Brasserie Paardenburg

Amstelzijde 55 1184 TZ Amstelveen Nederland Kaart
31-204961210

Meer informatie over restaurant Brasserie Paardenburg

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
de1ejanwillem .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Wat is dit heerlijk vertoeven zeg... Aan de Amstel, in de zon en met een mooi glas wijn zit je hier perfect! Ben voor de Paardenburg Special Meat gegaan en dat was perfect. Mijn partner had de Gamba's en was daar ook onwijs blij mee. Top avond op een top locatie!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
De plek is er mooi. De porties zijn klein en de kwaliteit is niet in verhouding met de prijs (duur) Het personeel is voor al met zich zelf bezig en erg blij met zichzelf. Erg jammer. Dit was een teleurstelling. Gelukkig was het mooi weer.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Gereserveerd via de email met opmerking dat het de verjaardag van mijn partner was en verzoek om kreeft. Via de mail keurige reply dat zij dit verzoek bij de keuken neerleggen. Bij aankomst vriendelijk doch zakelijk ontvangst. Geen enkele opmerking over het verzoek. Hier ook maar bij gelaten aangezien de jarige erbij was. Eten was smakelijk maar het gerecht met gamba pil pil was zeer mager geportioneerd voor een hoofdgerecht. 5 gamba's met 1 grote eetlepel linguine voor €24,50. Een opmerking naar de bediening hierover kwam een reactie "dat de keuken het altijd zo klaarmaakt". Terras halfvol met voldoende personeel die vooral met zichzelf bezig waren ipv met de gasten. Gang naar toilet rommelig met troep en blaadjes op de grond. Matig. Jammer en gemiste kans, temeer de keuken wel goed is en treurig dat de buren wel vol zitten.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Gisteren heerlijk in de zon aan het water op het terras gezeten en gegeten. Hele aardige bediening, leuke kaart en prima kwaliteit. Kortom een aanrader!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Jammer dat de parkeer gelegenheid niet is geregeld
Sidneylouis .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gisteren na (te) lange tijd weer eens bij Paardenburg gegeten. Een van mijn favoriete restaurants niet alleen wegens de sfeer en de attente maar niet opdringerige bediening, de (wel is waar dure) parkeermogelijkheid, maar vooral de heerlijke gerechten.
Wij gingen dit keer voor het kreeftenmenu.
Wij begonnen met een heerlijke proeverij van kreeft en garnalen. Vier gerechtjes met ieder een eigen voortreffelijke smaak. (kleine tip: noem de soep niet bouillabaisse, hierbij denkt men in Holland aan een gevulde vissoep, maar kreeften bouillon of bisque).
Daarna een half kreeftje,losgemaakt in de schaal. De smaak van kreeft is tamelijk neutraal maar door de lichte saus kwam de smaak zeer goed tot zijn recht. Hierbij een perfecte verse bladspinazie, kort gekookt en daarna gegaard, meer dan lekker en huisgemaakte papperdelle in lichte tomatensaus. Kortom een combinatie om de vingers bij op te eten.
Als dessert een zeer smakelijke crème brûlée met vanille roomijs.
Kortom de moeite waard om snel weer eens terug te gaan.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen maandag waren we bij Paardenburg. Niet meer van Den Blijker, maar zeker nog een klasserestaurant. We werden heel hartelijk ontvangen en mochten in de serre zitten. Fijn, aan het raam! De bediening was heel vlot en al gauw konden we proosten en van warme broodjes met lekkere boter genieten. Vervolgens hadden we een kreeftmenu: als voorgerecht een garnalenkroketje (heel erg goed), een bruchetta met Hollandse garnaaltjes en een tartaartje van kreeft. Een goed begin! Vervolgens hadden we ieder een halve kreeft met sharonsaus, spinazie, friet en huisgemaakte (zurige) mayonaise. Ook dit was smullen. Het nagerecht, crème brulée, vonden wij wat tegenvallen: te vet. Gelukkig zat er wel een verfrissend bolletje vanilleijs bij, evenals wat druppeltjes rode saus. Al met al kijken we positief terug naar deze avond.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Leuk restaurant met goede keuken. Ik herken sommige eerdere recensies niet, integendeel. Ontvangst maar ook de aandacht tijdens de avond was meer dan uitstekend. Lekker gegeten, piepkuiken was mals en goed op smaak, ribeye heerlijk en de wijnen geen doorsnee. Zeker de Rioja die overigens niet op de kaart staat is heel fijn. Bezoek meer dan waard!
Annet J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
verrassingsmenu genomen..
voorgerecht bestond uit allemaal lekker hapjes; tartaar met truffel, zalm, bruscetta etc. dit was echt heerlijk!
hoofdgerecht vlees en toetje lekker maar niet heel bijzonder..
Rosé heerlijk!
als je wat sjieker uit eten wil en toch niet al te duur dan is dit prima plek.
prachtig aan de Amstel.
Michiel E.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Top terras, goede service maar de prijs kwaliteit verhouding is zoek. Eten is prima maar voor zelfde budget zijn er veel betere opties
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben hier aangeschoven op het terras met z'n vieren. Kleine porties, prijs/kwaliteit verhouding slaat nergens op! Smakeloze hamburger, onaantrekkelijke en flauwe tartaar. Wijn ok... Bediening erg traag, keuken ook traag... Lang wachten dus!
rob613 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ondanks het mooie weer hadden wij zelf binnen een tafeltje genomen. Buiten vonden we het een beetje te druk op elkaar staan en het was een zakelijk diner. De bediening was professioneel. Ons beider hoofdgerechten waren prima en de wijnkeuze door de ober paste perfect. Prima avond gehad.
Piet K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het eten was niet omover naar huis te schrijven.Mijn rose was er snel maar de martini van mijn vrouw hebben na tien minuten gevraagd waar het bleef .Twee menuutjes besteld voor gerecht was redelijk maar rauw vlees op een houten plank vinden wij niet niet zo netjes.Maar toen hebben wij minstens drie kwartier op het hoofd gerecht moeten wachten dat later van slechte kwaliteit was!!!!ALS HET AANMIJ GELEGEN HAD IK HET LANGE WACHTEN OP HET TWEEDE GERECHT VAN TAFEL GELOPEN MAARMIJN VROUW HIELD MIJ TEGEN.Ik heb vandaag in Volendam op de dijk gegeten dat was100 % beter.een ontevreden klant.P.A.Knijn
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Overall experience. ... leuke plek, doch prijs kwaliteit verhouding is totaal uit balans. Surf en turf erg erg weinig voor € 38,50. Eigenlijk best wel schandalig. Met elkaar gezellig en leuk..... maar met stukje honger van tafel.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanmiddag met mooi weer op terras met de lunch broodje zalm besteld op bruin brood. Er kwam een ciabatta broodje op een groot bord, krenterig belegd. Het bovenste deel van het broodje was een beetje gedraaid ter versiering. Maar dat was het en dat voor € 12,50. We zaten prima maar dit is ver beneden de maat.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prachtig terras aan het water. Voor wat je betaalt eten onder de maat. Zand in de mosselen, hen smakeloos en kleine porties. Heerlijke wijn, maar dat mag ook wel voor 31 euro.
Tafel leek te klein omdat er ongebruikte glazen bleven staan. Personeel correct maar leken niet veel lol in hun werk te hebben.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De kwaliteit standaard is niet voor ieder gerecht van hetzelfde niveau, maar voor een brasserie verwachtingspatroon prima. Rotisserie gerechten, met name de hen en piepkuiken vind ik zelf te vaak aan de droge kant. Jammer als je zo'n mooie rotisserie hebt staan. Bedruip de spitten regelmatig met druipvocht (bijv. door wijn, knoflook en kruiden toe te voegen). Bepaalde gerechten zijn zeker de moeite waard, zoals het merendeel van de (vis)voorgerechtjes de bisque, de hamburger en de steak tartaar (hoewel deze laatste in rijkheid van garnituur en opmaak nogal eens wil variëren tussen de seizoenen). Hoofdgerechten vlees zijn redelijk standaard en springen er niet uit, waarbij bovendien de garnituren nogal eentonig zijn (wat warme groenten of het standaard bakje sla met dressing). De bediening is constant, attent, oplettend en vriendelijk. Kortom ze snappen hier wel wat goede service betekent. De entourage, zowel binnen als buiten, onderstreept de gemoedelijke en gezellige sfeer. Prima plek om in de zomer op het terras te vertoeven onder een parasol aan de Amstel.
Gezellige plek met prima vriendelijke service om met familie of vrienden even een gezellig hapje te eten zonder overspannen culinaire verwachtingen. Enige 'maar' is dat het nogal eens druk kan zijn en de tafels op het terras zo dicht op elkaar staan dat een rustige conversatie lastig wordt. Binnen wordt er op bepaalde dagen 'live' op een hammond orgel gespeeld.... in mijn optiek geen toevoeging, maar nog meer herrie in een (als het druk is) toch al 'oorverdovende' omgeving.
Moniquekamp .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Prachtige omgeving maar zeer matig eten. Lunch gedaan met 2 broodjes hamburger met truffelmayonaise. Ondanks het feit dat wij gevraagd hadden om het vlees door te bakken wat dit rood. Naast 2 witbier gevraagd om een fles pellegrino, deze is nooit gekomen. Service zeer slecht, ongeïnteresseerd en geen aandacht voor de gasten maar meer voor elkaar. Voordat ze de bestelling kwamen opnemen zaterdag wij er al een kwartier. Tweemaal moeten vragen om een asbak.
MonicaBB .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor de lunch op de terras van Paardenburg met z'n tweetjes willen gaan zitten. We werden gelijk door de bediening aangemaand om niet bij het water te zitten omdat het 'gereserveerd' zou zijn. Een paar minuten later kwam echter een paar toeristen die zonder reservering gewoon konden zitten. De sfeer was hierdoor nog onprettiger geworden helaas. De bediening was op zijn zachtst gezegd niet verwelkomend en het eten was erg hoog geprijsd voor het eten dat geserveerd werd. We gaan er nooit meer heen.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
23-6 voorafgaand aan een concertbezoek in de Arena eerst wat gedronken en gegeten.
28 graden, terras aan het water uit de zon onder de parasol..wat een feest.
Daarnaast een sublieme gin tonic (G-Vine) heerlijk vooraf een schaal met lekkernijen en als hoofdgerecht hebben we allebei een prima gegrilde ribeye op. Als dessert een Monte Scroppino (niet zelf gemaakt) uit de machine, best aardig. Bediening liep als een trein ondanks de drukte. Voelen hun gasten uitstekend aan. Hier kom je graag terug!!