Brasserie Ome Jan

Meer informatie over restaurant Brasserie Ome Jan

Lang
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Donderdagavond 3 november heel lekker gegeten. Wij kregen snel de (hoofd) gerechten: heerlijke kalfsspareribs (heel apart, had wat weg van draadjesvlees) en een zeer smakleijke duo van kabeljouw en cocquille. Het nagerecht Coupe Ome Jan was genoeg voor 2 , leeker hoor! Bijzonder aardig personeel, de chef kwam nog een langs ons tafeltje voor een praatje. Aparte inrichting, aan kleur geen gebrek, de verlichting mag wat gedimpt woorden. Al met al een aanrader, zeker als je in het naast gelegen hotel logeert
Petra O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Mooie inrichting, grote keuze op de kaart, heel lekkere hoofdgerechten en super dessert. Iets te lang wachten - je moet er misschien niet gaan eten als je haast hebt, maar wij hadden alle tijd om bij te praten. Goede verlichting. Wij hadden voor wild gekozen bij voor- en hoofdgerecht, beide zeer geslaagd. Ik wil er nog wel eens heen!
Toine15 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Binnen de familie hebben onze kinderen echt een Ome Jan dus de verbazing was groot toen we naar Oisterwijk reden om "bij Ome Jan" in een restaurant te gaan eten. We troffen daar in een prachtige omgeving een mooi "huis" en een nog mooier terras (vanwege het slechte weer was dat helaas gesloten).
De entree geeft meteen een goed gevoel. "Welkom; leuk dat je er bent" Dat zullen de meeste restaurants wel vinden maar het is fijn omdat bij binnenkomst te lezen en daarna ook door de mensen daar te horen. Hoe welkom kun je je voelen. Top ! Het was gezellig druk en we waren blij dat we gereserveerd hadden. De zeer aardige bediening kwam direct vragen of we iets wilde drinken waarna we rustig de kaart konden bestuderen. De kaart is speels. Gerechten als: kip op stok voor kipsaté, steak onder water voor een tonijnsteak en maatje meer voor een XXL hamburger doen vooral voor de kinderen leuk aan. O ja, die hamburger bleek wel op te zijn dus kwamen ze na een tijdje wachten vragen of we iets anders wilde bestellen. Communicatiefoutje uit de keuken. Net zoals er 3 x iemand met drankjes bij onze tafel stond welke niet voor ons bestemd waren. Slordigheidjes die we maar zullen toeschrijven aan het feit dat ze nog niet zolang open zijn (juni 2016). De kwaliteit van het eten was over het algemeen goed. Kritisch als we zijn vonden we dat er net teveel dressing op de carpaccio zat en de spareribs net wat te gaar en te vet. De tournedos was heerlijk mals en de mosselen gewoon goed ! (een 6 is eigenlijk te weinig maar voor een 7- ruim voldoende- moet alles het net wat beter kloppen). Lekkere wijn, leuke flesjes water (met Ome Jan opschrift) en verder prima bediening. Fijn dat er ook dames en heren rondlopen die ietsjes ouder zijn. Die hebben vaak net iets meer oog voor detail (en hoe om te gaan met kinderen) en het restaurant geeft hiermee aan dat ze niet per definitie op zoek zijn naar zo goedkoop mogelijke krachten. De prijzen van de menu's zijn desondanks nog acceptabel. Conclusie; er zijn nog wat verbeterpunten maar op zich zeker een prima ervaring waardoor we zeker nog eens terugkomen (bij voorkeur op een dag dat het terras open is maar anders is het binnen ook prima)
J H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
1 sept en 9 sept 2016
Jolanda
Heerlijk gezellig restaurant.
Leuke kaart met voor ieder wat geschiktst te vinden op zowel vlees als visgebied.
Lekker klaar gemaakt en mooi gepresenteerd.
(Fijn wat ouder personeel die oog heeft voor de klanten, met als stralend middelpunt Ome Jan)
Mooi terras aan het water.
Min puntje vaak toch wat lang wachten.
(Het personeel is wel ontzettend vriendelijk.)
Minpunt is ook dat je buiten op het terras overal mag roken.
Dat is geen pretje voor iemand die allergisch is voor sigarettenrook en toch ook graag buiten wil eten zonder die vieze dampen.
Tip maak een zone rookvrij.

Tip voeg op de kaart ook een gewone burger toe want hij was super lekker maar veel te groot.

Toppertje de toetjes :mmmmm, leuke presentatie en heel lekker.
Top : honden zijn welkom , krijgen zelfs een brokje.

Verder komen wij zeker terug want het was prima.
Madeleine S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Voor de tweede keer gegeten op het prachtige terras. Eerste keer was prima eten prima service. Na iets te lang wachten op t hoofdgerecht (de stoppen waren doorgeslagen in de keuken ????)werd ons n drankje van t huis aangeboden. De tweede keer was onze bestelling niet doorgekomen inde keuken waardoor we wel heel lang moesten wachten op t hoofdgerecht. En dat met 2 kids. Om half 10 s'avonds kregen we dan toch ons eten. Ook weer hebben we nog n drankje aangeboden gekregen die we nooit hebben gekregen. Al met al een tegenvaller de tweede keer. Ons advies; ga doordeweeks voor lunch of diner (prima)maar bespaar je u de moeite in t weekend. (Lees te druk,keuken kan t niet aan)
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Leuke brasserie, goede locatie met terras aan een ven/vijver. Kaart is gevarieerd en bied voor een ieder wat. We hadden er de lunch en gingen voor een tosti met een rokje (tosti Hawai) en een uitsmijter ome jan. De gerechten waren prima, lekker en vooral veel! Alles was zoals het hoort bij een lunch gewoon lekker! De bediening was vlot en netjes. Aanrader als je in Oisterwijk bent!