Brasserie Londen

Westeinde 26 1017 ZP Amsterdam Nederland Kaart
31-205231037

Over het restaurant Brasserie Londen

Chique, maar toch relaxed

Het interieur van deze brasserie bij het Frederiksplein straalt elegantie uit. Deze strak ingerichte zaak is warm verlicht en de zachte jazzklanken die subtiel de ruimte vullen zorgen voor een prettige ambiance. Menig Amsterdammer voelt zich hier inmiddels helemaal thuis.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Londen

Tram 4 stopt voor de deur (halte Stadhouderskade) daarnaast kunt u ook uitstappen bij halte Frederiksplein met tram 7 en 10 en is het nog een minuutje of twee lopen.
  • : Parkeren aan de straat

Maandag t/m zondag 12.00 - 22.00 (bar tot 00.00)

Erg rustig

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Londen

Dave V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Lunch met zijn tweeën. Slechts een paar tafels bezet. Toch een prima ambiance. Keurige bediening. Caesar salade was erg goed. Cappuccino en jus d' Orange ook lekker. Tikkeltje prijzig.
lucass .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Het eten was buitengewoon lekker en de service netjes en snel. We hadden aan het einde van het etentje absoluut de behoefte om de kok te voorzien van een compliment!
Marijn L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Was er via Bongo. Was er anders waarschijnlijk niet uit mijzelf heen gegaan. Prima restaurant. Beperkt menu. En vlees was te zout voor mijn smaak. Maar verder was het goed. Goede en vriendelijke service.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
heerlijk gegeten, drie gangen, met een prima glas wijn,
in een goede ambiance, met een uitstekende bediening.
aan het raam de storm voorbij zien trekken.
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Doordat we met de Bongo-kaart kwamen, was er een verrassingsarrangement. Dit werd prima verzorgd en smaakte uitstekend. De chef had ons goed ingeschat. Doordat het restaurant bij een hotel hoort was het niet zo druk. De sfeer was heel prettig.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Eten is behoorlijk overpriced. De pizza en quiche smaakte alsof ze uit de diepvries kwamen. Helaas een teleurstelling voor ons allen.
Walter D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
We zijn zeer vriendelijk ontvangen op een rustige avond in het restaurant. De professionele bediening had dus alle tijd voor ons en bleef vriendelijke op de achtergrond ter beschikking.

De menu had een beperkt aantal maar bijzondere en afwisselende voor-, hoofd- en nagerechten. We hebben lekker gegeten. De prijzen zijn niet gering, maar passen binnen prijzen van de binnenstad van Amsterdam.

We waren via een Bongo bon bij de dit restaurant terecht gekomen en waren positief verrast, mede omdat we hier anders niet snel terecht gekomen waren.
sharon P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij waren hier afgelopen zaterdag met sensodyne high tea bon. Een lekker welkomstdrankje; jus d'orange met grenadine. De hapjes bij de thee waren heerlijk, wat hartige sandwiches met ham en zalm, petit fours en scones. Het werd in 1 keer geserveerd op een etagère. Wat ik jammer vond is dat er een theepot met heet water werd neergezet en dat er geen verse thee was maar theezakjes (4 keuzes ongeveer). Het leuke van een high tea is juist dat je de drie gangen apart geserveerd krijgt met een bijpassende verse thee. De bediening was wel heel goed en vriendelijk, ze kwamen vaak vragen of er nog genoeg theewater was, jas werd aangenomen en bij vertrek weer aangereikt. De brasserie is mooi ingericht maar mist wat gezellig sfeer.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Er is aardig wat kritiek op deze brasserie maar ik herken het niet. We hebben hier een high tea gehad en het was eigenlijk prima. Het was niet veel wat we kregen maar smaakte verder goed en voor twee personen was het eigenlijk gewoon genoeg. De twee dames van de bediening deden het goed. Ze hadden genoeg aandacht voor de gasten en vertelden keurig wat we bij de high tea kregen. Het decor is modern maar ziet er saai uit, de locatie is wel leuk.
B R Y.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Ik had vorige week hier gereserveerd voor 2 personen voor vandaag en ben ik vanmiddag hier geweest met mijn moeder, die onverwacht met haar vriend kwam, dus we waren met ons 3 en. Eerst kregen wij glaasje verse jus d' orange, het was heerlijk. Daarna kregen wij de high tea bordjes met wat mini sandwiches op de onderste lag, mini scones in het midden en een paar petit four op de bovenste lag en met heel kleine thee assortiment. Ik vond het heel slordig dat er geen lepeltje bij de thee zat, dus dacht ik, "moet ik nou met mijn vinger de thee roeren ?" Verder vond ik dat de hapjes en petit four heel matig waren. En de bediening.. Ik vond dat de bediening hun werk helemaal niet goed deden. Ik moest elke keer naar de bar lopen om drankjes te bestelen voor de vriend van mijn moeder, want de bediening bediende de 3 de persoon niet en ze waren alleen maar bezig met hun telefoon. Er werd niet eens gevraagd of alles naar wens was. Ik werk zelf in de bediening en ik kan me niet voorstellen dat ik mijn gast zo behandeld. Kortom : de bediening was totaal niet attent. Verder is de decor wel mooi en luxe. Ik vind dat ze voor de prijs die ze vragen voor de high tea erg weinig geven. Ik zou hier nooit meer komen.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
We hadden een Royal Club bon en waren een kwartiertje te vroeg. Dat was voor de bediening toch wel erg moeilijk. Pas nadat we duidelijk hadden gemaakt dat we zo'n gedrag niet wensten, draaiden ze bij. Het telkens binnen in Airco en buiten, zeer warm, heen en weer lopen zorgde bij de dames hoofdpijn en niet prettig voelen. Daarna was de bediening goed. Het eten daar en tegen niet. De kaascroquetten, altijd moeilijk, waren niet goed gaar van binnen. De roux niet lekker en zeer weinig kaas. Het hoofdgerecht: zeebaars voor mij en biefstuk voor mijn vriendin, was prima. Het nagerecht was weer slecht. De brouwnie leek wel van een week geleden, na commentaar werd gezegd dat het een combinatie van brouwnie en cheesecake was. Dat maakte het er niet beter op. We hebben buiten gezeten, het terras aan het water is gewoon niet echt mooi. Maar goed, gelet op de hitte, wel een fijne plek. Helaas voor Londen: wel chique maar verder geen aanrader.
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
De kaaskroketten zijn super lekker, nog nooit zo lekker gegeten, de hertenstoofpot was werkelijk heeeeeerlijk en de laatste keren hebben we biefstuk gegeten, goed gebakken, mijn man medium en ik wat doorbakken, heerlijke biefstuk met groente en ook nog frites erbij die krijg je nergens zo lekker gebakken en dan nog de heerlijke huiswijn in hele mooie glazen en zo,n geweldige bediening, zo attent en aardig dat maak je niet vaak mee, we genieten er altijd van om daar te eten, gaan vanavond weer.
P.s. De rode huiswijn is ook als je dat wilt gekoeld verkrijgbaar, dat hebben ze bijna nergens,
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Mijn vriendin en ik zijn hier met een Groupon-voucher wezen high tea-en.
We kregen een inimini etagère met 3 inimini sandwiches per persoon, scones en een paar bonbonnetjes. Het was lekker, maar redelijk karig.
De bediening was aardig en de zaak was trendy ingericht.
Mevr80 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
ik ben wees high tea
De high tea was goed ik geven geen 8
Omdat high tea lekker was alleen iets te weinig
op je tafel van daar deze cijfer 7 voor eten
om geen half punt kan geven ander wed cijfer 7,5

Alleen service heb nu 6 geven kwam weinig vraag of genoeg water voor de thee
en decor zag goed uit en mooi uit

Anne S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Het is een prachtige Brasserie midden in Amsterdam. Helaas was de service erg slecht en onvriendelijk. Het eten, de wild stoofpot, was lekker maar het geheel met vier personen was erg prijzig en dat in combinatie met de slechte bediening is helaas geen aanrader voor een ander.
Paulien H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Op eerste kerstdag 2013 heb ik een high tea gedaan bij Brasserie Londen. De ontvangst en service waren uitstekend. Er werden meteen (ongevraagd) kleine kerstattenties voor de kinderen aan tafel gebracht. Dit was een aangename verrassing. De fristi ipv thee werd niet op de rekening geplaatst net zoals de extra beschuitjes en pindakaas.
De high tea zelf bestond uit een schaal sandwiches met hartig beleg, een schaal verschillende scones met cream en jam en een schaal zoetigheden. Het geheel was smaakvol, goed verzorgd en erg lekker.
Deze ervaring is voor herhaling vatbaar, ook met kids.
Ricardo Tomás D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
We hadden een Groupon waarop stond dat we gingen dineren in een sfeervol restaurant. De sfeer bleek toen we aankwamen ver te zoeken. Het interieur is veel te flets en modern ingericht waardoor elke sfeer verdwijnt.

Het eten was tevens een teleurstelling. De stoofpot bleek maar een klein stoofpotje te zijn met flauw hertenvlees en overige ingrediënten die amper terug te vinden waren. Naast de stoofpot werd er eveneens flauwe rode kool geserveerd en spaghetti. Geen idee wat dat bij een stoofpot te zoeken heeft.

Brasserie Londen probeert wel, maar faalt helaas. Niet voor herhaling vatbaar.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Sfeer vol restaurant ,wij hebben er heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening.
Bij ons aperitief heerlijk vers broodje het hoofd gerecht was een stoofpotje was super,en ons toetje monchou taart en Trifle van biscuit, chocoladecrème en vers fruit heerlijk een aanrader !!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Mooie sfeervolle brasserie. Voor- en hoofdgerechten waren erg lekker (wel jammer dat de keuze wat beperkt was omdat wij een groupon gebruikten, had dus wel even op de voorwaarden mogen staan) Eten ook goed aangekleed (lekkere bijgerechtjes) maar desserts wel enigzins teleurstellend (appeltaart niks bijzonders en mijn eton mess was gewoon een dot slagroom met ijs en aardbeien) dus die zou ik niet meer bestellen. Wijnen en bediening goed voor elkaar. Ook leuke plek om enkel een drankje te doen.
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Bij binnenkomst voelt Brasserrie Londen heel chique aan, maar gelukkig is het allemaal wel lekker relaxt en kun je gewoon in je normale kloffie aanschuiven in dit mooie restaurant. Gerechten waren mooi en goed verzorgd. En hoewel je niet kon afwijken van de keus in hoofdgerechten bij de Iens diner deal, heb ik genoten van de quiche die ze al vega-optie aan hadden geboden. (Ik mikte eigenlijk op het lamsvlees maar ook met bijbetaling kon het niet, wat een beetje jammer was maar ik snap het ook wel.) De runderrolletjes en de Eton Mess waren ook lekker en de huiswijn ook, al konden de glazen wat voller! Mijn vriendin kreeg haar hoofdgerecht niet op maar het was geen probleem om er een doggy bag van te maken; super service! Leuk tentje om nog eens naar binnen te wandelen voor een chique Britse hap.