Brasserie Manjefiek

Van Coevenhovenstraat 38 1961 NX Heemskerk Nederland Kaart
31-251209740

Over restaurant Brasserie Manjefiek

De gezelligste brasserie van Heemskerk

Aan de Van Coevenhovenstraat vind je deze gastvrije brasserie. Eigenaar en chef-kok Timo Zonneveld serveert klassieke gerechten, vaak seizoensgebonden en altijd met een eigen signatuur. Zin in een goed glas wijn? Het personeel adviseert je graag in de perfecte match!

Meer informatie over restaurant Brasserie Manjefiek

9,1
Voordelig
Rozjestrazlana .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uitgenodigd voor familiediners: 43personen!
A la cart keuze uit 3 gangen menu. Alles meer dan lekker, creatief gekookt. Mals vlees, goede wijnen, gratis kraanwater! Warme borden gebracht door een zeer goede bediening, echt gastheerschap. Opvallend was dat ondanks de grootte van de groep iedereen tegelijk zijn gerecht kreeg. Voldoende tijd tussen de gangen maar ook niet te veel. Akoestiek iets te veel lawaai, maar ook grote, gezellige groep!
Kortom, een hele dikke chapeau voor deze avond en feestmaal. Ik hoop hier nog eens terug te komen!
André182 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Weer fantastisch gegeten. Top gerechten voor prima prijs! Heerlijke wijnen, ook bij dessert. Asperges zijn er weer, heerlijk.
Karin C.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Knus restaurantje, schoon en verzorgd. Bediening: attent, geen overdreven etiketten. Prima bescheiden wijnkaartje, veelal Italiaans. Het hoofdgerecht met hollandse asperges op de kaart was verrukkelijk. De gemarineerde zalm met o.a. rode peper was ook erg lekker. MinpuntJe: de voetjes van de rode wijnglazen waren beschadigd. De creatieve oplossing om voor de bob twee glazen Franse cognac mee te geven was subliem.
Prijs- kwaliteit helemaal in orde.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wederom top gegeten bij Manjefiek.

De warme retro stijl blijft gezellig en t eten is altijd top. Klassiekers met een twist. Wij komen er graag.

Ook bij lactose intolerantie passen ze gerechten aan, ideaal. Gewoon een echte chef in de keuken, heerlijk.
Nan S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het binnen komen is altijd warm! Denk dat het de nostalgische jaren 50 zijn waaraan ik met warmte terugdenk. Ik heb geen voorkeur voor bepaalde gerechten....alles is perfect! Ik kan net zo goed met m'n ogen dicht "prikken" !! Is nog nooit tegen gevallen. Voor de wijn laat ik me adviseren; altijd goed. Ik kom er geregeld omdat ik me er thuis voel!
antonvdhulle .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Het eten was perfect. Heerlijke gerechten, vriendelijke bediening. Wij vinden na jaren dat de inrichting wel wat mag veranderen. Vooral iets intiemer.
Amber V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Het eten is heel goed. Ze maken echt iets moois van het eten! En allemaal zelfgemaakt. Wij gaan er zeker nog een keer eten.
Maaike L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Heel lekker eten! Zeker als je gewoon alles van de kaart mag kiezen.
De tapasplank als voorgerecht is een aanrader, uit de vorige keren dat ik er ben geweest.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het eten was uitmuntend en de bediening was top! De inricht is niet helemaal mijn smaak maar de bediening maakt dat hele goed!
Qotsa .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Ik ging eten bij Manjefiek met mijn beste vriendin ter ere van haar verjaardag. De eigenaar ontving ons hartelijk en bleef de hele avond erg attent en vriendelijk. We kozen een fles witte Sauvignon, jhij had ons ook een andere laten proeven. Het Menu: Ik nam een verse pasta salade met veel groen en mij vriendin een doperwtensoep met gerookte forel. Super lekker. Hoofd: Ik een zalm in een soort balderdeeg jasje, kreeg daar heerlijke groene asperges( ik wilde geen aardappelen) bij met paddenstoelen en haricoverts, saua van rode biet. Heerlijk. Zij had eendenborst met stamppotje van andijvie, spruiten, zuurkool en sinaasappelsaus. Top. Toe we wilden liever kaas ipv creme brulee of koffie. Geen enkel probleem, heerlijk met vijgenbrood. Kosteloos als dessert dus. De wijn was op en dat zag de de patron, dus bood ons een glas wijn aan toe. toch nog een koffie voor vriendin met volgens haar de allerlekkerste bonbon. Heel erg lekker en gezellig was het dus en we komen zeker terug en zeggen het voort.
Food1000 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Het was alweer enige tijd geleden dat we bij Manjefiek hadden gegeten. De AH/Iens actie vonden we een goede aanleiding om nog eens te gaan. Vooraf hadden we een pastasalade met worst met truffel. Het was een mooi opgemaakt bord met frisse, verfijnde smaken. Vervolgens hadden we de gebraden eend met garnituur. Deze was echt Manjefiek! Precies zoals het zou moeten smaken: een heerlijk krokant korstje en supermals van binnen. We waren zeer verrast. Tot slot kregen we een zeer romige crème brûlée toe. De wijnen die we erbij dronken waren gewoon van het huis en dus per glas, maar ook deze waren zeer prettig drinkbaar. We vonden het al met al zeer goed eten dat door de actie ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd was. De persoonlijke aandacht van de restauranteigenaar maakt het voor ons helemaal compleet. Wij komen er vanaf nu vaker!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Met de ah actie hier gereserveerd, de soep van aardpeer was erg lekker de zalm was goed, maar ik miste wat garnituur, er waren gegrilde groente maar ik vond dat wat karig, het toetje was lekker maar niet super. De inrichting vind ik geweldig. De bediening is gezellig.
Kaatjeknof .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Bij brasserie Manjefiek gegeten met de Albert Heijn actie. Men had hiervoor een 3 gangen keuzemenu. Keuze was goed. Zowel bij voor- als hoofdgerecht keus uit vlees, vis, of vega. Eten zag er aantrekkelijk uit en was erg smakelijk. Misschien qua ingredienten niet heel exquise, maar wel kwalitatief goed, en fantasievol uitgevoerd.Wij hadden beide de herfstsalade vooraf. Heerlijk van smaak en apart met de lauwwarme paddestoelen bij het verder koude gerecht. Aanrader! Als hoofdgerecht schol met gamba's voor mijn man en hamburger voor mijzelf. Lekker anders-dan-anders. Gehakt met lekker veel smaak op krokant brood. De rauwe rode kool was er heerlijk bij. Ernaast een leuk pannetje met knapperige aardappelpartjes in een beetje knoflooksaus. In veel restaurants zou je gewoon een schaaltje friet hebben gekregen. Dit was heerlijk en net even anders. Als nagerecht beide het kaasplankje. Prima!
Voor het eten uit kregen we een mandje (erg lekker) brood, met sausje voor erop en heel apart: zoete olijven(zo te proeven met/uit honing. Nooit eerder gegeten, maar lekker....!
Bediening was zeer vriendelijk en keurig. Restaurant is ingericht in jaren 70 stijl, maar dan wel weer met houten tafeltjes met lopertje erover, waardoor het geheel toch rustig blijft.
Het was voor ons een geslaagde eerste kennismaking met Manjefiek. We komen zeker nog eens terug!
Willie S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Een gezellige informele sfeer in retro style. Goede bediening en een kok met goede fantasie. Heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar.
Tanjaivo .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Ons favoriete tentje! Weer enorm genoten! Timo is altijd erg gezellig en het eten echt enorm lekker! Wij gaan hier altijd met veel plezier eten! Echt een aanrader!
Ellype .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Manjefiek heeft het voor elkaar, wij gaan er niet meer heen. Bij eerdere gelegenheden waren we zeer tevreden, en de verwachtingen waren hooggespannen. Maar het AH menu is nog uitgekleed in vergelijking met de normale kaart, er staat oa uiensoep op, en koffie met bonbon. Niet echt iets bijzonders naar mijn mening. Wij bestelde een fles wijn. Op de wijnkaart staat: bij een fles wijn serveren wij een fles water. Niet bij het AH menu. Ook al betaal je gewoon de normale prijs voor die fles wijn. Het meisje zei: hoe zal ik dat nu uitleggen? Tja, lastig uit te leggen. De biefstuk was gewoon hartstikke taai, en de haricots verts waren uitgedroogd. Zelfde meisje zei toen: ik zal even overleggen met mijn collega, ik weet niet of ze dat gedaan heeft, maar ze kwam niet meer terug. Als je geen patat oid bij het AH diner besteld (betalen!) ga je met honger naar huis. Dus Manjefiek: ons zie je niet meer. O ja, en zoete olijven.... wie verzint dat?
Corry D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heb deze brasserie verschillende malen bezocht en ben nog nooit teleurgesteld. De gerechten zijn goed bereid en er is aandacht aan besteed. Er is een ruime kaart en een goede keus in wijnen. De service is goed en het personeel is vriendelijk. Binnen is de sfeer warm en huiselijk.
Tip voor de buitenkant: Geef het meer een uitstraling van een brasserie. Nu lijkt het meer op de vele eetcafe's in de buurt. Mijn gezelschap was zeer verrast door de sfeer binnen ( regelmatige eetcafe bezoekers) en hebben me verzekerd dat zij terug komen.
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Hoewel er niets mis is met de kwaliteit van het eten, is sinds het veranderen van de kaart (voorheen 3-gangen voor ca. €32,50) de prijs-kwaliteit verhouding wat ons betreft zoek. Wij gaan geregeld uit eten en zijn wel gewend om tussen de €70 en €90 uit te geven. Maar om voor een voorgerecht, een hoofdgerecht en wat drankjes ruim €120 aftikken vinden wij wel een beetje te veel van het goede! Voor die prijs gaan we elders uitgebreid een aantal uren tafelen, nu waren we met 1,5 uur klaar.
Een voorbeeld is de ossenhaas, een specialiteit die nog steeds erg lekker is. Maar terwijl je voorheen dus €32,50 voor een 3-gangenmenu betaalde, betaal je nu €28,50 voor alleen de ossenhaas.

De service is prima, het eten is prima en het decor is ook nog steeds erg knus, maar het eindsaldo zonder iets extra's te bieden is wat ons betreft niet leuk meer.
Pcm .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Wij zijn al heel wat keer bij Brasserie Manjefiek geweest. Het is altijd goed. Ze hebben de zaakjes beter onder controle, vroeger moest je nog weleens heel lang wachten. Het menu was heerlijk, vooraf een Italiaanse proeverij, zeebaars als hoofdgerecht en brownie met ijs als dessert. Er waren twee vegetariërs bij (wel vooraf even melden), er was een heerlijk hoofdgerecht gemaakt, een soort risotto met spinazie en pompoen. De bediening is vriendelijk en attent en de zaak ziet er fris en schoon uit.
Brasserie Manjefiek is vanaf nu ook weer open voor de lunch.
Bravo Timo, alleen nog even je site in orde maken.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Heel lekker gegeten, tapas vooraf overtrof de verwachtingen. Wij hadden sliptongetjes en zeebaars en na creme bulee. Alles was lekker en genoeg. De brasserie is gezellig (retro) ingericht en de bediening is erg attent. We moesten alleen wel lang wachten; maar dat heet: onthaasten.