Brasserie Le Nord

Soestdijkseweg Noord 492 3723 HM Bilthoven Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Le Nord

Très très délicieux dineren doe je in Brasserie Le Nord in Bilthoven. De aankleding is sober, landelijk en chic, met houten vloeren, witte muren, wit linnen en eigentijdse stoelen met een Scandinavisch tintje. Maar we zijn er voor het eten. A la carte, of een verrassingsmenu s'il vous plaît - du chef bien sûr. Krachtpatsers als steak tartare en côte du boeuf pronken op de kaart, verrassingen als ceviche en burrata zorgen voor de twist.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Le Nord

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 11:30 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Jette K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Afgelopen weekend hier weer gegeten en het blijft een feest. Heerlijk fijn eten, vriendelijke goede service en lekkere wijnen. Vooraf pizza thon (must!), hoofd spare ribs (verrassend en geen gekluif) en na chocoladetaart (net even anders). Mijn mede tafelgenoten hadden andere gerechten die ook heerlijk waren. Wij komen binnenkort zeker weer terug.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteravond gedineerd bij deze fijne franse brasserie in Bilthoven; vooraf Franse oesters, daarna de heerlijke steak tartare en als nagerecht een scroppino. Daarbij een goede Primitivo uit Puglia (deze Fransman verkiest kwaliteit boven chauvinisme :-)) En op de fiets weer naar huis (om de hoek)! Ook al is er voldoende parkeergelegenheid en rij je via de A27 gemakkelijk naartoe, ook vanuit Utrecht of het Gooi.

Aanrader voor een boswandeling en daarna lunch of high wine bij Le Nord op zondag deze herfst! A bientôt!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Le Nord. We hadden een Spareribs Le Nord, Margret De Canard en een Plateau de Fromage. Daarna kwamen er vrienden en hebben we heerlijk op het terras gezeten met een wijntje.
Gerald_Van .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Sfeervol restaurant, franse stijl. De tonijn tartaar vooraf was heerlijk, aansluitend de lamscurry. Bijpassende Italiaanse Merlot was perfect gekozen bij het lam. Kortom, een aanrader.
Noud C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gister bij Le Nord gegeten van de BBQ, een concept dat zij op social media hadden gepromoot. Wij konden heerlijk buiten op het terras zitten en werden gelijk geholpen door het vriendelijke personeel. De gerechten op de kaart zijn qua prijs zeer vriendelijk. Ik had de varkenskotelet en mijn tafelgenoten de boerderijkip en de Ribeye en de merguez worsten. Alles rook al heerlijk op de BBQ en het smaakte net zo goed. Het vlees wordt geserveerd met een lekker combi van aardappels en groente. Hier viel vooral de pompoen op in combinatie met groene asperges.
Voor mij was het een echte aanrader bij lekker weer, dit ga ik ook zeker nogmaals doen.
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima kwaliteit eten en leuke wijnen aangeraden. We hadden het (5-gangen) verrassingsmenu. Hierover twee punten van aandacht:

1. Het woord 'verrassing' is wat gezocht: er worden kleinere porties van gerechten van de kaart geserveerd. Prima maar laat dat verrassing dan weg

2. je kunt het menu alleen per tafel bestellen. Dat is een keuze maar zet het dan ook op je website. En als je met z'n zessen bent dan moet het toch voor vier ook mogelijk zijn. Je biedt het immers per tafel aan ( er zijn ook tafels voor 2,3 ,4 etc personen)
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Mooi sfeervol restaurant met sympathieke eigenaren. Brede kaart met mooie Franse gerechten. De krab met avocado en grapefruit kaviaar was heel fris en vol van smaak met een heerlijke wijn uit de Pays d'oc. Als hoofd een heerlijk sappige eendenborst met een samosa van geconfijte eendenbout, biet en rode ui compote met een prachtige jus. Bijgaand een mooie lichte Italiaanse Merlot vol fruit. De bediening is ook zeer attent en vriendelijk. We komen hier graag weer terug.
Therese D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk gegeten!! Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed, bediening zeer aardig en professioneel. Eindelijk weer een goed restaurant in de omgeving.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Reservering gemaakt en attente mail ontvangen. Uiterst plezierig welkom geheten. Le Nord is een verbetering van alle eerdere restaurants die het hier hebben geprobeerd en wensen we veel succes. Traditionele Franse keuken hebben we vaak ervaren in Frankrijk en daarbuiten. Le Nord is goed op weg zeggen we deze ervaring. Het vijfgangen-verrassingsmenu was zeer goed, heerlijk gegeten, prima wijnadvies, klassiek Frans (o.a. zalmrillette, foie gras), de parelhoen zou ik zelf nooit kiezen, maar we worden graag verrast. Goede porties, zeker géén nouvelle cuisine. Veel lof voor de bediening, zeer attent en oplettend. Bovendien deskundig op wijngebied. De locatie blijft een lastige (solitair aan de N234 richting Soest), maar het eten is zeker de moeite waard. We komen zeker nog een keer!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuke aanwinst voor Bilthoven!
Lekker gegeten en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Goede kaart met klassieke franse gerechten.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Gisteren hier voor de tweede keer gegeten en we waren erg tevreden. Zeer vriendelijke bediening. Veel keuzes in wijn per glas, die we ook mochten proeven. En een ontzettend lekker menuutje voor 25 euro. Ongekend en voortreffelijk! Hier gaan we vaker heen.
R B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vanavond lekker gegeten. Alleen is het eten wel iets aan de prijs. Maar het personeel is gastvrij en behulpzaam..Zeker de moeite om nog een keertje terug te komen.
Marguerite H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij zijn al zeker 6 keer komen eten,en zijn iedere keer welkom en gastvrij ontvangen. Wij hebben heerlijk gegeten zeker de vissoep en spareribs. Eindelijk een plek om lekker en gezellig te eten. Voor ons heel herkenbaar na tientallen jaren Le Touquet- ervaring. Jullie zij nog niet van ons af. Fam. Horst Bilthoven
Walter-BNL .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Bij binnenkomst staan de koks je aan te kijken zonder even gedag of welkom te zeggen, eten was redelijk , zo uit t boekje, dus eenvoudig en weinig zelf creativiteit . Zwak gegeten , bediening is niet zichzelf, ik geef ze 3 maanden!
Beste Walter,

Dank voor uw resencie. Wij betreuren het ten zeerste dat u de gerechten anders heeft ervaren dan dat wij bedoelen. Na jarenlange ervaring van ons keukenteam kunnen wij u mededelen dat onze gerechten niet worden gekopieerd uit een kookboek.
De klassiekers blijven klassiekers en zullen niet afwijken van traditionele bereiding hiervan.
Overige gerechten zijn niet standaard te noemen.
wij staan achter onze bediening. Wij zijn eind augustus open gegaan en zien erg uit naar de aankomende maanden, waar wij op 25 augustus ons 1 jarig jubileum zullen vieren.
Bij uw volgende bezoek verzekeren wij u dat als u voor de drukte binnenkomt de keuken u gedag zal zeggen. Onze excuses alvast als dit niet gebeurt tijdens het hoogtepunt van het servies.
Met vriendelijke groet,

Grégory en Lieke Nicole

Reactie van proever:

Hoogtepunt van servies ? Er stonden meer mensen in de keuken dan dat er tafels bezet waren, 3 stuks. Proficiat als dat een hoogtepunt mag heten. Onprofessionele reactie overigens van u !
Gpmdegroot .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het 5-gangen menu was boven onze verwachting. Alle gerechten waren zeer smakelijk en leuk gepresenteerd. Het wijnarrangement paste er perfect bij. Het tempo lag prettig. Toelichting bij wijn en spijs was duidelijk en de bediening heel vriendelijk. Al met al ervoeren wij de avond als verrassend. Een aanrader! Wij komen terug!!
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met Valentijn bij Le Nord gegeten. Het eten was heerlijk klassiek Frans. Het menu biedt keuze genoeg.
Het decor is gezellig maar de bank achterin is dat zeker niet.
Je zit daar echt zij aan zij met de buren. Niet prettig om zo dicht op elkaar te zitten en ook zeker niet nodig. Er was ruimte genoeg.
Tineke-breda .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
gisteren in Le Nord gegeten, de ontvangst was alleraardigst, de open haard aan, een leuke open keuken, we hebben gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijn, dat was een uitstekende keus, heerlijk eten en mooie wijnen, de topper was wel de eendenborst met garnituur, de bediening was vriendelijk en accuraat, we hadden een fijne avond, er staat een echte chef in de keuken.
Ton A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Service was traag als je iets bestelde. Veel lawaai uit de keuken incl brandgeuren. Een simpele biefstuk of entrecote bestellen is niet mogelijk. Alleen 750 gr mogelijk?????? idioot! Werd bovendien halfwarm opgediend. Kortom echt jammer. Zoveel keus is er ook niet in de deze buurt.....Oh ja en de cremante was 8 euro per glas!! Geniet er van....;-(
Geachte heer,
Spijtig vinden wij het als team van Le Nord deze recensie terug te lezen nadat u aangaf dat u lekker heeft gegeten.
U bent ontvangen door de bediening, jassen aangenomen en naar de tafel gebracht. U heeft de kaart ontvangen en u gaf direct aan biefstuk te willen eten. Aangeven dat wij dit niet hebben, maar wel 6 andere vleesgerechten. U heeft uiteindelijk een cote de boeuf gegeten. Dit is ons to share gerecht en is 700 gr. Het stuk vlees is aan tafel gepresenteerd en daarna bereid in onze open keuken. Wij vinden de beleving van een open keuken belangrijk en dit maakt dat er af en toe wat kook geuren het restaurant in komen en uiteraard het geluid van potten pannen en de koks. Na ontvangst van het vlees bent u direct naar de bar gelopen voor peper. Dit heeft u ontvangen. U geeft aan dat de bediening traag was, u heeft bediening gehad van 2 medewerkers. 1 cola is per ongeluk te laat naar tafel gebracht, deze heeft u van het huis gekregen. U gaf aan tafel aan dat het allemaal had gesmaakt. U heeft ook een dessert gegeten. Een glas cremant kost €8 en is een schappelijke prijs voor een mooie BUBB cremant. Dit is geen prosecco. Bij de koffie serveren wij groene Franse dragée chocolade. U heeft aangegeven dat het personeel u zal vergiftigen met groene gifballen.
Wij betreuren het zeer dat u deze ervaring heeft opgedaan bij Le Nord. De zaak zat vol en gasten waren tevreden.
Wij hebben ons best gedaan u een steak aan te bieden, dit wees u af.
Voor een biefstuk kunt u terecht bij een andere zaak, bij Le Nord is dit niet verkrijgbaar. Wij vinden dit niet idioot, een biefstuk zal niet op onze kaart verschijnen.
Daarnaast hoort een cote de boeuf niet gloeiend heet te zijn en heeft u prachtig stuk vlees gekregen dat op de juiste manier is bereid.

Met vriendelijke groet,

Gregory en Lieke Nicole
Maxime77 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wat een heerlijke avond uit bij Le Nord. Vriendelijke ontvangt, jas werd aangenomen, dat gebeurt lang niet overal en wij werden netjes begeleid naar onze tafel. Een gezellig plekje met uitzicht op de open keuken. Chef Gregory weet wat hij doet en zet heerlijke gerechten neer. Een 3 gangen menu voor €33,50 is een mooie prijs voor deze hoge kwaliteit eten!. Vooraf een pastrami van zalm.. heerlijk niets aan toe te voegen, als hoofd een steak tartare, veruit de lekkerste die ik sinds tijden heb gegeten. Mijn tafelgenoot had de poulet, ook deze viel goed in de smaak.
Dessert een creme brulee en chocolat. heerlijk.
Al met al een heerlijke avond, wij komen snel terug. Van de uitbater begrepen wij dat ze gaan starten met high tea, nog een reden terug te komen met vriendinnen.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Veruit de lekkerste brasserie in de omgeving maar ook inclusief het Gooi! Wat een aanwinst! op deze plek hebben helaas meerdere (slechte) restaurants gezeten die kwamen en weer gingen maar dit moet een blijver worden. Bijzonder plezierige bediening en de eigenaar/kok kwam ons zelfs een hand geven aan tafel: klasse! De kaart biedt vele heerlijke Franse klassiekers. We aten super heerlijke verse oesters, de vissoep, de tartaar en de poulet fermier van de rotisserie: de beste die ik in tijden heb gegeten! Krokant van het spit maar super mals van binnen en verrukkelijk van smaak. Alles is perfect verzorgd, de bediening is zeer gastvrij en charmant en de sfeer is warm en gezellig. voor ons een dikke tien en we gaan hier nog heel vaak terug komen!