Over het restaurant Brasserie Pierre

Echte Franse brasserie

De traditie uit de Franse keuken is door de chef getransformeerd naar de verfijnde smaak van deze tijd. De overheerlijke gerechten zijn geraffineerder, gezonder, fairtrade en vers. De fraaie, klassieke bistro-inrichting zou in de Franse provinciesteden niet zou misstaan.

Meer informatie over restaurant Brasserie Pierre

31 december laatste ronde om 20.30 uur

Loes A.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Het eten was werkelijk heerlijk! Helaas de bediening wat minder. Op zich vriendelijk, maar erg onoplettend, we hebben erg lang moeten wachten op de kaart überhaupt en daarna op het eten en op de rekening. Hadden de rode huiswijn merlot besteld, die was duidelijk niet meer goed, erg zuur. Dat aangegeven moesten we maar een duurdere wijn bestellen, want die merlot scheen zo te horen. Tweede wijn, ' staff's favorite' was ook geen topper, net zo zuur als de vorige. Desalniettemin was het eten echt voortreffelijk voor een goede prijs. Toch zullen we niet zo snel terugkomen vanwege de bediening.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijke bistro om een hapje en een drankje te doen! Je zit er gezellig, alle gerechten zijn lekker en de service is prima, wij komen er graag!
stimstim .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Na zomaar anderhalf jaar eindelijk terug naar Pierre. 1 van mijn (voormalig) favoriete restaurants van Rotterdam. Helaas tot vanavond. Pierre presenteert een mooi concept. Min of meer "all-you-can-eat" van de Franse keuken. Prijs € 28 half. Gingen om 8u zitten en de eerste ronde stond om 9u op tafel. De volgende om 10u. All-you-can-eat? Hoewel het eten ok, maar saai was, volgde de vieze smaak bij het afrekenen. Pierre rekent stiekem op vrijwel alle gerechtjes ineens een supplement van 2 tot 3€. Sneaky "verstopt" op de kaart. Zo blijkt de "deal" ineens dik €40 te kosten.
Daniel Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Vroeger kwamen wij graag en geregeld bij Pierre voor zijn Grande Boeuf. Vandaag wederom een bezoek gebracht aan Pierre om te genieten van dit concept. Helaas kwamen wij van een koude kermis thuis. De gerechten waren redelijk smakeloos en in 2,5 uur wist de bediening slechts 2 rondes te serveren. De meest nare "verrassing" kwam aan het einde: Pierre blijkt plots stiekem voor een groot deel van de gerechten een supplement te rekenen. Bovenop de toch al redelijk hoge prijs voor het concept. Ook was het, door de bediening vergeten, biertje ook op de rekening terug te vinden. Buitengewoon teleurstellend en helaas onze laatste keer "Pierre".
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
We kozen voor La Grande Brunch. Heerlijke lunchgerechtjes. Relaxed op het terras gegeten. Prima locatie!
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Lekker eten en gezellige inrichting
kiki K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gister heerlijk gegeten bij brasserie pierre. Uit een inpuls besloten we te gaan eten bij pierre. Aangezien het altijd super druk is hadden we de hoop eigenlijk al opgegeven. Eenmaal daar aan gekomen zei de damw dat ze binnen kwartier een tafeltje voor ons kon regelen. De jonge dame die ons de gehele avond heeft geholpen. Was zeer attent en oplettend. Wist precies wanneer ze ons even moest laten en waneer er een geintje gemaakt kon worden. De confit was heerlijk! En mijn tafelgenoot die als vooraf de kabeljauw wangetjes had zat ook te smullen. Als hoofgerecht een steak van 180 gram. Met daar bij een heerlijk pepersaus en de ander had de hele vis. Overheerlijk! Als afsluiter de dadeltaart! Wacht echt een aanrader is!! Hele goeie avond wij komen zeker terug!
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Genoten van heerlijke verjaardagslunch afgelopen woensdag in gezellige ambiance met vriendelijke en attente bediening. Bedankt voor de tips en informatie. Volgend jaar zeker weer! Waarschijnlijker is dat ik niet wacht tot mijn volgende verjaardag dus, tot ziens! Groetjes Monique
vanroon1 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Mijn favoriete plek voor een broodje rosbief en een huisgemaakte limonade!! Heel blij met de windschermen en heaters. Top!!
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik weet niet waar Pierre mee bezig is, maar ik vind het geen vooruitgang. Heb hier regelmatig naar grote tevredenheid voor de 'la grande bouffe' gekozen, maar het lijkt de verkeerde kant op te gaan. Het concept is duurder geworden, gerechten die bij de standaard keuze hoorden zijn ineens specialiteiten. Er wordt niet meer standaard kraantater op tafel gezet en je moet heel erg lang wachten op je bestellingen. Op deze manier wordt het gewoon een prijzige avond en doordat je zo lang moet wachten ben je er gewoonweg snel klaar mee. Dit kan beter!
mark V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Even wennen aan de kaart (voorgerechten kunnen ook als hoofdgerecht gekozen worden) maar verder prima eten, Lekker geroosterde groenten als bijgerecht bij het hoofdgerecht genomen.
Bediening was prima, alleen waren er veel dames in de bediening en daardoor gebeurde het wel eens dat we twee keer gevraagd werden of we al een keus hadden gemaakt maar liever dat dan dat er niemand wat vraagt.
Zeker de moeite waard.
Julie F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Nous pensions pouvoir prendre toute la carte pour la formule Grand Brunch mais finalement non.
Je pense que nous y retournerons un soir pour la formule Grande Bouffe pour tester plus de plats.
Le risotto truffe et parmesan était ok, mais pas transcendant.
Pareil pour les gambas à l'ail.

Mais nous reviendrons quand même!

Je ne sais pas comment était l'intérieur avant les travaux mais je trouve que c'est très bien agencé et kids friendly.
Josepha V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en een onwijs gezellig restaurant. Zowel voor lunch als diner.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Met een vriendin hier gisteravond neergestreken, vrij vroeg dus eerst een drankje. Fles wijn besteld, deze was er niet, we kregen een vervangende wijn, werd keurig gemeld met uitleg, een niet op hout gelagerde Verdejo, prima.
De bestelde olijven en brood met smeersel lieten wat lang op zich wachten, maar na nog een keer vragen arriveerden deze ook. De olijven zijn wat saai, brood prima, smeersels standaard. Wat ik altijd heel vervelend vind (maar dit is persoonlijk) is dat de bediening elke keer je wijnglas bijvult, dit doe ik liever zelf. dus dit ook gemeld. Moest nog een keer maar daarna was het duidelijk. We hebben een prima salade gegeten, een Ceasar salade en een spinazie-quinoa salade. Prima hoeveelheid en ook smaakvol, met erbij weer heerlijk brood. Met koffie als afsluiter hadden we een prima avond. Een groot minpunt, de akoestiek. We konden elkaar soms niet verstaan, dat is wel storend.
Sara B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Altijd lekker! Ben fan van de Sauvignon! Fan van de oesters! Fan van de plek en de sfeer. Ongedwongen, laissez-faire, gewoon gers!
Renee N.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Lekker gebruncht met dochterlief en moeders. Gezellig en lekker. Je waant je in een echte Parijse brasserie. Zat een tafeltje verderop een Frans gezelschap. Dus dat versterkte het gevoel nog meer!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Zaterdagmiddag met twee personen een eenvoudige lunch gegeten bij Brasserie Pierre. Zaak rond drie uur afgeladen vol, goed teken, Behulpzaam personeel dat een tafeltje dat leeg komt voor je in de gaten houdt.
Na bestellen duurde het erg lang voordat de lunchgerechten op tafel kwamen en dat lag niet aan de gerechten, waarschijnlijk te druk in de keuken, slechte timing, in ieder geval vonden wij ruim een half uur op een eenvoudig gerecht wachten te lang. Dat hoort in een brasserie toch wel wat sneller te gaan. Eten was prima: voldoende, goede producten en lekker.
Opvallend wat betreft de koffie: men legt het er in Brasserie Pierre dik bovenop dat het echt FRANS is, dus ik bestelde een café au lait. Dat had men niet, wel iets dat daar erg op zou lijken: een latte macchiato. Dan vinden wij het Franse concept feitelijk een holle frase, je kunt de zaak dan net zo goed een trattoria noemen maar daarvan zijn er in Rotterdam al zoveel.
Inrichting voldeed, een beetje krap als in een typisch Franse brasserie (sic). We komen er terug.
cindy H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Vandaag lekker bij Pierre gegeten met een studiegenoot en mijn 2jarige dochter was ook mee. Erg leuk gehad. Sfeer was erg gezellig. Personeel attent en behulpzaam. Ook een lekker zalmtartaar met truffelmayonaise gegeten. Goed genoten!
sven B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Mooie zaak, mooi concept, goede service en goed eten. Alleen leek het alsof de pate voorverpakt was maar dat was het enige minpunt. Dank.
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Op een koude vrijdagmiddag in Rotterdam lunchen wij bij Brasserie Pierre in de mooie wijk, De Meent. Manlief en ik.
Pierres pui springt er al uit met en mooie en een innemende kerstversiering. Niet overdadig. Innemend. Het heeft iets chiques om alleen een grote krans op te hangen. Eenmaal binnen word je hartelijk verwelkomd door Pierres wifes, zoals er op hun zwarte shirts te lezen valt. Vriendelijke en vrolijke dames, die de tijd nemen je iets uit te leggen of aanvullende informatie te geven. Even later komt Pierre aan de tafel en door zijn enthousiasme wil je wel elk gerecht bestellen.
Mijn man neemt de tosti met ei en ik de tonijnsalade op desembrood. Helaas zit er een berg ui bij, waar ik juist verzocht de ui er zo veel mogelijk uit te laten, maar Pierre lost dit vrolijk op. De tonijnsalade is werkelijk zalig. Het desembrood ook. En van de ui hebben we geen last meer. De riante tosti wordt geserveerd met een berg heerlijke sla en zoete tomaatjes en een goede dressing.
Ik neem een glas chardonnay. Ondanks dat ik helemaal blind vertrouw op chardonnay is deze wijn niet zo’n allemansvriend, als chardonnay nu eenmaal is. Bij een tweede gang bestel ik een andere droge witte wijn, een viognier, en die is werkelijk voortreffelijk. Pierre komt mij vertellen dat wij elkaar helemaal verstaan wat wijn betreft want hij is ook niet blij met de chardonnay en zal snel overgaan op een andere wijn.
Het is heerlijk wanneer iemand commentaar als opbouwend beschouwt en ervaart. Dit doet Pierre en zo bedoel ik het ook. Deze man begrijpt dus echt waar horeca om draait. Het de klant naar de zin te maken en met aandacht luisteren. En ervan leren. Ook wij, klanten en smulpapen, leren van restaurants en mooie gerechten. En zo hoort het. Wat Pierre een echte Franse koning maakt. Het is niet dat hij laf luistert en ondertussen van alles denkt, hij doet iets met de informatie. Hij is er blij mee.
Pierre is een innemende man die aanwezig is in zijn schoon en warm aangeklede zaak.
Op andere tafeltjes zie ik de heerlijkste frites en andere prachtige gerechten geplant worden. Ik ben benieuwd geworden naar zijn andere gerechten en wij komen hier zeker vaker. Wat zeg ik; kan ik even boeken.