Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Zijldijk 28 2352 AB Leiderdorp Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Brasserie Meelfabriek Zijltroom aan de Leiderdorpse Zijldijk in Leiden is de ideale plek om even tot rust te komen. Zowel in de zomer als in de winter kun je hier genieten van een heerlijke lunch of diner. Bij lekker weer kun je een hapje eten onder de parasolbomen op het terras mét moestuin en in de winter kun je gezellig bij de open haard een hapje eten.

Bij Brasserie Meelfabriek Zijlstroom komen de gerechten vers uit de streek en wordt er gewerkt met seizoensgebonden producten. Zo wordt er zoveel mogelijk gewerkt met groenten, kruiden, fruit, zuivel, vlees, vis, gevogelte en wild uit de omgeving. Hierdoor staan kwaliteit en creativiteit voorop en dat ervaar je door de smakelijke gerechten op de menukaart.

Brasserie Meelfabriek Zijlstroom in Leiden is de perfecte plaats om tot rust te komen en te genieten van een heerlijke lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom

Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Naar mijn smaak was de knoflookpuree nogal zout. Het vlees (lams en kalfs) was klasse. Ik bestelde een koffie Zijlstroom na (met een heerlijke eigen likeur). Daar zat een mini creme brulee bij. Mijn vrouw wilde die ook proeven. De serveerster zei echter dat hij echt klein was en stelde voor er ook 1 apart voor haar te serveren. Vonden wij een leuk gebaar !
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Voor mijn verjaardag met de familie geluncht bij de Zijlstroom. Een informele sfeer wat ook leuk was voor mijn eenjarige kleinzoon. Lekkere ook biologische gerechten. En zeer vriendelijk en klantgericht personeel.
Tinkie S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
We komen zeker nog een keer
W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
1e bezoek. Erg leuke plek, zowel binnen als buiten op het ruime terras.

Allebei erg lekker gegeten voor alleszins redelijke prijs.
Martien V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Goed gegeten, leuke kaart, aardige lokatie en prettige losse sfeer !
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Zalig gegeten, gerechten zijn heel smakelijk, vol, spannend maar compleet qua smaak. Het langzaam gegaarde buikvet is écht een aanrader, als je daar van houdt. Bediening was vriendelijk en snel als dat nodig was. Sfeer is ongedwongen.
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Prima
Coline V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk gegeten, vlotte service
Ammon B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
We zijn een paar keer met veel plezier eerder in restaurant Brasserie Meelfabriek Zijlstroom geweest maar deze keer viel vooral het eten tegen. Voorlopig maar even niet.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
????
Jerôme J.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
4 hoofdgerechten en dessert gegeten bij de Zijlstroom. Buikspek was perfect qua garing en smaak. De kalfsbiefstuk was voor het mooie net te lang verwarmd. De buitenkanten waren net te droog en de kok was iets te zuinig met de (heerlijke) saus geweest waardoor dit extra opviel. Kwaliteit van het vlees zelf was prima. 3 soorten groenten (doperwt, venkel, wortel)bij de buikspek en slechts 1 groente bij de kalfsbiefstuk wortel)is niet helemaal in verhouding. Dessert van gemarineerde aardbeien met komkommer en boerenijs viel iets tegen. Aardbeitjes waren lekker gemarineerd maar met de komkommer was qua smaak niets gedaan. Ook miste ik marinadevocht of een sausje bij dit dessert. Knapperige merengue paste er prima bij en het boeren ijs was ook top. Vanille ijs van een van mijn tafelgenoten smaakte heerlijk vol en naar echte vanille. Al met al zou hier met enkele simpele ingrepen de gerechten geperfectioneerd kunnen worden zodat er een natuurlijk balans ontstaat.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Wij zaten buiten. werden zeer vriendelijk te woord gestaan.
Het eten was wel apert, maar zag er goed uit en smaakte ook goed.
Als dessert hadden we ijs genomen. Heerlijk was dat.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Prettig restaurant met leuke bediening. Ik had Verdecho wijn besteld, maar proefde dat het een Sauvgnon blanc was, toenkreeg ik alsnog een nieuw glas met Verdecho.
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Het eten is hier altijd goed, de sfeer is altijd gezellig omdat je zowel lekker binnen als buiten kan zitten,
Personeel is zeer vriendelijk. Er is vaak wel een plekje vrij.
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Heerlijk buiten gegeten in het zonnetje. Eten was lekker, sfeer is relaxt en personeel is er vriendelijk. Zeker een aanrader!
Tjitske P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk gegeten, mooie tuin met uitzicht op het water van de Zijl. Stoelen zijn wat minder comfortabel en ik kreeg het verkeerde eten. Maar de kwaliteit van het eten, maakte dat weer goed.
Marionne L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
prettig buiten zitten eten . devgeuren van de kruidentuin doen hun werk. bedienig erg vriendelijk.eten is mooi van kwaliteit en gelukkig is er ook veelnaandacht voor de groente. voor het eerst een nederlandse wijn gedronken mmmmm.
wij komen hier zeker vaker.
Mylene H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Soms zijn er feestjes die je moet vieren. Als je kanker hebt gehad besef je maar al te goed dat je leven kostbaar is. Het is het waard om dan je 40e verjaardag te vieren met mensen die je lief hebt en waarvan je houdt. Het was super om mijn feest te vieren bij jullie in het tuinhuis. Vriendelijk personeel, heerlijk eten en een ontspannen feest! Ook met alle kinderen om ons heen die konden genieten van de ruimte die er was om te spelen, te eten en plezier te maken.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Wat een heerlijke plek is dit toch! Prachtige zaak, fantastische tuin/terras en ook nog hartstikke lekker eten. Deze keer kwamen we ontbijten en ook dat was top (al miste ik wel iets van fruit op het buffet). Jammer dat ik niet dichterbij woon, anders werd ik zeker vaste klant.
Mieke.steen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het was lekker en gezellig