Brasserie Londen

Westeinde 26 1017 ZP Amsterdam Nederland Kaart
31-205231037

Over restaurant Brasserie Londen

Chique, maar toch relaxed

Het interieur van deze brasserie bij het Frederiksplein straalt elegantie uit. Deze strak ingerichte zaak is warm verlicht en de zachte jazzklanken die subtiel de ruimte vullen zorgen voor een prettige ambiance. Menig Amsterdammer voelt zich hier inmiddels helemaal thuis.

Meer informatie over restaurant Brasserie Londen

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 07:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 08:00 - 22:00

Sharon P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij waren hier afgelopen zaterdag met sensodyne high tea bon. Een lekker welkomstdrankje; jus d'orange met grenadine. De hapjes bij de thee waren heerlijk, wat hartige sandwiches met ham en zalm, petit fours en scones. Het werd in 1 keer geserveerd op een etagère. Wat ik jammer vond is dat er een theepot met heet water werd neergezet en dat er geen verse thee was maar theezakjes (4 keuzes ongeveer). Het leuke van een high tea is juist dat je de drie gangen apart geserveerd krijgt met een bijpassende verse thee. De bediening was wel heel goed en vriendelijk, ze kwamen vaak vragen of er nog genoeg theewater was, jas werd aangenomen en bij vertrek weer aangereikt. De brasserie is mooi ingericht maar mist wat gezellig sfeer.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Er is aardig wat kritiek op deze brasserie maar ik herken het niet. We hebben hier een high tea gehad en het was eigenlijk prima. Het was niet veel wat we kregen maar smaakte verder goed en voor twee personen was het eigenlijk gewoon genoeg. De twee dames van de bediening deden het goed. Ze hadden genoeg aandacht voor de gasten en vertelden keurig wat we bij de high tea kregen. Het decor is modern maar ziet er saai uit, de locatie is wel leuk.
Bunga Y.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Ik had vorige week hier gereserveerd voor 2 personen voor vandaag en ben ik vanmiddag hier geweest met mijn moeder, die onverwacht met haar vriend kwam, dus we waren met ons 3 en. Eerst kregen wij glaasje verse jus d' orange, het was heerlijk. Daarna kregen wij de high tea bordjes met wat mini sandwiches op de onderste lag, mini scones in het midden en een paar petit four op de bovenste lag en met heel kleine thee assortiment. Ik vond het heel slordig dat er geen lepeltje bij de thee zat, dus dacht ik, "moet ik nou met mijn vinger de thee roeren ?" Verder vond ik dat de hapjes en petit four heel matig waren. En de bediening.. Ik vond dat de bediening hun werk helemaal niet goed deden. Ik moest elke keer naar de bar lopen om drankjes te bestelen voor de vriend van mijn moeder, want de bediening bediende de 3 de persoon niet en ze waren alleen maar bezig met hun telefoon. Er werd niet eens gevraagd of alles naar wens was. Ik werk zelf in de bediening en ik kan me niet voorstellen dat ik mijn gast zo behandeld. Kortom : de bediening was totaal niet attent. Verder is de decor wel mooi en luxe. Ik vind dat ze voor de prijs die ze vragen voor de high tea erg weinig geven. Ik zou hier nooit meer komen.
Restaurantmiep .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Wat jammer dat dit restaurant, dat op zich een mooie ambiance biedt, wat betreft personeel niet hoog scoort. We moesten zelf vragen waar we met ons jas terecht konden voordat de medewerkster aanbood de jassen aan te nemen. De service was traag, we hadden een gerecht zonder kaas besteld. Toen dit gerecht door de kok was bereid stond het nog een tijd op de counter koud te worden voordat de bediening het aan ons bracht. Toen het eindelijk naar de tafel werd gebracht bleek de kaas er dus wél op te zitten. Toen we daar iets over zeiden vroeg de medewerkster of het okay was dat de kaas er af gepulkt zou worden of dat we een nieuw bereid gerecht wilden, wat langer zou duren. Het personeel was erg jong en we kregen de indruk dat er geen supervisie was. Er waren ook nog problemen met betalen naderhand. Het pinapparaat liep vast en er moest een ander apparaat worden gehaald. Super jammer voor een restaurant waar we een jaar eerder door ander personeel netjes waren behandeld en daarom met verwachtingen terugkeerden.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
We hadden een Royal Club bon en waren een kwartiertje te vroeg. Dat was voor de bediening toch wel erg moeilijk. Pas nadat we duidelijk hadden gemaakt dat we zo'n gedrag niet wensten, draaiden ze bij. Het telkens binnen in Airco en buiten, zeer warm, heen en weer lopen zorgde bij de dames hoofdpijn en niet prettig voelen. Daarna was de bediening goed. Het eten daar en tegen niet. De kaascroquetten, altijd moeilijk, waren niet goed gaar van binnen. De roux niet lekker en zeer weinig kaas. Het hoofdgerecht: zeebaars voor mij en biefstuk voor mijn vriendin, was prima. Het nagerecht was weer slecht. De brouwnie leek wel van een week geleden, na commentaar werd gezegd dat het een combinatie van brouwnie en cheesecake was. Dat maakte het er niet beter op. We hebben buiten gezeten, het terras aan het water is gewoon niet echt mooi. Maar goed, gelet op de hitte, wel een fijne plek. Helaas voor Londen: wel chique maar verder geen aanrader.
A V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
De kaaskroketten zijn super lekker, nog nooit zo lekker gegeten, de hertenstoofpot was werkelijk heeeeeerlijk en de laatste keren hebben we biefstuk gegeten, goed gebakken, mijn man medium en ik wat doorbakken, heerlijke biefstuk met groente en ook nog frites erbij die krijg je nergens zo lekker gebakken en dan nog de heerlijke huiswijn in hele mooie glazen en zo,n geweldige bediening, zo attent en aardig dat maak je niet vaak mee, we genieten er altijd van om daar te eten, gaan vanavond weer.
P.s. De rode huiswijn is ook als je dat wilt gekoeld verkrijgbaar, dat hebben ze bijna nergens,
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Mijn vriendin en ik zijn hier met een Groupon-voucher wezen high tea-en.
We kregen een inimini etagère met 3 inimini sandwiches per persoon, scones en een paar bonbonnetjes. Het was lekker, maar redelijk karig.
De bediening was aardig en de zaak was trendy ingericht.
KarinPurmerend .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
wat een tegenvaller de high tea bij brasserie Londen. Het was eigenlijk geen high tea te noemen. Gewoon een kleine etagere met wat hapjes erop. Meer was het niet. Geen aanrader.
Mevr80 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
ik ben wees high tea
De high tea was goed ik geven geen 8
Omdat high tea lekker was alleen iets te weinig
op je tafel van daar deze cijfer 7 voor eten
om geen half punt kan geven ander wed cijfer 7,5

Alleen service heb nu 6 geven kwam weinig vraag of genoeg water voor de thee
en decor zag goed uit en mooi uit

Anne S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Het is een prachtige Brasserie midden in Amsterdam. Helaas was de service erg slecht en onvriendelijk. Het eten, de wild stoofpot, was lekker maar het geheel met vier personen was erg prijzig en dat in combinatie met de slechte bediening is helaas geen aanrader voor een ander.
Paulien H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Op eerste kerstdag 2013 heb ik een high tea gedaan bij Brasserie Londen. De ontvangst en service waren uitstekend. Er werden meteen (ongevraagd) kleine kerstattenties voor de kinderen aan tafel gebracht. Dit was een aangename verrassing. De fristi ipv thee werd niet op de rekening geplaatst net zoals de extra beschuitjes en pindakaas.
De high tea zelf bestond uit een schaal sandwiches met hartig beleg, een schaal verschillende scones met cream en jam en een schaal zoetigheden. Het geheel was smaakvol, goed verzorgd en erg lekker.
Deze ervaring is voor herhaling vatbaar, ook met kids.
Limmydeeerste .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Afgelopen Zondag hier met vrienden wezen eten. Heerlijk gegeten en was zeer te spreken over de bij geserveerde wijn. Deze waren werkelijk heerlijk, ik krijg die smaak zo weer in mijn mond als ik er aan terug denk. In een woord genoten !
Ricardo Tomás D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
We hadden een Groupon waarop stond dat we gingen dineren in een sfeervol restaurant. De sfeer bleek toen we aankwamen ver te zoeken. Het interieur is veel te flets en modern ingericht waardoor elke sfeer verdwijnt.

Het eten was tevens een teleurstelling. De stoofpot bleek maar een klein stoofpotje te zijn met flauw hertenvlees en overige ingrediënten die amper terug te vinden waren. Naast de stoofpot werd er eveneens flauwe rode kool geserveerd en spaghetti. Geen idee wat dat bij een stoofpot te zoeken heeft.

Brasserie Londen probeert wel, maar faalt helaas. Niet voor herhaling vatbaar.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Sfeer vol restaurant ,wij hebben er heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening.
Bij ons aperitief heerlijk vers broodje het hoofd gerecht was een stoofpotje was super,en ons toetje monchou taart en Trifle van biscuit, chocoladecrème en vers fruit heerlijk een aanrader !!
Benno19 B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Dit is niet best, wij gaan regelmatig eten in Amsterdam maar dit mag zich geen restaurant noemen, dikke onvoldoende. Wat betreft het decor ziet het er sfeervol uit maar rond 21.00 word het ontbijt buffet opgedekt. Blijkbaar begrijpen ze niet dat dat niet heel gezellig is als je aan het dineren bent. Wat betreft de service was het ook niet best, weinig aandacht en de bediening had geen idee wat betreft de wijnen/cocktails. De cocktails die we kregen waren niet smakelijk. Na 2 gangen gegeten te hebben was het helaas niet mogelijk om nog koffie te krijgen omdat de machine al schoongemaakt was!! Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Dan het eten niet heel bijzonder, fantasieloze kaart, het zijn gerechten die we thuis zelf ook kunnen maken (en dan nog beter smaken), totaal geen verassing. Hamburger, club sandwich etc. Het stoofpotje was erg weinig en zat ook weinig smaak aan. Wij hadden het idee dat alles weinig vers was en uit een potje kwam. Er valt hier echt wel wat van te maken maar zorg dan in ieder geval dat er wat aandacht en kennis is en dat je gasten verrast met leuke gerechten. We hadden meer verwacht!
Femke39 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Een teleurstelling! Wij dachten dat het de bedoeling was dat je als je meedoet aan de Iens Diner dagen dat je je kunt presenteren aan nieuwe klanten zodat deze later nog een terug willen komen. Onze insteek was simpel, we hebben geen hoge verwachtingen voor € 20 en we laten ons verrassen. Maar het werd een teleurstelling, de presentatie was goed een apart gedrukte Iens Diner Dagen menu kaart. Maar toen,
een schoteltje brood met drie doorgesneden boterhammen en twee stukjes stokbrood ( over van het ontbijt buffet ?) carpaccio waar veel te royaal balsamico azijn op was gedaan en waterige gebakken kabeljauw, het dessert was vanille ijs met slagroom en een schoteltje warme chocolade saus. Een liefdeloos diner. Het bediend personeel was zo aardig dat wij ons bezwaard voelde hen te melden dat het eten niet optimaal was. Wij waren met vier personen ook de enige gasten in het restaurant. Het decor is mooi ingericht maar als diner gasten kun je je niet onttrekken aan het ontbijtbuffet dat in de hoek staat opgesteld. Dat stoorde ons, onze conclusie is dat Brasserie Londen een restaurant wilt zijn maar het niet is als het haar gasten in de ontbijt ruimte laat dineren, daar kan een mooi interieur niet tegen op. Laat het gewoon een goed hotel zijn waar de hotel gasten een hapje kunnen eten maar ' restaurant waardig' vonden wij het zeker niet. Jammer.
Mika73 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
eindelijk ergens lekker gegeten met een groupon voucher, heerlijke vis en chips, bediening vriendelijk en erg behulpzaam, wij komen graag nog een terug.
Maaikebekelaar .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Mooie sfeervolle brasserie. Voor- en hoofdgerechten waren erg lekker (wel jammer dat de keuze wat beperkt was omdat wij een groupon gebruikten, had dus wel even op de voorwaarden mogen staan) Eten ook goed aangekleed (lekkere bijgerechtjes) maar desserts wel enigzins teleurstellend (appeltaart niks bijzonders en mijn eton mess was gewoon een dot slagroom met ijs en aardbeien) dus die zou ik niet meer bestellen. Wijnen en bediening goed voor elkaar. Ook leuke plek om enkel een drankje te doen.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
We hebben het driegangen Iens menu genomen met een keus uit 2 hoofdgerechten (fish & chips of Shannon-biefstuk) en voor voorgerecht en dessert kon je kiezen uit de kaart.
Wij hebben een fijne avond gehad en daaraan heeft in de eerste plaats de supervriendelijke bediening en ontvangst bijgedragen. Hulde. Geen Amsterdamse arrogantie of je het gevoel geven dat je blij mag zijn in hun aanwezigheid te mogen vertoeven. Een verademing! Het eten was goed zonder meer, maar had op een aantal punten beter gemogen, zeker voor de prijs. De gebakken (4 grote) gamba;s waren op snee, maar wat teveel gedomineerd door een roosterachtige smaak (hout?) de erbij geserveerde koriandersalsa was super. De biefstuk was echt al lauw toen ie werd opgediend (borden waren ook niet goed warm). De desserts waren prima: Eton mess, lekker de mix van ijs, aardbeiensaus, crunch, en vooral de scroppino was geweldig. Daar komen we nog eens voor terug. De huiswijn wit (de verdejo) was goed maar de rode wat ons betreft onder de maat (wij hadden de merlot en de tempranillo). En de hoeveelheid echt te weinig! Matig was helaas de espresso en cappuccino: gewoon te slap. Nogal wat minnetjes, maar voor 47 euro (de reguliere prijs) verwacht je ook wat. Maar beslist voldoende pluspunten toch om nog eens terug te komen!
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Bij binnenkomst voelt Brasserrie Londen heel chique aan, maar gelukkig is het allemaal wel lekker relaxt en kun je gewoon in je normale kloffie aanschuiven in dit mooie restaurant. Gerechten waren mooi en goed verzorgd. En hoewel je niet kon afwijken van de keus in hoofdgerechten bij de Iens diner deal, heb ik genoten van de quiche die ze al vega-optie aan hadden geboden. (Ik mikte eigenlijk op het lamsvlees maar ook met bijbetaling kon het niet, wat een beetje jammer was maar ik snap het ook wel.) De runderrolletjes en de Eton Mess waren ook lekker en de huiswijn ook, al konden de glazen wat voller! Mijn vriendin kreeg haar hoofdgerecht niet op maar het was geen probleem om er een doggy bag van te maken; super service! Leuk tentje om nog eens naar binnen te wandelen voor een chique Britse hap.