Brasserie Puur

Kaaistraat 19 4651 BL Steenbergen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Puur

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Henny P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Op uitnodiging van onze dochter en schoonzoon hebben wij gegeten bij Brasserie Puur. We hebben gekozen voor het Menu Puur wat een hele goede keuze bleek te zijn. Als voorgerecht werden maar liefst 7 kleine gerechtjes geserveerd die stuk voor stuk niet alleen oogstrelend waren maar ook heerlijk smaakten. Het hoofdgerecht was voortreffelijk gebakken scholfilet met als garnituur zeekraal, een frisse koolsalade, zeer smakelijk aardappelgratin en uitstekend gebakken frites. En toen moest het nagerecht nog komen! Ook dit was weer verrassend lekker: 5 heerlijke kleine gerechtjes die allemaal een genot waren om te proeven. Alles bij elkaar moeten we wel tot de conclusie komen dat hier een kok aan het werk is met niet alleen veel kennis van zaken maar die er ook alles aan doet om de gasten te verwennen. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Zelfs de cognac glazen van het cognacje waarvan de beide heren aan het eind van de avond genoten, bleken te zijn "voorverwarmd". Ook mede door de zeer vriendelijke bediening hebben we op een heerlijke zomeravond genoten op het terras van Brasserie Puur!
Jeannette54 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Omdat partner een restaurant kado kaart had gekregen zijn wij hier gisteravond heen gegaan, omdat wij in de buurt waren. En het was een schot in de roos!
Bij binnenkomst gezellig druk en vriendelijk personeel.
Omdat wij niet uit de voorgerechten konden kiezen hebben wij het menu Puur genomen met een proeverij van allerlei voorgerechtjes. Het zag er fantastisch uit, kleine schilderijtjes en het smaakte heerlijk.
Daarna had partner voor de diamanthaas gekozen en ik voor de zalm met kreeftstukjes en zeekraal. Verrukkelijk!
Daarna een proeverij van allerlei nagerechtjes.....het kon niet op.

Bij het lezen van de vorige recensies was ik niet echt op mijn gemak toen wij aanschoven.....maar eerlijk is eerlijk.....Wat wij voorgezet kregen verdient een dikke pluim voor de keuken. En niet onbelangrijk, wij komen hier zeker terug.

Al met al een verdiende 10 voor het eten.
Lfranken .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Veel ijsbergsla op de broodjes in verhouding met de rest. Kipragout zaten champions uit blik in, was een nieuwkomer op de kaart, verwacht je toch wat meer van. Onze dochter van 1 had een boterham met hagelslag, hier kon ik in de winkel wel 2 broden voor halen. Zou hier niet terug gaan, dus geen aanrader!!
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Na een bezoek aan St. Philipsland kwamen we rond 19.00 uur aan in Steenbergen en kozen brasserie Puur om te gaan eten. De jongedame van de bediening was buitengewoon vriendelijk en gastvrij en ook steeds precies op het goede moment bij onze tafel.
Ik koos twee slibtongetjes, gebakken in boter.
Slibtong nummer één was zeer mager en zeer klein, eigenlijk zat er nauwelijks vis aan. Deze vis had eigenlijk niet uit zee gehaald mogen worden. En de kok had deze tong niet moeten bereiden.
Nummer twee was iets groter, maar twee van deze mini-visjes voor € 21 is echt onvoldoende.
Ik ben geen grote eter, maar hier had ik niet voldoende aan.
Ik zou voor het eten een 5 geven, ware het niet dat mijn vrouw meer tevreden was over de zalm.
De frietjes waren zelfgemaakt en goed gebakken. Mijn vrouw had liever de aardappelgratin.
Een klein schaaltje coleslaw hoorde er ook bij.
De remouladesaus was erg smakelijk, duidelijk zelfgemaakt.
Als nagerecht kozen we voor het Grand Desert, het bestond uit een flinke hoeveelheid schaaltjes met, crème brulée, tiramisu, vruchtjes en diverse soorten ijs.
Aardig, maar zéker géén € 12 waard.
De koffie was goed, de bijgeleverde zoetigheidjes waren wel heel erg simpel: een koetjesreep, een simpele caramel en noga. Allemaal van eenvoudige (goedkope) herkomst.
Ben je tevreden? Nee, eigenlijk niet.
"Het was zijn geld niet waard" zou mijn opa gezegd hebben.
€ 80,50 was duidelijk te duur voor het gebodene.

GauchoNL .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Afgelopen week met een groepje van 7 vergaderd bij Brasserie Puur. Alhoewel het dinsdagavond was loopt heel de zaak langzaam vol en tegen 20.00 uur zijn alle tafeltjes bezet. Het diner menu is geheel vernieuwd en we besluiten allen om het tasting menu te nemen, zodat we een goed idee krijgen van de verschillende voor en na gerechten. Als hoofdmenu is er de keuze tussen vlees (diamant haas) of vis (kabeljauw). Tevens bestellen we de rode en witte huiswijn.
De 8 verschillende voorgerechtjes zijn een echte aanrader en alle 8 even smakelijk.
Het vlees hoofdgerecht bestaat uit een ruime portie malse diamant haas met een pittige saus op basis van tomaten.
De kabeljauw is perfect gebakken en heeft een mooi garnituur met een groene saus die heel zacht smaakt.
Het dessert bestaat uit 4 verschillende kleine porties, alle 4 even smakelijk.
Zowel de kleine gerechtjes als de hoofdgerechten zijn mooi opgemaakt. Alles bij elkaar is het toch een hele maaltijd, waarbij zelfs enkele grote eters onder ons moeite mee hebben.
De huiswijnen zijn echte doordrinkers en vooral de rode wijn valt goed in de smaak, gezien het aantal flessen dat er die avond door zijn gegaan.
De bediening is vlot en attent. Kortom een fine relaxte avond gehad met volledige tevredenheid van de andere 6 tafel partners en alles tegen heel redelijke prijzen.
Helene R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Helaas dit was een misser van de eerste orde. Het voorgerecht "krokant gebakken kabeljauw"
voor 12 euro bleek 4 stukjes kibbeling die of taai of gecremeerd waren. Over het hoofdgerecht praten we al maar niet meer. Chef kwam aan de tafel om kritiek op te nemen maar gaf aan dat dit een publiekstrekker was en dat het jammer was dat wij dit anders zagen. Kregen als troost een goede kop cappuccino aangeboden
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Paaslunch in brasserie Puur: geschifte aspergesoep en opgewarmde slibtongetjes. Soep teruggestuurd en gelukkig - hij werd niet in rekening gebracht. Toch nog goede hoop op de slibtongetjes, maar helaas : twee kleine vette tongetjes voor 20 euro. Veel geld voor zeer matige lunch. Volgende keer naar de buren.
M M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Vandaag met vriendin voor een lunch geweest. Wij zijn beiden niet bekend met de horeca in Steenbergen maar de keuze voor brasserie Puur was snel gemaakt mede door de uitstraling. We werden vlot geholpen en bestelden beiden een thee en
met zalm. Maar wat een deceptie, 2 kleine boterhammen op elkaar met daartussen veel ijsbergsla en grof gesneden uien met een klein plakje zalm en enkele kappertjes. Smaak van zalm was goed. Maar net genoeg voor een holle kies! Op de vraag of het gesmaakt had hebben wij bevestigend geantwoord maar dat het echt te weinig was en zeker voor de prijs van € 9,-. Hierop zei de dame van de bediening dat ze hier niets mee kon. Gemiste kans hoor! Vraag dan ook niet of het naar wens is als je er niets mee doet!!
Eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Het restaurant ziet er goed uit. Wel even verwarrend dat er een brasserie en een restaurant is, deze twee horen bij elkaar. Als lunch beide een geitenkaas salade besteld. Op de kaart was aangegeven: Diverse slasoorten geitenkaas, honing, pijnboompitjes en gebakken spekjes. We hebben gevraagd de spekje weg te laten. De salade werd gereserveerd op een klein bord en de salade bestond uit sla en een plakkaat geitenkaas en onder het plakkaat een hoopje ijsberg sla. Het leek wel een prak. Toch maar begonnen met eten bediening zag je namelijk niet. Aangegeven dat het niet heeft gesmaakt. Waarop de ober aangaf dat hij het door zou geven. En daarna de ober niet meer gezien. Ober opgezocht en gevraagd wat heb je er mee gedaan, hij had er niets mee gedaan. Hij zou wel even gaan overleggen. Hij kwam terug en gaf aan dat het een kwestie van smaak is en dat ik het volle pond moest betalen. Heb ik gedaan om geen problemen te maken.
Dedewitjes .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Gister met vrienden gegeten. Ambiance ontstijgt maar nét het nivo van een cafetaria. Plompe bediening. Eten oké maar op geen enkel punt verrassend. Bij het dessert werd gemeld dat één gerecht heel lang ging duren. Tóch besteld. Stond vervolgens als eerste op tafel. Op enig moment drong een sterke chloorlucht onze neusgaten binnen: de schoonmaak in de keuken was blijkbaar begonnen. Koffie na bleek ook niet meer mogelijk: de automaat was al schoongemaakt (met chloor?). Eten was dus matig, eetbeleving ontbrak totaal. Dikke min. Nooit meer!