Brasserie Sanz

9,1

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Sanz

Ellen Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Wij namen bij Sanz een 6-gangen verrassinsmenu als lunch. Wij werden bij alle gerechten verrast door de variatie en de wijze van opdienen. De smaken waren ongekend goed en exquis. De bediening (Daniëlle) was heel erg vriendelijk, zeer alert en attent en persoonlijk. Wij geven de kok en Daniëlle een 10.
John en Ellen Zwarter
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We zij naar Sanz gegaan voor een Paasbrunch, het bleek uiteindelijk een zes-gangen lunch te zijn. Maakt dat wat uit? Nee, eigenlijk niet, we hebben uitstekend geluncht met prima gerechten. Het is knap zoals de keuken de gerechten weet samen te stellen voor een toch wel lage prijs. Lekkere huiswijn, maar geen hoogvlieger. Personeel vriendelijk en ambiance gezellig. Koffie en thee na afloop is te prijzig, de gepresenteerd friandises maken dat niet goed. Zouden we terug gaan? Ja zeker, het totaalplaatje prijs/kwaliteit is prima.
Ilse1969 V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Gezellig uitziend restaurant. Het 6 gangenmenu gegeten. Wil graag beginnen te vermelden dat al het bestek en de glazen plakten aan de tafel. Later zou blijken waarom.... Opdiening smakelijk voorgerecht op een origineel 'bord'. Vervolgens soep die je zelf op smaak dient te brengen met een 'smaakcapsule' naar keuze. Je moet ervan houden. Opgediend in een soort kei. Op zich grappig. Vervolgens een gang waarbij we een soort kip met rijst gerechtje kregen. Dit was nattig en smakeloos. Maar bovendien geserveerd in een sfeerloze kartonnen 'wok to go doos', een restaurant onwaardig. Hoofdgerecht tournedos was OK. Nagerechten matig van kwaliteit, O.a. ijs waarbij het bijbehorende frambozenconcentraat op tafel werd gespoten... onhygiënisch en onsmakelijk. Daarom plakte de tafel. Na het eten worden tafels EN stoelzittingen afgenomen met hetzelfde doekje dat in telkens hetzelfde emmertje wordt gelegd. Wij waren naar Sanz gelokt door de hoge score op Iens maar waren eigenlijk teleurgesteld en vonden het matig eten, opgeleukt met een nodeloze kermis aan trucjes qua opdiening.
Buikie .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Met twee personen het 6 gangen menu gegeten. Nou ja, 5: omdat 6 echt te veel werd, hebben we het nagerecht overgeslagen.
Eten zag er verzorgd uit, en smaakte over het algemeen goed. Kip was wat minder- door serveren in take-away bakje klef en smaak nogal beperkt. Sowieso is de manier van serveren soms een beetje te gemaakt, wat de aandacht van het eten wegneemt. Dat is jammer, want het eten verdient aandacht: ook een simpel soepje was bv lekker bereid. De bijgeleverde gimmick "smaakpillen" was niet nodig.

De bediening was gewoonweg goed - niets op aan te merken.
Al met al een aanrader met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Afgelopen zondag in dit restaurant met de Diner Jaarkaart gegeten. Ik had de hoge positie op de IENS Top 2017 (top 1000 van restaurants volgens recensenten) van deze horecaonderneming waargenomen en dus was het een goed moment om een bezoek hieraan te brengen. We waren eigenlijk veel te vroeg, waardoor we het personeel tijdens de maaltijd stoorden. Gelukkig maakten ze hier geen probleem van. Uiteraard moesten we even geduld betrachten, maar met een drankje was dat geen enkel probleem. Het pand is wat mij betreft mooi met een fraaie serre. In eerste instantie lijkt het klein, maar dat komt omdat vanaf onze tafel alleen zicht was op de keuken achterin. Er bleek echter nog een aanliggend vertrek te zijn. De wanden en het plafond zijn waarschijnlijk wit, maar leken door de mooie verlichting zacht geel. De verlichting was zowel direct als indirect (wandlampen), hetgeen een prettige ambiance opleverde. Aan de wanden hing moderne kunst. Je voelt je hier meteen op je gemak.
We begonnen vanzelfsprekend met een drankje. Helaas schenkt men hier nog geen speciaal bier. De meeste (top) restaurants zijn inmiddels wel om. Maar een traditioneel Hertog Jan pilsje is natuurlijk ook niet verkeerd. Mijn lief nam een zoete witte wijn met bruiswater.
Als voorgerecht besloot mijn partner voor de Rilette van eend en bitterbal van eend te kiezen, terwijl ik me liet verrassen door een verrukkelijke Beef Tataki met rode peper, bosui, zilveruitjes en rode paprika. Mijn disgenote vond haar gerecht ook heel lekker. In mijn geval kan vooral de tongstrelende balans tussen pittig en zuur worden genoemd. Alles harmonieerde perfect.
Hierna kregen we een hemels lekkere paprika soep in een loodzware (leisteen?) uitgeholde en gekliefde kom van steen; het geheel had wel iets weg van een heel groot ei. Heel apart en bovenal zeer smakelijk.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenote was Gamba’s met pasta en waterkers. Het gerecht zag er zeer verzorgd opgemaakt uit en proefde uitstekend. Zelf opteerde ik voor de getrancheerde ossenhaas met aardappelblokjes en ratatouille. Nu heb ik altijd gedacht dat alleen Zuid-Amerikaanse restaurants de ultieme steak kunnen bereiden. Dat idee moet ik echter nu bijstellen, want wat hier werd voorgeschoteld kan eigenlijk niet goed in woorden worden vervat. Dit was de meest sublieme steak die ik ooit tussen mijn tanden heb gehad. Wat een goddelijk smaak en zo buitengewoon sappig en mals. Hier werden nieuwe maatstaven gezet! Daarbij gevoegd ook nog die lekker frisse ratatouille. Een wonderbaarlijk gerecht. Puur genieten geblazen. Natuurlijk hadden we ondertussen de glazen nog eens laten vullen.
Voor het dessert hadden we een eensgezinde keuze: de Chocolate boll: een halve bol van pure chocolade gevuld met een soort gel van passievrucht, getopt met twee soorten ijs. Ook zeer goed van smaak.
Afsluiten deden we met verse muntthee vergezeld van friandises: een zuurtje, een chocokoekje en een mousse.
Dit restaurant heeft mijn verwachtingen helemaal waargemaakt: fantastische smaakcombinaties zonder iets dominant te laten zijn. Pure klasse! Ook het bedienend personeel kweet zich ontzettend goed van hun taak. Vriendelijk, enthousiast en attent. Ik hoop dat men hier uiteindelijk ook het belang van speciaal bieren gaat onderkennen. Speciaal bier heeft de toekomst. Tot slot nog een heel sterk punt: je kunt gratis voor de deur parkeren (op zondag).
george52 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Vorige week vrijdag hebben we weer eens fijn genoten van het 6 gangen verrassingsmenu. Twee jaar geleden waren we hier ook en het menu is nog steeds verrassend. De mosterdsoep uit de theepot en de capsules met kruiden zijn gebleven. De vriendelijke bediening geeft per gang een duidelijke uitleg van de verschillende gerechten. De fles water die bij binnenkomst direct op tafel komt geeft een extra gevoel dat je welkom bent. Wat jammer is dat we extra vroeg moesten komen omdat ons tafeltje vanaf 20.00 uur bezet zou zijn. De volgende keer zullen we toch wat eerder reserveren. Maar samenvattend een aanrader voor een redelijke prijs.
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk genoten van het 6 gangen verrassingsmenu. Altijd een feestje met zeer vriendelijke en professionele bediening. Het eten smaakte zoals gewoonlijk weer super. Een aanrader voor iedereen!
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Met vijf personen heerlijk gegeten bij ‘brasserie Sanz’. Een knus, klein restaurantje in Heemstede met een gezellige uitstraling.
Erg genoten van het 6 gangen verrassingsmenu. Over de samenstelling was duidelijk nagedacht; alle gerechten waren prima verzorgd en goed op elkaar afgestemd.
Zonder van het menu al teveel te verklappen, wil ik toch een tipje van de sluier oplichten.
Speciaal was de soep. Allereerst kreeg je een vrijwel leeg bord voorgezet, met slechts enkele kleine stukjes groenten. Daarna schonk de serveerster met een theepot je bord vol met een mosterdsoep. Tenslotte kon je een keuze maken uit een aantal ‘capsules’ met verschillende kruidenmengsels, die vervolgens aan je soep werden toegevoegd. Heerlijk!!
Ook de overige gerechten smaakten prima.
De bediening was vriendelijk en zeer attent. Alles werd keuring opgediend met witte handschoenen.
Kortom, zeer genoten van deze maaltijd. Een dat alles had ook nog een uiterst vriendelijk prijskaartje.
Hier komen we zeker terug.
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Bij het lezen van div. recensies werden wij nieuwsgierig naar dit restaurant. De recensies spraken de waarheid, het eten was zeer goed voor een redelijke prijs. De bediening was netjes en goed. Wij voelde ons hierdoor echt te gast, en zullen zeker nog eens gaan eten bij dit restaurant.
Aurelia L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Een collega vertelde mij, dat ze zeer te spreken was over Sanz. Gisteravond zijn we dus voor de eerste keer bij dit restaurant gaan eten. Van onze kant geen enkel puntje van kritiek en zijn we zeer positief. Het welkom, de service, de wijze van opdienen van de maaltijden, de presentatie, het eten zelf werkelijk alles was top. We gaan hier vaker eten en zal dit op mijn beurt ook weer aanraden aan vrienden en kennissen. Uit eten moet speciaal zijn en dit restaurant komt in onze top 3. Uit eten gaan valt ons vaak tegen gezien de kwaliteit of bediening, dit keer gingen we 100% positief terug naar huis en hebben weer zin om buiten de deur te eten. Een groter compliment kan dit restaurant echt niet krijgen !
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Men snapt bij Brasseri Sanz heel goed dat uit eten gaan een beleving is. En dat beleven voel je in de gerechten maar ook in de manier hoe de medewerkers met de gasten om gaan. Wij hebben een heerlijk 6 gangen menu gehad. Verrassend qua prijs en nog verrassender door de kwaliteit! Wij komen zeker terug om ons weer te laten verrassen. Top!
RT1209 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Sanz is veruit het beste en gezelligste restaurant van Heemstede. Wij zijn er al zo'n 10 keer geweest en het is ons nog nooit tegen gevallen. De verrassingsmenu's zijn echt een aanrader. Ook de bediening is zeer vriendelijk en kundig!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Buitengewoon geslaagde avond. Er was pas om 20.00 'n tafel vrij. Ondanks het late uur waren de gerechten perfect, de bediening onvermoeibaar en gastvrij en de rekening 'n meevaller. In 'n restaurant met 'n michelinster eet je zeker niet beter, wel duurder.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We waren te vroeg met groep van 8. Maar werden evengoed welkom geheten. Uitstekende gastheer!
Lezersmenu en 1x vegetarisch. Meer dan uitstekend. Mooie en originele wijze van presenten. Uitstekende smaak. 6 prachtige gerechten. Bij de soep kon je een smaakcapasule toevoegen, bijzonder. Vegetarisch was ook prima. Mooie gerechten. Niet je er van afmaken met een groentenwrap.
Echt een aanrader dit restaurant.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Hadden met zijn vieren een uitstekende ervaring met het lezersdiner van Haarlems Dagblad: 6 gangen voor € 23,50 (normaal € 29,50), een hele goede prijs/kwaliteit. De verzorging was prima en heel attent. Het (gratis) water werd regelmatig aangevuld en de huiswijnen waren echt goed. De gerechten werden mooi en creatief opgediend, zoals gemarineerde zalm en rouleau van gamba, Thaise soep, skreifilet, gekonfijte ossehaas en heerlijke aparte toetjes. Echt een aanrader!
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het is duidelijk dat de prijs kwaliteit verhouding in Nederland steeds beter wordt. En de service ook. Toch spant Sanz wel de kroon. 6 gangen voor 29,95. Dat geloof je niet. En wat moet je dan verwachten. Wel: met grote gemaakte gerechten, op mooi servies opgediend, met hier en daar een verrassende twist. En de service? Wat we ook vroegen (over waar we wilden zitten, wat wel en niet in de 6 gangen), geen moeite teveel en goeie uitleg bij de gerechten. Kortom, passie en ambitie. Klinkt misschien als een commercial, dus ga t zelf maar checken ;-)
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
6- gangen menu geprobeerd, omdat ondanks dat ik geen makkelijke eter ben met aantal wensen werd aangelegenheid dat het prima kon. Super lekker en gevarieerd. Fijn dat ze vooraf ook nog keuze gaven tussen 2 soepjes en keuze 2 zoete desserts of 1x kaas. Zeer prettige bediening, vooral de 2 jonge dames. Je moet wel beetje geluk hebben hoe je zit, bv te dicht bij de deur of wc, of er was nu een grote luidruchtige groep emt kleine tafel veel te dichtbij. Leuk die smaakcapsules bij de soep, dame deelde mee dat we die ook zouden krijgen om thuis te proeven maar dat gebeurde vervolgens niet. Niet erg maar noem het dan liever eerder ook niet. Al met al hele leuke avond uit en kom hier zeker terug.
Tom N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Werkelijk heerlijk en lekker ontspannen gegeten hier. Perfecte combinatie van informele maar stijlvolle restaurantambiance, eten van topkwaliteit en voor het gebodene opmerkelijk bescheiden prijzen. Een fantasierijk 6-gangenmenu van grote klasse, niet voor de hand liggend (of is een stukje zalm met droprandje 'gewoon'?) en met onder meer een op originele wijze opgeschonken zeer smakelijke paprikasoep (kruidencapsule naar keuze) en een heerlijke 'open ravioli' met skrei. Voortreffelijk kaasplankje, heerlijk dessert met diverse onderdelen. En dat met zeer vriendelijke en attente bediening, die ons voorzag van goede wijnadviezen. Absolute aanrader, ondanks de voor niet-Heemstedenaren wat afgelegen ligging. Gratis parkeren in de buurt.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Met de gehele familie een 6-gangen diner gegeten bij Sanz, waarbij er ook ruimte was voor 2 vegetariers en een veganist (op verzoek vooraf ). Voor het hele gezelschap gold dat zij buitengewoon verrassend, creatief en smaakvol hebben gegeten! Een aanrader in deze omgeving dus, ook zeker voor vegetariers en veganisten!
Hevis .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
25-11-2015 hier gegeten, ik kan maar 1 ding zeggen, het was werkelijk fantastisch.
Vriendelijke medewerkers , kwaliteit geweldig, veel variatie , ambiance was goed.
Ze zien ons gegarandeerd nog meerdere malen terug.