Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Zijldijk 28 2352 AB Leiderdorp Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Brasserie Meelfabriek Zijltroom aan de Leiderdorpse Zijldijk in Leiden is de ideale plek om even tot rust te komen. Zowel in de zomer als in de winter kun je hier genieten van een heerlijke lunch of diner. Bij lekker weer kun je een hapje eten onder de parasolbomen op het terras mét moestuin en in de winter kun je gezellig bij de open haard een hapje eten.

Bij Brasserie Meelfabriek Zijlstroom komen de gerechten vers uit de streek en wordt er gewerkt met seizoensgebonden producten. Zo wordt er zoveel mogelijk gewerkt met groenten, kruiden, fruit, zuivel, vlees, vis, gevogelte en wild uit de omgeving. Hierdoor staan kwaliteit en creativiteit voorop en dat ervaar je door de smakelijke gerechten op de menukaart.

Brasserie Meelfabriek Zijlstroom in Leiden is de perfecte plaats om tot rust te komen en te genieten van een heerlijke lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk geluncht. Leuke sfeer en makkelijk parkeren.
Maxime B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Hele slechte High Tea hier gehad. Duurde heel erg lang voordat we eindelijk iets kregen (1 uur!) en alles was precies op de man uitgeteld, kwam heel zuinig over. Het concept dat je een gezellige tafel vol lekkers hebt is hier zeker niet van toepassing. Soepje leek wel water en personeel was duidelijk niet voorbereid, terwijl we toch ruim van tevoren hadden geserveerd. Onze middag was echt verpest door deze karige high tea. Daarnaast waren de producten ook nog eens kant en klaar en niet vers gemaakt.
V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Voor de beste biefstuk moet je bij de Meelfabriek zijn! Deze is mals van smaak, de juiste garnituur. Daarbij de juiste wijn aanbevolen. Kortom, Uitstekend!
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Geweldig!!! Ga hier absoluut naar toe! Heerlijk eten in ruime porties. Echt (h)eerlijke producten, dat proef je echt. Leuke vlotte bediening. Gangen werden er niet door heen gejaagd. Wat een verademing. Was voor de eerste keer bij de Zijlstroom, maar zeker niet de laatste! Aanrader!
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Geweldig restaurant. Juist de aanpak van niet alledaagse gerechten (ik had "hete bliksem" met aardperen en we hadden ook pastinaakpuree erbij) van een vrijwel perfecte portie, een erg sfeervolle inrichting, vriendelijk en snel reagerend personeel, maakt het elke keer weer tot een genot hier te eten.
V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Een heel gezellig restaurant met heerlijke gerechten voor een goede prijs. Met alle allergiën wordt rekening gehouden. Veel produktkennis!
Katja L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Ongedwongen sfeer, spontane bediening (kennis van de gerechten) & prima eten. Porties precies goed.
Raymond En Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Prima gegeten, ontspannen sfeer en goede bediening!
Madelon H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Wat een ontzettend leuke en goed bereikbare plek. Wij kwamen uit alle windstreken, wilden graag hip, goed en gratis kunnen parkeren, bereikbaar en gezellig. Zijlstroom had het allemaal! Bovendien bood de open haard plus plofbank een extra dimensie: voor- en na het tafelen hebben we daar heerlijk gezeten.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Naar mijn smaak was de knoflookpuree nogal zout. Het vlees (lams en kalfs) was klasse. Ik bestelde een koffie Zijlstroom na (met een heerlijke eigen likeur). Daar zat een mini creme brulee bij. Mijn vrouw wilde die ook proeven. De serveerster zei echter dat hij echt klein was en stelde voor er ook 1 apart voor haar te serveren. Vonden wij een leuk gebaar !
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Voor mijn verjaardag met de familie geluncht bij de Zijlstroom. Een informele sfeer wat ook leuk was voor mijn eenjarige kleinzoon. Lekkere ook biologische gerechten. En zeer vriendelijk en klantgericht personeel.
Tinkie S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
We komen zeker nog een keer
W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
1e bezoek. Erg leuke plek, zowel binnen als buiten op het ruime terras.

Allebei erg lekker gegeten voor alleszins redelijke prijs.
Martien V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Goed gegeten, leuke kaart, aardige lokatie en prettige losse sfeer !
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Zalig gegeten, gerechten zijn heel smakelijk, vol, spannend maar compleet qua smaak. Het langzaam gegaarde buikvet is écht een aanrader, als je daar van houdt. Bediening was vriendelijk en snel als dat nodig was. Sfeer is ongedwongen.
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Prima
Coline V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk gegeten, vlotte service
Ammon B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
We zijn een paar keer met veel plezier eerder in restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom geweest maar deze keer viel vooral het eten tegen. Voorlopig maar even niet.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
????
Jerôme J.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
4 hoofdgerechten en dessert gegeten bij de Zijlstroom. Buikspek was perfect qua garing en smaak. De kalfsbiefstuk was voor het mooie net te lang verwarmd. De buitenkanten waren net te droog en de kok was iets te zuinig met de (heerlijke) saus geweest waardoor dit extra opviel. Kwaliteit van het vlees zelf was prima. 3 soorten groenten (doperwt, venkel, wortel)bij de buikspek en slechts 1 groente bij de kalfsbiefstuk wortel)is niet helemaal in verhouding. Dessert van gemarineerde aardbeien met komkommer en boerenijs viel iets tegen. Aardbeitjes waren lekker gemarineerd maar met de komkommer was qua smaak niets gedaan. Ook miste ik marinadevocht of een sausje bij dit dessert. Knapperige merengue paste er prima bij en het boeren ijs was ook top. Vanille ijs van een van mijn tafelgenoten smaakte heerlijk vol en naar echte vanille. Al met al zou hier met enkele simpele ingrepen de gerechten geperfectioneerd kunnen worden zodat er een natuurlijk balans ontstaat.