Over restaurant Brasserie Marie

Lekker lokaal

Hier eet je heerlijke gerechten gemaakt van biologische producten van het landgoed en uit de streek. Brasserie Marie heeft een eigen moes- en kruidentuin waarvan de koks graag gebruik maken. De vriendelijke bediening zorgt dat het je aan niks ontbreekt en maakt deze gezellige eetervaring helemaal af!

Meer informatie over restaurant Brasserie Marie

In de buurt van het treinstation in Beesd. Ongeveer 5 minuten lopen naar de Brasserie.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

Erg lang
Margareth_vogel .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Teleurstellende ervaring. Wij kwamen verlaat van een ballonvaart terug en hadden vanwege omstandigheden niet veel tijd meer om te dineren. We vroegen of het mogelijk was om snel iets te eten, dit was mogelijk. wij bestelde wijn wit en rood( er werd niet gevraagd wat voor wijn en of de witte wijn bijv droog of zoet moest zijn. Thee, er kwam alleen heet water en seinen naar de ober hielp niet dus zelf de theezakjes gaan halen, we vroegen kan water, die kwam niet. We vroegen de menukaart en die kwam niet, we zagen klanten die later binnen kwamen dat ze zelf de menukaart pakte dat deden wij toen ook. we vroegen of we mochten bestellen.
Na de bestellong was er na 3 kwartier geen eten, we gingen vragen of er misschien iets mis was gegaan. men gaf aan dat de parelhoen die we besteld hadden lang duurde, maar de tafel naast ons die later ws binnen gekomen had dit gerecht ook en al veel eerder. we hebben dit niet genoemd, toen het eindelijk kwam, kregen we met 6 personen een schalmei friet wat net genoeg was voor 2 personen, we vroegen er friet bij kwam een nog kleiner schaaltje, er werd ook niet gevraagd of we nog iets wilde drinken, ik heb mij nog nooit zo niet welkom geheten, echt heel jammer want ervoor was zowel in de landswinkel, het pannekoekenrestauant overal veel warmte en gastvrijheid.Dat dit een hele koude douche als afsluiting was
Bernard01 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gegeten met een grote groep. Locatie is mooi. Terras buiten mag wel eens worden geveegd en tafels afgenomen. Voorgerecht zalmsalade mag iets meer smaak krijgen. Kogel biefstuk van lakenvelder en bijgerechten waren goed. Toetje weer een beetje flauw. Al met al goed maar niet iets om vaker naar toe te gaan. Misschien naast gelegen pannenkoeken restaurant proberen.
Evdkooij .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Dagmenu matig. Voorgerecht spinazie salade was prima. Hoofdgerecht makreel oud , droog en.de bijgevoegde groente bestond uit een caag mensel van rucola en witte kool. Jammer was ook de aanwezigheid van fruitvliegen...Restaurant is echt overgewaardeerd.
Goede bediening. Checken regelmatig of alles naar wens is
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakt borden. Verse groente. Prima en snelle bediening. Vooraf bordje met brood, smeersels, pinda's en olijven gratis , zie je tegenwoordig steeds minder !
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Na al diverse keren bij het pannekoekenhuis wat er naast ligt te zijn geweest wilde we nu wel weer eens wat anders en gewoon eten. Heel leuk tentje alleen toen wij er zaten op een woensdag avond was het akelig stil. Was nog 1 tafeltje bezet, en dat is echt te weinig. Prima restaurantje maar prijzen zijn wel wat aan de hoge kant. Leuke gerechten mooi geserveerd, en vriendelijke kundige bediening. We bestelden de carpaccio en de geitenkaas voorraf, en als hoofdgerecht de entrecote en de kabeljauwrug. Glas wijn kost €5,25 en dat vindt ik erg aan de prijs. Bij een sterrentent betaal je een paar cent meer, maar dan praat je wel over een andere kwaliteit. Al met al prima adres voor als u op de A2 rijdt tussen Utrecht en Den Bosch dus komt allen om deze zaak wat meer klandizie te bezorgen en ga niet direct bij het pannekoekenhuis zitten wat er direct naast zit.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Genoten van heerlijk eten, lekkere wijn en prettige sfeer. Wijze van bereiding, combinatie van ingrediënten en wijze serveren past bij elkaar, smaakt voortreffelijk en ziet er smakelijk uit.
Zowel voorgerecht bieten carpaccio als hoofdgerecht tournedos zijn aan te raden. Nagerecht kaasplankje en brownie een beetje summier en beiden geen spannende smaaksensatie.
Meatlovers123 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Echt voortreffelijk gegeten.
Het restaurant bevindt zich op een prachtige locatie en van binnen is het ook erg mooi.
Ik bezoek erg veel restaurants, en dit was echt een topper. Misschien zijn mijn drie tienen wat te hoog, maar heb nergens iets op aan te merken dus waarom ook niet.
Zelf heb ik een heerlijke vitello tonnato gegeten en daarna een super lekker entrecôte.
Ik vond de sfeer erg goed, goede piano muziek en erg vriendelijk personneel.
Kortom een prachtige avond en helemaal niet duur.
Gr. Meatlover 123
Brabander71 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Uitstekend restaurant!

Gelegen in een prachtige omgeving, op een unieke locatie op Mariënwaerdt naast het pannenkoekenhuis. Alleen jammer dat ik gehoord heb dat je tegenwoordig langs slagbomen naar binnen moet, maar ik hoop dat dat geen afbreuk doet aan de oogstrelende omgeving op het landgoed.

Ook binnen zag het er prachtig uit, volledig ingericht met oog op een klassieke en rustieke sfeer. Dat is zeker goed gelukt. Dit draagt bij aan de bijzondere restaurantervaring die je mee maakt als je hier komt eten.

Dit werd ondersteunt door de vriendelijkheid van het personeel. Netjes, gemanierd en goed opgevoed. Ik werd snel en goed bediend. In mijn geval was het absoluut niet duur. Dit komt goed uit met het oog op de andere prijzen tijdens de Zomer- en Kerstfair...

Ook het eten was naar wens. Lekker, goed gepresenteerd en verzorgd. Dit gold zeker voor de biefstukken. Daar kan je van genieten! Toch heb ik nog één verbeterpunt: wissel de Lakenvelderkoeien in op het landgoed. De Lakenvelders zien er karakteristiek en typisch Oudhollands uit, en leveren ook geen slecht vlees, maar een ander ras, zoals de Aberdeen Angus, zou de smaak van het vlees op een nóg hoger niveau kunnen tillen. Dit laatste is echt een aanrader voor Brasserie Marie en de Heerlijkheid Mariënwaerdt!

Al met al: een fantastisch restaurant, uniek door de ligging en de sfeer en de uitmuntende kwaliteit van het eten. Ik zou er zeker nog een keer eten, vooral als dat voor dezelfde voordelige prijs kan als de vorige keer!
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Brasserie Marie ziet er prachtig uit, en heeft behalve een sfeervolle binnenkant ook een gezellig terras. Ik at met een gezelschap van zeven personen. Helaas moesten we lang wachten op elke bediening: zowel bestellen als het serveren van het eten, maar ook toen we wilden afrekenen.
Ik koos voor het seizoensgebonden pannetje mosselen. Deze waren lekker bereid en in voldoende mate geserveerd. Ook de bijgaande frietjes en sausjes waren van goede kwaliteit. Dit kon helaas niet gezegd worden van de gazpacho van komkommer met Hollandse Nieuwe. De gazpacho was volstrekt niet op smaak en zeer waterig, en de haring was in zeer beperkte mate aanwezig.
Jammer, want de entourage en het acceptabele prijsniveau zijn op zich ingrediënten voor een succesvol restaurant.
Candy D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Wij hebben heerlijk oesters en daarna asperges a la flamande gegeten. Het eten was prima, alleen het restaurant was afgeladen vol. Dit ging niet ten koste van de sfeer maar wel ten koste van de kwaliteit van de bediening, alhoewel deze zeker nog niet slecht was. Ook ging het wel enigszins ten koste van een frisse atmosfeer in het restaurant: bijna benauwd, etensgeuren.

Maar ik denk dat dit uitzonderlijk was. Normaal gesproken lijkt het mij echt een aanrader.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Brasserie Marie, Beesd
Op het Landgoed Mariënwaerdt, vlakbij Beesd, kun je leuk wandelen en fietsen en dan na afloop lekker pannenkoeken eten met kinderen en kleinkinderen. Maar ze hebben daar net tegenover het pannenkoekenhuis, gevestigd in een oude vloedschuur, ook de Brasserie Marie.
In de regen van zondag 31 mei stappen we er binnen. Volle bak – misschien hebben al die mensen vandaag net zo min gewandeld als wij en komen ze gewoon voor het eten. Want dan ben je daar zeker op het juiste adres. Ondanks de drukte is er vriendelijke aandacht voor al onze wensen. Het meeste van hetgeen hier in de keuken om gaat zijn biologische producten van het eigen landgoed. Dat geldt voor de groenten, maar ook voor de Lakenfelder, waarvan we carpaccio en de entrecote nuttigen. En de kalfsmuis en de lamsrack, die we verorberen zijn hier ook vast opgegroeid. De porties rekenen op de vermoeide, maar hongerige wandelaar. Meestal zitten we niet bepaald op een bak friet te wachten. Maar die frieten van Marie zijn onovertroffen; ook als ze al een tijdje op tafel staan zijn ze nog bros en krokant. Als dessert lepelde de tarte tattin van peer, chocolademousse en advocaatroom ook lekker weg. Kortom: heerlijk gegeten.
Brasserie Marie heeft niet een uitgebreide wijnkaart, maar wel een bijzondere: vrijwel alle wijnen komen uit de Veneto of het Oostenrijkse Burgenland en zijn stuk voor stuk biologisch geteeld. De sommelier weet overigens moeiteloos uit deze beperkte selectie bij alle opgediende gerechten wel een goed passend glas te schenken.
Hadden ze ook nog een leuke actie: bij het afrekenen kregen we een kaart, die goed is voor 20% korting als we binnen 6 weken terugkomen. Nou, dat is zelfs zonder die 20% wel het overwegen waard, want de verhouding prijs / kwaliteit is bij Brasserie Marie dik in orde.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
We hadden al veel wisselende verhalen gehoord over dit restaurant. We zijn er wezen eten met vrienden. In eerste instantie een zeer sfeervolle landelijke locatie in dit kleine authentieke boerderijtje. We moesten al snel gaan verzitten door de koude tocht in het restaurant. Het eten ( voorgerecht de reepaté en hoofdgerecht de hazenbout ) was lekker, maar alles is heel matig en summier. We moesten zelf vragen of we er friet bij konden krijgen. Deze friet was ronduit slap en onsmakelijk. De prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit. Als men stevige prijzen berekend dan moet je dit wel waar kunnen maken en hierin schieten ze erg tekort. Bij verlaten van het restaurant vielen we bijna onderuit door de bevroren sneeuw op de helling welke niet was geruimd ( jammer ).
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Voorgerecht eend was weinig fantasievol. Hoofdgerecht entrecote: vlees heel goed maar erg mager garnituur op bord. Daarnaast een klein kommetje sla met komkommer voor vier personen is echt te weinig. Huiswijn matigjes. Hernieuwde kennismaking viel wat tegen.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Wij kwamen met de AH actiebon...wij waren zeer tevreden,..lekker brood vooraf,...zalmtartaar vooraf iets flauw...hoofdgerecht 1x vis en 1 x vlees erg lekker,..ook de groentemelange en frietjes erbij...toetje was super en bediening vlot en aardig, porties ruim voldoende.
Verbeterpunt is een scherper mes om vlees te snijden ...ik zag meer mensen hiermee worstelen.
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
We hadden het laatste tafeltje, helemaal achterin bij de trap. Daar waaide de kaars bijna uit. Navraag leerde dat dit het tafeltje was wat als laatste weggegeven werd. Bijzonder, je betaalt namelijk net zoveel als elk ander tafeltje, dan verwacht je ook dezelfde kwaliteit. Na het voorgerecht kwam er elders een tafel vrij. We zijn verhuisd. Dat was keurig.
Telegirl .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Geweldig de bediening was perfect ,het eten was erg goed en de locatie prachtig.

Maar vooral de bediening en de gastvrijheid sprongen eruit ,we voelden ons erg welkom.

Het eten was lekker er was zorg besteed aan de opmaak van de borden .
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Wij hebben hier onlangs gegeten met de AH spaaractie. We kozen voor het vegetarische 3-gangen verrassingsmenu.
Allereerst is Marie is een sfeervol restaurant met een fijne ambiance. Leuk aangekleed en prettige achtergrondmuziek. Ook het personeel was heel vriendelijk. Nu nog een goede kok, want de gerechten die wij kregen waren absoluut niet restaurantwaardig en bijna een belediging voor vegetariërs. Het voorgerecht was een simpele salade met feta, een paar stukjes mandarijn en een paar vijgen. Verder geen dressing of wat dan ook. Gewoon niet af. Gelukkig hadden we nog wat brood vooraf gekregen, dat overigens wel lekker was. Het hoofdgerecht bestond uit ravioli met alweer een kaas. Dit keer geitenkaas. Daarbij wat spinazie en een paar schepjes koude chutney van het land erover heen. Er was niets gedaan aan presentatie van het gerecht. Het dessert was een stuk citroentaart met een bolletje vanilleijs en was oké, maar niet bijzonder lekker. Al met al waren wij zeer teleurgesteld. Het eten was niet vies, maar er was gewoon niets aan. Erg jammer, want de ingrediënten zijn veelal biologisch en komen van het landgoed zelf. Dus het idee is goed. De spaaractie leek ons een leuke manier om kennis te maken met Brasserie Marie, maar helaas komen we hier niet snel nog een keer.
Estie .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Met de AH/Iens-actie hier gegeten met 4 personen. Men had een speciaal menu samengesteld, vis of vlees. Het menu was simpel, maar erg lekker. Bediening was prima en ook de locatie, in een oude schuur, is erg knus. Gratis parkeren. Wij komen hier graag nog eens terug!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We wilden eigenlijk naar het naast gelegen pannenkoekenhuis. Maar het was einde van onze vakantie dus dachten laten we onszelf eens verwennen bij Brasserie Marie. Veel over gehoord maar nog nooit zelf wezen eten dus we lieten ons verassen. De inrichting is zeer sfeervol!
Als voorgerecht gekozen voor de eendenborst en pompoensoep. De eend was heerlijk en lekker gecombineerd met walnoten en framboos. De pompoensoep was zeer smaakvol.
Als hoofdgerecht gekozen voor de lamssaté en zwaardvis. Zwaardvis is iets wat ik vroeger at op vakantie in Griekenland en hier eigenlijk bijna nooit zie op de kaart, het was heerlijk zeker in combinatie met de dressing en groenten. De bij geserveerde aardappeltjes waren heerlijk alleen de sla viel iets tegen. Als toetje gekozen voor de pruimen taart en het choco trio. Helaas vonden we die in vergelijk met de andere gerechten wat tegenvallen. Maar zeker geen reden om niet weer voor Brasserie Marie te kiezen. Het was heerlijk!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Ondanks de minder positieve ervaringen van andere iens-eters toch dit restaurant eens opgezocht. Het restaurant ligt aan een weiland waar je de lakenvelders ziet grazen. Dit vlees staat op ons menu! Bij aankomst een zonovergoten terras waar we lekker zijn blijven hangen. De bediening had er duidelijk lol in om het ons naar het zin te maken; aperitief en voorgerecht werd voorgesteld op het terras. Leuk! Aspergesalade met een heerlijke pinot blanc. Goed begin met een biologische bol brood. Hoofdgerecht: lakenvelder dus. Netjes naar medium/rare gevraagd. Alles klopte. Eerlijk vers voedsel, biologisch vlees, msc vis en groenten uit eigen groentetuin. Dessert binnen opgegeten : crème brûlée. Ook prima. Enig minpunt: de irish koffie liever niet opspuiten met koude slagroom uit een spuitfles. Daar hoort geklopte room in.verder alles tip-top. We komen zeker terug.