Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Le Nord

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:30 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Martinus V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Maandag gegeten in Brasserie Le Nord via een groupon. We kregen het menu van de chef. Het eten was van prima kwaliteit. De bediening was vriendelijk, doch de snelheid liet te wensen over. Daar we niet wisten wat het menu van de chef inhield hebben we gevraagd wat voor soort wijn het beste paste. Volgens de serveerster een rode wijn. Verbaast waren we toen dat de hoofdschotel asperges met ham en ei bleek te zijn. Ons tweede glas wijn dat we bestelde is nooit gekomen. Ook op de rekening moesten we lang wachten en pas een herhaald verzoek kwam deze als nog.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten en ook genoten van de leuke professionele bediening echt een aanrader. Bij mooi weer ook leuke terrasmogelijkheden.
Ingerien V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het was in een woord weer geweldig! Smaken zijn waanzinnig goed op elkaar afgestemd en elke gang is een plaatje om te zien. Een belevenis !!
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Tijdens de lunch een sandwich gegeten. Parmaham met sla en parmezaanse kaas. Super vers geroosterd brood, mooie parmaham. Ook mooi uitgeserveerd met bloemen en verse (romainse) sla. Tip: bordjes zijn te klein en parmaham te taai om goed te snijden dus of grotere borden met scherp mes of in parten serveren. Ook mag de parmezaanse kaas royaler, was zeer licht "besprenkeld" waardoor de echte bite miste. Volgende keer probeer ik de 2-gangen lunch, smaakt naar meer!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Toprestaurant. We hebben een vijfgangen-menu van de chef gekozen. Verrassende gerechten, niet te groot, met uitzonderlijke smaak en mooie presentatie. Bediening was uitstekend, veel uitleg over de gerechten.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Eten uitstekend, tussen goed en culinair in, prijzen voor de wijn zijn redelijk. Maar die bediening... jong, onervaren, niet tevoren aangeven wat er niet is (vissoep, die wilden we juist), onhandig met de wijnkaart, geen toelichting op de spijzen. Amateuristisch, dat gedeelte.
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Erg lekker 5 gangen vd chef gegeten met toch wel wat op en aanmerkingen/ verbeterpunten:

- Tafels staan dicht op elkaar wat niet ten goede komt aan de privacy.

- Wachttijd tussen de gangen is aan de hoge kant (tot 45minuten).
(Wanneer de wachttijd tussen de gangen hoog is, is het verstandig om de eters een amuse te geven of wat brood met kruidenboter en dit aan te vullen en sowieso dit kenbaar te maken aan de eters)

- Bediening tussen de gangen is overigens vrij afwezig, wij zaten lang tegen een leeg glas aan te kijken.

Positief:
- Verscheidenheid gerechten en goed op smaak
- Opmaak borden
- Uitleg gerechten
- "Uitlaten" bij vertrek en openstaan voor kritiek bij vertrek
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Puur toevallig dit restaurant ontdekt omdat we door een file om waren gereden.
Bij telefonische reservering heel plezierig door Lois te woord gestaan!
Aangekomen bij het restaurant misten we een bord dat verwees naar de inrit en het parkeerterrein, dat overigens ruim plaats bood.
Even zoeken naar de voordeur en binnen werden we pas na even wachten door een jongedame ontvangen.
Kregen een klein tafeltje toegewezen in een rijtje van soortgelijke tafeltjes, behoorlijk dicht op elkaar.
Gezellig, sfeervol restaurant, afgeladen vol op deze zaterdagavond en daardoor best rumoerig.
Eten was buitengewoon goed, erg mooi opgemaakte borden en echt heel erg lekker!!
We hebben allebei gesmuld van o.a. krabcocktail, steak tartaar, kreeft, marbre van eend, dame blanche en sorbetijs, begeleid door heerlijke, geadviseerde huiswijnen.
Plezierige bediening door jonge serveerster, wat opviel was dat ze ons allebei de wijn liet proeven!
"Als u het lekker vind, kan het toch zijn dat mevrouw dat niet vindt?" zei ze, dat had ik werkelijk nog nooit eerder meegemaakt!!
Behalve deze zeer positieve punten toch ook minpunten.
Drie gangen diner met totaal 5 glazen wijn, een fles water en 2 cappucino en dan € 141,- moeten afrekenen vind ik - ondanks de hoge kwaliteit van het eten en de prettige bediening - echt niet kunnen!
Verder trof ik in het toilet twee uitpuilende bakjes met gebruikte papieren handdoeken en een natte wastafel aan.
Bij binnenkomst was de ontvangst dus even wachten, bij het vertrek werd er na het afrekenen geen enkele aandacht meer aan ons besteed en moesten we zelf onze jas uit de garderobe zoeken en de zaak verlaten.
Wat overblijft is een zeer goed gevoel over het heerlijke eten, maar vanwege de slechte prijs/kwaliteit verhouding en de andere minpunten denk ik wel dat het bij deze eerste kennismaking zal blijven.
Vivian D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten met mooie passende wijnen, in een stijlvolle, hippe ambiance. De bediening mag wel alerter zijn op lege glazen.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Was als vanouds prima. Deze keer echter wel de steak wat taai. Was vorige keer beter. Verder gerechten waren prima.
Ambiance prima.
goede service
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten, mooie locatie, service was prima, maar weinig bijzonders waren erg druk. Erg lekkere wijn gehad die perfect paste.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Leuke lokatie, prettige bediening, frnse gerechten die prima bereid zijn. Een verrassing zo lngs een provinciale weg. Met mooi weer een leuk terras.
Pia L.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt weer heerlijk gegeten. Genoten van de kunstig opgemaakte borden en de gastvrijheid. Alles klopt en is goed.
Een heerlijk avondje uit.
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Donderdag 16 maart het 5 gangen verrassingsmenu van de Groupon actie gegeten. Op basis van de menukaart verwachtte ik geen hele spannende of bijzondere gerechten en combinaties maar wel gerechten van goede kwaliteit. Maar onze verwachten zijn overtroffen! Alles was zeer smaakvol, werd mooi gepresenteerd en ruime porties. De steak tartare met zongedroogde tomaatjes was verre van een standaard Franse steak tartare en de vissoep evenmin. De boerderijkip klinkt ook niet heel bijzonder maar was het door de combinatie van ingrediënten op het bord wel. Kortom, de gerechten zijn veel verfijnder dan de menukaart doet vermoeden. Ook fijn dat er goed rekening gehouden werd met een glutenvrij dieet. De bediening was prettig, de sfeer prima. Bovendien schenken ze naast de kaart een fantastische chardonnay! Topavond gehad en we komen zeker weer terug!
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
bijzonder vriendelijk restaurant met heerlijk eten en mooi opgediend. We komen hier altijd graag en gaan altijd tevreden weer naar huis!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zondag 12 maart | online gereserveerd met Grouponactie
We hadden een heerlijk vijf gangen verrassingsmenu. Carpaccio met daaronder filodeeg, een gerechtje met een stukje eendenlever, een heerlijk vissoepje dat over een paar mosselen werd gegoten, een stukje eendenborst en een toetje met een chocolade cupje gevuld met ijs en dan op zijn kop. Het was heerlijk en zeer prettig opgediend, goed getimed. Kortom, de erg de moeite waard en we gaan zekernog een keer.
loesdekkers1 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Sfeervol restaurant. We zaten aan een mooie ronde met linnengoed gedekte tafel met veel ruimte om ons heen.. Goed bereide niet alledaagse gerechten op mooi servies. Timing tussen gerechten prima. uitstekende bediening.
Timme H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Verrassend goed gegeten. Hadden 5 gangen "menu du chef", 5 mooie gerechten met als uitblinkers de vissoep en de dame blanche (bestel zeker de dame blanche want deze is absoluut geen standaard dame blanche).
Een aanrader!
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Gezellig restaurant met perfect eten en bediening.
Alle gangen (5) waren heerlijk en zeker niet standaard.
Gratis parkeren voor de deur ook altijd fijn.
Een aanrader en wij komen zeker terug.
Karen L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken bij Le Nord. De gerechten werden mooi gepresenteerd, en ons wijnarrangement sloot hier mooi op aan. Enige minpuntje dat we konden bedenken was dat de koffie na het diner niet heet genoeg was, maar als dat alles is? Voor herhaling vatbaar!