Brasserie Paardenburg

Amstelzijde 55 1184 TZ Amstelveen Nederland Kaart
31-204961210

Meer informatie over restaurant Brasserie Paardenburg

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Duur
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen maandag waren we bij Paardenburg. Niet meer van Den Blijker, maar zeker nog een klasserestaurant. We werden heel hartelijk ontvangen en mochten in de serre zitten. Fijn, aan het raam! De bediening was heel vlot en al gauw konden we proosten en van warme broodjes met lekkere boter genieten. Vervolgens hadden we een kreeftmenu: als voorgerecht een garnalenkroketje (heel erg goed), een bruchetta met Hollandse garnaaltjes en een tartaartje van kreeft. Een goed begin! Vervolgens hadden we ieder een halve kreeft met sharonsaus, spinazie, friet en huisgemaakte (zurige) mayonaise. Ook dit was smullen. Het nagerecht, crème brulée, vonden wij wat tegenvallen: te vet. Gelukkig zat er wel een verfrissend bolletje vanilleijs bij, evenals wat druppeltjes rode saus. Al met al kijken we positief terug naar deze avond.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Leuk restaurant met goede keuken. Ik herken sommige eerdere recensies niet, integendeel. Ontvangst maar ook de aandacht tijdens de avond was meer dan uitstekend. Lekker gegeten, piepkuiken was mals en goed op smaak, ribeye heerlijk en de wijnen geen doorsnee. Zeker de Rioja die overigens niet op de kaart staat is heel fijn. Bezoek meer dan waard!
Ikbenproever J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
verrassingsmenu genomen..
voorgerecht bestond uit allemaal lekker hapjes; tartaar met truffel, zalm, bruscetta etc. dit was echt heerlijk!
hoofdgerecht vlees en toetje lekker maar niet heel bijzonder..
Rosé heerlijk!
als je wat sjieker uit eten wil en toch niet al te duur dan is dit prima plek.
prachtig aan de Amstel.
Michiel E.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Top terras, goede service maar de prijs kwaliteit verhouding is zoek. Eten is prima maar voor zelfde budget zijn er veel betere opties
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben hier aangeschoven op het terras met z'n vieren. Kleine porties, prijs/kwaliteit verhouding slaat nergens op! Smakeloze hamburger, onaantrekkelijke en flauwe tartaar. Wijn ok... Bediening erg traag, keuken ook traag... Lang wachten dus!
Rob613 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ondanks het mooie weer hadden wij zelf binnen een tafeltje genomen. Buiten vonden we het een beetje te druk op elkaar staan en het was een zakelijk diner. De bediening was professioneel. Ons beider hoofdgerechten waren prima en de wijnkeuze door de ober paste perfect. Prima avond gehad.
Piet K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het eten was niet omover naar huis te schrijven.Mijn rose was er snel maar de martini van mijn vrouw hebben na tien minuten gevraagd waar het bleef .Twee menuutjes besteld voor gerecht was redelijk maar rauw vlees op een houten plank vinden wij niet niet zo netjes.Maar toen hebben wij minstens drie kwartier op het hoofd gerecht moeten wachten dat later van slechte kwaliteit was!!!!ALS HET AANMIJ GELEGEN HAD IK HET LANGE WACHTEN OP HET TWEEDE GERECHT VAN TAFEL GELOPEN MAARMIJN VROUW HIELD MIJ TEGEN.Ik heb vandaag in Volendam op de dijk gegeten dat was100 % beter.een ontevreden klant.P.A.Knijn
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Overall experience. ... leuke plek, doch prijs kwaliteit verhouding is totaal uit balans. Surf en turf erg erg weinig voor € 38,50. Eigenlijk best wel schandalig. Met elkaar gezellig en leuk..... maar met stukje honger van tafel.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanmiddag met mooi weer op terras met de lunch broodje zalm besteld op bruin brood. Er kwam een ciabatta broodje op een groot bord, krenterig belegd. Het bovenste deel van het broodje was een beetje gedraaid ter versiering. Maar dat was het en dat voor € 12,50. We zaten prima maar dit is ver beneden de maat.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prachtig terras aan het water. Voor wat je betaalt eten onder de maat. Zand in de mosselen, hen smakeloos en kleine porties. Heerlijke wijn, maar dat mag ook wel voor 31 euro.
Tafel leek te klein omdat er ongebruikte glazen bleven staan. Personeel correct maar leken niet veel lol in hun werk te hebben.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De kwaliteit standaard is niet voor ieder gerecht van hetzelfde niveau, maar voor een brasserie verwachtingspatroon prima. Rotisserie gerechten, met name de hen en piepkuiken vind ik zelf te vaak aan de droge kant. Jammer als je zo'n mooie rotisserie hebt staan. Bedruip de spitten regelmatig met druipvocht (bijv. door wijn, knoflook en kruiden toe te voegen). Bepaalde gerechten zijn zeker de moeite waard, zoals het merendeel van de (vis)voorgerechtjes de bisque, de hamburger en de steak tartaar (hoewel deze laatste in rijkheid van garnituur en opmaak nogal eens wil variëren tussen de seizoenen). Hoofdgerechten vlees zijn redelijk standaard en springen er niet uit, waarbij bovendien de garnituren nogal eentonig zijn (wat warme groenten of het standaard bakje sla met dressing). De bediening is constant, attent, oplettend en vriendelijk. Kortom ze snappen hier wel wat goede service betekent. De entourage, zowel binnen als buiten, onderstreept de gemoedelijke en gezellige sfeer. Prima plek om in de zomer op het terras te vertoeven onder een parasol aan de Amstel.
Gezellige plek met prima vriendelijke service om met familie of vrienden even een gezellig hapje te eten zonder overspannen culinaire verwachtingen. Enige 'maar' is dat het nogal eens druk kan zijn en de tafels op het terras zo dicht op elkaar staan dat een rustige conversatie lastig wordt. Binnen wordt er op bepaalde dagen 'live' op een hammond orgel gespeeld.... in mijn optiek geen toevoeging, maar nog meer herrie in een (als het druk is) toch al 'oorverdovende' omgeving.
Moniquekamp .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Prachtige omgeving maar zeer matig eten. Lunch gedaan met 2 broodjes hamburger met truffelmayonaise. Ondanks het feit dat wij gevraagd hadden om het vlees door te bakken wat dit rood. Naast 2 witbier gevraagd om een fles pellegrino, deze is nooit gekomen. Service zeer slecht, ongeïnteresseerd en geen aandacht voor de gasten maar meer voor elkaar. Voordat ze de bestelling kwamen opnemen zaterdag wij er al een kwartier. Tweemaal moeten vragen om een asbak.
MonicaBB .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor de lunch op de terras van Paardenburg met z'n tweetjes willen gaan zitten. We werden gelijk door de bediening aangemaand om niet bij het water te zitten omdat het 'gereserveerd' zou zijn. Een paar minuten later kwam echter een paar toeristen die zonder reservering gewoon konden zitten. De sfeer was hierdoor nog onprettiger geworden helaas. De bediening was op zijn zachtst gezegd niet verwelkomend en het eten was erg hoog geprijsd voor het eten dat geserveerd werd. We gaan er nooit meer heen.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
23-6 voorafgaand aan een concertbezoek in de Arena eerst wat gedronken en gegeten.
28 graden, terras aan het water uit de zon onder de parasol..wat een feest.
Daarnaast een sublieme gin tonic (G-Vine) heerlijk vooraf een schaal met lekkernijen en als hoofdgerecht hebben we allebei een prima gegrilde ribeye op. Als dessert een Monte Scroppino (niet zelf gemaakt) uit de machine, best aardig. Bediening liep als een trein ondanks de drukte. Voelen hun gasten uitstekend aan. Hier kom je graag terug!!
GerardBaker .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij hebben gisteren een heerlijke namiddag/avond gehad bij Paardenburg. Heerlijk begonnen op het verwarmde terras met een borrelhapje (calamaris) en een voorgerechtje (caprese met kreefttartaar en gerookte zal met toast) en uiteindelijk het hoofdgerecht (halve hen en een hele schol) en nagerecht (abrikozen compote met een fruit sabajon) genoten in dit prachtige restaurant, omdat het toch wel koud werd.

Zelden maak ik nog mee dat ik op zo'n fijne menselijke manier bediend word (en het was goed druk!) en daarbij hebben ze een heerlijke no-nonsense brasserie kaart met een paar culinaire hoogstandjes, precies in mijn straatje.

Bedankt voor de heerlijke avond en tot snel!

Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zakelijk hier gegeten. Was heel vol, tafels dicht op elkaar waardoor je hard moet praten om elkaar te verstaan. Borden worden mooi opgemaakt, porties aan de kleine kant. Voorgerechten lekker, garnalenkroketjes wel heel mini. Hoofdgerechten lekker, alleen de (grote) geitenkaas salade was erg klein, maar gewoon echt niet lekker, bitter, veel rode paprika ipv bv tomaat, zeer beperkte ingrediënten, gewoon niet smaakvol, in gemiddeld eetcafe is die echt veel beter. Bediening ondanks drukte vriendelijk en functioneel. Wijnen per glas prima. Ondanks dat het juni is (gas)haard op volle kracht aan, enorm heet voor helft van onze tafel, werd op verzoek lager gezet.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Stijlvol gegeten bij Paardenburg met uitzicht op de Amstel. Je kunt hier prima terecht voor een zakenlijk etentje, maar ook wel met je partner. Wij hadden een drie gangen aspergemenu. Erg smaakvol, maar geen culinair hoogstandje. De prijs-kwaliteit was in orde. De huiswijn was betaalbaar met 21,50. Wij hadden een Chardonnay besteld, maar de Italiaanse Paiara smaakte daar niet naar en was niet vol van smaak. Er loopt heel veel personeel rond en wij hadden een professionele service.
Lepeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Wij hebben het 3-gangen kreeft menu gegeten. Mooie hoeveelheid in totaliteit, het hoofdgerecht is voor een grote eter aan de karige kant. Het voorgerecht is divers en smaakvol. Alle gerechten zijn mooi puur. Lekker gegeten met een mooie bijpassend Sauvignon Blanc. De bediening was vriendelijk en adequaat. De locatie blijft aangenaam.
Benkooij .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanavond gegeten bij Brasserie Paardenburg middels vakantieveilingen. Het Lobster menu.

Als apperatief bestelden wij een martini rosso, waarna ons na een kwartier werd geïnformeerd dat deze helaas op bleek te zijn. Mijn tafelgenoot bestelde daarom maar een ijsthee en ik een martini bianco - welke snel werd geserveerd.
Doordat de gasten naast ons ook middels dezelfde actie kwamen kregen wij het voorgerecht twee keer. Normaal bestaat het voorgerecht van het Lobster menu uit een gedeelde plank met een kreeftensoepje, garnalenkroketje en een visslaatje. Voor ons leuk maar voor de andere gasten minder prettig. De smaak van de voorgerechten was goed. Het hoofdgerecht bestond uit een halve kreeft p.p. met verse bladspinazie en een kreeftensaus. Bij het hoofdgerecht zaten frieten met zelfgemaakte mayonaise. Ik ben normaal gezien een fan van zelfgemaakte sauzen, maar deze mayonaise was erg aan de zure kant en daardoor zeer overheersend. Bij het hoofdgerecht bestelden wij een chardonnay - die we nooit hebben gekregen. Toen de gastvrouw vroeg of alles had gesmaakt had gaven wij dit aan en kregen we daarvoor excuses.
Het dessert was een grote crème brulee. Doordat bij het uitserveren van het hoofdgerecht en dessert niet werd verteld wat wij precies geserveerd kregen weet ik nog steeds niet wat voor saus er bij de kreeft zat, of wat voor ijs bij de crème brulee werd geserveerd.

Al met al kan ik zeggen dat de locatie prachtig is, zeker in combinatie met een lunch of het nuttigen van een drankje. Met name de service hebben wij als slecht ervaren. Het eten was oké, maar niet goed genoeg om voor terug te komen.

Vriendelijke groeten,

Dhr. Kooij
LindenP .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Heerlijk! Met het bootje naar Oudekerk aan de Amstel gevaren en daar verrukkelijk geluncht op terras, wat een te gekke plek! Beide een salade genomen die vlot kwam en mooi van afmeting was.
De bediening was allert , attent en zeer vriendelijk, wou dat het altijd zo was. Het terras was vol maar toch kregen we alle aandacht, hulde!