Over het restaurant Brasserie Midi

Culinair genieten bij Midi

Gelegen in de gezellige Folkingestraat in Groningen zit Brasserie Midi. Een authentieke brasserie met nieuwe invloeden van deze tijd. De Frans-Italiaanse keuken maakt heerlijke gerechten met een twist. Uitermate geschikt voor zowel lunch als diner. Schijnt het zonnetje? Dan is het goed vertoeven op het terras of in de ruime binnentuin.

Glas champagne

Netty R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Henny K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het eten was heerlijk en voldoende. Goede sfeer. Het die avond erg rustig.
jaap E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Een herhaling van zetten van twee jaar geleden: ook toen vol lof over de bediening maar bedenkingen over het eten. Ook nu weer die proeverij van voorgerechten (die ook alleen maar in gezamenlijkheid besteld kunnen worden) waarvan gezegd kan worden dat het als los zand aan elkaar hangt (wel voor elk wat wils maar geen harmonie) en van zeer wisselende kwaliteit is, zonder uitblinkers en stuk voor stuk ook zo klein van omvang dat er soms nauwelijks smaak aan te ontlenen valt (wat vooral ook van het mondjesmaat selderijsoepje gold). De blokjes zacht gegaarde buikspek (tegenwoordig blijkbaar een must) waren lekker maar daar moet je wel van houden. Het hoofdgerecht steak (met allerlei truffelgefrutsel) was nog wel net te snijden maar niet te verteren en smaakte ook nog naar niks, de zeewolf was redelijk maar zeer zacht en onbestemd van smaak. En van de proeverij van nagerechten kan hetzelfde worden gezegd als van de voorgerechten. Dus voor veel verbetering vatbaar allemaal - misschien vooral wat de vleesleverancier betreft.
jeu
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Proeverij-menu was heerlijk en origineel. Geweldige en vriendelijke bediening. Water werd steeds bijgevuld. Kortom: klasse !
Marta W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Prima restaurant. Altijd lekkere gerechten. Dit keer was ik daar met mijn familie. Helaas, geen aanrader als jij wil ook met kinderen eten. Geen kinderen menu maar ook weinig flexibiliteit binnen menu. Ik noem dit, omdat ik heb wel flexibiliteit in de menu's ervaart in andere leuke plekken in GRN. Heb ik jammer gevonden.
De ergste was, ondanks daar restaurant was leeg, nog geen gasten. wacht tijd was heel erg lang.
Gellukig, eten was lekker.
Berkel60 B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Fijne plek om rustig te eten. Prima aardige bediening. en het eten is goed.
Hetty B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
We hebben een erg gezellige en vooral heerlijke maaltijd met z'n viertjes gehad. Attente bediening, moesten alleen een beetje lang wachten voordat we de menukaart kregen.
Marl0us .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Leuke inrichting, goede bediening. Fijn dat er aldoor kannetjes kraanwater met citroen werden neergezet. Gerechten mooi opgemaakt en lekker. De heren vonden de stukjes vlees iets te klein, verder niks op aan te merken. Mooie knapperige friet en lekkere salade erbij. Aanrader!
Dave T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Lekker gegeten. Hoeveelheid was goed. Je proeft dat alles vers is. Personeel is erg vriendelijk en attent. Alleen is het rumoerig wanneer je aan een tweezits tafel bij de open keuken zit.
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De keukenbrigade had waarschijnlijk zijn avond niet. 2 hadden een burger besteld met ieder z'n eigen wensen qua bereiding en toevoegingen, alles door elkaar gehaald bij het uitserveren. De andere 2 kregen bij hun hoofdgerecht koude groente terwijl het gewoon warm had moeten zijn. De burgers waren qua opmaak en smaak nog minder dan een gemiddelde snackbar. Wij gaan er niet gauw weer heen.
marjon V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
na alle lovende recencies waren we toch enigszins terleurgesteld in de gerechten. We hadden de sukade die erg droog en taai was. Bijgerechten erg summier. Voor ons helaas niet snel een 2e x, alhoewel de bediening erg vriendelijk was.
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn dochter erg vriendelijke service, maar dat waren wij daar ook gewend.
monica P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
altijd leuk, bij Midi. Enthousiaste ontvangst door jeugdig personeel. Voelt zeer vertrouwd aan. Zeer aan te bevelen.
Eten verrukkelijk, snelle bediening en nu een extra gerecht als verjaardagsverrassing!
Elske V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Lekker eten, fijne bediening met verstand van wijn en prettige sfeer
Joyce K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Uitzonderlijk lekker gegeten; originele gerechten en perfect bereid. Maar wat nóg beter was dan het eten; de bediening! Bijzonder attent, vriendelijk en kundig. De wijnen waren perfect bij de gerechten uitgezocht en smaakten heerlijk. Hoofdgerecht Duo van eend is een echte aanrader!
Enige punt wat nog verbeterd kan worden is de akoestiek; we moesten behoorlijk hard praten soms om verstaanbaar te zijn door het omgevingsgeluid. Verder heerlijke avond gehad met heel goed eten en fantastische bediening. Hier komen we zeker terug!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Wat is en blijft dit een pareltje in de binnenstad van Groningen.

Zoals altijd een vriendelijkste ontvangst en een leuke kaart
Deze keer kozen een heerlijk snoekbaars gerechtje en een klassieke carpaccio, erg fijn.

Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de duo van eend, zalig. Crème brulee na als kroon op de avond
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het blijft een van mijn lievelingsrestaurants in Groningen. Hele vriendelijke bediening, meteen water en iets te knabbelen op tafel, lekker eten en genoeg keuze. Wij hadden wat haast omdat we een trein moesten halen en daar werd heel goed op gereageerd: snel de koffie met meteen de rekening erbij en onze jassen. En toen we opstonden werd er gevraagd of we het gingen redden. Die persoonlijke benadering vind ik fijn!
AnnaCatharina53 H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wij hebben geluncht en vonden de lunch heerlijk. De bediening was, ondanks de drukte, persoonlijk. Ook tussendoor even informeren of alles naar wens was. Onze complimenten!
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Zalig gegeten met heerlijke wijnen!! En wat een vriendelijk personeel en gastvrije eigenaar; echt een aanrader in een van de leukste straatjes van Groningen.
Eddy E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima eten, maar voorgerechtjes aan de iele kant.