Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

Pia L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
bijzonder vriendelijk restaurant met heerlijk eten en mooi opgediend. We komen hier altijd graag en gaan altijd tevreden weer naar huis!
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Donderdag 16 maart het 5 gangen verrassingsmenu van de Groupon actie gegeten. Op basis van de menukaart verwachtte ik geen hele spannende of bijzondere gerechten en combinaties maar wel gerechten van goede kwaliteit. Maar onze verwachten zijn overtroffen! Alles was zeer smaakvol, werd mooi gepresenteerd en ruime porties. De steak tartare met zongedroogde tomaatjes was verre van een standaard Franse steak tartare en de vissoep evenmin. De boerderijkip klinkt ook niet heel bijzonder maar was het door de combinatie van ingrediënten op het bord wel. Kortom, de gerechten zijn veel verfijnder dan de menukaart doet vermoeden. Ook fijn dat er goed rekening gehouden werd met een glutenvrij dieet. De bediening was prettig, de sfeer prima. Bovendien schenken ze naast de kaart een fantastische chardonnay! Topavond gehad en we komen zeker weer terug!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zondag 12 maart | online gereserveerd met Grouponactie
We hadden een heerlijk vijf gangen verrassingsmenu. Carpaccio met daaronder filodeeg, een gerechtje met een stukje eendenlever, een heerlijk vissoepje dat over een paar mosselen werd gegoten, een stukje eendenborst en een toetje met een chocolade cupje gevuld met ijs en dan op zijn kop. Het was heerlijk en zeer prettig opgediend, goed getimed. Kortom, de erg de moeite waard en we gaan zekernog een keer.
loesdekkers1 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Sfeervol restaurant. We zaten aan een mooie ronde met linnengoed gedekte tafel met veel ruimte om ons heen.. Goed bereide niet alledaagse gerechten op mooi servies. Timing tussen gerechten prima. uitstekende bediening.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Gezellig restaurant met perfect eten en bediening.
Alle gangen (5) waren heerlijk en zeker niet standaard.
Gratis parkeren voor de deur ook altijd fijn.
Een aanrader en wij komen zeker terug.
Karen L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken bij Le Nord. De gerechten werden mooi gepresenteerd, en ons wijnarrangement sloot hier mooi op aan. Enige minpuntje dat we konden bedenken was dat de koffie na het diner niet heet genoeg was, maar als dat alles is? Voor herhaling vatbaar!
AlwinDikkenberg .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Gezellige inrichting en dito personeel. 5 gangen verrassing is een echte aanrader...gevarieerd en de gekozen wijnen pasten prima bij deze uit de keuken voorgeschotelde lekkernijen. Culinair op prma nivo. Zeker een aanrader.
H E.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Verrassingsmenu genomen, alle gerechten hadden een prima smaak. Afstemming van de gerechten had beter gekund, nu leek het meer op wat men over had. Hoofdgerecht eendeborst werd door serveerster voor kalfslende aangezien, dat kan natuurlijk niet. Gerechten waren verder wat standaard, weinig verrassend.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Prettige ambiance voor een goede prijs kwaliteit verhouding...hoekje waar we zaten is wel eens lastig te zien voor het vriendelijke personeel...daardoor kan t net iets langer duren om aandacht van ze te krijgen...
hansan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Zeer prettige ontvangst, snelle bediening ondanks de drukke lunchtijd. Wij bestelden beiden een 3 gangen verrassingsmenu. Verrassend lekker: voorgerecht: rauwe tonijn-pizza van filodeeg met wasabimayonaise, meloen/gemberballetjes, gemarineerde radijs en eetbare viool ), prima hoofdgerecht (boerderijkip met gestoofde knolselderij, 'bitterbal' van knolselderij met zwarte bonen en een zeer goede jus (veel smaak, niet vet). De huiswijn: een combi van syrah en grenache voor een alleszins betaalbare pris,j paste hier zeer goed bij. Omdat de portie best groot was ruilden wij (zonder morren) ons dessert voor een espresso met drankje. Fijne sfeer! Binnenkort zijn wij er weer!
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Eten was goed. Alleen zat je bijna bij de andere gasten op schoot. Weinig privacy. Door gesprekken v andere gasten was het moeilijk om zelf verstaanbaar een gesprek te voeren.
harriet H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Restaurant in landelijke omgeving. Parkeren doe je naast de deur. Sfeer is relaxed en eten smaakvol. Aanrader is de burrata, voor liefhebbers van deze kaas in combi met frisse groenten oa biet. De halve boerderijkip met knolselderij en bitterbal, biedt een ruime portie vlees. Verschillende wijnen per glas te bestellen.
Jette K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Afgelopen weekend hier weer gegeten en het blijft een feest. Heerlijk fijn eten, vriendelijke goede service en lekkere wijnen. Vooraf pizza thon (must!), hoofd spare ribs (verrassend en geen gekluif) en na chocoladetaart (net even anders). Mijn mede tafelgenoten hadden andere gerechten die ook heerlijk waren. Wij komen binnenkort zeker weer terug.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteravond gedineerd bij deze fijne franse brasserie in Bilthoven; vooraf Franse oesters, daarna de heerlijke steak tartare en als nagerecht een scroppino. Daarbij een goede Primitivo uit Puglia (deze Fransman verkiest kwaliteit boven chauvinisme :-)) En op de fiets weer naar huis (om de hoek)! Ook al is er voldoende parkeergelegenheid en rij je via de A27 gemakkelijk naartoe, ook vanuit Utrecht of het Gooi.

Aanrader voor een boswandeling en daarna lunch of high wine bij Le Nord op zondag deze herfst! A bientôt!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Le Nord. We hadden een Spareribs Le Nord, Margret De Canard en een Plateau de Fromage. Daarna kwamen er vrienden en hebben we heerlijk op het terras gezeten met een wijntje.
Gerald_Van .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Sfeervol restaurant, franse stijl. De tonijn tartaar vooraf was heerlijk, aansluitend de lamscurry. Bijpassende Italiaanse Merlot was perfect gekozen bij het lam. Kortom, een aanrader.
Noud C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gister bij Le Nord gegeten van de BBQ, een concept dat zij op social media hadden gepromoot. Wij konden heerlijk buiten op het terras zitten en werden gelijk geholpen door het vriendelijke personeel. De gerechten op de kaart zijn qua prijs zeer vriendelijk. Ik had de varkenskotelet en mijn tafelgenoten de boerderijkip en de Ribeye en de merguez worsten. Alles rook al heerlijk op de BBQ en het smaakte net zo goed. Het vlees wordt geserveerd met een lekker combi van aardappels en groente. Hier viel vooral de pompoen op in combinatie met groene asperges.
Voor mij was het een echte aanrader bij lekker weer, dit ga ik ook zeker nogmaals doen.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima kwaliteit eten en leuke wijnen aangeraden. We hadden het (5-gangen) verrassingsmenu. Hierover twee punten van aandacht:

1. Het woord 'verrassing' is wat gezocht: er worden kleinere porties van gerechten van de kaart geserveerd. Prima maar laat dat verrassing dan weg

2. je kunt het menu alleen per tafel bestellen. Dat is een keuze maar zet het dan ook op je website. En als je met z'n zessen bent dan moet het toch voor vier ook mogelijk zijn. Je biedt het immers per tafel aan ( er zijn ook tafels voor 2,3 ,4 etc personen)
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Mooi sfeervol restaurant met sympathieke eigenaren. Brede kaart met mooie Franse gerechten. De krab met avocado en grapefruit kaviaar was heel fris en vol van smaak met een heerlijke wijn uit de Pays d'oc. Als hoofd een heerlijk sappige eendenborst met een samosa van geconfijte eendenbout, biet en rode ui compote met een prachtige jus. Bijgaand een mooie lichte Italiaanse Merlot vol fruit. De bediening is ook zeer attent en vriendelijk. We komen hier graag weer terug.