Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

• Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Le Nord

Juliette K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2019
had me erg verheugd na het lezen van de Lekker om hier te eten. Helaas zeer teleurstellend. We hadden verrassingsmenu gekozen. Geen amuse. Harde gerookte zalm, smakeloze tartaar, bij de pompoensoep proefde je meer room dan pompoen, harde varkensfricandeau ... met roomsaus, toetje was erg goed. Zo jammerrrr
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Gegeten op 10 januari met 5 personen. Eerste tafel die we toegewezen kregen stond voor een deel op de tocht. Er was geen andere tafel beschikbaar, maar uiteindelijk toch een tafel geregeld kunnen krijgen.

We hadden het heerlijk arrangement. Brood hoeveelheden waren karig, helaas ook geen amuse. Opvolgende gerechten waren erg vlak qua smaak (tartaar verkleurd) en het hoofdgerecht was koud. Ik miste op elk gerecht een knappertje en een uitgesproken zuurtje. Dessert was daarin tegen wel lekker fris. Bediening was afstandelijk en kwam niet bepaald spontaan over. Het wachten op het voorgerecht was te lang. De akoestiek was echt heel slecht. Met een aantal groepjes kan je elkaar amper verstaan. De kosten voor een 5-gangen menu vallen reuze mee. Maar hier is de kwaliteit dan ook naar. Om de Bib te houden is er nog zeker werk aan de winkel, dit was geen goede dag.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening, maar helaas wel veel te duur voor het gebodene. Als je de volle prijs betaald dan heb je steeds het gevoel, dat je de overige gasten, die voornamelijk via Groupon of een andere korting slimmer gereserveerd hebben subsidieert. Jammer, dat ze zo’n onbalans tussen de gasten laten voortbestaan. Verder verdient de aankleding van een restaurant met dit prijsniveau duidelijk een upgrade: iets leuks aan de muren en herstel van de kapotte vloerbedekking bij de entree.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Smaak en kwaliteit gerechten ( 5 gangen ) was prima en erg lekker. Porties zijn erg klein en kort afgemeten ( wat een leegte ! ) . Presentatie mooi en creatief. Alle extra´s apart in rekening incl. stukje brood en tap water.
Met Groupon ( 50% korting ) goede prijs / prestatie. Zonder korting veel te duur. Prijs wijn en drankjes veel te hoog, als extra cash cow. Ontvangst is self service incl. vertrek dus geen service ! Bediening aan tafel vriendelijk en snel ( korte wacht tijden tussen gangen ). Bediening door ¨ school meisje ¨die het vak nog niet echt begrijpt.
Sfeer informeel en gezellig. Wel wat rumoerig.
Mas .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Heerlijk geluncht met halve kreeft en steak tartaar. Lekker glas wijn erbij om het af te maken. Mijn enige tip zou zijn iets meer variatie in desserts. Is nu beetje veel Citroën en ijs maar dat is kwestie van smaak!
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
We hebben het 3 gangen menu gegeten prima menu mooie smaken en ontspannen sfeer. Vlotte bediening die goed inschat wat je wilt.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Het voorgerecht van het menu Gourmand dat wij gekozen hadden was zalm. We waren niet zo enthousiast over de de blokkken zalm op het bord, die bleken te zijn gemarineerd in wortelsap en gin. Bij navraag over garing van de zalm bleek de zalm inderdaad rauw te zijn. Normaal hoort er of zuur of hitte gebruikt te worden om zalm te garen, en als zalm rauw wordt gegeten, dan wordt dat eigenlijk gedaan als de zalm heel dun gesneden is. Grotere blokken rauwe zalm heb ik nog nooit eerder gezien op een bord. Bovendien ontdekte mijn zoon twee graten. Dat zou eigelijk niet mogen. De rest van het menu, vis, boerenkip en dessert was OK.
Patricia C.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Leuk restaurant waar je lekker kunt eten met vriendelijke bediening. Je moet wel op tijd reserveren want wij hebben nu al een paar keer meegemaakt dat we te laat waren met onze reservering (op de dag zelf). Dan is er geen plek meer.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Super lekker gegeten en top service. Gerechten zagen er uit zo als ze smaakte. Voor een dinsdagavond was het eigenlijk helemaal vol dus zegt genoeg.
Verrman V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Met Groupon gegeten. Voorgerecht en nagerecht heel erg mooi, bijzonder en lekker. Hoofdgerecht iets te rommelig. Maar zeker wel een aanrader.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Met z’n vieren een heerlijk 5 gangen menu gegeten. Mooie gerechten: origineel, smaakvol en mooi geserveerd. Glutenvrij was ook geen probleem. Prettige service en in precies juiste tempo gepresenteerde gangen.
John D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Eten was ontzettend lekker, leuke bediening duidelijke uitleg over de gerechten. heb totaal geen opmerkingen hierop, absolute aanrader. Heerlijk genieten!
M K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Tamelijk ouderwetse franse keuken! Zou veel moderner en verrasender kunnen.....aardige bediening.
Kortom ruimte voor verbetering
Marcoh H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Wauw! Erg lekker gegeten, goede ambiance. Prettige bediening en bijzondere gerechten! een absolute aanrader. Wij gaan terugkomen!
Corinne B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
In de tijd dat wij er waren werden 4-5 leveringen naar binnen gebracht door de eetzaal, niet aangenaam. Het was er koud toen wij aankwamen en de deuren gingen dus een paar keer open.
wim.de.vries .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
alle gerechten waren beslist goed maar naar onze zin ontbrak de culinaire verrassing. Vandaar dat we wat teleurgesteld waren. De bediening was heel attent en reuze vriendelijk.
Tom H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
prima plek om rustig te overleggen bij een goede maaltijd en een goed glas wijn :-) Daarnaast is er WiFi, wat in ons geval heel handig was.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Met 5 vrienden gegeten waarvan er twee in de buurt wonen. Bediening onder het nieuwe bewind uitstekend, vriendelijk, vlot en professioneel. We genoten een verrassingsmenu. Prima huiswijnen (geen wijnarrangement) waarvan we wat veel namen zodat de prijs uiteindelijk wat hoog uitviel. Prima eten, maar niet zo goed dat ik "Joepie voor herhaling vatbaar!" roep. Nagerecht was een Omelet Sibérienne met een naar mijn mening te hoog klop klop gehalte ipv stijf geslagen eiwit....
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Gisteren voor de eerste keer gegeten in Le Nord, was een verrassing zowel de 5 gangen als de prijs daarvoor. Alle 5 de gangen waren voorzien van spannende combinaties van smaken en ingrediënten. Alles paste zeer verassend goed bij elkaar. Ook het tempo van opdienen en de uitleg over de gerechten en de wijnen door de bediening waren dik in orde.

Los van de kwaliteit van het eten, m.i. Kleine puntjes ter verbetering. De tafeltjes zijn wel erg klein, en de overigens leuke presentatie van het peper en zout in een kommetje, gaven mij toch de indruk dat vele handen in het kommetje ondanks het aanwezige schepje niet erg hygiënisch is. De toiletten (prima schoon) zouden wel een opknapbeurt kunnen gebruiken, fris schilderen maakt het m.i. meer passend bij het totaal plaatje van het restaurant.
Roedie
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Het eten was een grote proeverij, heerlijke combinaties. Vlees van het hoofdgerecht was een beetje taai, wat jammer was. De rest was werkelijk verrukkelijk!