Over het restaurant Brasserie Oranje

Brasserie Oranje is perfect gelegen: dichtbij het historische stadshart van Leeuwarden en recht tegenover het station. Ideaal om met de trein te komen, maar ook met de auto is het restaurant goed te bereiken. Welk moment van de dag het ook is, u kunt altijd terecht bij Brasserie Oranje. De regelmatig wisselende lunchkaart biedt keuze uit salades, sandwiches, warme gerechten en desserts. Onze dinerkaart bestaat uit klassieke gerechten met een Friese invloed, deze gerechten worden door het seizoen bepaald. Onze chef-kok, Robert Janssen, werkt graag met kleinere leveranciers in de buurt. Dagelijks serveert hij naast de kaart een heerlijk 3-, 4- of 5-gangen Menu du Chef, waarin hij u kennis laat maken met alles wat Friesland op culinair gebied te bieden heeft. Wij vinden dat elke dag een proeverij hoort te zijn.

Meer informatie over restaurant Brasserie Oranje

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Oranje

Jan T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Voor de lunch geweest, zeer beperkte kaart. Malle salade met kip en mango. Hoe verzin je het. Wordt een andere Pinot Grigio geschonken dan op de kaart staat. De vraag daarover wordt niet beantwoord. Prima brasserieruimte in Art Deco stijl. Terras tegenover het station. Drukke weg met bussen en dieselstank. Daar zit je niet prettig.
Gregory M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Hier met 2 personen gegeten, kwamen best laat aan voor een diner rond 21:00. Wij zijn goed geholpen, vriendelijk personeel en even lekker kunnen eten. Uitstraling van het restaurant Zag er leuk uit. Aanrader.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Leuke avond gehad in het Oranje Hotel in Leeuwarden. Een betrouwbaar adres om prima te eten. Gekozen voor diverse vlees en vis hapjes, biefstukje beetje ver door maar zeker lekker. Geen sterrentent maar alles goed in balans, bedankt.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
tomatensoep en bisque waren echt niet op smaak. De carpaccio was een minimale portie ( weinig vlees met heel veel rucola) en de vegetarische risotto was een aanfluiting, volgens mij van gewone witte rijst gemaakt en de parmezaan was geen parmezaan! Het was echt een teleurstelling. De wijnen waren wel goed. De bediening is wat stijfjes maar zeer correct.
M.H. B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Gezellig restaurant, mooi ingericht. Keuze uit meerdere lekkere gerechten. Zeer vriendijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
Lineke P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Eten was prima. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht werd niet gevraagd of we er iets bij wilden drinken. Toen we aan een ober vroegen of hij 2 glazen wijn wilde brengen, antwoordde hij bevestigend, maar ging vervolgens door met schrijven en het helpen van een andere gast. Later aan een serveerster gevraagd. Mijn man had zijn hoofdgerecht al bijna op, dus we bestelden maar 1 glas. Aan de serveerster ons ongenoegen bekent gemaakt, de glas wijn werd niet in rekening gebracht. Blijft slordig.
E.M. A.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het duurde erg lang voor we het broodplankje kregen en de drankjes. Op een gegeven moment zaten twee tafelgenoten een half uur met een leeg glas. Dit terwijl het restaurant lang niet vol zat en er drie man personeel in de bediening waren. Toen maakte de ober een opmerking waarbij het duidelijk werd dat hij onze gesprekken gehoord had, daarbij was de opmerking niet netjes. Het eten daarentegen was prima en keurig verzorgd met verrassende combinaties.
Fabio V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten met onze dochter van 4. Carpaccio, mosterdsoep, plate kibbeling, kogelbiefstuk, kalfsrib eye. Top bediening, hele vriendelijke mensen!
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Via AH 2e uitje gratis een high tea voor twee personen gedaan. We waren er op een zaterdagmiddag 12.30, verder zat er niemand in het restaurant. We kregen twee kleine etagères met hapjes. Behalve de simpele sandwiches met komkommer en kipfilet was er helemaal niets zelf gemaakt en kwam alles rechtstreeks uit de supermarkt verpakking/magnetron. Het stukje brownie en de mini cakejes waren gortdroog, de quiche was lauwwarm. De garnalen in whiskeycocktailsaus (overigens een heel rare combi bij de rest van de high tea) kwamen direct uit de vriezer want ze waren ijskoud evenals de soesjes die nog half bevroren waren. Daarnaast kregen we 1 kannetje heet water en moesten we het volgende kannetje zelf gaan halen bij de bar, omdat er verder niemand naar ons omkeek.. De vooraf bekende 8,1 van dit restaurant heeft het bij ons dan ook totaal niet gehaald. Wellicht is het diner beter, maar ik zou niet aanraden een high tea hier te doen; de prijs-kwaliteit verhouding is totaal uit verhouding.
Joost-Dirk .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, mooie combinaties in wijn en spijs erg genoten van de gastvrijheid. Goed gebakken zalm en mooi op gemaakte borden.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Voldoende keus bij AH-menu. Voorgerecht met pompoen was wel erg weinig en klopte niet helemaal met de beschrijving, maar alles was verder heel lekker.
janny O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Een mooi 3 gangen keuze menu met vis, vlees of vegetarisch. Goed verzorgd en een prachtige open wijnen per glas. Prettige bediening.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
We werden in een apart hoekje gezet waar meerdere gasten zaten die aan de restaurantactie meededen.
Kiezen uit 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten. Goed eten maar niet warm genoeg. Porties aan de kleine kant, weinig groenten, aardappels in schil (klein beetje opgebakken maar niet knapperig). Nagerecht niet erg op smaak. Wijn was heerlijk, rode merlot aan de dure kant per glas.

Het restaurant was niet erg warm wat vervelend is. Wel gemeld.

Er zaten mensen die erg rumoerig waren maar daar werd door personeel geen actie op ondernomen. Ober was gezellig, serveerster niet.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima ontvangen , heerlijke lunch gehad. Kwam goed uit na een lange treinreis. Want voor ons lag de locatie (recht tegenover het station) erg gunstig.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH-restaurantactie. Het eten was prima, maar de porties aan de krappe kant en de keus van de kaart niet erg uitgebreid.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Prima produkten. Een goede keuken. Gerechten zijn redelijk standaard. Alleen de vegetarische gerechten waren echt verrassend. Geeft niet, als het maar goed is bereid. Dat was het!! In ieder geval een gezellige avond gehad.
Cynema .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heeeerlijk gegeten bij " Van Buren" met drie personen.
Zeer goede smaken, en mooi opgemaakte borden.. Als je eerst binnenkomt is de sfeer niet geweldig. De ruimte is ook de lobby / restaurant van het Oranje hotel. Daardoor mist ons inziens een beetje sfeer. En de verlichting is erg fel. Maar het eten maakt alles weer goed. Voorgerechten top, hoofdgerechten top, toetjes ook jummie. Wat ons betreft is "Van Buren" voor herhaling vatbaar.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten en wat een perfecte service! Wij komen zeker nog eens terug! Dank u wel voor een heerlijk avondje uit.
B.L. M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We werden hartelijk ontvangen door de gastheer en hebben erg lekker gegeten. Het interieur is helaas erg gedateerd....Wat wij jammer vonden was dat we voor een klein schaaltje friet 3 euro moesten bijbetalen, evenals voor een klein schaaltje sla....
Ook hadden we 5 dagen van te voren aangegeven dat er 1 persoon diabeet was, dit i.v.m. het toetje. Helaas kwam de keuken niet verder dan wat stukjes fruit, een gemiste kans.
Je kunt hier prima eten, maar ze proberen de prijs wel aan alle kanten op te schroeven i.v.m. de AH actie hadden wij het idee.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben gisteren 27/2 een heerlijke lunch gehad tussen ons museum(Tadema)bezoek in Leeuwarden door. Heel goede bediening, heerlijke wijn voor een redelijke prijs. Prima rustige ambiance. Voor ons zeker een reden tot herhaling als het zo uitkomt.