Over restaurant Brasserie Midi

Culinair genieten bij Midi

Gelegen in de gezellige Folkingestraat in Groningen zit Brasserie Midi. Een authentieke brasserie met nieuwe invloeden van deze tijd. De Frans-Italiaanse keuken maakt heerlijke gerechten met een twist. Uitermate geschikt voor zowel lunch als diner. Schijnt het zonnetje? Dan is het goed vertoeven op het terras of in de ruime binnentuin.

Glas champagne

Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Nielsfrietema .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Fijne bediening, jas aannemen, kennis van wijn etc. We komen zeker terug...
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, enige opmerking is het geluid. Het is erg lawaaiig, waardoor ik niet terug zou komen met oudere mensen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Lekker eten in een prettige sfeer! Hier gereserveerd voor vijf, maar door omstandigheden kwamen we aan met drie, dit was geen enkel probleem. We werden vriendelijk onthaald en de bediening bleef ook de verdere avond erg prettig. Genoten van de kabeljauw als voorgerecht, gevolgd door de steak met truffelsaus. Beide prima gerechten, die tevens geserveerd werden met smaakvolle wijnen. De toetjes zagen er te aanlokkelijk uit om niet voor te gaan, dus met drie twee toetjes gedeeld, allebei ook erg lekker. Goed eten, goede service en goede prijs.
Sanneke55 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Ik heb met een vriendin de high tea genomen. Je betaalt iets van 14,50 en krijgt een prima hoeveelheid. Niet te veel, niet te weinig. Het wordt geserveerd op een schaal ipv een etagere, waardoor het toch wel iet wat minder de high tea sfeer heeft. Dat is wel jammer. Maar de producten zijn heerlijk: de appel muffins waren echt zo lekker, net als de appeltaart. Wel jammer dat er sinaasappel mascarpone bij de scones zit; de sinaasappel had er voor mij niet in gehoeven!
Stefanhellema .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijke lunch, super locatie, mooi ingerichte stadstuin met oprechte bediening en ook glutenvrij eten was geen probleem.
Edmon D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
leuke binnenplaats en heerlijk gegeten
Steven R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Soms wordt je weer echt verbaast door een restaurant en ga je weg met een gevoel van ' wat een heerlijke avond'. De bediening was zeer vriendelijk en hadden plezier in het werk dat kon je zien. Eten was echt een heerlijk en wat ik altijd leuk vind is de bijpassende wijn bij de gerechten. Ook bij Midi is dit mogelijk: top !
We wonen hier in Groningen en gaan zeker nog ene paar keer terug.
Paskal V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk gegeten! Erg mooie gerechten en een mooi restaurant
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten is verrukkelijk, met zorg klaargemaakt. De sfeer is ongedwongen, de bediening hartelijk (en heeft kennis van zaken) .Op 3 september hebben we er gegeten met vrienden. We hadden het proeverijmenu. Als voorgerecht een bord met beetjes van alle voorgerechten op de kaart. Het hoofdgerecht gekozen, mijn disgenoten namen vlees, ik zelf vis. Het vlees (steak met truffelsaus) perfect klaargemaakt, de vis (sardinefilet, smakelijk alsof ze net gevangen waren). Als garnituur verrukkelijke frietjes, citroenmayonaise en sla. De bijgerechten werden desgewenst bijgevuld. Tot slot weer een proeverij van alle nagerechtjes op de kaart. Even ging er iets mis (ik had aangegeven allergisch te zijn voor chocola en kreeg evengoed de chocolade geserveerd) Dat werd dubbel en dwars goedgemaakt. We kregen allemaal als extra een verrukkelijke sabayon met amaretto en verse vijgen. Bij het dessert heb ik genoten van 2 heerlijke dessertwijnen. Bij het eten dronken we heerlijk koele rosé (er is ook een wijnarrangement) . Tot slot nog koffie en we gingen zeer tevreden weg. Ik kan dat restaurant van harte aanbevelen. Het aperitif (cider, rechtstreeks van de boer) en het voorgerecht hebben we in de buitentuin !), genoten. Toen het begon te regenen zijn we naar binnen gevlucht, daarbij behulpzaam geweest door degene die ons de hele avond bediend heeft en die in een mum van tijd alles wat op tafel stond binnengezet heeft. . Om nog vaak terug te komen.
Inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
mooie frisse zaak, leuke vlotte bedingen en het proeverij menu voldeed aan al onze verwachtingen.
kortom heerlijk genoten en wij komen zeker weer terug.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gekozen voor het seizoensmenu van de Brasserie. Lekker weer dus we zitten in de buitentuin. In afwachting van het voorgerecht drinken we een glaasje Chardonnay en knabbelen we aan de olijfjes en amandelen die reeds geserveerd zijn. Als voorgerecht een smakelijk stukje makreel met een haring salade. Over de salade zijn we verdeeld enthousiast. Zelf kan ik het zuurtje erin erg waarderen maar mijn disgenoot weer wat minder. Mooi opgemaakte bordjes geserveerd met kleine broodjes en roomboter. Als hoofdgerecht heb ik de scholfilets , gestoofd en ingepakt in bakpapier op een bedje van kool. Kool en vis dat kan lastig zijn zou je denken. De vis en de kool zijn echter ieder afzonderlijk mooi gegaard en in balans! Mijn disgenoot heeft zich inmiddels op het vlees gestort en wel op een aantal stukjes kalf in een jus van pesto. Deze zijn licht rosé gebakken en erg mals. Als bijlagen prima verse friet, de beroemde brander mayonaise en een frisse salade. Inmiddels is mijn disgenote aan de rode wijn. De ober heeft haar na haar bestelling van de Cote du Ventoux een andere rode wijn laten proeven omdat deze beter zou combineren bij het gerecht zonder hierbij overigens aan te dringen. Hij had natuurlijk helemaal gelijk! Als nagerecht een chocolade duo (taartje, mousse) mooie schijven witte en melk chocolade, rode biet en soesjes gecombineerd met een bietensaus. Prima combinerende gerechtjes. Als afsluiter een espresso. Erg attente bediening met verstand van zaken! Correct en vriendelijk.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Ben hier gisteren met mijn zus geweest, erg lekker gegeten. Proeverij met z'n tweeën vooraf, erg lekker, wel veel vis. Als hoofdgerecht parelhoen en aubergine met mozzarella, heeft ons beide goed gesmaakt. Bijgerechten en vooral de mayonaise waren heerlijk. De bediening was heel vriendelijk en oplettend. Heerlijke avond gehad.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wat is Midi een aanrader in Groningen, geweldige avond gehad! Gelegen aan 1 van de leukste winkelstraten, smal, lang restaurant met de open keuken centraal in het restaurant, leuk om de koks aan het werk te zien.

Bediening is korrekt en erg vriendelijk, neemt de de tijd voor je wanneer nodig en is alert. We kozen voor een meer gangen menu waarbij we proeverij kregen van veel lekkers. Heerlijk soepje, ravioli, mini burgertje, elk van dit en nog veel meer was zalig.

Bijpassende wijnen waren ook goed en werden op een leuke manier toegelicht waarom deze wijnen waren geselecteerd, de wijnstreek etc.

Uitstekende prijs-/kwaliteit en wij komen zeker terug.
Grietje H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vanavond bij Midi gegeten. Eerder al eens een lunch gedaan waarna wij nieuwsgierig werden hoe de dinerkaart zou zijn. Heerlijke proeverij gehad. 5 heerlijke frisse voorgerechtjes, inktvis carpaccio, buikspek, soepje, artisjok en ravioli. Voortreffelijk met dit warme weer! Als hoofd de rode poon, erg lekker met mooie groente. Mijn man koos voor de burger, deze is top volgens hem. Bediening wist nog welke wijn wij hadden gehad bij een eerder bezoek. Zeer attent. Flesje wijn was prima en vooral mooi van prijs!
Joriskemperman92 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Afgelopen dinsdag hier heerlijk gegeten. We hadden gebruik gemaakt van het 3 gangen diner arrangement van Iens. Bijpassend wijnarramgement is ook zeker een aanrader. De bedoening was zeer attent en kundig. Bovendien kan je hier op een mooie dag schitterend buiten zitten.

Karin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk iens menu gehad, voorgerecht was een proeverij, zeer smakelijk, hoofdgerecht was de rode poon, ook heel smaakvol. De porties zijn prima, niet te groot en niet te klein. Het dessert vond ik persoonlijk iets minder maar dat heeft meer te maken dat ik het teveel en te zoet vond. De geserveerde wijnen waren ook fantastisch!
Wij waren vroeg( 18 uur) gaan eten, heerlijk rustig, toen we weggingen vonden we het wel een beetje luidruchtig.
ElineVV .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Mijn vriend en ik hebben gisteravond heerlijk gegeten bij Midi via de actie van Iens. We hadden het bijpassende wijnarrangement erbij, echt top. Erg goede service en attente bediening. Absolute aanrader!
Janrog .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij hadden een 3 gangen menu waarvan alle gangen prima waren. De bediening was uitstekend en erg vriendelijk. Erg tevreden.
Harold1972 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Donderdagavond 7 juli vanuit Breda voor mijn werk in Groningen en uiteraard weer gezellig bij Brasserie Midi neergestreken. Pol zorgt er met zijn team iedere keer weer voor dat er aan niets ontbreekt! Heerlijk eten, veel variatie gecombineerd met passende wijnen. Een tip, eet niet teveel want ook de desserts zijn zo lekker dat je die niet wilt missen! Pol wederom top avond gehad en tot snel weer. Groeten, Harold