Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Le Nord

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:30 - 22:00

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Ongezellig terras, duurde lang voordat de kaart kwam, geen water op tafel, voorgerecht artisjok in een bak met een bakje mayonaise en dat was het. Om brood moest worden gevraagd, kwaliteit gerechten liet te wensen over. Kortom" geen aanrader!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Genoten van een 5-gangenmenu Tonijn"pizza" (heel smakelijk, steak tartare (heerlijk), een uitstekende vissoep en een scholfilet met een stuk kreeft Een mooi dessert en heerlijke wijnen. Jammer, dat de opbouw van het menu niet helemaal klopte We gingen van licht en luchtig naar steeds "zwaardere" gerechten. Na de vissoep, die bijna als maaltijdsoep op de kaart zou kunnen staan, verzuchtte mijn echtgenote:"Nu komt er toch niet nog een gerecht?" Maar juist dat volgende gerecht was wel erg zwaar. De scholfilet was verdronken in aardappelmousseline en op zich vrij droog Als dwarsdoorsnee van de kaart was het geheel natuurlijk best goed,maar de volgende keer (en we komen zeker terug) zal ik wel even vragen naar de opbouw van het verrassingsmenu.
Kleine tip: vervang die botercreme door goede boter
jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Eerder met groupon hier gegeten, 5-gangen menu, was toen erg goed. Nu a la carte gegeten. Was minder, zowel kwantitatief als kwalitatief. Dus dat is jammer.
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het 3-gangen menu was voortreffelijk. Mooi geportioneerd en inderdaad verrassend. Wijnen (wit, daarna rood) heerlijk. Bediening vriendelijk en met al ziend oog. Na de betaling geen gedag of begeleiding naar de jassen. Zou de perfectie hebben benaderd.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Een aan te bevelen restaurant!
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Van een high-tea genoten! Was goed. Lekkere broodjes en andere lekkernijen. Alleen dat een glaasje prosecco 8 euro moet kosten!!
Punt van aandacht: de bediening erg traag.
Martinus V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Maandag gegeten in Brasserie Le Nord via een groupon. We kregen het menu van de chef. Het eten was van prima kwaliteit. De bediening was vriendelijk, doch de snelheid liet te wensen over. Daar we niet wisten wat het menu van de chef inhield hebben we gevraagd wat voor soort wijn het beste paste. Volgens de serveerster een rode wijn. Verbaast waren we toen dat de hoofdschotel asperges met ham en ei bleek te zijn. Ons tweede glas wijn dat we bestelde is nooit gekomen. Ook op de rekening moesten we lang wachten en pas een herhaald verzoek kwam deze als nog.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten en ook genoten van de leuke professionele bediening echt een aanrader. Bij mooi weer ook leuke terrasmogelijkheden.
Sensodine .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Top restaurant! Perfecte service, leuk jong team, veel meedenken in plaats van nee denken, heerlijke sterren waardige gerechten en een echte aanrader!
Ingerien V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het was in een woord weer geweldig! Smaken zijn waanzinnig goed op elkaar afgestemd en elke gang is een plaatje om te zien. Een belevenis !!
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Tijdens de lunch een sandwich gegeten. Parmaham met sla en parmezaanse kaas. Super vers geroosterd brood, mooie parmaham. Ook mooi uitgeserveerd met bloemen en verse (romainse) sla. Tip: bordjes zijn te klein en parmaham te taai om goed te snijden dus of grotere borden met scherp mes of in parten serveren. Ook mag de parmezaanse kaas royaler, was zeer licht "besprenkeld" waardoor de echte bite miste. Volgende keer probeer ik de 2-gangen lunch, smaakt naar meer!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Toprestaurant. We hebben een vijfgangen-menu van de chef gekozen. Verrassende gerechten, niet te groot, met uitzonderlijke smaak en mooie presentatie. Bediening was uitstekend, veel uitleg over de gerechten.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Eten uitstekend, tussen goed en culinair in, prijzen voor de wijn zijn redelijk. Maar die bediening... jong, onervaren, niet tevoren aangeven wat er niet is (vissoep, die wilden we juist), onhandig met de wijnkaart, geen toelichting op de spijzen. Amateuristisch, dat gedeelte.
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Erg lekker 5 gangen vd chef gegeten met toch wel wat op en aanmerkingen/ verbeterpunten:

- Tafels staan dicht op elkaar wat niet ten goede komt aan de privacy.

- Wachttijd tussen de gangen is aan de hoge kant (tot 45minuten).
(Wanneer de wachttijd tussen de gangen hoog is, is het verstandig om de eters een amuse te geven of wat brood met kruidenboter en dit aan te vullen en sowieso dit kenbaar te maken aan de eters)

- Bediening tussen de gangen is overigens vrij afwezig, wij zaten lang tegen een leeg glas aan te kijken.

Positief:
- Verscheidenheid gerechten en goed op smaak
- Opmaak borden
- Uitleg gerechten
- "Uitlaten" bij vertrek en openstaan voor kritiek bij vertrek
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Puur toevallig dit restaurant ontdekt omdat we door een file om waren gereden.
Bij telefonische reservering heel plezierig door Lois te woord gestaan!
Aangekomen bij het restaurant misten we een bord dat verwees naar de inrit en het parkeerterrein, dat overigens ruim plaats bood.
Even zoeken naar de voordeur en binnen werden we pas na even wachten door een jongedame ontvangen.
Kregen een klein tafeltje toegewezen in een rijtje van soortgelijke tafeltjes, behoorlijk dicht op elkaar.
Gezellig, sfeervol restaurant, afgeladen vol op deze zaterdagavond en daardoor best rumoerig.
Eten was buitengewoon goed, erg mooi opgemaakte borden en echt heel erg lekker!!
We hebben allebei gesmuld van o.a. krabcocktail, steak tartaar, kreeft, marbre van eend, dame blanche en sorbetijs, begeleid door heerlijke, geadviseerde huiswijnen.
Plezierige bediening door jonge serveerster, wat opviel was dat ze ons allebei de wijn liet proeven!
"Als u het lekker vind, kan het toch zijn dat mevrouw dat niet vindt?" zei ze, dat had ik werkelijk nog nooit eerder meegemaakt!!
Behalve deze zeer positieve punten toch ook minpunten.
Drie gangen diner met totaal 5 glazen wijn, een fles water en 2 cappucino en dan € 141,- moeten afrekenen vind ik - ondanks de hoge kwaliteit van het eten en de prettige bediening - echt niet kunnen!
Verder trof ik in het toilet twee uitpuilende bakjes met gebruikte papieren handdoeken en een natte wastafel aan.
Bij binnenkomst was de ontvangst dus even wachten, bij het vertrek werd er na het afrekenen geen enkele aandacht meer aan ons besteed en moesten we zelf onze jas uit de garderobe zoeken en de zaak verlaten.
Wat overblijft is een zeer goed gevoel over het heerlijke eten, maar vanwege de slechte prijs/kwaliteit verhouding en de andere minpunten denk ik wel dat het bij deze eerste kennismaking zal blijven.
Vivian D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten met mooie passende wijnen, in een stijlvolle, hippe ambiance. De bediening mag wel alerter zijn op lege glazen.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Was als vanouds prima. Deze keer echter wel de steak wat taai. Was vorige keer beter. Verder gerechten waren prima.
Ambiance prima.
goede service
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten, mooie locatie, service was prima, maar weinig bijzonders waren erg druk. Erg lekkere wijn gehad die perfect paste.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Leuke lokatie, prettige bediening, frnse gerechten die prima bereid zijn. Een verrassing zo lngs een provinciale weg. Met mooi weer een leuk terras.
Pia L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt weer heerlijk gegeten. Genoten van de kunstig opgemaakte borden en de gastvrijheid. Alles klopt en is goed.
Een heerlijk avondje uit.