Brasserie Pieter Aertsz

Dinsdag en Woensdag 09:00 - 18:00
Donderdag t/m Zaterdag 09:00 - 21:00
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijke mosselen op het terras gegeten. Een grote pan met verse friet erbij.
Afgesloten met cappuccino. .ook heerlijk.
Aanrader dus.
Wagenaarstimo .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Fantastisch gegeten bij Pieter Aertsz met mijn vriendin afgelopen zaterdag.
Heerlijk eten en vriendelijke bediening.
De borden worden daar ook prachtig opgemaakt. Afgemaakt met lekkere bieren, een mooie avond.
Pieter Aertsz bedankt voor een mooie ervaring Breda!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Jongstleden zaterdag hier gegeten. Helaas liet mijn fysieke gesteldheid mij die dag danig in de steek, waardoor ik totaal geen trek had. Mijn partner wilde niet uitgebreid alleen eten. We zaten echter op een gezellig punt op het terras en na het nuttigen van een drankje (een zoete witte wijn voor mijn lief en een heerlijk donker Kasteelbiertje voor mezelf), besloten we toch maar iets te eten. Voor mijn lief werd dat de Scampi Wok Thai, terwijl ik mij beperkte tot een maaltijdsalade met ham, asperges en lente-ui (en een uitgebreid assortiment aan slasoorten natuurlijk). Hoewel ik me dus niet zo goed voelde en een groot deel van de salade moest laten staan, was het duidelijk dat de salade uitstekend vers en gevarieerd van samenstelling was. Mijn tafelgenote wist haar wokgerecht ook heel erg te appreciëren. Daarna beliefde zij nog wel een dessert: Drieluik Pieter Aertsz (3 verschillende soorten ijs met vers fruit), dat ze heel erg lekker vond. Ik hield het bij een Irish Coffee. Die speciale koffie is trouwens wel aan de prijs met € 9,50.
De bediening was vlot en vriendelijk. Maar ja, die hoge prijs voor een Irish Coffee laat ik dan toch maar tot een puntenaftrek voor het eten leiden.
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Speciaal naar Breda gekomen omdat je bij Pieter Aertsz zo heerlijk vegetarisch kunt eten.
Het hoofdmenu zag er prachtig uit met vier gerechtjes met diversiteit aan smaken.
Ook mijn partner heeft heerlijk vleesgerecht gegeten. Zag er ook prachtig uit.
De sfeer en bediening was erg gezellig.
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Hier vaker geweest maar dan nu toch een recensie.

Hier weer wezen lunchen met 2 mensen.
Je krijg genoeg en het is erg lekker..tosti is goed en niet van die platgeslagen sneetjes boord
Bourgondische kroketten zijn zoals kroketten horen te zijn..met draadjesvlees.
Geweldig! Alleen daarvoor gaan we weer terug.

Mooie bijkomstigheid..rond de feestdagen is de zaak erg leuk versierd. Je voelt je erg welkom.

Service is snel en goed.
Yvonneburger .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vegetarisch menu was veel aandacht aan besteed. Hoofdgerecht bestond uit vier heerlijke gerechtjes. De manier waarop het werd opgediend was heel mooi en het smaakte verrukkelijk.
Echt geen ondergeschoven kindje zoals in veel andere restaurants.
Het voorgerechtje met 3 kleine gerechtjes was ook leuk bedacht en smaakte heerlijk.
Mijn partner had vlees gerecht en dat zag er ook mooi uit smaakte ook verrukkelijk.
De bediening was gezellig en het restaurant is gezellig ingericht.
De rekening was waar voor zijn geld.
Clairette .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Afgelopen avond met 2 personen bij deze brasserie gegeten. De sfeer is een beetje ouderwets, donkerbruin, maar niet ongezellig.
Het brood (met aioli en kruidenboter) - waar we bijna 5 eu voor betaalden - was lekker, de aioli niet. Die leek uit een potje te komen.Mijn partner had een rumpsteak, die goed bereid was, frites erbij waren ook lekker. De groenten stelden niets voor: weinig, bijna rauw (paprikasliertjes en zeekraal, met kerrie gekruid).
Ik had de vegetarische proeverij die bestond uit een halve artisjok, met daarbij paprika en sperziebonen in creme fraiche. Daarbovenop 2 gegratineerde 'aardappeltaartjes' en 2 grote paddestoelen, niets mee gedaan praktisch rauw. Verder nog een klein schaaltje met ravioli aangemaakt met kokos en kerrie en een schijfje courgette met paprikapoeder erbovenop. Daarnaast nog een kleine quiche met spinazie en room en een soort wrap, gevuld met paddestoelen en room.
Naar mijn idee paste niets bij elkaar, de smaken waren niet in balans, en ook op zichzelf waren de gerechtjes zeer onsmakelijk te noemen.
Toen de ober kwam vragen of het gesmaakt had, zei ik: absoluut niet, maar misschien ligt dat aan mij (dat kan, smaken verschillen immers). Op deze mededeling werd niet gereageerd. Ik had niets opgegeten, maar er kwam niet een gebaar van: wellicht wilt u iets anders eten of kunnen wij u een kopje koffie aanbieden. Of mijn mening nu terecht of onterecht was, ik vind dat ze er iets mee hadden moeten doen. Maar helaas, we kregen - zeer bot - de volledige rekening gepresenteerd. Ik zou zeggen: ga hier niet eten, zonde van tijd en geld.
PatvW .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Goed eten, fatsoenlijke porties en vriendelijke bediening. De sfeer is gemoedelijk. Prima dagmenu's in verschillende prijsklasses. Aan te raden, qua prijs/kwaliteitverhouding, maar zeker ook gezien het gebruik van biologische producten en streekproducten.
Mlagendijk .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gisteravond met z'n achten gegeten hier. Het voorgerecht, hoofdgerecht en het nagerecht waren bijzonder goed. De bediening was goed en gezellig en de inrichting van dit restaurant vind ik zeer smaakvol. Wel een klein minpuntje:men vergat tot 4 keer toe het bestelde water op de tafel te zetten ????We hebben alweer afgesproken voor een volgende keer!
Aapie S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Geweldige brasserie met personeel dat kennis heeft van alles wat ze aanbieden of het nu gaat om bieren of wijnen ze weten alles en zeer vriendelijk echt als je hier niet geweest bent heb je wat gemist
Ghanz .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Onlangs hier met zn zessen gegeten.
Sommigen namen een 4 gangen menu, anderen meerdere voorgerechten.
Het eten was voortreffelijk, zowel de baars als tournedos waren perfect klaargemaakt.
De porties zijn ook precies goed.
De service is prima en de bediening alert, en ook niet wars van een gezellig praatje.
Enige aanmerking die ik heb is dat voor gewoon plat water een zeer hoge prijs wordt gerekend..
Waar een karaf gewoon kraanwater voor ons had voldaan werd ons nu 9,70 voor 1 liter (!!) bronwater aangerekend...
Dat was een beetje jammer, maar verder ia deze brasserie een absolute aanrader! :)
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heerlijke lunch gegeten! Een Focaccia Formaggi: absoluut een aanrader voor iedereen, wat was het jammer toen het op was. Heerlijk gekruid, heerlijke kaas en heerlijke sausjes erbij/erover, helemaal top. Mijn tafelgenoot had de uitsmijter: dit hebben we ook al in alle soorten en maten voorbij zien komen, maar was hier ook heerlijk. Klein puntje van kritiek: verzocht was om de ui achterwege te laten en dit waren ze vergeten. Daarnaast mag iets meer gelet worden of het glas drinken al leeg is. Los van dit zijn het ook nog eens hele aardige mensen en kan ik iedereen aanraden hier te lunchen in Breda!
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. De vleeseter was helemaal tevreden over zijn vleesgerecht. Voor de vegetariër was er een proeverij van 4 gerechtjes, allemaal even lekker. Het eten was bovendien prachtig opgemaakt. Waar krijg je een salade met eetbare viooltjes?
De bediening was prima. De baas is joviaal en steeds bereid tot een praatje. We werden snel en correct bediend.
Het interieur is gedateerd: veel bruin en hopen snuisterijen aan en langs de wand. Voor de een ouderwets gezellig, voor de ander misschien een minpunt. Het oogt wat goedkoop. Op het eten is echter helemaal niets aan te merken en dat vinden wij het belangrijkste.
Geen poespas hier, geen stijve obers, geen linnen servetten, maar perfect eten en vriendelijke bediening.
Truusje S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Eten perfect. Als een van de weinigen in Breda hebben ze Jopen bier op het vat. Service zeer goed. Laten mij gelukkig de tijd om op mijn gemak de menukaart te bekijken, zonder in mijn nek te hijgen. tussen de gerechten tenminste genoeg tijd. De meeste zaken in Breda komt het hoofdgerecht tijdens het afruimen van het voorgerecht, om zo snel mogelijk de tafel weer bezet te krijgen. Is hier geen sprake van. Brengt vooral rust. Bediening weet waar ze het over hebben. Decor is "cosy".
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag hier met 7 dames gegeten, we hadden gereserveerd voor 17.00 uur, maar er was geen tafel klaar gemaakt. Er werden tafels aan elkaar geschoven en men kwam de kaart brengen. wat te drinken besteld en gevraagd om een karaf kraanwater, dat laatste werd niet geschonken, kon alleen met een fles spa. Het duurde vrij lang voordat men de bestelling opnam (minstens een half uur) en toen we daar iets van zeiden, werd er gezegd dat het terras vol zat en we kwamen wel aan de beurt.
De eigenaar was niet echt vriendelijk, daarentegen de jongeman die ons verder hielp wel.
Het voorgerecht, we hadden verschillende soorten soep besteld, was erg lekker. Daarna moesten we weer lang wachten op het hoofdgerecht en dat ondanks dat we maar twee verschillende hoofdgerechten hadden. Toen we zeiden dat we nog met de trein moesten, kwam er een beetje tempo in. Hoofdgerecht smaakte prima en goede prijs/kwaliteit.
Bij het afrekenen was de eigenaar constant aan het zuchten en steunen en hij leek ons de zaak uit te kijken. De jongeman die ons bediende zei hiervoor sorry. Of we hier ooit weer komen weet ik niet, eten was prima, maar de rest. Toilet was boven en de spoelknoppen waren kapot.