Brasserie Meer

Marktplein 3 9919 AP Loppersum Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Meer

ETEN WAT DE KOK SCHAFT!

We hebben een uniek concept neer gezet in het mooie Loppersum.
Elke week eten we wat de kok verse voor u maakt.

Dit doen we om 3 redenen,
1: De producten zijn vers
2: De kok blijft creatief
3: U kunt elke week komen eten omdat we elke week wat anders eten.

Bij deze willen we u dus uitnodigen om ons menu voor deze week te proberen.
We zien u graag weer bij Brasserie Meer.

Meer informatie over restaurant Brasserie Meer

• : Gratis parkeren doe je op het marktplein wat voor onze mooie Brasserie ligt

Dinsdag t/m Donderdag 10:00 - 17:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 21:00

Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wat een verrassend leuk, sfeervol en met name lekker restaurant!
We hebben een heerlijke avond gehad met lekker eten, een fijne sfeer en attent personeel!
Een echte aanrader wat ons betreft en zeker voor herhaling vatbaar!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
27 november heerlijk gegeten!! Voor herhaling vatbaar!! Voor de bediening een dikke 10, was alleen en had alles onder controle, maar was vast prettiger geweest als ze het kon delen met een collega. Het eten was heerlijk! Vlees erg goed op smaak! Gangen werden mooi gepresenteerd.
Anne-Margreet .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Aparte locatie, met ingang naar de naastgelegen Albert Hein? Verlichting kan nog wel iets gedempter. Vriendelijke correcte bediening, prima menu. 1 minpunt: salade had geen dressing.1 pluspunt: heerlijke patatjes!
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een prachtig mooi huiselijk restaurant. Bediening zeer vriendelijk en correct. Het drie gangen menu smaakte
voortreffelijk en puur en werd prachtig opgediend.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor de eerste keer gegeten in deze brasserie. Heerlijke gerechten. Om het compleet te maken had er wel een bakje gebakken aardappelen of frites bij geserveerd mogen worden.
Monkie1305 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Men kon de drukte van de ah-actie niet aan. We moesten steeds erg lang wachten voordat de bestelling werd opgenomen en geserveerd. Ik kreeg ranja ipv mijn bestelde glas rosé. Reserveringen die mis gingen. Toch zou ik dit restaurant wel aanraden maar dan buiten de actie-periode. Het eten was namelijk wel erg lekker en daar gaat het toch om.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Voorgerecht: groentesoep opgediend in fleurige soepkoppen smaakte prima;
Hoofdgerecht: Kabeljauwfilet+ garnaaltjes en groentes samen verpakt in aluminiumfolie. De kabeljauw was niet gaar en terwijl je het sneedt nam je ook het aluminiumfolie mee. Dat stak je vervolgens met de vis,garnaal en groentes in je mond. Gebeurt je maar 1keer, maar dan was je wel lang aan het zoeken naar de stukjes aluminium in het eten. Smaak viel ook tegen. Het toetje van Ijs met koffielikeur was erg lekker.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Eindelijk was het zover, bij een perfecte lunch enige tijd geleden hadden we al besloten om hier met de AH zegelactie te gaan eten!
De zelfgemaakte ouderwetse groentesoep waarmee we begonnen was zeer smakelijk. Het werd geserveerd met het beroemde eigengebakken brood en smeuïge zelfgemaakte pesto-boter.
Ik kan deze hele beoordeling overal wel ‘zelfgemaakt’ bij vermelden maar daar stop ik mee, dat zal de leesbaarheid ten goede komen!

De carpaccio werd ruim geserveerd met een heerlijke salade en dressing waarbij de pijnboompitten net die juiste geroosterde smaak hadden.
Als hoofdgerecht viel de keuze op kip. Kip wordt al snel droog of taai maar deze kippendijen waren juist heel mals en smakelijk exotisch gekruid.
Ook de aarzeling van mijn andere tafelgenoot met betrekking tot het in folie gegaarde visgerechtje bleek ongegrond. De structuur en de smaak bleef volledig overeind.
Zelf koos ik voor de malse zij-lende. Mark, de enthousiaste eigenaar, legde uit waarom met name dat stuk rundvlees zo smakelijk is en heeft daarbij niets teveel beloofd;
van buiten mooi dichtgeschroeide stukken die van binnen heerlijk rose waren. De patatjes en mayonaise waren super smakelijk en de wijn werd ruim geschonken.
Toen dan ook nog de toetjes in overleg konden worden samengesteld was het dessert, zoals het hoort, de kroon op een fantastisch diner!
Janny E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gemoedelijk, sfeervol, gezellig en zalig gegeten.Alles suidelijk vers wat wij zeer op prijs stellen. Geen pes pas eten, maar eten zoals het bedoeld is. zowel voor groepen, gezinnen als al een is het zeer goed vertoeven.
Neeltje A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De brasserie heeft charme, ook omdat ik het verhaal erachter ken. Heerlijk eten, niet duur en enthousiaste medewerkers. De openingstijden zijn wel beperkt en de kaart ook, maar tot nu toe was de keuze voor mij prima (tweede keer).
Yolande Z.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Dankzij de AH aktie hier terecht gekomen.
Verrassende entourage en overheerlijk gegeten !!
mosterd soep met spekjes en geroosterd brood met kruidenboter
Mijn man de vis schotel en ik het vleesgerecht ( spare ribs)
tiramisu met roomijs en slagroom........ een aangename verrassing dit restaurant !!
een aanrader !!!
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wij hebben hier gegeten, gebruik makend van de Albert Heijn restaurantactie. Het was voor ons de eerste keer dat we hier kwamen. En alles bij elkaar waren we positief verrast. De menukaart vermeldt niet zo zeer de gerechten, maar alleen waar het voor- dan wel hoofdgerecht van gemaakt is. Zo is er voor het hoofdgerecht keuze uit gevogelte, vlees, noordzeevis, of vegetarisch. Wat er dan daadwerkelijk geserveerd wordt, is deels af te lezen aan de borden aan de muur, en wordt ook door de gastheer verteld. De menu’s wisselen zeer regelmatig.
We kozen beiden voor de mosterdsoep, die naar keuze vega, of met spekjes wordt geserveerd. Daarbij werd een heerlijk vers, geroosterd broodje met kruidenboter geserveerd. Als hoofdgerecht koos mijn vrouw een bladerdeegtaartje met drie soorten kaas, en ik de spareribs. Bij het hoofdgerecht werd een heerlijke frisse salade geserveerd. Daarbij hadden we één portie huisgemaakte frites besteld. En als dessert kozen we beiden de tiramisu met ijs en slagroom. En bij de maaltijd dronken we een lekkere rode huiswijn. Alles was zeer smakelijk, al had naar mij smaak de mosterdsoep iets pittiger gemogen.
Tot slot nog een suggestie voor het restaurant: peper- en zoutmolentjes op tafel.
En als allerlaatste opmerking nog een compliment voor het feit dat er zoveel mogelijk gebruik gemaakt wordt van verse, biologische producten.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Drie gangen elke keer weer verrassend goed van smaak. Dit was ook de mening van de meegenomen puber, en dat zegt wat...
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het is heerlijk zitten op het terras van deze brasserie aan een rustig plein tegenover de kerk. De bediening was heel flexibel en adequaat.
De huisgemaakte kippensoep rijk gevuld, de lopperse burger en de saté gewoon goed. De manier van opdienen, op een mooie grote schijf hout, heel aantrekkelijk om te zien. Goed én niet duur was de wijn.
Een aanrader.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Op een mooie zondagmiddag streken we hier neer voor de lunch. Wat een aangename verrassing! Het terras is ruim maar door de regen-dreiging zijn we binnen gaan zitten. De inrichting is erg leuk en origineel! Eigenaar Mark kwam als eerste een kleine amuse brengen; alles zelfgemaakt. We hebben genoten van de heerlijke pesto en lekkere tomaten-paprika marmelade op licht geroosterd [eigen gebakken] Groen-brood. Ook de lunch-gerechten waren dik genieten. De Filet Americain met brie werd geserveerd met ei en was zeer smakelijk. Ook de kippenkroketjes, geserveerd met salade, een heerlijk mosterd en de eerder genoemde marmelade zijn een aanrader. Het brood bij de lunch wordt door hen zelf gemaakt en dat is iets waar ze terecht trots op zijn. Het concept met de doorsteek naar de AH winkel ernaast waardoor je eigenlijk elk wijntje of biertje kunt krijgen waar je zin in hebt is wel uniek te noemen! Kortom, we gaan hier zeker binnenkort de dinerkaart testen!
Houbijn .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het allerlekkerste was de bospaddestoelenroomsoep, kreeg van de baas een extra portie mee naar huis. Ik heb de volgende dag opnieuw genoten. Het was een gezellige avond, ook de mede dineerders waren erg tevreden over het gebodene. Gezellige omgeving en een super bediening. Wij waren er met de AH aktie, geheel in stijl, want de brasserie was verbonden met de Albert Heijn winkel.
Melcon .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Bediening uitstekend, leuke sfeer, mooi ingericht en het eten was ook nog eens erg lekker! De open keuken gaf ook een leuke inkijk in het bereiden van het eten.
Broeren.123 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De soep en het dessert waren het lekkerst. De sfeer was gemoedelijk. De plek is heel mooi, gelegen aan het kerkplein, en verrassend.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Brasserie Meer! Elk gerecht was telkens weer een verrassing. Mooi opgediend en alles met een eigen smaak. De bediening was super, we werden echt verwend. Zo jammer dat we niet in de buurt wonen, maar we rijden er graag nog een keer voor terug.
Alievdmolen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heb zelf als hoofdgerecht spare ribs gegeten. Vond ze erg lekker en de saus vond ik erg handig dat deze apart er bij was. Op verzoek kon je gewoon extra bijbestellen. De bediening en gastvrijheid vond ik persoonlijk erg prettig. Lekker vrij alles kan niks moet. Je kreeg het gevoel dat het allemaal heel relaxed was.