Brasserie NL

Neherpark 5 2264 Leidschendam Nederland Kaart
31-703208550

Over het restaurant Brasserie NL

Topbrasserie in karakteristiek rijksmonument

Een mooie, open ruimte, vintage decor en een topchef in de keuken. Die voert een klassieke Franse brasseriekeuken, opgefrist met Hollandse invloeden die het geheel net allemaal wat meer jeu geven. De bediening is daarnaast dusdanig professioneel dat je na binnenkomst nergens meer aan denkt en echt een avond weg bent.

Meer informatie over restaurant Brasserie NL

• : Parkeerplaats

Dinsdag en Woensdag vanaf 17:30
Donderdag en Vrijdag vanaf 17:30
Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
MPinxteren .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
uitstekend, kom er al jaren, nooit teleurgesteld, en het wordt steeds beter. lekkere bijpassende wijnen, veel op glas. zalige eendenlever met asperges, zeebaars geweldig, franse biefstuk van mijn zoon ook heerlijk net als de griet van mijn vrouw
Heetkaej .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Op Valentijnsdag heb ik hier met mijn man gegeten. We gingen voor een 5- gangendiner. We hadden om 7 uur afgesproken. Echter pas om kwart voor acht kwam er brood op tafel. Mijn man is geen liefhebber van wijn, dus bestelde hij een biertje, er werd niet eens gevraagd wat voor soort biertje, later zagen we speciaalbiertjes voorbij komen. Ik bestelde wijn en gaf aan, dat ik totaal maar 2 wijntjes zou drinken. Ik bestelde gelijk water. Dan werd rond 8 uur, nadat we erom gevraagd hadden pas op tafel gereserveerd. We moesten tussen elke gang ruim 3 kwartier wachten. Na de 4e gang , na weer ruim een half uur gewacht te hebben, vroegen we om het nagerecht, dat duurde langer, aangezien het de oven in moest. We hebben toen gezegd, dat we het nagerecht niet meer wilden. Tot onze verbazing moesten we gewoon een 5-gangendiner afrekenen. HET IS ECHT GEEN AANRADER OM HIER GEZELLIG TE GAAN ETEN. Stagiares, een gastvrouw, die rond liep, maar zich weinig om de klanten bekommerde. De akoestiek is vreselijk. Overigens hoorden we andere mensen ook klagen over de wachttijden. Wij hadden het idee, dat er alleen aan de vaste klanten extra aandacht werd geschonken.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Kent u die uitdrukking?
Ruim drie jaar geleden kwam ik hier voor de eerste keer, en toen maakte dit restaurant een bijzondere goede, hoge indruk op mij op vele vlakken: kwaliteit van de gerechten, sfeer/ambiance, wijnen, prijzen, en service/bejegening. Vanuit dit positieve verleden nodigde ik gisterenavond met veel enthousiasme vier vrienden uit om hier nou eindelijk eens met hen te gaan eten. Hun verwachtingen waren door mijn verhaal hoog gespannen.
Door OV-perikelen arriveerden vier van ons 45 minuten later dan afgesproken: 19.45u. Niemand die ons namens het restaurant welkom heette of ons naar de tafel begeleide waar onze vijfde tafelgenoot wachtte.
Onze jassen werden niet aangenomen. Nadat ik om de wijnkaart had gevraagd, attendeerde ik de gastvrouw er na bijna 20 minuten zélf op of wij iets te drinken wilde bestellen. Het duurde daarna 10 minuten voordat het eerste drankje werd geserveerd. Na opnieuw 20 minuten vroeg ik de gastvrouw zélf of wij de menukaart zouden mogen ontvangen. Na 15 minuten sprak ik de gastvrouw zélf aan of wij zouden mogen bestellen. Na 85 minuten (:21.10u) werd de amuse geserveerd, en werd de eerste fles wijn uitgeschonken. Ik sprak de gastvrouw aan dat ik (en mijn vrienden) in deze eerste vijf kwartier nogal behoorlijk teleurgesteld was in de tot-nu-toe geleverde service: ik moest er telkens zélf om vragen in plaats van dat 'ie als vanzelfsprekend aangeboden werd: dat verwachtte ik namelijk in een etablissement zoals dit. "Het is druk. Ik heb inhuur die ik moet begeleiden. Het is niet anders", was haar matte weerwoord.
Om ons heen hoorden wij aan andere tafels ook als maar meer gemopper over de traagheid van de service. Telkens werd er géén excuus aangeboden door de gastvrouw, waardoor sommige gezichtsuitdrukkingen boekdelen spraken qua ontevredenheid. Tussen 21.55u-22.55u werden het voorgerecht en het nagerecht geserveerd.
In die in totaal drie uur hield de gastvrouw helaas geheel niet onze wijnglazen in de gaten: ze werden namelijk nimmer door haar bijgeschonken. En wij schenken in een etablissement zoals dit beoogt te zijn toch niet onze eigen glazen in?! Kortom, die ene fles wijn werd in twee uur genuttigd door vier personen. De tafelgenoot die cola dronk werd telkens bij het zien van een leeg flesje overigens wel netjes van een nieuw exemplaar voorzien.
Tijdens het nuttigen van de twee gangen werd nimmer gevraagd of alles naar wens was. Ook werd niet geïnformeerd of hetgeen we besteld hadden voldoende smaakte. Kortom, ook in deze fase geen persoonlijke aandacht van de gastvrouw: 't was immers te druk. Tja.
Mijn vrienden waren behoorlijke teleurgesteld in deze volgens onze normen beneden peil mate van klantgerichtheid e/o klantvriendelijkheid. Hierdoor verzwakte merkbaar en voelbaar hun enthousiasme over het eten en de wijn. Want heus, álle gerechten waren uitstekend van kwaliteit en die ene fles wijn smaakte uitermate goed.
Omdat het al 23.00u was en driekwart van de gasten was vertrokken, werd het dessert voor twee van mijn vrienden relatief snel geserveerd. Maar nog steeds ontbrak het aan warmte en persoonlijk gerichte aandacht door de gastvrouw: zij bleef druk doende met andere zaken.
"Cointreau hebben we niet; Drambuie is op; Calvados dat kennen we hier niet", klonk het bij de afsluitende koffie. Dus ik hield het bij de thee. Daarna rekende ik (zélf) maar snel af bij de bar. Wij werden, zoals we inmiddels inschatte, niet uitgeleid.
We verlieten het prachtige(!) pand, met een spijtige herinnering aan deze eerste indruk, die ik hier deel en net zoals mijn vier vrienden later met tal van mensen om ons heen.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Het is even wennen aan de ambiance en de omgeving. We vonden het verbazingwekkend dat de ronde tafeltjes gedekt waren met een mooi wit tafelkleed en de vierkante of rechthoekige tafeltjes helemaal niet. De toilet was een verdieping lager, te bereiken met een behoorlijke trap. Het was druk en misschien wel te druk voor het personeel. Het duurde erg lang voordat we onze drankjes en de menukaart kregen. Pas na 1,5 uur kregen we ons voorgerecht. Het duurde uiteindelijk meer dan drie uur voor een driegangenmenu zonder koffie toe. Het eten was smakelijk en niet alle porties waren groot. Zelf had ik Hazenpeper en dat was een behoorlijke portie. Bij het dessert kreeg ik het verkeerde dessert en mijn vrouw had het kaasplankje. Geen sorry voor het verkeerde dessert en geen uitleg bij het kaasplankje. Waarschijnlijk hadden we het niet getroffen deze dag.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten, we gingen voor Ruben's keukenmenu, was meer dan voortreffelijk. Alle vier de gangen, waaronder vlees en vis, werden leuk opgediend en waren zeer smaakvol. Alles werd uitgeserveerd op de juiste temperatuur. De bediening is vriendelijk en spontaan. De wijn is geselecteerd door de Jeunes Restaurateurs, waar dit restaurant deel van uitmaakt. Enige aandachtspuntje is het terras, gelegen aan de binnentuin. Het geheel zou wat gezelliger kunnen worden ingericht en aangekleed.
Mazzie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vanavond samen onze trouwdag hier gevierd. Ambiance oogt wat strak, dit is een kwestie van smaak. Wij hadden een 4-gangen menu via Groupon, alles was zalig!
Goede porties, heerlijke smaken, mooi opgemaakt, goed van temperatuur. En zoals het hoort in een beter restaurant wij gingen niet bomvol weg, gewoon heerlijk genoten!
De aziatische dame was zeer goed en correct in de bediening. Overigens vonden wij haar collega's niet van toegevoegde waarde.
Wij kwamen met een groupon voucher en zullen zeker nog eens zonder groupon voucher terug komen! Leuk om op deze manier kennis te hebben gemaakt.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heerlijk genoten van een vier gangen diner, gereserveerd via DC - rustig in het restaurant - maar nog steeds een prettige ervaring die ik zou graag herhalen. De gerechten waren lekker en vooral het gerecht Gamba en het hoofdgerecht half eendenborst groot waren fantastisch en voor prima prijs. De bediening was goed. Een aanrader!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Via DiningCity gereserveerd bij BrasserieNL te Leidschendam. Mooi restaurant in het voormalige Dr. Neher-Laboratorium. Spontane ontvangst door eigenaar Ruben van Dieten. Het was nog stil en aan de bar onder het genot van een paar glazen wijn gezellig met hem gepraat. Gekozen voor het vier gangen Ruben’s keukenmenu. Gevraagd of wij speciale wensen hadden, doch wilden ons laten verrassen door het menu. Het aperitief bestond uit een schuimige ietwat pittige bloemkoolsoep, heerlijk. De zelfgemaakte broodjes waren heerlijk van smaak. Het eerste gerecht bestond uit een ruime steak tartaar met ei en truffelmayonaise, prima van smaak. Als tussengerecht verrassend twee gamba’s met kip, kokos en pinda, een heerlijke combinatie. Als hoofdgerecht een royale eendenborst met meiraapjes en rösti, uitstekend bereid en heerlijk van smaak. Als laatste gerecht een stukje brownie, aardbei, merengue en sorbet, zoals alle gerechten heerlijk. Gekozen voor de witte en rode huiswijn, die lekker smaakten en prima pasten bij het menu. Afgesloten met een kopje prima koffie met zelfgemaakt koekje. Voor ieder gerecht werd door Kah-Wai Lam op prettige wijze een toelichting gegeven. Zij bediende zeer correct met een vleugje humor. Al met al heerlijk en plezierig gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
Spaans M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Ondanks dat wij regelmatig restaurants bezoeken, is dit voor het eerst dat ik een recensie plaats. De teleurstellende ervaring hier noodzaakt mij nu om dit wel te doen.
Wij hadden dit restaurant uitgezocht omdat het in de Bib Gourmand gids vermeld staat en wij tot nu toe louter positieve ervaringen met restaurants uit deze gids hadden. Het restaurant ligt midden in een woonwijk in een voormalig PTT-gebouw. De ontvangst was wat kil, niemand bij de deur om je te verwelkomen; dus maar door gelopen naar de bar waar gezegd werd dat we zelf een tafeltje mochten uitzoeken. Het was lekker weer, dus zijn we in de tuin gaan zitten. We bestelden een aperitief wat pas na een kwartiertje gebracht werd. Ondanks dat we zouden kiezen voor een wijnarrangement wilden we toch een blik op de wijnkaart werpen. Hier om gevraagd maar nooit onder ogen gekregen. De voorgerechten (aspergesoep en kalfsmuis) waren smakelijk, maar ontstegen het niveau van een eetcafé niet. Overigens werden hier geen servetten bij geleverd. Toen deze alsnog gebracht werden bleken hier vlekken in te zitten. De hoofdgerechten: de runderlende was smakelijk , maar de opmaak van het bord behoorlijk saai. De lamsfilet was niet goed ontvliesd en de garnituur bestond uit een vol (!) bord pijnboompitten aangevuld met enkele knoflookbeignets. Hier geen opmerkingen over gemaakt omdat ik de avond niet wilde bederven; iets waar bij het nagerecht niet aan te ontkomen viel. Dit was een combinatie van witte chocola, sponscake, kokos en passievrucht. De chocola bleek een soort van rubberachtige materie waar de smaak van chocola niet meer in te herkennen viel. Sowieso niet, omdat alle ingrediënten doordrenkt waren van een en dezelfde alles overheersende substantie (passievrucht essence?). Voor het eerst in mijn leven een nagerecht terug gestuurd. Even later kwam de dame van de bediening terug met de mededeling dat anderen het gerecht wel lekker vonden en dat het niet van de rekening gehaald kon worden. Mind you: daar had ik ook helemaal niet om gevraagd. De bedoeling was te laten blijken dat dit gerecht totaal niet voldeed aan de verwachting en het leek me gepast dat de chef zijn creatie kwam toelichten. Blijkbaar was dit teveel moeite. Teleurgesteld moeten concluderen dat een vermelding in de Bib Gourmand niet garant staat voor kwaliteit.
Hajé W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Was heerlijk. Dom dat wij er jaren over gedaan hebben om dit te ontdekken. Meer dan verwend met alle schitterend opgemaakte borden en heerlijke smaakjes. Mijn favoriet was het Mulletje. Vergeet ook het kaasplankje niet, allemaal bijzonder onbekend en bijzonder lekker.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Prima eten met veel smaak, veel aandacht voor de presentatie, porties wel klein (gegeten via groupon actie) maar al met al waren de vier gangen net genoeg.
Het decor is sfeervol, met aandacht gestyled, tafels wel wat dicht op elkaar maar akoestiek is prima in dit restaurant. De serveerster was uiterst correct en professioneel. Was een leuke avond en wij komen zeker terug!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Een aanbieding via een website: bib gourmand menu van 42,50 voor 29,90. Nou als ik voor dit eten 42,50 had moeten betalen, had ik mij een beetje bekocht gevoeld. Eten was prima en dat omschrijft het precies. Prima, maar had een stuk beter kunnen zijn als het allemaal wat hoger op smaak was gemaakt. Nu vrij vlak van smaak. Bediening was wisselend, met een net beginnend onzeker meisje en heel aardige gerant en gastvrouw. Wel erg gehorig en frisjes. Ik denk dat ik hier niet nog een keer terug kom. De prijzen zijn mij iets aan de hoge kant.
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prima Valentijnmenu en goede wijnen echter veel te weinig bedienend personeel waardoor fouten/foutjes en te lange wachttijden
Personeel ook nog eens van hun werk gehouden door enkele vaste klanten die meenden prioriteit te moeten hebben
Jammer
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Hoopvol bij Brasserie NL gereserveerd op basis van de lovende recensies op iens. De bisque van kreeft was goed maar geen topper. Het hoofdgerecht, zwezerik met sucade, viel ronduit tegen. Zwezerik te weinig verfijnd en te groot en sucade niet zacht. Geen groente.... Saus te zwaar van smaak en deed smaken van rest van gerecht wegvallen. Complimenten voor de pastinaakpuree en het mooi geserveerde kaasplateau. Voor de prijzen die op de menukaart staan zou ik persoonlijk geen friet verwachten.....
cindy V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Na veel goede berichten zijn we eindelijk een keer gaan eten bij deze verstopte parel. Na een vriendelijke ontvangst hebben we hier heerlijk gegeten, hier wordt met liefde gekookt. Flammkuchen met geitenkaas, mosselen met spagetti van courgette, wilde gemarineerde zalm met een dumbling gevuld met pompoen, en als absolute klapper; witte tonijn met paksoi met een curry saus, wat was dit een super gerecht.
Een klein nadeel was dat er geen muziek te horen was en dat het erg fris was.
apperlook .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Heerlijk eten, prima bediening. Vrijdag ga ik weer. Kan niet wachten, alles is lekker en met zorg gemaakt. De bediening is vrolijk en de keuken open. Kortom een echte aanrader. Michelin ster en dat is terecht. Toch betaalbaar tafelen!

R. M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Hoewel tussen ons huis en de Brasserie.NL maar 11 autominuten liggen hebben we enige aarzeling daar te gaan eten, want wie zal de Bob zijn? De aarzeling door loting overwonnen en tegelijk spijt dat we dat niet eerder deden. Wàt hebben wij heerlijk zitten eten voor ongelooflijk weinig geld: € 25 voor vier gangen. Let op: steak tartaar, dan mosselen in saffraansaus, vervolgens geroosterde eendenborst en als toe panna cotta/cruble/aardbei en sorbet. Dat alles fraai opgemaakt en in de perfecte cuisson bereid. Een super grouponaanbieding die wel eens meer door De Brasserie wordt gelanceerd. Je zou denken dat er dan gecompenseerd wordt met hoge wijnprijzen, maar neen. Tussen de € 3,75 en € 5,50 voor glazen mooie wijn. De verhouding prijs/kwaliteit is hier onovertroffen. Ik mag niet vergeten de alleraardigste, attente mensen te noemen die hier de avond vervolmaken.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Gisteren avond hebben wij met vrienden hier gegeten. Het drie gangen keuzemenu was prima verzorgd, geen hoogstandjes maar gewoon lekker met de nadruk op gewoon. Er werden wel prima wijnen bij geschonken. De bediening was vriendelijk en efficiënt en het interieur was keurig en verzorgd. Al met al een aangename avond.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Midden in de woonwijk in Leidschendam ligt een prachtig industrieel rijksmonument, Dr. Neher-Laboratorium, waar een rijke historie ligt als het gaat om de ontwikkeling van de hedendaagse telecommunicatie en waar vandaag de dag Brasserie Nl is gevestigd, bij binnenkomst word je op een vriendelijke manier ontvangen, het was prachtig weer waar door wij onder het genot van een apperatief een keuze konden maken wat wij wilden eten. Een gevarieerde kaart, ik had gekozen voor het Menu Jeunes Restaurateurs d'Europe, " laat je verrassen door de chef" een 4 gangen menu met een diversiteit aan smaken, die prachtig zijn bereid door de chef en met veel plezier worden geserveerd door het bedienend personeel. Ieder gerecht werd geserveerd met de bijbehorende uitleg, voordat je überhaupt een hap hebt kunnen nemen worden je smaak pupillen al geprikkeld.

Conclusie, bij brasserie NL kan je heerlijk eten en hebben een prachtige wijn kaart, zeer vriendelijk personeel een chef die met veel liefde zijn gerechten bereid. wat mij betreft is Brasserie NL de 8,2 meer dan waard.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten bij Brasserij NL. We namen het viergangenmenu. Smaakte weer prima en elke gang zag er ook nog eens mooi uit. Bediening plezierig: meneer was vriendelijk, mevrouw beschikt over de (in Nederland vrij zeldzame) gave om op een heel natuurlijke manier plezierig met de gasten te communiceren en het hen naar de zin te maken. Je voelt je daardoor steeds op je gemak. Misverstandje over de wijn (fles of glazen) werd soepel opgelost. En een pluspunt dat je kraanwater kunt krijgen. Dankzij gebruik van een actie-aanbieding heel gunstige prijs-kwaliteitverhouding. We komen weer terug!