Over het restaurant Brasserie Midi

Culinair genieten bij Midi

Gelegen in de gezellige Folkingestraat in Groningen zit Brasserie Midi. Een authentieke brasserie met nieuwe invloeden van deze tijd. De Frans-Italiaanse keuken maakt heerlijke gerechten met een twist. Uitermate geschikt voor zowel lunch als diner. Schijnt het zonnetje? Dan is het goed vertoeven op het terras of in de ruime binnentuin.

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Midi

Hillery H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, leuke tips voor de stad. Toegankelijk! Grote groepen geen probleem. Fijne avond gehad met 8 personen.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk eten in een goede ambiance.
Prijs produkt is goed
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Eten is doorgaans goed tot zeer goed; gisteravond was het minder. Asperges niet gaar, friet beetje oud, vis prima, maar weinig. Let op uw zaak!
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Zeer vriendelijk personeel en lekker high tea! Echt een aanrader
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heerlijke vis en asperges gegeten. Met een Grand dessert als finale. We hebben genoten! De medewerkers van Brasserie Midi houden hun gasten goed in de gaten, zodat iedere vraag en wens snel wordt opgepikt.
Elske D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Lekkere lunch buiten in de zon, prettige bediening.
Jornt D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijke rijkgevulde salade gegeten. Bediening is vriendelijk en komt genoeg aan tafel. De sfeer is erg prettig. Ook met een kind ben je erg welkom.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Heerlijk gegeten. Goede, deskundige bediening. Fijne muziek, niet storend, maar fijn jazzy geluid.
Overal is aandacht aan besteed.
We zijn weer heel voldaan en tevreden naar huis gegaan.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk eten, prima bediening, porties hadden wat groter mogen zijn.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Vriendelijk personeel. Goede high tea
Doris T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Heerlijk in de binnentuin gegeten. Een gevarieerde menukaart met fijne gerechten. Zeer attente bediening!
Jasmijn K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Alsof je in Italië bent
Heerlijk eten, dat is toch fijn? Vooral als het voor je bereid wordt tot in de puntjes. Als je hiervan droomt zou ik naar Brasserie Midi gaan. Dit Frans-Italiaanse restaurant gelegen in de Folkingestraat brengt je helemaal in vakantiesferen. Het is net alsof je in Italië bent.
Als je binnenkomt krijg je al een goede indruk van de sfeer. Het is een gezellige vintage sfeer. Er hangt ook mooie kunst en ik vind dat daar goed over nagedacht is. Zo wordt het niet heel saai. Door de lange vorm van de ruimte zit je ook dichter op elkaar, wat het gezellig en knus maakt. Je wordt al meteen goed geholpen en je voelt je meteen helemaal thuis. In het begin was het vrij rustig, maar later werd het wat drukker en gezelliger.
Het restaurant bevindt zich in de Folkingestraat. Dit is een erg gezellige straat met een fijne sfeer. Ik vind het daarom ook erg prettig dat het restaurant hier zit. Voordat je gaat dineren zou je nog even naar verschillende winkeltjes kunnen lopen. In de zomer kun je lekker buiten zitten. Door de gezellige sfeer in deze straat is buiten zitten erg aantrekkelijk.
Natuurlijk kun je daar erg lekker eten. Neem als voorbeeld een warm broodje met mozzarella. Het klinkt misschien een beetje saai, maar de smaak is erg speciaal. Door de romige mozzarella (en azijn) geeft het de smaak net een andere draai. De hoeveelheid was ook perfect, niet te veel en niet te weinig. Ook de opmaak van het bord zag er prachtig uit. Als je iets anders eten wilt, kan dat natuurlijk ook. Er is namelijk erg veel keus. Het zijn allemaal Mediterrane gerechten. Ik vind dit zelf erg lekker en ik vond dat het erg goed bereid werd. Je hoeft niet per se te gaan lunchen. Je kunt ook dineren of je kunt een high tea organiseren. Bovendien varieert de kaart elke dag!
De bediening vond ik ook erg goed. De wachttijden zijn erg kort, wat ik erg fijn vind. Ze behandelden je met respect. Ze waren erg vriendelijk. Sommige mensen vinden het irritant als de bediening zo vaak langs komt. In dit geval was dit niet irritant, maar vond ik het juist fijn. Als je iets nodig had kwamen ze meteen. Bovendien vroegen ze zelf natuurlijk ook of je nog iets nodig had. Dit vind ik erg gastvrij. Je voelt je meteen op je gemak. Ze komen misschien vaak aan je tafel, maar zo hoefde je je nergens druk over te maken en kon je genieten van je maaltijd.
De prijs-kwaliteit verhouding vond ik uitstekend. Je krijgt echt heerlijke en smaakvolle gerechten voor een lage prijs. De opmaak van je bord straalt ook kwaliteit uit. Je hoeft niet altijd naar die dure toprestaurants te gaan. Je kunt ook gewoon naar Brasserie Midi.
Al met al, dit was een erg geslaagd bezoek. De bediening is erg aardig en is bereid je te helpen. De smaak van het eten is erg goed. Het is net even anders en dat maakt het zo uniek. Het voelt alsof je in een duur restaurant zit te eten, maar dat is niet zo. De prijzen zijn namelijk voor wat je krijgt laag. Je loopt met een vrolijk gevoel het restaurant weer uit en dat waardeer ik enorm. Ik raad dit restaurant zeker aan!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Het leukste restaurant van Groningenq
Laatst liep ik door de altijd gezellige Folkingestraat in Groningen. Ik zag dat da
Severine M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Alles was geweldig. Gezellig interieur, aardig personeel en genoten van een heerlijke high tea. Een absolute aanrader om naartoe te gaan!
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Verrukkelijk eten in een gezellige atmosfeer!

In de gezellige Folkingestraat, in het hartje van de stad Groningen, vind je Brasserie Midi. Brasserie Midi is een leuke brasserie met heerlijk mediterraan eten. Gelijk als je binnenkomt, voel je al de gezellige sfeer in het restaurant door de vintage inrichting.
Brasserie Midi is naar mijn mening om meerdere redenen een erg goed restaurant. Ten eerste heeft het eten, een warm broodje met tomaat en mozzarella, erg goed gesmaakt. De mozzarella is erg romig, het broodje is heerlijk warm en de korst van het broodje is lekker knapperig. Verder zorgt de balsamicoazijn ervoor dat het gerecht net een wat andere twist krijgt. Het eten wordt geserveerd in goede hoeveelheden en het is goed te zien dat de keuken erg om de presentatie van onze lunch gedacht heeft.
Ten tweede ben ik zeer te spreken over de bediening. De bediening is namelijk erg vriendelijk en totaal niet opdringerig. Gelijk bij het binnenstappen van het restaurant merk je de klantvriendelijkheid van het personeel als onze kelner ons wijst op een leuk plekje naast de bar. Wanneer we de menukaart krijgen, wordt deze met veel verstand van zaken uitgelegd, waardoor we geen verdere vragen of onduidelijkheden meer hebben. Op het moment dat ons drankje op is, komt een van de personeelsleden bijna direct vragen of we nog iets anders te drinken zouden willen. Dit wordt gevraagd op zo’n manier, waardoor het niet opdringerig overkomt en we goed kunnen blijven genieten van de gezellige sfeer in Brasserie Midi. Het is goed te merken dat klantvriendelijkheid bij Midi zeker niet te min is en dat hier ook veel aandacht aan wordt besteed.
Als laatst is er ook goed gedacht om de inrichting in het restaurant. De vintage inrichting is overal in het restaurant goed terug te vinden, niet alleen de tafels en stoelen hebben een vintage stijl, maar ook de bar, de lampen en zelfs de muren passen goed bij de gekozen stijl in het restaurant.
Het enige minpuntje was dat er eigenlijk geen andere mensen gezamenlijk met ons zaten te lunchen. Hierdoor was het erg stil in het restaurant en was de sfeer wat minder dan dat het geweest zou zijn als er wel wat meer anderen waren. Het feit dat er geen andere mensen gezamenlijk met ons zaten te eten, kwam hoogstwaarschijnlijk door het tijdstip waarop wij gingen lunchen. Na ongeveer vijftien minuten waren er namelijk al wat meer mensen gekomen die ook kwamen lunchen en was het ook al een stuk gezelliger en sfeervoller.
Al met al was het een zeer geslaagde lunch met heerlijk eten. Brasserie Midi is dan ook zeker een aanrader voor iedereen die van gezelligheid en mediterraan eten houdt!
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Prima gastheer,leuke sfeer en heerlijk gegeten, kortom een gezellige avond gehad en komen graag terug! In de zomermaanden zelfs een terras aan de achterzijde en dat gaan we tzt ook beleven
Gerhard S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Goede gastheer en dames, gaven ruim de tijd om te wachten tussen verschillende gangen en kwamen tijdig vragen of de glazen gevuld moesten worden. Diner op zich was goed maar kan beter, overal kleine verbeterpuntjes noodzakelijk
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Voor de tweede keer bij Brasserie Midi gedineerd en wederom een heerlijke avond gehad. Heerlijk eten en uitstekende bediening. De kaart was deze keer anders dan de vorige keer, maar ook deze keer hadden ze weer mooie gerechten op de kaart staan. Daarnaast serveren ze heerlijke wijnen, elk passend bij een bepaald gerecht. Ontzettend goed restaurant!
Natasja H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
We hebben vanavond van een heerlijk 4-gangen diner genoten. Het eten was erg smaakvol en de bediening zeer gastvrij. Een absolute aanrader!
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Goede bediening, vriendelijk en correct. Mooie kaart, ruime keuzes en goede porties.