Brasserie Pierre

/A Pannekoekstraat 38 3011 LH Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Pierre

Echte Franse brasserie

De traditie uit de Franse keuken is door de chef getransformeerd naar de verfijnde smaak van deze tijd. De overheerlijke gerechten zijn geraffineerder, gezonder, fairtrade en vers. De fraaie, klassieke bistro-inrichting zou in de Franse provinciesteden niet zou misstaan.

Meer informatie over restaurant Brasserie Pierre

31 december laatste ronde om 20.30 uur

Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik weet niet waar Pierre mee bezig is, maar ik vind het geen vooruitgang. Heb hier regelmatig naar grote tevredenheid voor de 'la grande bouffe' gekozen, maar het lijkt de verkeerde kant op te gaan. Het concept is duurder geworden, gerechten die bij de standaard keuze hoorden zijn ineens specialiteiten. Er wordt niet meer standaard kraantater op tafel gezet en je moet heel erg lang wachten op je bestellingen. Op deze manier wordt het gewoon een prijzige avond en doordat je zo lang moet wachten ben je er gewoonweg snel klaar mee. Dit kan beter!
mark V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Even wennen aan de kaart (voorgerechten kunnen ook als hoofdgerecht gekozen worden) maar verder prima eten, Lekker geroosterde groenten als bijgerecht bij het hoofdgerecht genomen.
Bediening was prima, alleen waren er veel dames in de bediening en daardoor gebeurde het wel eens dat we twee keer gevraagd werden of we al een keus hadden gemaakt maar liever dat dan dat er niemand wat vraagt.
Zeker de moeite waard.
Julie F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Nous pensions pouvoir prendre toute la carte pour la formule Grand Brunch mais finalement non.
Je pense que nous y retournerons un soir pour la formule Grande Bouffe pour tester plus de plats.
Le risotto truffe et parmesan était ok, mais pas transcendant.
Pareil pour les gambas à l'ail.

Mais nous reviendrons quand même!

Je ne sais pas comment était l'intérieur avant les travaux mais je trouve que c'est très bien agencé et kids friendly.
Josepha V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en een onwijs gezellig restaurant. Zowel voor lunch als diner.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Met een vriendin hier gisteravond neergestreken, vrij vroeg dus eerst een drankje. Fles wijn besteld, deze was er niet, we kregen een vervangende wijn, werd keurig gemeld met uitleg, een niet op hout gelagerde Verdejo, prima.
De bestelde olijven en brood met smeersel lieten wat lang op zich wachten, maar na nog een keer vragen arriveerden deze ook. De olijven zijn wat saai, brood prima, smeersels standaard. Wat ik altijd heel vervelend vind (maar dit is persoonlijk) is dat de bediening elke keer je wijnglas bijvult, dit doe ik liever zelf. dus dit ook gemeld. Moest nog een keer maar daarna was het duidelijk. We hebben een prima salade gegeten, een Ceasar salade en een spinazie-quinoa salade. Prima hoeveelheid en ook smaakvol, met erbij weer heerlijk brood. Met koffie als afsluiter hadden we een prima avond. Een groot minpunt, de akoestiek. We konden elkaar soms niet verstaan, dat is wel storend.
Sara B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Altijd lekker! Ben fan van de Sauvignon! Fan van de oesters! Fan van de plek en de sfeer. Ongedwongen, laissez-faire, gewoon gers!
Renee N.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Lekker gebruncht met dochterlief en moeders. Gezellig en lekker. Je waant je in een echte Parijse brasserie. Zat een tafeltje verderop een Frans gezelschap. Dus dat versterkte het gevoel nog meer!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zaterdagmiddag met twee personen een eenvoudige lunch gegeten bij Brasserie Pierre. Zaak rond drie uur afgeladen vol, goed teken, Behulpzaam personeel dat een tafeltje dat leeg komt voor je in de gaten houdt.
Na bestellen duurde het erg lang voordat de lunchgerechten op tafel kwamen en dat lag niet aan de gerechten, waarschijnlijk te druk in de keuken, slechte timing, in ieder geval vonden wij ruim een half uur op een eenvoudig gerecht wachten te lang. Dat hoort in een brasserie toch wel wat sneller te gaan. Eten was prima: voldoende, goede producten en lekker.
Opvallend wat betreft de koffie: men legt het er in Brasserie Pierre dik bovenop dat het echt FRANS is, dus ik bestelde een café au lait. Dat had men niet, wel iets dat daar erg op zou lijken: een latte macchiato. Dan vinden wij het Franse concept feitelijk een holle frase, je kunt de zaak dan net zo goed een trattoria noemen maar daarvan zijn er in Rotterdam al zoveel.
Inrichting voldeed, een beetje krap als in een typisch Franse brasserie (sic). We komen er terug.
cindy H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Vandaag lekker bij Pierre gegeten met een studiegenoot en mijn 2jarige dochter was ook mee. Erg leuk gehad. Sfeer was erg gezellig. Personeel attent en behulpzaam. Ook een lekker zalmtartaar met truffelmayonaise gegeten. Goed genoten!
sven B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Mooie zaak, mooi concept, goede service en goed eten. Alleen leek het alsof de pate voorverpakt was maar dat was het enige minpunt. Dank.
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Op een koude vrijdagmiddag in Rotterdam lunchen wij bij Brasserie Pierre in de mooie wijk, De Meent. Manlief en ik.
Pierres pui springt er al uit met en mooie en een innemende kerstversiering. Niet overdadig. Innemend. Het heeft iets chiques om alleen een grote krans op te hangen. Eenmaal binnen word je hartelijk verwelkomd door Pierres wifes, zoals er op hun zwarte shirts te lezen valt. Vriendelijke en vrolijke dames, die de tijd nemen je iets uit te leggen of aanvullende informatie te geven. Even later komt Pierre aan de tafel en door zijn enthousiasme wil je wel elk gerecht bestellen.
Mijn man neemt de tosti met ei en ik de tonijnsalade op desembrood. Helaas zit er een berg ui bij, waar ik juist verzocht de ui er zo veel mogelijk uit te laten, maar Pierre lost dit vrolijk op. De tonijnsalade is werkelijk zalig. Het desembrood ook. En van de ui hebben we geen last meer. De riante tosti wordt geserveerd met een berg heerlijke sla en zoete tomaatjes en een goede dressing.
Ik neem een glas chardonnay. Ondanks dat ik helemaal blind vertrouw op chardonnay is deze wijn niet zo’n allemansvriend, als chardonnay nu eenmaal is. Bij een tweede gang bestel ik een andere droge witte wijn, een viognier, en die is werkelijk voortreffelijk. Pierre komt mij vertellen dat wij elkaar helemaal verstaan wat wijn betreft want hij is ook niet blij met de chardonnay en zal snel overgaan op een andere wijn.
Het is heerlijk wanneer iemand commentaar als opbouwend beschouwt en ervaart. Dit doet Pierre en zo bedoel ik het ook. Deze man begrijpt dus echt waar horeca om draait. Het de klant naar de zin te maken en met aandacht luisteren. En ervan leren. Ook wij, klanten en smulpapen, leren van restaurants en mooie gerechten. En zo hoort het. Wat Pierre een echte Franse koning maakt. Het is niet dat hij laf luistert en ondertussen van alles denkt, hij doet iets met de informatie. Hij is er blij mee.
Pierre is een innemende man die aanwezig is in zijn schoon en warm aangeklede zaak.
Op andere tafeltjes zie ik de heerlijkste frites en andere prachtige gerechten geplant worden. Ik ben benieuwd geworden naar zijn andere gerechten en wij komen hier zeker vaker. Wat zeg ik; kan ik even boeken.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
hoewel ik hier eerder was geweest voor de lunch heb ik me hier laten verrassen door de la grande bouffe. wat origineel om allerlei kleine hapjes te serveren in een heel gezellige atmosfeer. we hebben echt genoten. de service laat soms te wensen over lazen voor vooraf maar dat was bij ons totaal niet zo. vlotte spontane bediening. heel leuke avond gehad.
T V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We wilden even lunchen maar doordat alles zo langzaam gaat werd het bijna avondeten. Alles gaat langzaam zowel drinken en eten, maar eten was het langste zeker 45 min tot een uur gewacht op een hamburger de luxe (wat geen hamburger was, eerder een doorbakken gehaktbal die men medium noemt op een boterham) een croque madame die wel lekker was en een boterham met een kroket voor onze peuter. Sowieso niet handig als je mensen met een klein kind zo lang laat wachten. Andere mensen moesten ook lang wachten. Als de zaak vol had gezeten dan was het zeker nog langer geweest. Conclusie leuke uitstraling, maar rampzalige trage bediening en keuken en die hamburger is gewoon echt geen hamburger dus noem het dan niet zo!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vandaag hier een salade gegeten. Voor een brasserie valt dit erg tegen. UHeeft niets (meer) met Frankrijk te maken. Gerechten op de kaart kun je elders ook bestellen. Beter, want het was een kale salade zonder een stukje (stok)brood. Ik raad Pierre aan toch nog eens het Franse land op te zoeken.
Davie I.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben hier de les grande buffet uitgeprobeerd en eten was echt goed. Decor ziet er mooi uit. Maar helaas door hun service verlieten we de restaurant met een bittere na smaak. Na bestellen een half uur gewacht en nog niks gekregen. We moesten er zelf achter onze bestelling aan gaan. De ober die ons heeft geholpen ontkende ooit een bestelling te hebben opgenomen. Later zei hij wel dat hij het kan herkennen... Maar excuses aanbieden was hem denk ik teveel gevraagd. we uiteindelijk een uur gewacht op ons eten. Restaurant was overigens niet druk dus had wel betere service verwacht. En al helemaal niet een bestelling vergeten.

Tegen de einde van de avond slikte hij de woorden in of alles naar wens was gegaan. En heeft het vervangen door te zeggen heeft alles gesmaakt. En Jah dat hebben we gedaan, aan de keuken niks op af te dingen.
J. S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Het eten was goed, lang gewacht voor eerste bestelling opgenomen werd We konden geen fatsoenlijk gesprek voeren vanwege het lawaai. Zouden nog weleens terug willen komen, maar het lawaai houdt ons tegen.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het personeel is heel aardig. We komen terug.
Serena W.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We hadden het twaalf uurtje op het terras en waren dik tevreden. Kroket op het brood was heerlijk en we werden vriendelijk en snel geholpen. Het is er daarnaast heerlijk zitten.
suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Lekker gegeten, prima concept La Grande Bouffe, waarin je meerdere hapjes kan kiezen voor een vaste prijs. Onze serveerster was zeer attent en vriendelijk, prima. Alleen jammer dat we op haar advies ervoor kozen om ons te laten verrassen - daardoor kwamen er een aantal gerechtjes op tafel die ons niet zo aanspraken (kwartelpootjes), terwijl we andere dingen liever hadden willen proeven. Over het algemeen toch heel erg lekker gegeten. Ondanks dat het flink druk was kan je elkaar goed verstaan, en de entourage vonden wij wel aan een Parijs' brasserietje doen denken. Hier komen we nog eens terug.
Caroline O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ongedwongen sfeer, lekker eten en onze bediening door Danyaa was geweldig. De moeite waard om nog een keer langs te gaan. Uitleg over de kaart werd gegeven en een goed advies wat te bestellen. De bediening was snel, de Franse keuken werd eer aangedaan. Jammer dat patat apart besteld moest worden, maar de prijzen zijn zeer redelijk.