Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Zijldijk 28 2352 AB Leiderdorp Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Dankzij de hechte samenwerkingen met lokale leveranciers is Brasserie Meelfabriek Zijlstroom bij uitstek geschikt om eens écht te ontdekken wat de Leidse regio op culinair vlak te bieden heeft. Ieder seizoen wordt namelijk een nauwkeurige selectie gemaakt van eerlijke en regionale producten die hun opwachting maken in de vele streekgerechten die je kunt proeven bij Brasserie Meelfabriek Zijlstroom.

Meer informatie over restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Minke R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hebben met een groep mensen een borrel inclusief hapjes gehouden in het tuinhuisje. We hebben genoten! Personeel is heel vriendelijk, alles kon in overleg en het eten was heerlijk. Top geregeld allemaal!
Fientje01 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij hebben ons 25 jarig huwlijksfeest in het tuinhuis gegeven. Het was geweldig. Hele vriendelijke en leuke bediening. Heerlijke hapjes. Alles perfect verzorgd. Sfeervolle locatie.. onze gasten waren erg enthousiast . Mede dankzij brasserie zijlstroom kunnen wij terug kijken op een geweldige middag. Echt en aanrader!!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prachtige locatie waar je met mooi weer ook prima buiten kunt zitten. Bij minder mooi weer is de overdekte serre ook een optie. Zeer vriendelijke en oplettende bediening. Goede huiswijnen, keuze uit drie soorten wit per glas. De chardonnay was prima. De kaart is niet zeer uitgebreid, maar er is genoeg keuze. Ik koos vooraf de dichtgeschroeide tonijn, die heerlijk was, al vond ik de peterseliesmaak in de salade ietwat overheersend, maar dat is persoonlijke smaak. Het hoofdgerecht, de zeebaars, was zeer goed, alleen de groenten als bijgerecht (met venkel) vond ik ietwat saai. De huisgemaakte friet daarentegen was weer prima. Lekkere koffie.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Een prima plek om te lunchen, en door de ruime parkeergelegenheid ideaal als locatie om met elkaar af te spreken. Het gebouw is een oud industrieel pand vlakbij de waterkant, en het terras is ook ruim en prettig. Dus vooral de plek is bijzonder; het menu is nogal standaard met broodjes, salades en warme voor-/hoofdgerechten. Onze broodjes waren okay, maar niet verrassend (lekker). Dus je gaat hier naar toe voor de setting, en niet zozeer voor het culinaire aanbod. Maar zolang je maar niet te veel verwacht, is het echt wel een leuke plek!
Didier V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Volgens mij werken er alleen maar leerlingen ofzo. Leerbedrijf. Nou.....dat was te merken.

Kroketten vielen op de grond. Nieuwe konden worden geleverd. Echter dat duurde een half uur.

Niets aan. Blèh.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met z'n 9-en aan de lunch op een zonnige zondag op het buitenterras, waar ook een 50 jarig huwelijk werd gevierd. Terwijl het terras langzaam volliep liepen de wachttijden mbt de bediening al snel op. Aardige bediening maar teveel verschil in ervaring. Twee keer gevraagd om een wat schaduwrijker plek ivm de senioren onder ons, 2x geen terugmelding hiervan gehad ( ja/nee, allebei goed maar de boodschap aannemen en niet meer terugkomen voelt als negeren). Eten was gemiddeld, sommigen waren tevreden/anderen minder. De pulled pork was redelijk smaakloos en de korsten van het ambachtelijk brood van een taaiheid waar de vorken geen raad mee wisten. Over een jaartje ofzo maar weer eens proberen....
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
In deze leuke locatie een kookworkshop gevolgd tijdens een bedrijfsuitje (28 personen).
De brasserie is gevestigd in een sfeervol industrieel pand.
We werden ontvangen in de loungehoek waar de houtbrander ons heerlijk verwarmde.
Alleraardigst ontvangst met een gezellig borreluurtje.
De kookworkshop vond plaats op de 2e verdieping.
De koks hielpen ons bij het klaarmaken van het Franse 4-gangendiner.
Alles liep gesmeerd en de sfeer was ongedwongen.
En ook niet onbelangrijk: het eten was lekker.
Al met al een zeer geslaagde avond!!
Leuke bonus: het kookschort mochten we allemaal houden :)
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Het eten viel mij erg tegen. Had een salade gekozen maar deze was overladen met spekjes. Erg overheersend en saai. Ook was het patat koud en slap.
De bediening was top. Jammer dat het eten erg tegenviel.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met een grote groep gezellig ontvangen in de ruimte voor de bar, waar tijd was om nog even te borrelen. De bediening nam snel een drankje op.
Daarna hebben we plaats genomen in de serre. Een leuke ruimte als je met een groep bent. Industrieel maar toch sfeervol. Enige nadeel is dat het er een beetje koud/onaangenaam was. Door het glas komt koud naar binnen en de serre is zelf niet verwarmd. Als de deur van het restaurant dan ook open staat, warmt het daar moeilijk op.
Het geserveerde eten was heerlijk. Van tevoren al onze keuzes doorgeven en het restaurant was hier erg vriendelijk in, ze boden veel aan en er was veel mogelijk. Allemaal verse ingrediënten en met passie gemaakt. Alles was goed op smaak.
We komen hier zeker terug!
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Heerlijk geluncht lekker druk beetje chaotische maar hoort ook wel bij deze tent bediening doet echt hun best. Voor de zomer leuk terras.
Anne-Marie D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Mijn verjaardag gevierd met 35 gasten in de serre en buiten ook nog wat tafels en banken. Het weer was prachtig, dus tot laat buiten gestaan en gezeten. Heerlijk. Het werd nog mooier toen het begon te schemeren en de lichtjes in de tuin aangingen.
De gerechten van het walking diner waren toch zo lekker, de huisgerookte zalm was ieders favoriet. De enige klacht die ik heb gehoord: het is allemaal best veel :). De kinderen hebben genoten van hun kindermenuutjes, hier was de klapper: ijsje toe!
Ik heb zelf nergens op hoeven letten, de bediening zorgde overal voor en dat met een grote glimlach. Dus: dank aan de bediening en de koks.
Zou ik dit restaurant aanbevelen voor een feest? JA.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Na er al jaren langs te hebben gefietst zijn we op een mooie warme zomeravond hier afgelopen weekend voor het eerst weten eten.

Een heerlijk terras met goede ervaren bediening zeer gastvrij en alert.

Voor gerecht een carpaccio zo groot en lekker heb ik hem nog niet eerder gezien, het hele bord bedekt met een lekker beetje garnering er op.

Hoofdgerecht , een mega hamburger met verse friet en zelfgemaakte mayonaise.
Dit was bijzonder goed en zoveel dat we eigenlijk gelijk vol zaten, maar door de enorme verse producten van hoge kwaliteit konden we een dessert niet weerstaan.

Het dessert: lekker groot, en van top kwaliteit.

Volgende keer nemen we wel een gang minder, de porties zijn aan de grote kant je zal hier goed gevuld weg gaan.

Volgende keer? Eten wij hier zeker weer!
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Al heel vaak bij de Zijlstroom geweest. De plek is mij heel dierbaar omdat ik in de buurt ben opgegroeid. De bediening is er correct en vriendelijk. Ingrediënten komen uit de buurt en om die Ingrediënten is het concept gemaakt. Tot nu toe altijd lekker gegeten in de Zijlstroom
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Bezocht voor een zakelijke bijeenkomst. Mooie industriële inrichting en prachtig terras. Vriendelijke bediening die mee denkt. Prima koffie (ook sojamelk) en appeltaart. Helaas geen lunch te krijgen voor twaalven en weinig sfeervolle, donkere vergaderruimte boven.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Op tweede paasdag hebben wij hier met z'n 6e ontbeten. Het is een erg leuke, sfeervolle zaak. (We waren er voor de verbouwing ook al weleens geweest.)
De reservering was helaas niet helemaal goed doorgekomen maar ondanks de paasdrukte werd er direct een tafel voor ons klaargemaakt.

Het eten was heerlijk, veel zuivere en verse (streek)producten.

Montagne55 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
De ontvangst op vrijdagavond was prima, vooraf geborreld in de sfeervolle ruimte vooraan bij de bar.
Het eten werd geserveerd in de serre, daar iets minder sfeer dan in de bijkeuken met alle oude materialen.
Het uitdelen van de menukaart kwam niet eerst, zoals het hoort, bij de dames terecht.
Het schenken van een karaf water was niet mogelijk, wel kon per persoon een glas leidingwater geserveerd worden. Het adviseren van de wijnkeuze kwam niet goed over vanwege een onjuiste uitspraak over de wijnsoorten. De gerechten waren heerlijk, alleen de los geleverde frites veel te zout.
De koffie na afloop was goed.
Na de nota te hebben voldaan, hebben we zonder begeleiding het pand verlaten, een persoonlijke groet of
gedag zeggen ontbrak bij het dienstdoende personeel. Met iets meer service kan er hoger gescoord worden !
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Het is hier NOG leuker geworden na de meest recente verbouwing! Heerlijk gedineerd en genoten van gerechten waar de ingrediënten echt uit de omgeving gehaald worden. Meer dan alleen een goed adres als fiets-stop; zeker het aanbevelen waard voor een gezellig diner of goede, eerlijke lunch. Service is TOP!!!
M O.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Een erg leuk tentje met verschillende zitplekken die elk net een eigen sfeer uitstralen. In de serre aan tafeltjes, of binnen op hoge krukken, of weer in een andere hoek om comfortabele grote zitbanken. Op de kaart voor lunch enkele broodjes waaronder makreelrillette en runderhamburger. Prima broodjes. Ook de tosti en frietjes van de kinderen smaakten goed. De koffie verkeerd vond ik persoonlijk niet lekker, jammer, maar dat is een kwestie van smaak. Bediening was vriendelijk en in orde, maar mag zelf wel wat beter op de klant letten. Voor eenieder die net als wij zomaar opeens verzeild mocht raken in Leiderdorp: prima gelegenheid om heen te gaan, ook met kinderen want ze zijn erg kindvriendelijk hier.
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
De vernieuwde Zijlstroom ziet er goed uit! Sfeervol ingericht en ruim opgezet zodat je niet te dicht op je buren zit. Eten was ook heerlijk. Wat wel tegenviel was de service. Bij deze prijsklasse verwacht je dat iemand bij de deur je even ontvangt / jas aanneemt, en bij het uitdelen van de kaart bijvoorbeeld even het driegangen menu toelicht en alvast een mandje brood aanbiedt. Echter niets van dit alles, zeker wel vriendelijke bediening, maar niet dat beetje extra wat we wel hadden verwacht.
Jessicabakker .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Hier gisteren gegeten met z'n tweeën. We hadden het voorgerecht overgeslagen en zijn gelijk voor de de kabeljauwfilet en hamburger gegaan. Hamburger was erg smaakvol en op een lekker stukje bruin brood. Friet kon wel wat langer worden gefrituurd en een beetje zout erop was niet verkeerd geweest.

Minder waren we met de kabeljauwfilet wat nog gedeeltelijk rauw was en de saus iets te vettig. Toen we aan de serveerster vroegen of de filet gaar gemaakt kon worden, hebben we 20 min moeten wachten op de vis. Dachten eerst dat we een nieuwe kregen, maar uiteindelijk was deze alleen maar in de oven gestopt. Waarom het zolang duurde wisten wij ook niet en erg jammer als de ene persoon zijn hoofdgerecht al op heeft en de ander nog moet eten.
Bediening heeft ook niet excuses hiervoor aangeboden, wat wel jammer was.

Voor de rest is het een mooi restaurant qua inrichting en waar je heen kan als je het niet erg vind om langer te wachten op je eten. Bediening is vriendelijk en restaurant heeft mooi uitzicht op het water.