Brasserie NL

Neherpark 5 2264 Leidschendam Nederland Kaart
31-703208550

Over restaurant Brasserie NL

Topbrasserie in karakteristiek rijksmonument

Een mooie, open ruimte, vintage decor en een topchef in de keuken. Die voert een klassieke Franse brasseriekeuken, opgefrist met Hollandse invloeden die het geheel net allemaal wat meer jeu geven. De bediening is daarnaast dusdanig professioneel dat je na binnenkomst nergens meer aan denkt en echt een avond weg bent.

Meer informatie over restaurant Brasserie NL

• : Parkeerplaats

Dinsdag en Woensdag vanaf 17:30
Donderdag en Vrijdag vanaf 17:30
Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten, we gingen voor Ruben's keukenmenu, was meer dan voortreffelijk. Alle vier de gangen, waaronder vlees en vis, werden leuk opgediend en waren zeer smaakvol. Alles werd uitgeserveerd op de juiste temperatuur. De bediening is vriendelijk en spontaan. De wijn is geselecteerd door de Jeunes Restaurateurs, waar dit restaurant deel van uitmaakt. Enige aandachtspuntje is het terras, gelegen aan de binnentuin. Het geheel zou wat gezelliger kunnen worden ingericht en aangekleed.
Mazzie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vanavond samen onze trouwdag hier gevierd. Ambiance oogt wat strak, dit is een kwestie van smaak. Wij hadden een 4-gangen menu via Groupon, alles was zalig!
Goede porties, heerlijke smaken, mooi opgemaakt, goed van temperatuur. En zoals het hoort in een beter restaurant wij gingen niet bomvol weg, gewoon heerlijk genoten!
De aziatische dame was zeer goed en correct in de bediening. Overigens vonden wij haar collega's niet van toegevoegde waarde.
Wij kwamen met een groupon voucher en zullen zeker nog eens zonder groupon voucher terug komen! Leuk om op deze manier kennis te hebben gemaakt.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heerlijk genoten van een vier gangen diner, gereserveerd via DC - rustig in het restaurant - maar nog steeds een prettige ervaring die ik zou graag herhalen. De gerechten waren lekker en vooral het gerecht Gamba en het hoofdgerecht half eendenborst groot waren fantastisch en voor prima prijs. De bediening was goed. Een aanrader!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Via DiningCity gereserveerd bij BrasserieNL te Leidschendam. Mooi restaurant in het voormalige Dr. Neher-Laboratorium. Spontane ontvangst door eigenaar Ruben van Dieten. Het was nog stil en aan de bar onder het genot van een paar glazen wijn gezellig met hem gepraat. Gekozen voor het vier gangen Ruben’s keukenmenu. Gevraagd of wij speciale wensen hadden, doch wilden ons laten verrassen door het menu. Het aperitief bestond uit een schuimige ietwat pittige bloemkoolsoep, heerlijk. De zelfgemaakte broodjes waren heerlijk van smaak. Het eerste gerecht bestond uit een ruime steak tartaar met ei en truffelmayonaise, prima van smaak. Als tussengerecht verrassend twee gamba’s met kip, kokos en pinda, een heerlijke combinatie. Als hoofdgerecht een royale eendenborst met meiraapjes en rösti, uitstekend bereid en heerlijk van smaak. Als laatste gerecht een stukje brownie, aardbei, merengue en sorbet, zoals alle gerechten heerlijk. Gekozen voor de witte en rode huiswijn, die lekker smaakten en prima pasten bij het menu. Afgesloten met een kopje prima koffie met zelfgemaakt koekje. Voor ieder gerecht werd door Kah-Wai Lam op prettige wijze een toelichting gegeven. Zij bediende zeer correct met een vleugje humor. Al met al heerlijk en plezierig gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
Spaans M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Ondanks dat wij regelmatig restaurants bezoeken, is dit voor het eerst dat ik een recensie plaats. De teleurstellende ervaring hier noodzaakt mij nu om dit wel te doen.
Wij hadden dit restaurant uitgezocht omdat het in de Bib Gourmand gids vermeld staat en wij tot nu toe louter positieve ervaringen met restaurants uit deze gids hadden. Het restaurant ligt midden in een woonwijk in een voormalig PTT-gebouw. De ontvangst was wat kil, niemand bij de deur om je te verwelkomen; dus maar door gelopen naar de bar waar gezegd werd dat we zelf een tafeltje mochten uitzoeken. Het was lekker weer, dus zijn we in de tuin gaan zitten. We bestelden een aperitief wat pas na een kwartiertje gebracht werd. Ondanks dat we zouden kiezen voor een wijnarrangement wilden we toch een blik op de wijnkaart werpen. Hier om gevraagd maar nooit onder ogen gekregen. De voorgerechten (aspergesoep en kalfsmuis) waren smakelijk, maar ontstegen het niveau van een eetcafé niet. Overigens werden hier geen servetten bij geleverd. Toen deze alsnog gebracht werden bleken hier vlekken in te zitten. De hoofdgerechten: de runderlende was smakelijk , maar de opmaak van het bord behoorlijk saai. De lamsfilet was niet goed ontvliesd en de garnituur bestond uit een vol (!) bord pijnboompitten aangevuld met enkele knoflookbeignets. Hier geen opmerkingen over gemaakt omdat ik de avond niet wilde bederven; iets waar bij het nagerecht niet aan te ontkomen viel. Dit was een combinatie van witte chocola, sponscake, kokos en passievrucht. De chocola bleek een soort van rubberachtige materie waar de smaak van chocola niet meer in te herkennen viel. Sowieso niet, omdat alle ingrediënten doordrenkt waren van een en dezelfde alles overheersende substantie (passievrucht essence?). Voor het eerst in mijn leven een nagerecht terug gestuurd. Even later kwam de dame van de bediening terug met de mededeling dat anderen het gerecht wel lekker vonden en dat het niet van de rekening gehaald kon worden. Mind you: daar had ik ook helemaal niet om gevraagd. De bedoeling was te laten blijken dat dit gerecht totaal niet voldeed aan de verwachting en het leek me gepast dat de chef zijn creatie kwam toelichten. Blijkbaar was dit teveel moeite. Teleurgesteld moeten concluderen dat een vermelding in de Bib Gourmand niet garant staat voor kwaliteit.
Hajé W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Was heerlijk. Dom dat wij er jaren over gedaan hebben om dit te ontdekken. Meer dan verwend met alle schitterend opgemaakte borden en heerlijke smaakjes. Mijn favoriet was het Mulletje. Vergeet ook het kaasplankje niet, allemaal bijzonder onbekend en bijzonder lekker.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Prima eten met veel smaak, veel aandacht voor de presentatie, porties wel klein (gegeten via groupon actie) maar al met al waren de vier gangen net genoeg.
Het decor is sfeervol, met aandacht gestyled, tafels wel wat dicht op elkaar maar akoestiek is prima in dit restaurant. De serveerster was uiterst correct en professioneel. Was een leuke avond en wij komen zeker terug!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Een aanbieding via een website: bib gourmand menu van 42,50 voor 29,90. Nou als ik voor dit eten 42,50 had moeten betalen, had ik mij een beetje bekocht gevoeld. Eten was prima en dat omschrijft het precies. Prima, maar had een stuk beter kunnen zijn als het allemaal wat hoger op smaak was gemaakt. Nu vrij vlak van smaak. Bediening was wisselend, met een net beginnend onzeker meisje en heel aardige gerant en gastvrouw. Wel erg gehorig en frisjes. Ik denk dat ik hier niet nog een keer terug kom. De prijzen zijn mij iets aan de hoge kant.
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prima Valentijnmenu en goede wijnen echter veel te weinig bedienend personeel waardoor fouten/foutjes en te lange wachttijden
Personeel ook nog eens van hun werk gehouden door enkele vaste klanten die meenden prioriteit te moeten hebben
Jammer
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Hoopvol bij Brasserie NL gereserveerd op basis van de lovende recensies op iens. De bisque van kreeft was goed maar geen topper. Het hoofdgerecht, zwezerik met sucade, viel ronduit tegen. Zwezerik te weinig verfijnd en te groot en sucade niet zacht. Geen groente.... Saus te zwaar van smaak en deed smaken van rest van gerecht wegvallen. Complimenten voor de pastinaakpuree en het mooi geserveerde kaasplateau. Voor de prijzen die op de menukaart staan zou ik persoonlijk geen friet verwachten.....
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Na veel goede berichten zijn we eindelijk een keer gaan eten bij deze verstopte parel. Na een vriendelijke ontvangst hebben we hier heerlijk gegeten, hier wordt met liefde gekookt. Flammkuchen met geitenkaas, mosselen met spagetti van courgette, wilde gemarineerde zalm met een dumbling gevuld met pompoen, en als absolute klapper; witte tonijn met paksoi met een curry saus, wat was dit een super gerecht.
Een klein nadeel was dat er geen muziek te horen was en dat het erg fris was.
Apperlook .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Heerlijk eten, prima bediening. Vrijdag ga ik weer. Kan niet wachten, alles is lekker en met zorg gemaakt. De bediening is vrolijk en de keuken open. Kortom een echte aanrader. Michelin ster en dat is terecht. Toch betaalbaar tafelen!

R. M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Hoewel tussen ons huis en de Brasserie.NL maar 11 autominuten liggen hebben we enige aarzeling daar te gaan eten, want wie zal de Bob zijn? De aarzeling door loting overwonnen en tegelijk spijt dat we dat niet eerder deden. Wàt hebben wij heerlijk zitten eten voor ongelooflijk weinig geld: € 25 voor vier gangen. Let op: steak tartaar, dan mosselen in saffraansaus, vervolgens geroosterde eendenborst en als toe panna cotta/cruble/aardbei en sorbet. Dat alles fraai opgemaakt en in de perfecte cuisson bereid. Een super grouponaanbieding die wel eens meer door De Brasserie wordt gelanceerd. Je zou denken dat er dan gecompenseerd wordt met hoge wijnprijzen, maar neen. Tussen de € 3,75 en € 5,50 voor glazen mooie wijn. De verhouding prijs/kwaliteit is hier onovertroffen. Ik mag niet vergeten de alleraardigste, attente mensen te noemen die hier de avond vervolmaken.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Gisteren avond hebben wij met vrienden hier gegeten. Het drie gangen keuzemenu was prima verzorgd, geen hoogstandjes maar gewoon lekker met de nadruk op gewoon. Er werden wel prima wijnen bij geschonken. De bediening was vriendelijk en efficiënt en het interieur was keurig en verzorgd. Al met al een aangename avond.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Midden in de woonwijk in Leidschendam ligt een prachtig industrieel rijksmonument, Dr. Neher-Laboratorium, waar een rijke historie ligt als het gaat om de ontwikkeling van de hedendaagse telecommunicatie en waar vandaag de dag Brasserie Nl is gevestigd, bij binnenkomst word je op een vriendelijke manier ontvangen, het was prachtig weer waar door wij onder het genot van een apperatief een keuze konden maken wat wij wilden eten. Een gevarieerde kaart, ik had gekozen voor het Menu Jeunes Restaurateurs d'Europe, " laat je verrassen door de chef" een 4 gangen menu met een diversiteit aan smaken, die prachtig zijn bereid door de chef en met veel plezier worden geserveerd door het bedienend personeel. Ieder gerecht werd geserveerd met de bijbehorende uitleg, voordat je überhaupt een hap hebt kunnen nemen worden je smaak pupillen al geprikkeld.

Conclusie, bij brasserie NL kan je heerlijk eten en hebben een prachtige wijn kaart, zeer vriendelijk personeel een chef die met veel liefde zijn gerechten bereid. wat mij betreft is Brasserie NL de 8,2 meer dan waard.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten bij Brasserij NL. We namen het viergangenmenu. Smaakte weer prima en elke gang zag er ook nog eens mooi uit. Bediening plezierig: meneer was vriendelijk, mevrouw beschikt over de (in Nederland vrij zeldzame) gave om op een heel natuurlijke manier plezierig met de gasten te communiceren en het hen naar de zin te maken. Je voelt je daardoor steeds op je gemak. Misverstandje over de wijn (fles of glazen) werd soepel opgelost. En een pluspunt dat je kraanwater kunt krijgen. Dankzij gebruik van een actie-aanbieding heel gunstige prijs-kwaliteitverhouding. We komen weer terug!
Petrus1974 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Weer eens gegeten bij brasserie nl, en hoewel ruben er niet was hebben we weer voortreffelijk gegeten. We vinden ruben een van de beste koks in de omgeving en gaan altijd bij brasserie nl terug wanneer we weer eens "echt lekker " willen eten...
Een van de beste bewaard geheim in de haagsche horeca.
A K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij waren met vier personen , het Groupon menu was tijdig gemeld.
Het was behoorlijk druk en het was al snel duidelijk dat men te weinig personeel had want het eerste gerecht kwam pas na een uur.
We konden zien dat veel mensen het menu hadden en daarom lijkt het niet nodig om dergelijke wachttijden te moeten hanteren.
Het eten was op zich wel goed, er is niets mis met de locatie maar dus wel met
De service.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Ik was al een tijdje benieuwd naar BrasserieNL. Via een flyer in de brievenbus was ik geattendeerd op het zomermenu, dus toen ik een locatie zocht voor een etentje met een vriendin was de keuze snel gemaakt. De ontvangst was vriendelijk en de rosé smaakte heerlijk in het zonnetje op de bank. De eerste en tweede gang hebben we buiten, in de binnentuin, gegeten, voor het toetje zijn we naar binnen gegaan.
Al met al heb ik wat gemengde gevoelens. De Steak Tartaar was heerlijk en een waar feestje op je bord. Mooi opgemaakt met sla, augurkjes, chips, bloodymary-dressing, dus de verwachtingen voor de kreeft waren hooggespannen. En die viel dan eigenlijk een beetje tegen. Een diep bord met wat droge spaghetti, een halve kreeft erop en wat lamsoren erbij. Het smaakte wel lekker, maar was erg simpel in vergelijking met het voorafje. Het brood en dan speciaal de olijfolie erbij waren heerlijk, nog nooit zo'n zalige olijfolie geproefd! We kregen kosteloos twee porties brood en bij de tweede portie werd de olijfolie vanzelf bijgeschonken. Ook mooi was dat ze twee rosé's open hadden, dat maak je weinig mee.
Het toetje ging jammer genoeg een beetje mis. We kregen een prachtig bol glas, met zomerfruit, kruisbessenijs, huisgemaakte macaron en mascarpone met eau de vie. En die mascarpone vonden we allebei echt niet lekker, maar die zat wel overal aan. Met enige schroom de serveerster erbij geroepen, geen probleem, we zouden iets anders krijgen. Dat werd het soepje van fruit met rood fruit en cassissorbetijs. Die was erg koud, waardoor sommig fruit op het bord bevroor.
We hebben best een leuke avond gehad, al verwacht ik niet heel snel terug te komen. BrasserieNL heeft nogal wat pretenties, wat blijkt uit de menukaart en het chique interieur. Die werden wat mij betreft niet waar gemaakt.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Brasserie begint voor ons een "vaste waarde" te worden. We hadden gereserveerd voor het "zomermenu steak en kreeft".
De verwachting was "surf en turf" maar dat werd gelukkig niet bewaarheid.
Na n aperitief in de binnentuin besloten we om à l'interieur te eten: buiten koelt het viedsel immers snel af; en wijzelf ook.
Enfin, de eerste gang bestond uit een koud geserveerde grof gehakte biefstuk, friszuur met zelf-ingelegde Amsterdamse ui, augurk, sla en n kruidje dat smaakt als 7-kruidenpoeder. Puur en verfijnd.
Daarna een halve gegrilde kreeft met beetgare pasta en lamsoren, die ook een licht-rokerig grillsmaakje hadden. Alweer: puur en verfijnd.
De Viu Manent Gran Reserva Chardonnay smaakte prima bij beide gerechten.
Het nagerecht was ook smullen: watermeloen, aardbeien met hangop en n macaron: erg smakelijk!
Kortom we hebben weer genoten van de pure, verfijnde gerechten van Brasserie NL!