Brasserie Rodestein

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Duur
MR F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk wild gegeten Echt een aanrader! Gezellig De truffel risotto was echt geweldig Wij komen snel nog een keer om de rest van het menu te proberen
Elleke63 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Met 13 collega's het diner genuttigd. 3 gangen. Voorgerecht Caesar salade was goed. Gerookte kip vond ik tegenvallen, maar spekjes lekker knapperig en blauwe kaas goed gekozen. Hoofdgerecht was echt matig! Collega's vonden hun steak echt niet goed! Niet mals en ook de smaak liet te wensen over. Ik had zelf saté van varkensoester. 4 stukjes vlees ondrr een beetje saus, een bolletje witte rijst, wat kroepoek en een klein beetje zure komkommersalade vond ik de prijs niet waard! Zeker niet, omdat de frietjes apart bijbetaald moesten worden en de salade ook! Er werd ook iets van aardappels in melk bij geserveerd, wat ik persoonlijk niet eens hoefde te proeven. Of dat nog apart verrekend werd weet ik niet. Bediening was echt matig! Niet attent, niet altijd even vriendelijk. Dat een serveerster een flesje bier om laat vallen kan gebeuren, maar niet adequaat reageren op de gevolgen kan echt niet! Uiteraard losten we dit onderling wel op, maar toch. Toppunt was de vraag om een glas water. Er kregen 6 mensen een glas en er kwam 1 half karafje voor allemaal. Er werd erg geirriteerd gereageerd toen we vroegen om nog een karafje om iedereen een beetje te kunnen schenken. We hebben niet gezegd dat we dit water gratis wilden, maar er werd wel als zodanig mee om gegaan.
Nagerecht was voor mij wel goed; heerlijk vers fruit. De koffie met lekkernijen ging bij collegae weer mis; het bleek te ingewikkeld om de schaaltjes met lekkers voor 2 niet te verwarren met de schaaltjes met lekkers voor 1.
Druk was het niet........
Dit hoeft niet meer!!!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie smaken, top vlees. Terugkomen waard.
Rundvlees heerlijk, Cateaubriand heerlijk, salades als voorgerecht heel smakelijk.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Mooi weer, dan is buiten zitten op het terras natuurlijk erg aangenaam. Prima cappuccino vlot geserveerd en een een-gang lunch twaalf uurtje met partner genuttigd van goede kwaliteit. Bediening attent op de lege borden.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een betere brasserie.Vlotte bediening ,zwakkere wijnen ,decor niets speciaals maar wel een goede keuken.salade met asperges en lamsham,aspergesoepje ,utrechts heidelam en beide desserts waren veel beter dan doorsnee. Misschien de volgende keer toch een biertje drinken
Willem .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Opnieuw hebben we hier heerlijk gegeten. Als voorgerechten hadden we de Chèvre en de Forestière Tiède, beide heerlijke salades, de een met geitenkaas en de ander met eendenborst en allebeide heerlijk op smaak gebracht (zie de menukaart).
Omdat het wildtijd is hebben we daaraan uiteraard ons hoofdgerecht op afgestemd, fazant en patrijs. Zowel de Rosé gebraden fazantenborst met cantharellensaus als de Gebraden Schotse patrijs met cantharellensaus waren echt voortreffelijk. Mijn echtgenote die niet zo houdt van een sterke wildsmaak was bijzonder content over de fazantenborst.
Complimenten aan de kok ! We hebben heerlijk gegeten ! we kunnen het iedereen aanbevelen !
Robkempers .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Wij hebben met drie personen een drie gangen menu gekozen zeker voor de prijs kwaliteit is het zeker niet te duur. Alleen jammer dat de borden niet erg warm waren anders had ik een 10 gegeven. De bediening was erg goed mijn vrouw had vooraf Champions en toen het gebracht werd
werd mer door de bediening verteld dat de Champions klein waren en dat als zij dit op had er nog een portie gebracht zou worden, dit is natuurlijk erg netjes anders hadden wij het niet geweten en komen hier zeker terug
M ?.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wij hebben hier 2x heel goed gegeten. De geitenkaassalade is echt heerlijk! De chateaubriand voor 1 persoon is ook een aanrader, en de feathersteak is ook erg lekker. Een jaar geleden hadden ze een ze verrukkelijke bruine bonensoep op de kaart staan, we hopen dat deze in de winter weer wordt aangeboden. Al met al hebben we hier heel goed gegeten.
Annette W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Vandaag een broodje gezond gegeten (zonder tomaat besteld) bij dit restaurant en dat viel nogal tegen. twee boterhammen, twee plakken kaas erg veel sla een klein plakje ham en 4 plakjes ei.

dat lag allemaal op een grote berg wat ik zelf niet lekker eetbaar vind. dus ik heb het hergestructureerd. Uiteindelijk was er genoeg beleg om 1 boterham mee te bedekken en voor de tweede boterham geen ei en geen ham. ik heb gevraagd of hier iets aan te doen is maar dat kon echt niet het was zoals het was.

het is dat ik in mijn lunchpauze zat anders was ik weggelopen ..
Anoniem_2 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Heerlijk gegeten, maar het is niet echt goedkoop. Het zijn grote porties die je krijgt. De bediening is heel vriendelijk en correct, maar wel wat kleine foutjes. Je zit hier heerlijk, mooi terras en mooi uitzicht op huize Doorn.
Rene8181 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
In de zoektocht naar een goed restaurant in Doorn had ik Brasserie Rodestein altijd links laten liggen. Vooral vanwege de locatie, een mooie klassieke villa vlakbij Huis Doorn: meestal betaal je op dat soort plekken veel geld voor middelmatig eten. Groot was dus de verrassing toen het eten uitstekend bleek: heerlijke oesters, vers uit een tank in het restaurant (hier lagen ook de kreeften in), en ook de salades van eendenborst was prima. Mooie porties, niet teveel dressing, goede kwaliteit vlees. Als hoofdgerecht hadden we reerug met truffelsaus: vlees was uitstekende kwaliteit en een royale portie. Enige wat een beetje miste in de saus was een uitgesproken truffelsmaak. Service en decor ook prima in orde. Echt goedkoop was het niet, maar prijs-kwaliteit was naar ons gevoel goed.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
decor:je houdt er van of niet.passons
bediening;met plezier vastgesteld dat vlot en vriendelijk ook foutloos kan
eten:snert -lekker,ruime portie maar gewoon goed. Bospaddenstoelensoep stevig winters. caesars salade vers ,beetje weinig smaak ,ruim.Oesters delicaat en vers
Hoofdschotel 3hazen en een hert.ruime vleesporties,goed gebakken met een fijne saus. Begeleiding rode kool met wat weinig smaak ,gestoofd peertje en zuurkoolpuree deed niet altijd eer aan het vlees.Een Crozes Hermitage in begeleiding die niet echt lekker was (foute keuze van mezelf)
Een degelijk adres waar we zonder spijt buiten gingen met de leuze "als we nog eens in de buurt komen..
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Rodestein is top! Je kunt er heerlijk eten en vooral de Wodan-champignons vond ik heerlijk. Een niet te vergeten de erwtensoep! Die heb ik nog nergens zo lekker gegeten!
DrB .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Ons vroege diner bij deze brasserie in het bos begon goed: het gevraagde tafeltje bij het raam was beschikbaar en we werden hartelijk ontvangen.
Vanwege de beperkte tijd kozen we na het aperitief (helaas werd ons geen brood aangeboden)alleen voor een hoofdgerecht met een enkel glas huiswijn. Een karaf water werd gratis geserveerd.
Patrijs, erg smakelijk maar had voor mij iets gaarder gemogen en everzwijn, zeer goed rosé gegrild en met een smakelijke saus/jus. Bij beide gerechten een stoofpeertje en voor samen wat bijgerechtjes, o.a. een heel klein schaaltje mispelpuree, heerlijk. Gezien de prijs had er wel wat meer bij geserveerd mogen worden, maar de friet en salade moesten apart worden besteld. Dit stond overigens wel op de site en de menukaart. We besloten de avond met (uitgebreide) koffie. Wel aan de dure kant.
Al met al gezien de prijs/kwaliteitsverhouding een 7 voor het eten en geen 8, wat voor de kwaliteit wel verdiend zou zijn.
Op de bediening is niets aan te merken, vriendelijk en attent.
Het decor past bij een brasserie in het bos, gezellig-oubollig en gelukkig niet te harde muziek.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Na een goede herfstwandeling lekker wild gegeten bij Rodestein. Het eten was heerlijk, vooraf een salade met eendenborst, en hoofdgerecht hert, met rode kool, zuurkool en heerlijke appelmoes. Super gegeten. Beetje jammer dat de dames van de bediening staan te kissebissen op elkaar. Interieur is helemaal leuk, een oude bruine kroeg sfeer. Aanrader, nu de dames van de bediening nog wat leuker..
Don C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Eerst over de decor. Kan eigenlijk niet meer. Ongeloofelijk oudbollig en toch geweldig. Wij werden heel hartelijk ontvangen.

Het eten is gewoon perfect. De beide koks zijn klassiek geschoold vakmensen. De bediening was ouderwets beleeft en heel vriendelijk. Toetjes ook een 10 (chocolade torte was voortreffelijk).

Ik kan niet wachten totdat ik weer in de buurt ben. Dan kom ik zeker nog een keer langs. Een echte aanrader dus.
Elsberta .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Laatst weer een keer onverwachts binnengedruppeld bij Brasserie Rodestein. Het decor is ietwat oudbollig, maar het geeft ook wel weer een leuke sfeer. Wij werden ontvangen door een jonge dame, vrolijk koppie en heel enthousiast. Zij begeleide ons naar een tafeltje, bracht ons de kaart en schonk wat te drinken voor ons in. Wij weten niet hoe ze het deed, maar het was enorm druk, maar toch kon ze tegen iedereen uitermate vriendelijk blijven. Jullie snappen wel, dit meisje hebben wij een goede fooi gegeven!
Voswegen .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Nu wij in de omgeving zijn gaan wonen voor het eerst gegeten bij Rodestein.
Het terras kennen wij al jaren.
Het eten veel ons tegen wij hadden hoge verwachtingen.
De salade met vis was waterig en beslist niet vers.
Hoofdgerecht en nagerecht prima maar beslist niet verrassend.
De bediening was prima en attent, de sfeer was goed.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Brasserie Rodestein staat altijd op het lijstje van restaurants die ons in het verleden niet hebben teleurgesteld als we een hapje wilden eten. En daarom besloten we om hier op een rustige vrijdagavond weer eens aan te schuiven en te zien of onze verwachtingen opnieuw konden worden waargemaakt.
We worden meteen bij het binnenkomen verwelkomd en gewezen op ons gereserveerde tafeltje. Er zijn slechts een paar tafeltjes bezet, dus we kiezen voor een ander, ruim tafeltje voor vier aan het raam, met uitzicht op het terras van het restaurant, en de ingang van het park van Huis Doorn aan de overzijde van de weg.
Ons drinken wordt snel gebracht. Echte, verse jus d'orange, geen aanmaak uit een horecaverspak. Erbij een stevig, donkerbruin brood uit eigen huis, met boter, voldoende zacht om goed te kunnen smeren en de smaak te proeven.
Twee van ons nemen een voorafje: een flink bemeten soepbord met dampende, naar bospaddenstoelen ruikende en o zo lekker smakende, licht gebonden soep, inderdaad vol bospaddenstoelen.
De hoofdgerechten die we kiezen, komen snel, op mooi opgemaakte borden geserveerd. Ik koos voor de 'catch of the day', een uitstekend klaargemaakt, en erg lekker smakende rodepoonfilet met een mooi, lichtgekleurd korstje, gegarneerd met wortel, sugar snaps en kleine bietenblokjes. Voor de dagprijs van 19,75. Erbij geschonken een glas Sancerre. Heel prettig dat er hier verschillende wijnen van goede kwaliteit per glas kunnen worden besteld! En ook heel goed dat de karaf kraanwater niet op de rekening staat.
Mijn tafelgenoten genoten van hun varkenshaas met dezelfde garnering, een feathersteak, mals en smeltend op de tong, en de kleine man smulde van een tomatensoepje, goed doorbakken frieten met kipnuggets, appelmoes en een lolly. Voor alle gerechten was er bovendien een royale schaal met gegratineerde aardappelen.
De tiramisu die we als nagerecht verorberden, kon ook al onze goedkeuring wegdragen, daar zouden we er nog wel één van lusten...
De houtblokken in de echte open haard in de zaak knapperden er lustig op los. Het eromheen gecreëerde zitje bood een uitstekende mogelijkheid om de koffie met cognac daar te gebruiken; iets voor een volgende keer!
Inclusief dranken waren we 127 euro kwijt. Niet teveel betaald voor heerlijk eten, prima bediening en in een sfeervolle ambiance.
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Gezellig restaurant met een warme sfeer. Jong maar vakkundig personeel aan tafel. Zeer diverse menukaart, van sate tot kreeft. Heerlijke gerechten voor een zeer schappelijke prijs. Prachtig uitzicht op een oud kasteel (Huis Doorn). Zeker de moeite waard!