Brasserie Maritime

EMBijster .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Lico C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Verrassend culi top! Dit rest. zou een voorbeeld kunnen zijn voor al die rest. die een Bib Gourmand label binnen zouden willen halen. Een 5 gangen menu vol dagverse streekprodukten voor 25 euro !!! Het kan dus wel! Het viel ons op dat ze 6 mnd. div. wereldmenu's hebben. Wij genoten van het okt. New York menu. Vooraf een verse steak tartaar met fris zuur, heerlijke mosterdmayonaise en verrassend zoet broodje. Alles in de vorm van een hamburger. Sensationele opening. Gevolgd door geroosterde coquille met rookspek en een oestergratin: Leuk opgediend in een schelp, jammer dat de coquille versneden was, zonde en dat het spek wat overheerste, de oestergratin was wat anoniem en vlak, Wel lekker overigens. Daarna een top tomatensoep, die meer een salsa was. Verrukkelijk vers en italiaans van smaak. De mossel in dit gerecht viel wat weg bij al dat zonnige tomatengeweld. Lekker brood erbij. Als hoofsgerecht entrecote met een heerlijk pepersaus. De dikke frieten frituren, de truffel was ver op de achtergrond. Vlees heerlijk mals en sappig, let wel op de binnenwarmte. en tot slot een cheesecake met crumble en bosvruchten. Heerlijk aangenaam zoet en prachtig van structuur. Kortom een topmenu in een mooie lokatie met een hoog servicenivo. Zeer relaxt en vlotte bediening. Het wijnarr. lijkt ons gemaakt door een welwillende liefhebber: zowel bij voor- als hoofsgerecht krgen we chileense De Martino 2016. Natuurlijk in de variatie wit en rood(schonken trouwens ook gewoon als huiswijn) Een leuke wijn die voorzichtig gekozen is en vrij vlak van smaak. De sauv. blanc 2016 had wel wat meer body. Maar twee maal hetzelfde wijnhuis in een arr.??? Met de dessert wijn(een droge niet zoete) sloeg men de plank compleet mis. Deze paste totaal niet bij het dessert. Het argument van de bediening op mijn opmerking was: anders wordt het te zoet!!! Laat dat nou net de bedoeling zijn! Verder topavond en erg genoten met een perfecte prijs-kwaliteitverhouding. De moeite waard en vooral proberen ! Aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na aanleiding van een reclame actie hier binnen gestapt voor het 5 gangen diner. De 5 gangen waren prima porties en goed op smaak. We begonnen met een steak tartaar (prima), coquellis (goed gegaard, alleen jammer van de aanwezige zoutberg op het bord), tomatensoep met mossels (lekker!). Vervolgens eenmaal de fish and chips (open, netjes, lekker) en entrecote (3 stukjes, prima mals) en na een cheesecake (ook erg lekker). Al met al prima keuzes en voldoende eten. Voor 25 euro heerlijk eten. Ook leuk dat er een bijpassend (12,50) bierarrangement is (goed biertjes, 3 stuks).
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Hier op 08-08-2016 gegeten. Hier hebben ze een prachtig terras aan de havenkade maar omdat het al wat frisser werd toch gekozen om binnen te zitten. leuke moderne i nrichting zoals je dat zo vaak ziet tegenwoordig o.a. ( oude FG rest) één zijde lange bank dan kleine tafels en andere zijde stoelen. Bij drukte geeft dit minder privacy. maar goed deze avond zaten de meesten buiten te eten dus hadden wij daar geen last van. Wij werden bediend door een wat oudere en goed geschoolde dame. zowel de menu als drankenkaart werd ons op een prettige manier uitgelegd . Ik heb het zomermenu ad 35,00 genomen en mijn vrouw alleen hoofd en na. Haar gekozen Bavette was ZALIG!!!! en mijn menu was ook fantastisch. Vanaf oktober is hier een maandelijks wisselend vijf gangen menu voor 25 euro. Ja daar wil ik wel voor rijden vanuit Capelle a/d IJssel. Wij hebben een fantastische avond gehad en voor een ieder zeker de moeite waard.
Anne-Mie J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gisteren aten wij in Brasserie Maritime. Het dag-/week?menu werd niet aan ons vermeld, wel aan alle omringende tafels. Dat was al een veeg teken. Ik vroeg de bouillabaisse. Ik ken een goede bouillabaisse. Vele vissoorten en schelpdieren, geserveerd met brood en rouille. De versie die ik kreeg, was sowieso zonder brood en rouille, de saus smaakte aangebrand en uit het stuk kreeftenstaart kwam zwart slijm - zoals in een live, rauw of onvoldoende verhit kreeft verschijnt, zegt de website Maine Import-Export Lobster Dealers Association. Dit kostte meer dan € 25 en werd geserveerd door zeer arrogante serveersters. Klant is koning is zeker niet de leuze van Brasserie Maritime. Absoluut te hoge prijzen voor zeer middelmatig eten. En grootheidswaanzin bij de uitbaters en medewerkers omdat ze 'aan de zee' zitten? Maar misschien waren we gewoon te oud voor een beleefde behandeling. (voor de rest hip jong volk en duidelijk rijker volk)
G S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Aan de haven van Zierikzee. Maar dan zoals je dat verwacht. Niet een heel chic gebeuren, maar een fijne tent met een goede toegankelijkheid.
Het eten bestaat voornamelijk uit vis- / zeevrucht gerechten daar hebben we ons dan ook flink tegoed aan gedaan. Een fruit de mer gedeeld als voorgerecht. Dit is al een hele zit en vervolgens word er echt niet moeilijk gedaan over twee voorgerechten als vervolg. Service zoals het hoort en een heerlijk ontspannen avond met veel gezelligheid.
VeroniqueJCR .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
heel lekker gegeten, mooie locatie ad haven! 3X geluncht met oesters en voortreffelijke witte huiswijn. Vriendelijke bediening ondanks soms drukke momenten ... Omdat het er zo gezellig was zijn we 2 dagen na elkaar ook 's avonds gaan eten. Een aanrader als je het mooie Zierikzee bezoekt.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wat een verrassing; op een mooie lentezondag belandden we op het terras aan de Haven van dit restaurant. Het bleek een schot in de roos; vriendelijke bediening en de mooie wijnkaart die gelijk opvielen. We bestelden eerst 6 oesters die van goede kwaliteit waren. We kregen er oven- én overheerlijke broodjes bij met lekkere roomboter. Als hoofdgerecht de mooi gebakken sliptongen die supervers waren en heerlijk smaakten met een fijn aangemaakte bladsalade en verrukkelijke frieten! De keuze aan witte wijnen is reuze; wij kozen de Grüner Veltliner(biodynamisch), vol van smaak. De complimenten voor de kok en sommelier! Zéér goede smaak! Hier komen we zeker eens terug.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wat een leuke formule. In de rustige winterperiode elke maand een thema menu . En wat voor een menu ...... Deze maand staat de romantische komedie centraal.
In een rustig tempo worden de meest verrassende en goed op elkaar afgestemde smakelijke gerechten geserveerd. Met name van de Bresaolo ham , de romige bietensoep ( misschien iets meer crème fraîche ) en de Ravioli van ananas werden wij echt blij. Daarbij wordt een heel goede Zuid Afrikaanse witte huiswijn geschonken.
De bediening is uiterst klantvriendelijk en besteedt aandacht aan hun gasten.
Kortom: Een prima avond gehad , echt uitgebreid en gezellig uit eten geweest . Wij raden dit restaurant zeker aan.
Josschrier .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij binnenkomst in de hal bleek de m.i te kleine garderoberuimte zwaar overbelast, de nodige jassen lagen al op de grond. Was zeer druk en daarom ging er nodige fout, de bestelde tournedos was niet meer leverbaar en een ander gerecht werd niet op tijd geleverd waardoor de voorgerechten (soep) weer opgewarmd moesten worden. De tijd tussen voor- en hoofdgerecht was meer dan 1 uur. De bestelde savignon blanc wijn was er ook niet meer. Het alternatief voor de tournedos was een biefstuk, op zich oké. Bij vertrek was het zoeken in de garderobe naar onze jassen een uitdaging. Samengevat goed voedsel maar er zijn de nodige aandachtspunten voor verbetering want het geheel gaf een tamelijk rommelige indruk.
Degraaf1951 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gisteren brasserie 5 gangen , menu a 25 euro pp gegeten, alles was top , zo kan het ook geweldig .
Dit n.a..v een bezoek aan een ander restaurant in Zierikzee via AH. kortingsbon wat een grote teleurstelling was. [ 3 gangen a 35 euro pp.]
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wat een aangenaam adres is dit in Zierikzee. Hier heerlijk neergestreken tijdens een stadswandeling. Leuke acties zoals Cinema Maritime, maar we kozen voor een 2-gangen lunch van de kaart.
Als start een mooi gepresenteerde garnalenkroket, een plaatje en voorbeeldig van (verse garnalen)smaak. Gevolgd door een mosselgratin-schotel en een rijkgevulde, fraaie vissoep (mossel, witvis, garnalen). Erbij een karafje witte huiswijn. Prima koffie als afsluiter.
Een adres om aan te bevelen!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Ik heb gisteren bij jullie het menu gegeten en vond het heerlijk, origineel en mooi gepresenteerd verder is de bediening vriendelijk en je hebt een welkom gevoel bij jullie. De place-mats zijn ook erg leuk en alles bij elkaar vond ik het toppie top!!
Gr linda

Meulenbroeks .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten was prima maar de verwachting die ze vooraf op de kaart schepten was vele malen hoger dan dat wat er daadwerkelijk op mijn bord lag.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Terras aan de haven van een zonnig Zierikzee. Een perfect 5-gangenmenu Een gedroogde ham metverse vijgen, hazelnoten,spaghetti van courgette en gepofte tomaatjes,gegrillde tonijn (nogprachti roodop een salade van bonen en verrukkelijke kruiden, een capucchino van bospaddestoelen met tijm en truffel(een heerlijk soepje)een verse 'smoked' zeebaars met een pittige tomatensaus, geconfijte aubergine en paksoi en een hangop met rozemarijn rood fuit en bourbonwhiskey. Het is, dat we te ver van Zierikzee af wonen, anders zouden we hier iedere week gaan eten, want om de menuprijs (schrik niet) hoef je het niet te laten: 25 EURO! En iedere maand weer een nieuw 5-gangenmenu.
Zierikzeeers, als de wiedeweerga naar brasserie Maritime!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Een zakelijk diner wordt echt ontspannen bij dit geweldig restaurant. We zaten met prachtweer buiten, waar het uitzicht oké maar niet bijzonder is. Binnen ziet het restaurant er overigens ook geweldig mooi uit. De service is echt boven gemiddeld. Ondanks de jeugdige bediening in het mega drukke hoogseizoen klopt het bij Brasserie Maritiem. Ze serveren verse kreeft (al zijn deze wel voor 1 juli gevangen en worden ze bewaard in bassins in het restaurant) maar ik heb gekozen voor een voorgerecht van zeebaars en garnalen. Helemaal fijne smaken die stuk voor stuk tot hun recht kwamen. Als hoofdgerecht koos ik voor mosselen met friet. Misschien dat de mosselen iets minder peperig konden, maar ook hier proef je de versheid. Als bijpassende wijn koos ik voor een Picpoul de Pinet van de wijnkaart waarbij de wijnen top zijn beschreven om niet al te ingewikkeld te doen en snel een goede keuze te maken. Al met al een erg fijne ervaring. Kan het zeker aanraden.
Geert B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Hebben heerlijk gegeten met 3 volwassenen en 2 kinderen. Volwassen hebben allemaal een 4 gangen menu gegeten. 1 kind nam 2 voorgerechten 1 kind nam 3 voorgerechten. Op de rekening staan 2 Hoofdgerechten I.p.v voorgerechten. Bij bestellen duidelijk aangegeven dat het kleine gerechten moeten zijn. Deze keuze staat ook op de kaart. Dit aangegeven bij de bediening. Deze fout werd toegeven was verkeerd aangeslagen. Maar wij hebben het wel opgegeten dus moest dit betaald worden was de eindconclusie. De porties waren niet te groot dus voor mij waren het voorgerechten. Maar er werd gezegd dat wij dat in de gaten moeten hebben. Dus geen discussie graag en betalen. Ben hier toch met de jaren wel 10 keer wezen eten maar dit was voorlopig de laatste keer. Ben er behoorlijk over in discussie gegaan maar wel correct gebleven maar er werd gezegd dat het niet anders is. Schande. Prijsverschil van € 26.50.
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
In wederom een overvol restaurant wederom uitstekend gegeten. Heerlijke gerechten, prachtig gedresseerd, goede kwaliteit/prijs verhouding.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Wij kwamen natuurlijk voor de Oosterscheldekreeft. Puur en eerlijk zonder toeters en bellen. Vooraf vertelde de bediening( leuk gekleed in marine-style) precies wat we konden verwachten, gewicht, bijgerechten, menu; zeer compleet en prettig verteld. Als amuusje mochten we zelf wat Stellendamse garnaaltjes pellen - geen probleem en kraakvers. Al vrij snel kwamen de kreeften (400 gram) met een klein beetje lamsoren, 1 asperge en wat frietjes. Iedereen zijn kreeftenslab om en bij de eerste hap bleek een perfect gekookte kreeft op mijn bordje te liggen.
Helaas moest de kreeftenwijn (Chardonnay, Domaine Gayda, perfect erbij passend) toen nog geserveerd worden en bleek dat de ober(?) een onverzorgde kledinglijn ambieerde in tegenstelling tot zijn collegaatjes. We hebben de fles zelf maar leeggeschonken. Conclusie: eten - prima, service - afhankelijk van wie je bedient, goed of niet erg geïnteresseerd.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We genoten van het kreeftenmenu, in het drukke weekend van Hemelvaart. Het eten was bijzonder lekker, met een kreeftensoep vooraf en een kreeft als hoofdgerecht. De saus bij de kreeft kon wat pittiger. Het was enorm druk maar liep goed, alhoewel de paar jongere medewerkers nog wel wat leren konden van het vak (een bord tegen het hoofd van een gast stoten is niet handig, dan moet je echt omlopen...).
En men heeft een heerlijk terras aan het water.