Brasserie Mauritshuis

Plein 29 2511 CS Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Mauritshuis

Kunst en culinair genieten

In het hart van Den Haag vind je de beste Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. In het Mauritshuis huist een wereldberoemde kunstcollectie en ook de brasserie is zeker niet niks. In een eigentijdse, warme en levendige ambiance worden hier op culinaire wijze smaken gecreëerd. Ga ook een keer langs op donderdagavond. Dan worden er in samenwerking met het Koninklijk Conservatorium in Den Haag live Jazz-concerten georganiseerd.

Meer informatie over restaurant Brasserie Mauritshuis

Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De hamburger is lekker, iets teveel saus. De te koud geserveerde latté macchiato werd in de magnetron en weer geserveerd met ingezakt melkschuim.
Op de salade bij het hummusbroodje zat teveel dressing.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De locatie is heel onopvallend je loopt er zo voorbij. Geen uithangbord of zo iets in ieder geval niet opvallend. Het menu wat werd aangeboden betreft een drie gangen menu, bestaande uit een bloemkoolsoep met zalmsnippers buitengewoon lekker. Het hoofdgerecht bestond uit een bedje met courgette, paprika, aubergine en rode partjes aardappel en een smaakvolle saus met daarop een ruime rode baars. Het nagerecht bestond uit een bol vanille ijs een ruime dot slagroom en een stuk chocolade taart. Jammer als je aangeeft daarvoor allergisch te zijn dat je dan niets anders krijgt of het gewoon weglaat. Suggestie twee bollen ijs bijvoorbeeld. De ruimte is modern maar smaakvol ingericht er speelde op donderdagavond een combo dat af en toe een nummer speelde zou iets zachter kunnen. Jazz muziek dus wel gezellig. De toiletten zien er ook heel goed en schoon uit. kortom zowel de omgeving als het eten is een aanrader.
R.goedvolk1 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Op donderdag is het museum langer open (tot 8 uur) en is er in het restaurant live muziek. Toen wij er waren jazz gespeeld door studenten van de Hogeschool. We maakten gebruik van het Albert Heyn arrangement hetgeen een prima driegangen menu opleverde.Een opmerking nog :
6,75 euro voor een glas wijn is buiten proportie.
Cpeijnenburg .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Boven alle verwachting zowel de service, geweldig, de smaak en presentatie van het eten.
De rekening viel wel hoger uit, maar daarvoor hadden we dan ook erg lekkere wijn,
Adrianusalexander .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Goede kofiie en lekker gebak. Aanvankelijk goede bediening maar na nog geen 15 minuten kwam een meisje de kopjes en schaaltjes alweer ophalen. Mijn vrouw liet vriendelijk weten dat dat wel wat ongastvrij was en eigenlijk niet hoorde. Haar reactie was dat wij dan weer een schone tafel zouden hebben. Geen doodzonde maar laat wel een vervelend gevoel achter. Bezoek niet voor herhaling vatbaar.
Huijsmam .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Vooraf resp. bloemkool- en erwtensoep. Wel kreeg mijn disgenoot eerst de verkeerde soep, hoewel ze toch nadrukkelijk om erwtensoep had gevraagd. De kabeljauw (hoofdschotel) had een goede textuur maar was verder flets en saai. De bediening was vriendelijk. Het strakke, ruime interieur had zo zijn charme. Prettige bijkomstigheid was de live jazz van conservatoriumstudenten.
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Na de prachtige collectie van de grote meesters van het Mauritshuis te hebben bewonderd, was het tijd om gezellig na te praten onder het genot van een hapje ( lunch).
Een kop zeer smakelijke en goed hete erwtensoep met heerlijk roggebrood met spek voor mijn partner. Voor mij een eenvoudige maar smaakvolle salade met warme kip en twee lekkere kleine broodjes. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Erg schoon en netjes. Prima gelegenheid om lekker te lunchen.
J.evenwel .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Het menu betrof een smakelijke aardappel soep, het hoofdgerecht kabeljauw wat erg lekker was. Als nagerecht was vanille ijs en een warme brownie met slagroom ook een schot in de roos.
Elisecramer .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Leuk om een hapje te eten, onder het genot van Jazz muziek. Het was alleen heel erg rustig, bijna de enige, wat jammer is voor de sfeer. Misschien wat meer promoten?! Maar het eten en de service was erg goed!
Haancouz .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Prettige moderne entourage; live jazz combo afgewisseld met aangename - in dit geval meest Zuid-Amerikaanse - cd. Vriendelijke, correcte bediening - niet bijzonder snel.
Kleine kaart, gerechten kwalitatief uitstekend.
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Ik ben limo chauffeur en kom regelmatig met gasten eten altijd erg goed maar de laatste keer was het menu verandert en het eten was echt ver beneden pijl gewoon schandalig het was als een klap in mijn gezicht en ik schaamde me dat ik mijn gasten hier gebracht had en kom nooit meer. De clubsandwich was een paar hompen brood met droge kip zonder saus zonder ei zonder bacon kortom schandalig!! Heel jammer dat de vorige kok weg is dit is echt een achteruitgang.
Ik_eet_glutenvrij .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Even een kop chocolademelk na een rondje mairitshuis. Tot onze grote verrassing hadden ze heerlijke warme gluten vrije cake. Het was de moeite van het eventjes wachten waard. Tip wel even zelf naar de glutenvrije mogelijkheden vragen.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vandaag voor de derde keer sinds de opening hier de lunch gebruikt. Het is een aangename zaak die qua sfeer en inrichting goed past bij het museum. Het is nu een plek waar je ook prima kunt afspreken als je de collectie niet bezoekt. De bediening is rustig, vriendelijk en attent. De kwaliteit van de gerechten blijft wisselend en is minder dan je op deze plek en voor deze prijs mag verwachten.
Gourmand48 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
28 oktober 13:30 uur besteld eenvoudige cappuccino, thee en gebak. Tot tweemaal toe verkeerde uitlevering Om 14:00 uur eindelijk de juiste bestelling ontvangen. Geen excuses. Heel jammer van de ambiance!
B. M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Basserie Mauritshuis. Michiel de Ruyter, Meisje met Parel. Puttertje. Mooie volgorde. Men zegt wel eens dat Den Haag een statige stad is, met chique - geklede - mensen. Als dat waar is, dan hoort zeker ook de Brasserie van het verbouwde Mauritshuis in dit beeld. Vrij van buiten toegankelijk. Eigentijds ingericht (mix van zitjes, tafeltjes, lounchebankjes, patio) en gebruikte materialen (wit, staal, zwart, mat glas). Een fiere eerste indruk van het nieuwe Mauritshuis, om daar te beginnen. Met Hollandse appeltaart uiteraard. Fris, stevig, niet te groot. Meer Hollandse waar op de kaart. Naast ons werden de bitterballen (subliem geserveerd qua opmaak, kleur en geur) met volle smaak (en verwondering) weggesmikkeld door Amerikaans echtpaar. Onze appeltaart en koffie + thee vormden samen met de heel prima en gemotiveerde bediening, hét gastvrije & trotse startpunt voor de Hollandsche Meesters in het museum. Tip: loop uit de Brasserie weer naar buiten, neem de hoofdingang naar museum via trap, stop midden op de trap op waterhoogte, steek je hand uit (geen glas) en zwaai..... naar onze premier rechts in het torentje...
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
We hebben na het eerste deel van ons bezoek aan museum het Mauritshuis geluncht in de bijbehorende brasserie. Het personeel is erg formeel gekleed ( mannen in zwart pak ) en de bediening is uiterst correct. Het zitten is prettig: er zijn verschillende soorten plaatsen, variërend van leun/loungestoeltjes tot kleine eettafeltjes met strakke stoeltjes. Als je wilt, kun je lekker privé gaan zitten. De moderne ruimte is zeker niet volgestouwd en dat ervaar ik als prettig. De brasserie is ook van buiten gewoon bereikbaar voor niet-bezoekers van het museum.
De gerechten zijn echt “Hollands” wat toepasselijk is en me vooral voor buitenlandse gasten erg interessant lijkt. Zo zijn er bijvoorbeeld verse haring en de bekende eieren met spek. De gerechten zijn stevig geprijsd: een Brabants worstenbroodje voor 4 euro, twee sneeën brood met gatenkaas en piccalilly voor ongeveer 7 euro. De andere hoofdgerechten, dus ook de broodgerechten, zijn allemaal duurder. Dat geeft op zich niets: de gerechten worden mooi opgediend, onze boterhammen met gatenkaas waren heerlijk en zoals gezegd, de locatie en de bediening zijn uitstekend. Wil je echter “even” een klein hapje nemen, dan ben je toch al gauw flink wat geld kwijt.
Tenslotte voor de manager wat tips die voor ons het bezoek net iets aangenamer zouden maken: zorg alstublieft dat het mooie bestek ook scherpe messen heeft, zodat het brood goed te snijden is en niet van het broodplankje afschiet en bied bij de thee een assortiment aan middels een theedoos of een schaaltje zodat de klant niet uit het niets moet bepalen wat voor thee hij wil (Theeassortiment kan ook op de kaart!).
Al met al een prima nieuwe gelegenheid om tijdens het museumuitje te bezoeken.