Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Zijldijk 28 2352 AB Leiderdorp Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Brasserie Meelfabriek Zijltroom aan de Leiderdorpse Zijldijk in Leiden is de ideale plek om even tot rust te komen. Zowel in de zomer als in de winter kun je hier genieten van een heerlijke lunch of diner. Bij lekker weer kun je een hapje eten onder de parasolbomen op het terras mét moestuin en in de winter kun je gezellig bij de open haard een hapje eten.

Bij Brasserie Meelfabriek Zijlstroom komen de gerechten vers uit de streek en wordt er gewerkt met seizoensgebonden producten. Zo wordt er zoveel mogelijk gewerkt met groenten, kruiden, fruit, zuivel, vlees, vis, gevogelte en wild uit de omgeving. Hierdoor staan kwaliteit en creativiteit voorop en dat ervaar je door de smakelijke gerechten op de menukaart.

Brasserie Meelfabriek Zijlstroom in Leiden is de perfecte plaats om tot rust te komen en te genieten van een heerlijke lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Elles V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2019
We hebben gebruik gemaakt van het Valentijns menu. Was prima. Ik zou persoonlijk wel wat meer mogelijkheden op de menukaart willen zien, maar wellicht is dat de opzet van het restaurant.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2019
Wat heb ik lekker gegeten! Originele combinaties omdat t de laatste dag van de kaart was, en t was om je vingers bij op te eten. Prijs kwaliteit top. Bediening had er echt zin in en de lokatie is zo gezellig! En goed parkeren gratis! Ik kijk uit naar de volgende keer!
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2019
Wederom heerlijk gegeten. Echt heerlijke verse streekproducten. Dat proef je. Met zorg bereid. Leuke bediening. Prima portiegrootte muv dessert, dat was echt te groot. De helft was beter geweest.
Voor ons een blijvertje. Absolute aanrader.
nienke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
champagnebrunch was erg lekker, eten heel goede kwaliteit. Wel veel te veel. Locatie heel sfeervol. Personeel vriendelijk.
Chang L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
Het begon allemaal goed, superleuk ingerichte tent, ook speelgoed voor de kinderen en een mooie zithoek bij de open haard. Maar bij het bestellen begon het, het was rond 11:40 dus we zaten tussen het ontbijt en de lunch in. We wilden voor onze peuter alvast een croissantje bestellen, maar het antwoord was ‘dit staat niet op onze lunchkaart’. Maar daar zien we toch de croissantjes liggen. Ja maar die zijn van het ontbijtbuffet en dat wordt al opgeruimd. Over paarse krokodillen gesproken... daarna 3x zeggen dat de lunch pas vanaf 12 uur geserveerd wordt. Ok. Dan willen we een kindergerecht bestellen, dame vd bediening kijkt naar onze peuter die al een halve croissant op heeft, en zegt tot drie keer toe dat ze die niet mag uitserveren aan volwassenen, alleen aan kinderen tot 12 jaar oud. Dat onze peuter dat gerecht ook zal delen met zijn papa, lijkt de dame niet te willen geloven. Nog nooit zoiets ongastvrijs meegemaakt. Ook al was het voor de rest allemaal dik in orde, dit heeft de ervaring voor ons verpest, erg jammer.
Roel T.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Een heerlijk rustig en ruim opgezet restaurant. De bediening is top en het eten is gewoon heerlijk. Hulde aan de kok. Wij gaan binnenkort weer terug om wederom heerlijk te genieten.
H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2018
Erg gezellig ingericht restaurant, super vriendelijke en kundige bediening. Super lekker gegeten van de verassende kaart. Kortom een echte aanrader!!
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Voorgerecht was goed. Van de hoofdgerechten is alleen de zeebaarsfilet als goed beoordeeld. De overige gerechten lieten te wensen over. De hete bliksem bleek zonder appel te zijn en grote brokken buikspek i.p.v. spekjes zoals op de menukaart staat. Ook de varkenswangetjes waren niet smakelijk. Het vegetarische gerecht bevatte weinig groenten en veel korrels. Het was geen smakelijke combinatie en kwam aan de goedkope kant over. Daarnaast vragen we ons af of de korrels huisgemaakt waren zoals dit vermeld is.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk geluncht. Leuke sfeer en makkelijk parkeren.
Maxime B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Hele slechte High Tea hier gehad. Duurde heel erg lang voordat we eindelijk iets kregen (1 uur!) en alles was precies op de man uitgeteld, kwam heel zuinig over. Het concept dat je een gezellige tafel vol lekkers hebt is hier zeker niet van toepassing. Soepje leek wel water en personeel was duidelijk niet voorbereid, terwijl we toch ruim van tevoren hadden geserveerd. Onze middag was echt verpest door deze karige high tea. Daarnaast waren de producten ook nog eens kant en klaar en niet vers gemaakt.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Voor de beste biefstuk moet je bij de Meelfabriek zijn! Deze is mals van smaak, de juiste garnituur. Daarbij de juiste wijn aanbevolen. Kortom, Uitstekend!
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Geweldig!!! Ga hier absoluut naar toe! Heerlijk eten in ruime porties. Echt (h)eerlijke producten, dat proef je echt. Leuke vlotte bediening. Gangen werden er niet door heen gejaagd. Wat een verademing. Was voor de eerste keer bij de Zijlstroom, maar zeker niet de laatste! Aanrader!
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Geweldig restaurant. Juist de aanpak van niet alledaagse gerechten (ik had "hete bliksem" met aardperen en we hadden ook pastinaakpuree erbij) van een vrijwel perfecte portie, een erg sfeervolle inrichting, vriendelijk en snel reagerend personeel, maakt het elke keer weer tot een genot hier te eten.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Een heel gezellig restaurant met heerlijke gerechten voor een goede prijs. Met alle allergiën wordt rekening gehouden. Veel produktkennis!
Katja L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Ongedwongen sfeer, spontane bediening (kennis van de gerechten) & prima eten. Porties precies goed.
Raymond En Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Prima gegeten, ontspannen sfeer en goede bediening!
Madelon H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Wat een ontzettend leuke en goed bereikbare plek. Wij kwamen uit alle windstreken, wilden graag hip, goed en gratis kunnen parkeren, bereikbaar en gezellig. Zijlstroom had het allemaal! Bovendien bood de open haard plus plofbank een extra dimensie: voor- en na het tafelen hebben we daar heerlijk gezeten.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Naar mijn smaak was de knoflookpuree nogal zout. Het vlees (lams en kalfs) was klasse. Ik bestelde een koffie Zijlstroom na (met een heerlijke eigen likeur). Daar zat een mini creme brulee bij. Mijn vrouw wilde die ook proeven. De serveerster zei echter dat hij echt klein was en stelde voor er ook 1 apart voor haar te serveren. Vonden wij een leuk gebaar !
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Voor mijn verjaardag met de familie geluncht bij de Zijlstroom. Een informele sfeer wat ook leuk was voor mijn eenjarige kleinzoon. Lekkere ook biologische gerechten. En zeer vriendelijk en klantgericht personeel.
Tinkie S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
We komen zeker nog een keer