Brasserie OCCO (The Dylan hotel)

Keizersgracht 384 1016 GB Amsterdam Nederland Kaart
31-205302010

Meer informatie over restaurant Brasserie OCCO (The Dylan hotel)

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier een high wine genoten. De vier kleine gerechten die geserveerd werden waren heerlijk en op een na creatief. Als eerste bijvoorbeeld tartaar van gemarineerde zeebrasem, onrijpe aardbei, bolletje vlierbloesemijs en krokant gebakken kippenhuid: prachtig. We zitten leuk, hoewel het wat rommelig is doordat het ook een doorgaand looppad is (er komt zo nu en dan een rolkoffer voorbij). De wijnen zijn zeker lekker, maar de hoeveelheid die geschonken wordt zou ik mijn gasten niet voor durven zetten: wel heel erg weinig. Daardoor vind ik de prijs toch iets aan de hoge kant.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
De ontvangst was niet optimaal, ik kwam per fiets en werd eigenlijk gewoon weggejaagd, voelde niet heel welkom. Verder is de ambiance goed, bediening zakelijk en strak (niet warm) en het eten zoals je verwacht in deze klasse. Prima (zakelijke) lunchplek.
Afzetterij .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
vorig weekend gegeten bij de brasserie van The Dylan. Mooie ruimte en inrichting. Bij de reservering aangegeven dat het de verjaardag van onze zoon (die 18 werd) betrof.
We bestelden de clubsandwich en de hamburger. De bijgaande friet was van het soort dat ik thuis niet zou durven serveren. Allemaal harde stukjes, bijna geen een normale stengel en de friet had geen lekkere smaak (oude olie?). Een echte clubsandwich hoort met echte gebakken of gerookte kip te zijn maar op deze zaten gewone kipfilet vleeswaar. Het witte wijntje dat ik erbij besteld was 8 euro. Gewone huiswijn dus prijs is belachelijk. Alle consumpties zijn aan de prijs.
De hamburger was lekker volgens mijn zoon. De dames/heren in de bediening waren erg vriendelijk.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Eten was erg lekker. Mooi opgemaakte borden. Bediening is nog onervaren, merk dat het stagiaires zijn.
Maar als je er niet op let, heb je er geen last van. Wanneer je mooi weer hebt kan je in de binnentuin zitten zitten!! Erg leuk. Je bent wel in Amsterdam dus je moet geluk hebben met een parkeerplekje in de buurt.
Sander .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Met een Amerikaanse collega gegeten in deze brasserie. De sfeer is ongedwongen, beter dan een eetcafé, maar niet overdreven chique. We zaten in een soort feauteuils aan een tafel, gaf een soort huiskamersfeer. Vooraf bitterballen, die smaakten prima. Mijn collega etwas enthousiast over de steak tartare, dus die heb ik ook maar genomen. Deze smaakte goed, maar niet echt bijzonder. De bediening was goed, alleen duurde het vrij lang voor we de rekening kregen. Al met al was het OK, maar ook niet echt iets bijzonders.
Fleur N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Prachtig hotel, mooi interieur. Chique en tijdloos. Wij werden hartelijk ontvangen en netjes begeleid naar onze gereserveerde tafels en begonnen met een dozijn "Blanche des Normandie" oesters en Chinese Oscietra kaviaar. De oesters waren heerlijk, de kaviaar was in vergelijking met andere hotelprijzen peperduur voor de kaviaar zelf en hoe het gepresenteerd werd. Vervolgens kozen wij voor de romige soep van bospeen, paprika en Imasmerquez worstjes en de traditionele clubsandwich. De soep was heerlijk, de clubsandwich was simpel, maar dat is nou eenmaal het gerecht. De bediening was zeer attend, maar af en toe nergens te bekennen: dat was minder. Al met al een niet heel erg bijzondere ervaring, alhoewel wij zeker terug willen komen voor restaurant Vinkeles.
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Wat een mooie ontvangst en wat een aardige en attente bediening! We namen het viergangen menu (gepofte aubergine met iberico ham, ravioli, rogvleugel en een toetje)met een wijnarrangement, alles zeer smakelijk met heerlijke wijnen, waarover leuke informatie werd gegeven.
F. Rik D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
De afgelopen maanden een paar keer hier gegeten en alle keren een feestje.
Vrijwel alles deugt. Van de schappelijk geprijsde wijnkaart tot en met de verrukkelijke toetjes wordt alles met flair geserveerd.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Gisteren met 16 personen met mijn werk geluncht bij Brasserie OCCO. De ontvangst was erg keurig zoals je bij zo'n zaak/hotel zou verwachten. Onze jassen werden keurig aangenomen en we werden naar het restaurant begeleidt.
De tafels waren keurig gedekt met gesteven servietten. De menukaart lag op ieder bord en we konden kiezen tussen een wrap met carpaccio en truffelmayonaise of gerookte heilbot als voorgerecht en rode poon of geroosterde fazant als hoofdgerecht.
Als eerste kregen we voldoende brood met olijfolie en boter en we bestelden een paar flessen Bouzeron. Wat een heerlijke wijn bleek dat zijn zeker in combinatie met de visgerechten die ik uiteindelijk nam.
Als voorgerecht de ijslandse gerookte heilbot met gefrituurde olijven, kappertjes en gemarineerde anjovis. Het gerecht werd op een leistenen tegel gepresenteerd en zag er perfect uit. En smaakte ook heerlijk. Alle gerechten waren in balans.
Als hoofgerecht had ik de gesauteerde rode poon genomen met risotto, gemarineerde artisjok en een citroensaus met Noilly Prat. In een woord: heerlijk. De vis was lekker mals en liet makkelijk los van het velletje. De combinatie met de artisjok en citroensaus was een perfecte combinatie erbij. Daarna namen we koffie met macarons, chocolaatjes etc. Allemaal erg mooi gepresenteerd op een houten plankje en verrukkelijk. Al met al een aanrader. Mijn collega's gingen daarna nog door in de bar... helaas moest ik terug naar kantoor voor een afspraak.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Op zondag lunch in de brasserie van The Dylan. Een oase van rust in de hectische 9 straatjes buurt. Aangezien we niet veel tijd hadden, namen we alleen een hoofdgerecht. Ik had de rode poon met een kruidenrisotto en artisjok. Een prima gerecht dat heerlijk op smaak was. Mooie grote portie ook. Alleen jammer dat het bord waarop het geserveerd werd koud was waardoor het gerecht heel snel afkoeld. Mijn vrouw had de ravioli met peer en gorgonzola. Ook dit was een prima gerecht prima op smaak en een mooie grote portie. Ook hier helaas een koud bord. Zou op dit nivo toch niet mogen.
We dronken er een heerlijke Gruner Silvaner bij die voor 28,50 een prima prijs heeft.

Al met al een top adres voor een zondag lunch,
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Gezien de vele positieve recensies gingen we vol verwachting naar dit restaurant. En tot onze verbazing waren de gerechten heel wisselend van kwaliteit. Het voorgerecht (vitello tonato) viel tegen. De tonijnsaus was overdadig op het goede kalfsvlees maar had nauwelijks smaak. Het hoofdgerecht, kip met een saus van ganze of eendelever, had ook al weinig smaak. Echter het nagerecht, variaties met granny smith en een caramelsaus, was een wow gerecht. Echt super. Het wijnarrangement bestond uit een aantal onbekende en uitstekende wijnen. Kortom het eindoordeel was goed, maar het kan dus nog veel beter.
Frederik W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Via Restaurant Week hier terecht gekomen waar met een Michelin ster reclame gemaakt wordt...dus ook een beetje verrast dat het de brasserie en niet het restaurant werd. Het eten was goed maar niet echt bijzonder qua smaak of creativiteit behalve het nagerecht, dat was erg mooi. Verder vindt ik een ding schandalig: we vroegen om prosecco maar men heeft alleen champagne...wij dachten oké dan maar 10-12 euro per glas maar het werdt €18,50 per 0,1l glas Veuve Clicquot! De bediening had het tenminste van te voren kunnen zeggen, ze hebben alleen champagner voorgesteld, niet de prijs gecommuniceerd...
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
We hebben met ons vieren geluncht in de Brasserie. De bediening was alleraardigst. Het eten was lekker, al vond ik ravioli voor de vegetariër nogal fantasieloos. En het was niet al te veel, de man in ons midden heeft nog flink van de gerechten de dames meegegeten en extra brood besteld, anders was het voor hem echt te weinig geweest.
De ambiance is nogal donker en weinig inspirerend.
Voor de prijs heb ik elders beter gegeten. En meer.
Marie-Claire P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Heel erg lekker gegeten. leuke bediening. netjes, maar toch aproachable met een vlaagje humor. veel wijnkennis. Wij hadden een traditioneel 3 gangen diner, maar het was erg lekker bereid.
Wayne L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Heeerlijke high wijn meegemaakt, was helemaal super, en wat een service! Zeker voor herhaling vatbaar. Ga zo door en tot snel!
Beste Gast,

Hartelijk dank voor het delen van uw mening over Brasserie OCCO.
Wij zijn erg blij te lezen dat u genoten heeft van uw High Wine ervaring.

Wie zien ernaar uit om u te verwelkomen voor uw volgende ervaring.

The Dylan Amsterdam
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Ondergewaardeerd adres. Prima zowel voor lunch als diner. Heel betaalbaar €36 voor 3 gangen: mooie vitello, perfecte asperges a la flamande en een erg lekker dessert. Alleen die wijnkaart moet echte beter. 8€ voor een glas caféwijn is bizar. En ook op de kaart heb je nauwelijks keuze tussen €25 - €50. Foei, maak dat even in orde en dan heb je het beste hotel brasserie adres van Amsterdam!
PhieTan .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Ik heb hier een High Wine gehad en het was zeer aangenaam. De keuken paste het menu aan voor de vegetariërs onder ons en kwam met heerlijke verassende gerechten. De wijnen waren ook heerlijk! Het is aan de prijs, maar daar krijg je wel topproducten, goede service en een fantastische ambiance voor terug. Een oase van rust in het hectische Amsterdam.
Jlpr .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
De ambiance van Occo is prachtig en oogt zeer verzorgd. Dit geldt ook voor de vriendelijke en attente bediening. De brasserie zelf was uitgestorven; wij waren op een vrijdagavond (!) de enige bezoekers. Daarnaast zijn porties erg klein en daarmee de prijs te hoog. De gerechten waren wel op smaak en met zorg klaargemaakt, maar simpelweg niet voldoende voor een hoofdgerecht. Al met al geen aanrader.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Hier een maand geleden heerlijk geluncht op de binnenplaats. De gepocheerde eieren waren perfect, der service uitstekend en de entourage super fijn zo met mooi weer in het centrum van Amsterdam en toch heerlijk rustig! De kreeft en parelgort van super van smaak en de portie was perfect. Echt een super mooie plek om eens heerlijk bij te komen van een dag Amsterdam!