Brasserie Leijnse

Grote Markt 4 4611 NR Bergen op Zoom Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Leijnse

Pareltje in Bergen op Zoom

In het hart van Bergen op Zoom vind je dit pareltje van een restaurant. Hier begrijpen ze dat er altijd wel een reden is om te genieten. Dit maken ze voor jou mogelijk door uitsluitend met verse producten te werken. Ook verandert de kaart minstens vier keer per jaar, om altijd met seizoensproducten te kunnen werken. Strijk neer en maak deel uit van de bourgondische sfeer. Alles kan, niks moet, ga op in het geroezemoes van de Grote Markt.

Meer informatie over restaurant Brasserie Leijnse

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Lunch vanaf 10:00

Rene W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst. Vragen om eventueel jas aan te nemen. Vlotte bediening. Voldoende gegeten. Moet je ook eens proberen. Best reserveren want restaurant zat volledig vol zelfs op zondag.
Joyce A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Echt heerlijk gegeten! We kwamen met de AHactie, je kan gewoon á la carte kiezen en de gerechten zijn heerlijk. De bediening was vlot. Wij waren aangenaam verrast.
Lianamegens .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We hebben hier prima gegeten met AH - actie. Wij konden kiezen uit de menukaart, klasse!
Zaten comfortabel aan het raam en hadden alle ruimte. Bediening vlot en vriendelijk.
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Allerhartelijkst ontvangen. Jassen werden aangenomen en weggehangen. Gezellig gedekte tafel, zeer schoon en sfeervol.
Heerlijke wijn en zalige gerechten. Kortom, fantastisch!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Brasserie is behoorlijk aan de prijs, met name de desserts. Afhankelijk van de aanwezige gezelschappen kan het behoorlijk rumoerig zijn waardoor een gesprek aan tafel lastig wordt. Wellicht dat iets meer aankleding aan de plafonds het geluid kan dempen.
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We zijn allerhartelijkst ontvangen, jassen werden aangenomen en weggehangen. Zeer mooi gedekte tafel, proper en gezellig. Meteen warme broodjes met boter/kruidenboter. Mooie wijn, heerlijke gerechten.
Top!!!!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met de AH actie gegeten. Wat positief was dat je uit de kaart kon kiezen en dat het goedkoopste voor, hoofd en nagerecht gratis was. De hoeveelheid was niet overdreven en de prijs aan de hoge kant. Wij moesten ondanks de AH bon nog ruim 95,00 euro afrekenen. Wel een aantal biertjes van te voren op, op het gezellige terras. Bediening is uiterst correct en vriendelijk.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben allemaal heeeeeeerlijk gegeten, zelfs de kinderen.totaal geen commentaar gehoord ,Zaten met z'n alle gezellig aan een lange tafel, mooi gedekt ,het is voor herhaling vatbaar...Zeker een aanrader.
Erdna-123 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prima locatie voor een (H)eerlijke hap eten. De bediening is zeer vriendelijke en het eten ronduit heerlijk.
Het was vrij rustig en de tafels staat mooi ruim opgesteld.
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Prettige sfeer om rustig en heerlijk te dineren , het was op een maandagavond en vrij rustig in het restaurant .
Was voor ons niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat we Leijnse bezoeken .
J.a.nagtzaam .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Goed restaurant met wel wat te jong personeel. Door dit laatste schiet het gastvrijheidsaspect enigszins tekort in een restaurant van deze standing.
Mooie menukaart en heerlijk klaar gemaakte gerechten, fijn dat het AH-diner via het à la carte systeem gekozen kan worden.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het hoofdgerecht, duo van wildstoof met verfijnd herfstgarnituur, bestond uit twee kleine stoofpotjes. Desgevraagd legde de ober uit: fazant en hert. Dat was nauwelijks terug te vinden en al helemaal niet te proeven. De stoofpotjes bevatten maar enkele kleine stukjes vlees en bestonden verder uit heel veel uitjes, een paar paddenstoeltjes, saus, en vooral veel te veel peper. Het verfijnde herfstgarnituur bestond uit zes minieme spruitjes en een half (!) gestoofd peertje.
Daarbij een grote bak friet en wat mayonaise. Dat hoort al helemaal niet bij een zogenaamd wildgerecht.
Al met al zeer teleurstellend voor een hoofdgerecht van maar liefst € 24,75.
TannySmit .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Het eten was goed de sfeer was ook goed alleen waren wij op dinsdagavond en was het vrij rustig en de prijs als je voor allebei zou moeten betalen aan de dure kant.
Jikkemien .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Brasserie Leijnse. De bediening was voortreffelijk en het eten was heerlijk. Vanwege een late lunch kozen we voor de bospaddestoelensoep als voorgerecht en de slibtongetjes als hoofdgerecht. In plaats van een dessert genoten we van een kopje koffie als afsluiter. De portie slibtongetjes, geserveerd met een paar stuks verse groente, was meer dan voldoende. Als bijgerecht kregen we frites met mayonaise.
Prima restaurant, vriendelijk personeel, goede prijs-kwaliteitsverhouding, centrale locatie.

Nog een tip: iets minder zout toevoegen aan de gerechten, zodat de smaak beter tot zijn recht komt.
C. A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben lekker gegeten met de bon van AH actie. Mochten van de kaart eten dat is bij andere restaurants vaak een aangewezen menu. Geen spijt van.
J.w.m.reijnders .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Supervriendelijke bediening en heerlijke gerechten. De slibtongetjes waren heerlijk in boter gebakken en lekker groot. Het wildstoofpotje was lekker mals. Het nagerecht kon er helaas niet meer in, dus maar een lekker bakje koffie op het verwarmd terras gedronken.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Leuk restaurant.
Heerlijk gegeten met de AH kaarten.
We mochten uit de hele kaart kiezen:TOP!
Wel erg rumoerig, wij zaten gelukkig op een rustige plek anders hadden we elkaar moeilijk kunnen verstaan.
Prima kwaliteit van de gerechten.
Klein minpuntje: kaasplateau was wat magertjes met weinig verschil in smaken. Ik miste een wat pittige kaas.
Er werd ook niet verteld welke soorten kazen het waren.
Verder fantastisch, ook de bediening.
We komen beslist nog eens terug
Kirby H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voor ons is de restaurantactie een perfecte actie om restaurants uit te proberen waar we nog niet eerder zijn geweest. Wanneer een restaurant goed bevalt, komen we hier buiten de actie om waarschijnlijk nog eens terug.

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Het werd gelijk duidelijk dat we door al het personeel werden bediend, dit is niet heel erg, maar we waren hierdoor wel verrast.
Terwijl we de kaart doornamen kwam ik voor een keuze te staan: filet mignon met pepersaus of ribeye beurre de paris. Aangezien ik niet van pepersaus houd, heb ik gekozen voor de ribeye als hoofdgerecht. Als voorgerecht nam ik de kikkerbilletjes.
De voorgerechten werden al snel uitgeserveerd en waren erg lekker.
Terwijl ik mijn laatste hap van de heerlijke kikkerbilletjes heb genomen wordt er al gevraagd of alles heeft gesmaakt en worden onze borden afgeruimd.
Binnen no time werd het hoofdgerecht uitgeserveerd. Op mijn bord lag de ribeye met een saus. Ik begon gelijk te twijfelen of ik het verkeerde heb besteld en besloot een hap te nemen van mijn vlees. Ondanks dat het vlees overheerlijk was, proefde ik een enorme pepersmaak. We hebben de saus vergeleken met de pepersaus van mijn vriendin die de filet mignon met pepersaus heeft genomen en het bleek dezelfde saus te zijn.
Ik riep de bediening bij me en vroeg of het wel goed is gegaan, aangezien ik niet van pepersaus houd en dat de reden was dat ik voor de ribeye heb gekozen. Ze ging het bij de chef navragen en vertelde me dat de pepersaus er bij hoorde, maar inderdaad ze was de kruidenboter (beurre de paris) vergeten. Terwijl mijn vlees al was afgekoeld, kreeg ik de kruidenboter (die niet meer smolt op mijn vlees).
Door de twijfel hebben wij toch nog eens de kaart bekeken en stond er inderdaad op dat het vlees met kruidenboter geserveerd zou worden en niet met pepersaus.
Bij het afhalen van onze borden werd ons gevraagd of alles heeft gesmaakt. Ik heb aangegeven dat het mij minder heeft gesmaakt, aangezien er pepersaus bij mijn vlees geserveerd werd terwijl ik hier niet van houd. Het vlees daarentegen was overheerlijk en juist daarom was het jammer van de pepersaus erbij.
De jongen zou het doorgeven aan de chef. (waar we overigens geen terugkoppeling van hebben gehad)
Bij het bestellen van het dessert staat er op de kaart een kaasplankje bestaande uit diverse kaasjes. Ik was benieuwd wat voor kaas er op het plankje zou liggen, omdat ik al eerder kaasplankjes heb besteld en de ene keer bestaat dit uit enkel briesoorten en de andere keer uit enkel schimmelkazen. Ik vroeg me af of dit een gevarieerd plankje zou zijn. De bediening ging dit navragen en kwam na 5 minuten terug met het antwoord dat ze dit niet weten, dit weten ze pas wanneer de kaas op het plankje ligt.
Hierdoor heb ik niet voor het kaasplankje gekozen (duurste dessertgerecht), maar voor het ijs met gesuikerde banaan en karamelsaus.
Wij zijn met zijn vieren gaan eten en hadden met zijn drieen ijs besteld.
De bediening komt aanlopen met (lauwe) borden waar gesmolten ijsbollen op liggen. Tevens waren de bananen nog erg hard en was hier simpel suiker over gestrooid.
Omdat we inmiddels al minder tevreden waren hebben we het hierbij gelaten.
De rekening was met 4 personen €160 euro. Waarbij we niet gek hebben gedaan met drinken. Karafje wijn, water en koffie/thee na. (wanneer we geen actie gehad zouden hebben, was de rekening ongeveer €250 geweest)
Dit was een restaurantactie en doordat het een chiquer restaurant is met een hogere prijs voor de gerechten hadden wij dus verwachtingen. Ook mede door de recensies op iens.nl.
Brasserie Leijnse heeft deze verwachtingen niet waargemaakt helaas en voor ons alle vier is het duidelijk dat wij hier niet meer naar terug zullen gaan. We vinden dit erg spijtig, aangezien de gerechten op de kaart er veelbelovend uitzagen.
De prijs/kwaliteit verhouding was hier niet goed.
Hopelijk bevalt het bij andere mensen wel goed en was dit wellicht een 'mindere' avond voor Brasserie Leijnse.
Theun V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijke gerechten. Geldt zowel het voorgerecht, Hoofgerecht als Nagerecht, Zeer vlotte bediening. Mag iets rustiger tussen de gerechten. Was een verassende ervaring. Ga zo door. Nog een minpunt: De zorg voor de toiletten kan beter. o.a. was de handdoekrol op.
Averdult .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voor- hoofd en nagerecht waren van uitzonderlijke klasse. De bediening mag iets meer geinteresseerd zijn in de gasten. Voor de rest prima locatie.