Over het restaurant Brasserie Midi

Culinair genieten bij Midi

Gelegen in de gezellige Folkingestraat in Groningen zit Brasserie Midi. Een authentieke brasserie met nieuwe invloeden van deze tijd. De Frans-Italiaanse keuken maakt heerlijke gerechten met een twist. Uitermate geschikt voor zowel lunch als diner. Schijnt het zonnetje? Dan is het goed vertoeven op het terras of in de ruime binnentuin.

Glas champagne

Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Eddy E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima eten, maar voorgerechtjes aan de iele kant.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Super leuk restaurant, heerlijk eten en goede bediening! Top!
ineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima uitleg over de gerechten. Ook na het eten wilden de medewerkers opnieuw uitleggen hoe het gerecht bereidt was. Wij zaten op een wat tochtig plekje. Dat was iets minder.

Ik vond het eten heel lekker. Het grand dessert is eenechtë aanrader.

Wanneer je vleesloos wil eten heeft midi twee heerlijke alternatieven op de kaart staan. Ik weet niet of het veganistisch was trouwens. Ik kom hier zeker nog een keer.
harrianne T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Midi. Goede en proactieve service. We hadden bij booking aangegeven dat een van de eters vegan was en bij de gratis amuse vooraf werd aangegeven dat de gebande nootjes dan niet passend waren. De kok slaagde er uitstekend in een vegan-3gangenmenu voor onze tafelgenoot te serveren, die heel enthusiast was over het resultaat. De proeverij van voor-en nagerechtjes was heerlijk, de hoofdgerechten pastinaak, zwijnhaas, zalm en lamsschenkel heerlijk bereid en met grote zorg voor de uitstraling. Hier komen we heel graag nog eens terug. Heerlijk, goed en mooi eten voor een mooie prijs. In het zgn 'hogere segment' kunnen ze het vaak echt niet beter.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prettige gelegenheid, vriendelijk personeel, en goede lunch
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Afgelopen weekend een High tea gehad, echt een aanrader. Alles was lekker vers en een goede variatie. Bediening erg vriendelijk en de inrichting zag er ook goed uit.
N H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Al een paar keer hier gegeten, een erg goed restaurant! Absoluut een aanrader. Heerlijk eten, vriendelijke bediening. Kom zeker nog eens weer.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Al meerdere keren hier gegeten en het is altijd uitstekend. Deze keer gekozen voor het proeverij menu. Heerlijk gegeten, verrassende combinaties. Ik kom zeker weer terug
Lino S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Als relatief nieuwe inwoner van Groningen de afgelopen maanden enkele keren Midi bezocht ( mogen bezoeken ) en het is telkens weer een goed vertoeven.

Gelegen aan een van de leukste straten van Groningen, zeker overdag, en het oogt een beetje klein aan de voorkant maar binnen is het ruim, schoon en aangenaam.

Altijd vriendelijke ontvangst en je wordt na 1 a 2 keer al herkent als gast, prettig. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, zo aten wij afgelopen keren een zalige ravioli, lekkere kwartel, mooie salades en nog eenvoudige doch heerlijke hamburgers.

Wie waar voor zijn geld wil hebben maar toch meer dan goed wil lunchen of dineren is dit een aanrader.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Als gast voel je je enorm welkom! Om vervolgens verrast te worden door de heerlijke gerechten, die stuk voor stuk grandioos smaken.
Een heerlijk avondje uit!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een hartelijke ontvangst, zeer vriendelijke bediening en prima eten. Wat wil je nog meer?
De keuken is verzorgd, verfijnd zelfs en de bereiding perfect, alles komt op het moment suprème op tafel, zowel het vlees (duivenborst) als de vis (mul) en ook de groente (zeekraal).
Ook het dessert was likkebaardend lekker.
Hier komen we terug!
Flip M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prettige ontvangst, er staat al water op tafel voordat je zit. Het eten was heerlijk, ooohhh die patat en die mayonaise!! Er lopen veel mensen rond die bedienen, je wordt snel geholpen, fijn. We komen opnieuw terug.
vandijk.caroline .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk bijgepraat op de dag na Kerst in een rustige ambianc. Schoon, prettige bediening en we mochten alle tijd nemen om bij te kletsen. Thee, koffie in meervoud gedronken, lekker. Twee tafeldames kozen een salade. Beiden lekker en bij de zalmsalade viel op dat de zalm er nou eens niet vlug doorheen gezwommen was ;-). Andere tafeldame na twee heerlijk vers krokante boterhammen met gegrilde groenten en huisgemaakte tzatziki! Ook heerlijk. We komen zeker nog eens terug!
Jore .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Beste restauranthouder, bak uw hamburgers nooit medium rare!

‘Wilt u uw hamburger medium hebben?’, vraagt het meisje van de bediening vriendelijk, als wij onze lunchbestelling doorgeven. Dergelijke vraag verwacht ik niet in een restaurant, want hamburgers moet je ALTIJD doorbakken opeten! Aan de buitenzijde van vlees zitten immers bacteriën en door dit vlees te snipperen (malen), zoals bij een hamburger, worden de bacteriën door de hele hamburger verdeeld. En als je vervolgens de hamburger alleen aan de buitenkant verhit, dan overleven de bacteriën aan de binnenzijde. Dat willen wij niet, daarom willen wij graag doorbakken hamburgers.

Ons verzoek wordt ‘zeer goed uitgevoerd’, want onze burgers zijn droog van structuur. Veel vleessappen zijn verloren gegaan. Wij vragen ons af of de term ‘medium’ hier ‘doorbakken’ is en wij door ons antwoord de ‘extra doorbakken versie’ hebben gekregen.

Daarnaast overheerst de smaak van zout. Onze hamburgers worden pas lekker als een gedeelte van dat zout wordt vervangen door (andere) smaakvolle specerijen en kruiden. De hamburgerbroodjes zijn goed, evenals de frieten. In de mayonaise zit ons inziens te veel mosterd.

Het restaurant is mooi ingericht en wij worden goed bediend.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met vier personen zijn we op een zaterdag avond wezen eten bij Brasserie Midi. Voor twee personen werd het het seizoensmenu en twee personen bestellen 'a la card'. Als hoofdmenu stond twee keer de kwartel, 1 keer de Ravioli van pompoen en ricotta en 1 keer de runderburger op het menu. Voor alle gerechten waren de smaken uitstekend. De kwartel was heerlijk en de ravioli kwam nog beter uit de verf. Zeer dun uitgevoerd en perfect op smaak gebracht. Nadeel was wel dat het om zo'n fijn uitgevoerde ravioli gaat, dat het qua portie niet door kan gaan als hoofdgerecht, En tja, de optie om perfecte frieten naast de ravioli te bestellen is als combi discutabel. Voor bij de burger en de kwartel zijn de frieten trouwens lekker, maar de tweepersoons porties eigenlijk gewoon éénpersoons porties. Als nagerecht was drie maal gekozen voor het gerecht met glühwein ijs. Qua smaak een heerlijk nagerecht, maar 1 klein bolletje is wel erg zuinig. Het is jammer dat je kan concluderen dat je hier erg lekker kan eten, maar achteraf toch zit te praten over de magere kant van de porties. Dat zou niet nodig moeten zijn. De bediening was vriendelijk en de service en akoestiek zijn goed. Kortom, als je wil eten met mooie smaak combinaties, dan zit je hier echt wel goed, maar als je gezonde trek hebt, weet ik niet of Brasserie Midi je eerste keus moet zijn.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. De gerechten zijn mooi in balans en met zorg bereid. De wijnkaart is goed afgestemd op het eten en de bediening heeft hier gelukkig ook de kennis om daar goed over te adviseren. De geserveerde porties mogen van mij wel net iets groter zijn.
nielsfrietema .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Fijne bediening, jas aannemen, kennis van wijn etc. We komen zeker terug...
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, enige opmerking is het geluid. Het is erg lawaaiig, waardoor ik niet terug zou komen met oudere mensen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Lekker eten in een prettige sfeer! Hier gereserveerd voor vijf, maar door omstandigheden kwamen we aan met drie, dit was geen enkel probleem. We werden vriendelijk onthaald en de bediening bleef ook de verdere avond erg prettig. Genoten van de kabeljauw als voorgerecht, gevolgd door de steak met truffelsaus. Beide prima gerechten, die tevens geserveerd werden met smaakvolle wijnen. De toetjes zagen er te aanlokkelijk uit om niet voor te gaan, dus met drie twee toetjes gedeeld, allebei ook erg lekker. Goed eten, goede service en goede prijs.