Brasserie R-1854

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag Gesloten

Monique A.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Hier met een man of 8 gegeten voorafgaand aan een informatie avond. Overleg tijdens het eten aan de grote tafel midden in het restaurant. Goed gegeten. En betaalbaar weekend.
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Bij Brasserie R-1854 in Enter is het goed lunchen. Mijn partner had desembrood met carpaccio, ik had desembrood met tonijnsalade. De tonijnsalade was niet spectaculair maar het desembrood en de verdere garnering maakte het geheel goed. Voor het mooie waren de porties iets te groot. De thee werd geserveerd met losse thee en de suiker zat gewoon in een suikerpot. Dus geen overbodige zakjes, hier is duidelijk aan het milieu gedacht. Prijs kwaliteit kwamen overeen.
Het is een mooie frisse zaak met genoeg ruimte tussen de tafels. Personeel is vriendelijk en maakten, heel efficiënt, gelijk de tafels leeg en schoon als de gasten waren vertrokken.
Joris_op_iens .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Tijdens onze vakantie wilden we met de kinderen wat in de buurt eten toen we op het web dit nieuwe restaurant (net 7 weken open) zagen. Dus een gokje, maar helemaal goed gegokt! Modern strakke inrichting met een klassieke twist. Restaurant zat goed vol, ook met gezinnen maar dat maakte het niet druk/rumoerig maar juist gezellig. Het is gelukkig niet zo'n typisch familierestaurant, maar ze zijn wel op kinderen ingesteld dus die vonden het helemaal fantastisch. Wegens de tijd hebben we het bij een hoofdgerecht en dessert gehouden. Een black angus steak (heerlijk mals, echt goed), sliptongetjes (klassiek met citroen en remouladesaus, ook lekker en goed klaargemaakt), en tweemaal menu v.d. dag (kipsaté, ook weer mals met goede satésaus). Alles was erg verzorgd, niet heel complex maar wel heel goed en lekker klaargemaakt. Bij de helft zat franse frietjes (goed, kinderen waren er helemaal blij mee) maar wij gingen voor de aardappeltjes uit de oven - was inderdaad lekkerder maar dat blijft persoonlijk. Salade die erbij zat was niet heel veel maar wel apart (coleslaw-achtig met manderijn, appeltjes), de groenten (mix van venkel, wortel, bleekselderij, broccoli, sperciebonen) waren lekker knapperig. Hoeveelheid was voor normaal mens voldoende maar wij zijn konijnen dus vroegen we om een portie erbij die prompt werd geserveerd. Mijn indruk was dat het dagmenu qua hoeveelheid net aan adequaat was, maar misschien moet je voor die prijs (10 euro) ook niet meer verwachten. En de kwaliteit was dus goed! Desserts zijn absoluut een aanrader, we hebben ze alle drie (plus een kinderijsje) geproefd - sorbet, brownie met mandarijnijs en panna cotta. Alle drie compleet, duidelijk met liefde klaargemaakt en goed verzorgd (muntblaadjes, slagroom, streep siroop). En we hebben ervan genoten, alles met elkaar gedeeld.
Wijn: we hielden het bij een glas, van de Pinot Grigrio resp. een Australische Shiraz. Normaliter heb ik het niet zo op wijnen die in een restaurant per glas worden verkocht - is meestal niet mijn smaak en toch van mindere kwaliteit dan de wijnen van rond een tientje die ik thuis drink. Maar deze waren allebei om van te genieten! Verder hou ik ervan als er naast de wijn gewoon een karaf water op tafel komt (en niet in flessen) en dat gebeurde hier, dus weer een pluspunt.
Conclusie: hoewel ik de rest van de restaurants in Enter niet ken lijkt mij dit absoluut een aanwinst. We waren bij elkaar 85 euro kwijt voor z'n viertjes en daarvan hebben we een hele leuke avond met erg lekker eten en drinken gehad. Bediening was attent en vriendelijk (zonder overdreven te doen). Nadat we hadden besteld kregen we 3 minuten later nogmaals de vraag of we al een keus hadden kunnen maken - nog niet helemaal op elkaar ingespeeld dus maar dat was eigenlijk het enige dat nog verbeterd kan worden...