Brasserie No.14

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Erg sfeervol restaurant. We konden helaas om 16.00 uur niet eten van de diner kaart. De soep was helaas koud en werd weer oogewarmd. De balletjes in de soep waren gewoon vies/chemisch. Bij melding werd door de kok gezegd dat hij dag nog nooit gehoord had. En dat ze zelf balletjes maken niet kunnen bijhouden. Maar laat ze dan maar uit de soep want deze waren niet te eten. Ook de drankjes werden steeds voor de verkeerde persoon op tafel gezet. Er valt hier nog veel te leren.
WilkoE .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Deze week ivm feestweek beperkt menu, gekozen voor vegetarische salade en spareribs.
Dit viel erg tegen, zoute frites, onbestemde salade bij spare ribs, ribs zelf ook niet fantastisch. Salade niet knapperig.
Bij afrekenen gemeld dat ik dit geen waar voor het geld vond, " ja da's jammer" was de reactie. Volgende keer naar ander adresje.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Erg mooi en strak ingerichte brasserie aan de binnenhaven van Lemmer. Lukte nog net een tafeltje te krijgen. Gegaan voor het driegangen verrassingsmenu. Vooraf heerlijke rundertartaar, mooie presentatie op een leiplaat. Het hoofdgerecht was een bak vol mosselen, een gevaarlijke keuze bij een verrassingsmenu. Mosselen waren lekker. Stukje zalm, niet lekker, te droog en te lang gebakken. Presentatie op een houten plank. Bakjes met friet, aardappeltjes en twee salades, wel lekker. Extra bordje moeten vragen, want ik eet dit niet vanaf een houten plank. Hoofdgerecht dus rommelig en veel. Bij het nagerecht herpakte de kok zich blijkbaar weer met een grand dessert voor twee, heerlijk. Lekker ijs, vers fruit, prima. Bediening attent en vriendelijk. Jammer van het hoofdgerecht, maar verder een erg leuke en mooi zaak.
Amarokje .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij worden heel erg blij van dit sfeervolle restaurant.
Bediening straalt uit, dat ze leuk vinden wat ze doen en verstaan hun vak.
Het eten was heerlijk; ze gebruiken producten uit eigen dorp. Deze kwaliteit proef je.
Onze kinderen komen er ook erg graag, voornamelijk voor de bitterballen en voor de trap naar boven, waar de toiletten zich bevinden. De gastvrijheid geldt in deze brasserie niet alleen voor de volwassenen. De kinderen worden altijd gezien.
Ee hopen er nog vele uren door te brengen!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen week samen met een collega de nieuwe kaart van Brasserie no 14 geprobeerd. carpaccio vooraf en als hoofdgerecht lamscoteletten. Jongens het was top!! Heerlijk gegeten. Tot gauw. Wim
Brigitte_Harald V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Brasserie 14 is ons vast restaurant. De schrik was dan ook groot toen we hoorde dat de chef ergens anders heen ging.

Maar gelukkig, ook de nieuwe chef heeft een hoge standaard. Het eten is van goede kwaliteit, ze gebruiken veel locale leveranciers. De kaart zou iets meer vegetarisch mogen hebben.

De service is altijd vriendelijk en de locatie is zowel binnen als buiten erg leuk. Al met al: ben je in Lemmer dan kun je hier rustig gaan zitten.
Elisabeth L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
In eerste instantie alleen voor een kop koffie naar binnen gegaan. Later besloten om te blijven dineren. Het voelde gewoon goed!
Helaas kregen we te horen dat als we wilde blijven we wel ergens anders moesten gaan zitten omdat de tafel waar we aan zaten besproken was... Jammer, voelde me weggejaagd. Was netter geweest als ze voordat we gingen Zitten al kenbaar hadden gemaakt dat vanaf een bepaalde tijd, tafel besproken was.
Eten was opzich prima en verder mooie inrichting en vriendelijke bediening. Wat ik jammer vind, maar dat is eigenlijk bij elk restaurant, is dat kinder menu altijd standaard ongezond is ( patat+mayo+frikandel of kroket of kip nuggets). Ik roep dan ook de chef kok op om zijn creatieve geest aan de gang te zetten voor een lekker en gezond menu voor kinderen! Of gewoon een volwassen gerecht in kinderportie aanbieden?
CSSB .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een verrassende nieuwe kaart waar veel keuze was in diverse gerechten. Voor ieder wat wils! De Thaise gerechten van noodle soep en gewokte garnalen viel bij mij goed in de smaak! Genoeg smaak en lekker bereid! Ook het toetje met yoghurt was heerlijk en leuk gepresenteerd. Bediening erg vriendelijk en behulpzaam. Relaxe sfeer, goeie muziek op de achtergrond en een mooie aankleding. Aanwinst voor het dorp!!
Trijntje-Hoekstra .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Afgelopen donderdag weer heerlijk gegeten bij brasserie 14 van de nieuwe kaart.
Voorgerecht huisgemaakte paté met een noten was verrukkelijk.
Daarna een stoofpotje, een smaakvol wintergerecht geserveerd met rode kool frites en salade, en de portie meer dan voldoende.
Als nagerecht crème brulee, maar ook het nieuwe nagerecht de yoghurt (in een leuk potje geserveerd ) geproefd allebei een lekkere afsluiting van een gezellige avond in een heerlijk sfeertje en een smaakvolle ambiance.
We komen zeker terug om nog meer gerechten van de nieuwe kaart te proeven.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Geluncht in No 14. De heerlijke Meergranenbol gezond en de Tosti ham/kaas vielen in goede aarde. Leuke en prettige bediening. Mooie zaak om even te lunchen. De koffie was prima.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Vorige week bij de Sushi Sunday geweest, wat een succes!!! We kregen beide een heel bord vol met allemaal verschillende soorten sushi. Alle vis was vers, en perfect gecombineerd met uitstekende, en soms verrassende ingrediënten (asperges in de sushi was nieuw voor me, maar heerlijk!). Ik eet regelmatig sushi in Amsterdam, maar voor deze sushi kom ik graag terug naar Lemmer!
Verder was de service alert, vrolijk en vriendelijk. Ze kwamen regelmatig bij ons tafeltje om te checken of alles naar wens was. Sfeer is fantastisch, erg knus en gezellig. Perfect voor de komende donkere herfst- en winteravonden!!
RnR .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
We hebben hier gisteren schandalig lekker gegeten. We hadden de biefstuk salade en de spareribs besteld. Geweldig! De marinade goed het vlees zo gaar dat de botten vanzelf loslieten van het vlees. Vriendelijke bediening die je in de gaten houdt voor eventuele wensen en ook nog een een leuke moderne inrichting die toch warm en sfeervol is. Kortom een aanrader wat ons betreft.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Verrassingsmenu was divers, afwisselend en combineerde diverse gerechten van de kaart. Duidelijk te merken dat de keuken ambitie en fantasie heeft. Wijnadviezen waren passend en smakelijk, zonder de gerechten vooraf aan ons kenbaar te maken. Met recht een geslaagd verrassingsmenu!
Simonc .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Heerlijk gegeten met een aantal vrienden. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk verwelkomd. Het restaurant is keurig ingericht en sfeervol. Er heerst een gezellige drukte. Mijn keuze was gevallen op de spareribs. Deze waren prima bereid en er zat meer dan voldoende vlees aan het bot waardoor ik minder toe ben gekomen aan de side dishes: De gebruikelijke gebakken aardappeltjes, frietjes, groenten en salade. We hebben een fijne avond gehad en komen daarom zeker nog eens terug!
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Prima gegeten hier. De zaak is erg gezellig ingericht. Gastvrouw bijzonder aardig, netjes en gezellig. Het eten was heerlijk. Vooraf een broodplank. Als hoofdgerecht heb ik een tournedos gegeten. Deze was erg mals en keurig gebakken. De koffie naderhand was ook prima. Dit restaurant is absoluut een aanrader voor wie een gezellig avondje wil eten in Lemmer. Een klein puntje van kritiek vind ik dat de kaart behoorlijk klein is. Ik begrijp de voordelen hiervan, maar één of twee gerechten erbij zou mooi zijn voor de mensen die vaker komen.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Gisteravond bij het "Torres & Friends Wijn en Spijsdiner" in de Brasserie geweest, een themaavond rondom Torres wijnen.
Wat een geweldig initiatief! Het restaurant was afgeladen vol. Niet alleen de wijnen waren goed. Ook de ondersteuning van een 7 gangendiner was top. Heerlijke gerechtjes. Goede correcte bediening. Hoogstandje!
Erg gezellig en leuke nieuwe contacten gelegd.
We komen binnenkort nog een keer.
Annemie76 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten met mijn ouders. Het interieur doet veel belovend aan, sfeervol en uitnodigend. De muziek staat echter erg hard. Na 1 uur wachten kwam ons 1e gerecht op tafel. De broodplank waren ze vergeten te brengen. De sate was niet onaardig maar leek meer op een gerecht van een eetcafe. 1 spies sate met veel saus, 10 stukjes kroepoek en wat atjar die volgens mij uit een potje kwam. De aardappels en de sliptong waren vet gebakken. Ik vond het een teleurstellende ervaring en ga voor dit bedrag liever ergens anders eten.
Bed & Breakfast H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Wij eten er iedere keer weer prima!
Attent, secuur, prima op smaak, kortom: niets mis mee en ook nog erg sfeervol ingericht!
Vlees en vis prima bereid, voldoende lekkere groentes.....een toppertje!
Bij mooi weer lekker buiten op het terras!
Een van de beste restaurants van Lemmer!!
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Gezellige brasserie aan het water, muziek wat hard, maar wèl heel sfeervol.
Eten viel tegen. De mosterdsoep was erg zuur, de sausjes niet erg smaakvol, graatjes in de visfilet....
Voor een drankje prima adres, maar voor iets te eten voor mij niet meer!
Kook210 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Op aanraden van vrienden hebben wij vorige week gegeten bij Brasserie No.14. De inrichting is ontzetten warm en sfeervol en het was deze avond gezellig druk. We werden direct bij binnenkomst verwelkomt en naar tafel begeleid. Heerlijke biefstuk gegeten met pepersaus (perfect medium) en mijn man had sliptong welke ook goed gebakken was. Voldoende smaakvolle bijgerechten. Prijs/kwaliteit verhouding meer dan prima. Wij komen zeker terug!