. Bij binnenkomst om kwart voor 11 gemeld dat ik voor het arrangement kom en wordt mij meegedeeld dat de oven moet opwarmen en pas om 11:00 uur het appelgebak gereed is. Uiteraard geen probleem, want ik heb ook gereserveerd voor 11:00 uur. Exact een kwartier later om 11:00 uur krijg ik dan mijn thee voorgezet en aansluitend het vrij karige stukje appelgebak (zonder slagroom). Nadat ik dit op heb is het tijd voor de wandeling. Er wordt mij gevraagd of ik de wandeling op papier wil, maar aangezien ik die zelf al op de telefoon heb is dat niet noodzakelijk. Alvorens ik vertrek nog even naar het toilet (let op! indien je slecht ter been ben is dit lastig, want de toilet is een verdieping hoger die je bereikt via een trap omhoog). De wandeling is geweldig, maar hier heeft de brasserie zelf niets mee van doen, want deze worden door andere uitgezet. Bij terugkomst ga ik aan een tafeltje zitten en na enige tijd komt men vragen of ik ook de lunch gebruik van de deal. Uiteraard doe ik dat. Er wordt mij niet gevraagd of ik wellicht iets wil drinken (wel zo fijn na anderhalf uur wandelen) en daarnaast krijg ik ook geen mededeling over wat de lunch zal zijn. Na 20 minuten wachten wordt er een bord neergezet met een schnitzel met soort van champignon roomsaus over, wat frietjes en gemengde sla. Iemand die vegetariër is of allergieën heeft krijgt zoiets dus ook voorgeschoteld zonder ook maar even navragen of mee te delen wat de lunch is. Dit kan natuurlijk absoluut niet. Bij het serveren van de dagschotel nog steeds niet gevraagd of ik iets drink en dus ga ik na het opeten van mijn schnitzel zonder iets te drinken weer huiswaarts en hoef dus ook niets meer bij te betalen. De andere mensen in de brasserie die even naar mij binnenkwamen kregen 20/25 minuten na binnenkomt hun drankje geserveerd en de overige circa 20/25 bezoekers moesten maar zien wanneer ze iets kregen, want de eenhoofdige bediening had alle tijd van de wereld. Gewoon triest om te zien hoe zo'n mooie locatie zoiets kan presteren. Hier is een goudmijn te verdienen als je er wat energie insteekt. Tenslotte als het winter is zoals nu is het beter de jas aan te houden, want het was rondom koud in de zaak en de verwarmingen voelde lauw aan. Meerdere mensen zaten met de armen over elkaar om het warm te hebben en ik ben niet iemand die het snel koud heeft, maar na anderhalf uur dik doorstappen is het wel zo behaaglijk in een warme ruimte te worden ontvangen. Zoals gezegd de locatie is uitstekend en het eten was goed, derhalve een beoordeling matig, maar absoluut geen aanrader met deze uitbaters.
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Via een social deal hier terecht gekomen. Zaterdag 28 Mei konden we uiterlijk tot 17:30 uur terecht. Best vroeg maar oke, geen probleem.
Aardige bediening, goed welkom. En toen vrij lang wachten. Moest om drankjes vragen. Bediening had het duidelijk niet in de vingers. Het 3 gangen diner was prima, heerlijk gegeten. Konijn in het zuur, entrecote met pepersaus waren lekker, niks mis mee. Bediening mag wat meer ervaring hebben, verder alles prima. Mooie sfeer en omgeving.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Tja, we hebben zelden zo'n avond in een restaurant gehad. leuke test of je met horeca mensen te maken hebt is om als aperatief een korenwijn te vragen. Dat vinden wij heerlijk. Maar ze kende het niet en hadden het ook niet. Zelfs geen oude jenever. Jammer.
Het menu van de social deal bleek voor die avond verandert, normaal mag je uit veel gerechten kiezen, nu maar uit drie. De prijs was wel aangepast, namelijk 5 euro goedkoper, maar volgens onze bon hadden we recht op de grote keuze. Die was al betaald. Al met al een tegenvaller van een tientje.
Het voorrecht was prima, een Griekse salade voor de één en gerookte zalm voor de ander. Lekker en ruime portie.
Dan het hoofdgerecht, "knien in 't zuur". Jammer, die was uitverkocht. Er was nog zalm en een vegetarisch gerecht. Reuze keuze. Echt niks anders? Ja, misschien nog "Limburg zuurvlees". OK en mijn partner koos de vegetarische gang. Na overleg werd dat friet met gebakken groente. Dus geen vleesvervanger? Groente en frieten, dat is lekker verdienen en niet echt een vegetarisch alternatief in 2016. Overigens zaten de kosten ook niet in het vlees in "Limburgs zuurvlees". Welgeteld vier brokjes vlees, één klein brokje en veel saus. Het smaakte wel goed.
De wijn was een hele affaire. We wilden een fles huiswijn. Stond op de kaart voor €18,50. Maar dat kon niet, moest per glas. Maar het staat toch op de kaart? Nee, het komt uit een vat! U kunt wel een karaf krijgen voor die prijs of een alternatief is een andere fles wijn voor bijna 30 euro. Nou doe dan de karaf maar.
Een toetje, de keuze was een stuk cheesecake met slagroom. Helaas die was op. wat is er dan wel. Ijs.
De juffrouw van de bediening was reuze aardig en had zelf ook iets van het zit wel erg tegen en ze maakte een ijs met extra fruit.
Tja en dan krijg je geen compensatie, bijvoorbeeld een kopje koffie van het huis. Dan nemen we de gebruikelijke koffie met drankje maar thuis. Moet je ook nog € 0,50 cent betalen voor de mayonaise. Kijk dat motiveert niet echt voor een volgende keer.
Een biertje in de tuin in de zomer op het terras is ok, je krijgt een uniek decor.

annewinkens .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Met het gezin gaan eten bij Schaloen. Via een social deal besteld; we mochten gewoon van de volledige kaart kiezen (groot pluspunt!). Eten was eenvoudig maar lekker, al bevatte de griekse salade helaas (ondanks expliciete vermelding) géén olijven. De bediening liet wel wat steken vallen: regelmatig behoorlijk even moeten wachten tot onze borden werden opgeruimd of tot we wat drinken konden bestellen. Ook werd twee keer vergeten iets te brengen, en had de gastvrouw vooral aandacht voor de tafel achter ons, waar bekenden leken te zitten.
Verder een prachtige locatie naast een oud kasteel (met wat informatie daarover in de menukaart, erg leuk om te lezen). Geen bijzonder restaurant, maar zeker een aanrader om eens langs te gaan.
Carmen P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik had een entrecote besteld en heb er een klein stukje van op. Meer als de helft was niet gaar en vet.volgens het meisje waar ik het aan melde hoort dat bij dat soort vlees en had ik maar een ander mes moeten vragen.beetje jammer
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Mijn vrouw had als voorgerecht de gerookte zalm....heerlijk.
Als hoofdgerecht de zalm met de geleverde saus.
Als nagerecht Crème Bulee.
Ik had als voorgerecht de garnalencoctail.
Als hoofdgerecht de spairribs....heerlijk met Chilisaus.
Als nagerecht vanille ijs net caramel.
Het was heerlijk...
Wij zaten aan een raam.
Wel wat krap aan de tafeltjes met vier personen.

Wat ik tegenkwam op de heren wc....warm en koud water en om de handen te drogen een droger waarop stond....voor de handen.
De ligging is mooi alleen bij donkerheid moeilijker te vinden zonder navigatie.
Het verdient een cijfer 8.
hp.clercx .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Bij aankomst was onze reservering niet bekend. Toch werd het zonder poespas mogelijk gemaakt dat we konden eten. Verder alles naar wens
paulaenloet .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met 4 personen verschillende gerechten gegeten. Voorgerechten waren goed. Bij de hoofdgrechten een enorme portie spareribs, wel enigzins aangebrand. konijn was goed, de gevraagde goed doorbakken entrecote was te rauw. Leek ook meer op biefstuk. Goede salade en drank. Bediening duurde vrij lang. Tijdens het eten kwam er een enorme damp het restaurant binnen waardoor veel gasten moesten hoesten. Men kwam wel direct met veel water om dit te verlichten. Bij de afrekening bleek 12.50 euro aan drank teveel geteld.
hennysnijders .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het restaurant heeft een gezellige uitstraling en het personeel is erg vriendelijk. Je mag met de AH-actie alles uit de gewone menukaart kiezen. Het eten is goed, maar ik moet wel zeggen, dat het niet echt warm was. Dit had beter op temperatuur moeten zijn. Een ander punt is, dat er in mijn eten een stukje plastic zat. Ik heb dit gemeld bij de bediening. Zij nam mijn bord mee naar de keuken, maar kwam met dit zelfde bord weer terug met de mededeling, dat het een stukje van een peper-/zoutmolen was. Het was gelukkig geen glas en het was per ongeluk op mijn bord terechtgekomen. En dat was het. Ja, ik mag hopen, dat het per ongeluk gebeurt en inderdaad gelukkig geen glas. Echter ik vind dat men hier anders mee om had moeten gaan. Dit is voor mij een dik minpunt. Jammer!
drooghaag.guy .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het gerecht was zeer goed en de service on the top. Maar, jamer het was een beetje koed.
Het is in ieder geval aan te raden.
haroldinho .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Leuk restaurant met een nostalgische inrichting, fijne ambience
Aardige bediening
Geweldige knien in het zoer en lekker toetje moelleux!
henkenwilbosman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
1Menukaart was anders dan opgave in internet. Voor het vlees moest extra bijbetaald worden.
2Parkeerplaats was erg donker en extra verlichting is aan te bevelen.
3 Verder is het ons goed bevallen maar de tafeltjes waren wat te klein voor 4 personen.