Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

AlwinDikkenberg .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Prettige ambiance voor een goede prijs kwaliteit verhouding...hoekje waar we zaten is wel eens lastig te zien voor het vriendelijke personeel...daardoor kan t net iets langer duren om aandacht van ze te krijgen...
hansan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Zeer prettige ontvangst, snelle bediening ondanks de drukke lunchtijd. Wij bestelden beiden een 3 gangen verrassingsmenu. Verrassend lekker: voorgerecht: rauwe tonijn-pizza van filodeeg met wasabimayonaise, meloen/gemberballetjes, gemarineerde radijs en eetbare viool ), prima hoofdgerecht (boerderijkip met gestoofde knolselderij, 'bitterbal' van knolselderij met zwarte bonen en een zeer goede jus (veel smaak, niet vet). De huiswijn: een combi van syrah en grenache voor een alleszins betaalbare pris,j paste hier zeer goed bij. Omdat de portie best groot was ruilden wij (zonder morren) ons dessert voor een espresso met drankje. Fijne sfeer! Binnenkort zijn wij er weer!
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Eten was goed. Alleen zat je bijna bij de andere gasten op schoot. Weinig privacy. Door gesprekken v andere gasten was het moeilijk om zelf verstaanbaar een gesprek te voeren.
harriet H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Restaurant in landelijke omgeving. Parkeren doe je naast de deur. Sfeer is relaxed en eten smaakvol. Aanrader is de burrata, voor liefhebbers van deze kaas in combi met frisse groenten oa biet. De halve boerderijkip met knolselderij en bitterbal, biedt een ruime portie vlees. Verschillende wijnen per glas te bestellen.
Jette K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Afgelopen weekend hier weer gegeten en het blijft een feest. Heerlijk fijn eten, vriendelijke goede service en lekkere wijnen. Vooraf pizza thon (must!), hoofd spare ribs (verrassend en geen gekluif) en na chocoladetaart (net even anders). Mijn mede tafelgenoten hadden andere gerechten die ook heerlijk waren. Wij komen binnenkort zeker weer terug.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteravond gedineerd bij deze fijne franse brasserie in Bilthoven; vooraf Franse oesters, daarna de heerlijke steak tartare en als nagerecht een scroppino. Daarbij een goede Primitivo uit Puglia (deze Fransman verkiest kwaliteit boven chauvinisme :-)) En op de fiets weer naar huis (om de hoek)! Ook al is er voldoende parkeergelegenheid en rij je via de A27 gemakkelijk naartoe, ook vanuit Utrecht of het Gooi.

Aanrader voor een boswandeling en daarna lunch of high wine bij Le Nord op zondag deze herfst! A bientôt!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Le Nord. We hadden een Spareribs Le Nord, Margret De Canard en een Plateau de Fromage. Daarna kwamen er vrienden en hebben we heerlijk op het terras gezeten met een wijntje.
Gerald_Van .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Sfeervol restaurant, franse stijl. De tonijn tartaar vooraf was heerlijk, aansluitend de lamscurry. Bijpassende Italiaanse Merlot was perfect gekozen bij het lam. Kortom, een aanrader.
Noud C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gister bij Le Nord gegeten van de BBQ, een concept dat zij op social media hadden gepromoot. Wij konden heerlijk buiten op het terras zitten en werden gelijk geholpen door het vriendelijke personeel. De gerechten op de kaart zijn qua prijs zeer vriendelijk. Ik had de varkenskotelet en mijn tafelgenoten de boerderijkip en de Ribeye en de merguez worsten. Alles rook al heerlijk op de BBQ en het smaakte net zo goed. Het vlees wordt geserveerd met een lekker combi van aardappels en groente. Hier viel vooral de pompoen op in combinatie met groene asperges.
Voor mij was het een echte aanrader bij lekker weer, dit ga ik ook zeker nogmaals doen.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima kwaliteit eten en leuke wijnen aangeraden. We hadden het (5-gangen) verrassingsmenu. Hierover twee punten van aandacht:

1. Het woord 'verrassing' is wat gezocht: er worden kleinere porties van gerechten van de kaart geserveerd. Prima maar laat dat verrassing dan weg

2. je kunt het menu alleen per tafel bestellen. Dat is een keuze maar zet het dan ook op je website. En als je met z'n zessen bent dan moet het toch voor vier ook mogelijk zijn. Je biedt het immers per tafel aan ( er zijn ook tafels voor 2,3 ,4 etc personen)
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Mooi sfeervol restaurant met sympathieke eigenaren. Brede kaart met mooie Franse gerechten. De krab met avocado en grapefruit kaviaar was heel fris en vol van smaak met een heerlijke wijn uit de Pays d'oc. Als hoofd een heerlijk sappige eendenborst met een samosa van geconfijte eendenbout, biet en rode ui compote met een prachtige jus. Bijgaand een mooie lichte Italiaanse Merlot vol fruit. De bediening is ook zeer attent en vriendelijk. We komen hier graag weer terug.
Therese D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk gegeten!! Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed, bediening zeer aardig en professioneel. Eindelijk weer een goed restaurant in de omgeving.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Reservering gemaakt en attente mail ontvangen. Uiterst plezierig welkom geheten. Le Nord is een verbetering van alle eerdere restaurants die het hier hebben geprobeerd en wensen we veel succes. Traditionele Franse keuken hebben we vaak ervaren in Frankrijk en daarbuiten. Le Nord is goed op weg zeggen we deze ervaring. Het vijfgangen-verrassingsmenu was zeer goed, heerlijk gegeten, prima wijnadvies, klassiek Frans (o.a. zalmrillette, foie gras), de parelhoen zou ik zelf nooit kiezen, maar we worden graag verrast. Goede porties, zeker géén nouvelle cuisine. Veel lof voor de bediening, zeer attent en oplettend. Bovendien deskundig op wijngebied. De locatie blijft een lastige (solitair aan de N234 richting Soest), maar het eten is zeker de moeite waard. We komen zeker nog een keer!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuke aanwinst voor Bilthoven!
Lekker gegeten en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Goede kaart met klassieke franse gerechten.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Gisteren hier voor de tweede keer gegeten en we waren erg tevreden. Zeer vriendelijke bediening. Veel keuzes in wijn per glas, die we ook mochten proeven. En een ontzettend lekker menuutje voor 25 euro. Ongekend en voortreffelijk! Hier gaan we vaker heen.
R B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vanavond lekker gegeten. Alleen is het eten wel iets aan de prijs. Maar het personeel is gastvrij en behulpzaam..Zeker de moeite om nog een keertje terug te komen.
Marguerite H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij zijn al zeker 6 keer komen eten,en zijn iedere keer welkom en gastvrij ontvangen. Wij hebben heerlijk gegeten zeker de vissoep en spareribs. Eindelijk een plek om lekker en gezellig te eten. Voor ons heel herkenbaar na tientallen jaren Le Touquet- ervaring. Jullie zij nog niet van ons af. Fam. Horst Bilthoven
Walter-BNL .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Bij binnenkomst staan de koks je aan te kijken zonder even gedag of welkom te zeggen, eten was redelijk , zo uit t boekje, dus eenvoudig en weinig zelf creativiteit . Zwak gegeten , bediening is niet zichzelf, ik geef ze 3 maanden!
Beste Walter,

Dank voor uw resencie. Wij betreuren het ten zeerste dat u de gerechten anders heeft ervaren dan dat wij bedoelen. Na jarenlange ervaring van ons keukenteam kunnen wij u mededelen dat onze gerechten niet worden gekopieerd uit een kookboek.
De klassiekers blijven klassiekers en zullen niet afwijken van traditionele bereiding hiervan.
Overige gerechten zijn niet standaard te noemen.
wij staan achter onze bediening. Wij zijn eind augustus open gegaan en zien erg uit naar de aankomende maanden, waar wij op 25 augustus ons 1 jarig jubileum zullen vieren.
Bij uw volgende bezoek verzekeren wij u dat als u voor de drukte binnenkomt de keuken u gedag zal zeggen. Onze excuses alvast als dit niet gebeurt tijdens het hoogtepunt van het servies.
Met vriendelijke groet,

Grégory en Lieke Nicole

Reactie van proever:

Hoogtepunt van servies ? Er stonden meer mensen in de keuken dan dat er tafels bezet waren, 3 stuks. Proficiat als dat een hoogtepunt mag heten. Onprofessionele reactie overigens van u !
gpmdegroot .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het 5-gangen menu was boven onze verwachting. Alle gerechten waren zeer smakelijk en leuk gepresenteerd. Het wijnarrangement paste er perfect bij. Het tempo lag prettig. Toelichting bij wijn en spijs was duidelijk en de bediening heel vriendelijk. Al met al ervoeren wij de avond als verrassend. Een aanrader! Wij komen terug!!