Brasserie Le Brass

Meer informatie over restaurant Brasserie Le Brass

• Af te huren , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Maurice930 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wat een wereld van verschil!

Hieronder zie je mijn eerdere recensie en die kunnen we gelukkig in de prullenbak gooien. Waarom geen 10? Kleine dingetjes die wel of niet zijn gedaan en niet noemenswaardig.

Allereerst de binnenkomst. Ik zag dat we herkend werden door een van de vorige obers en die seinde de ander in. Hartelijk welkom geheten en er werd gevraagd of de jassen aangenomen konden worden. Ook ging hij ons voor en werden we naar onze tafel begeleid. Deze zette net een voetje binnen Élevé, leuk detail :-) Ook werd er aangegeven dat het bekend was dat de vorige keer niet is bevallen. Prima, dat breekt het ijs.

Er werd ons een prosecco aangeboden. Beiden hoefden we dat niet in verband met de zwangerschap en ik omdat ik moet rijden. Geen probleem en er werd een alcoholvrije cocktail aangeboden. De snelheid waarmee het werd aangeboden is goed getimed. Niet nadenken, oplossing klaar hebben, prima.

Wat qua service als rode draad door de dag heenliep als enorme verbetering ten op zichte van de vorige keer, is dat er nu bij elke gang uit werd gelegd wat we kregen én dat het klopte. Inclusief de soort thee. Ook werden we aangekeken als er iets werd gezegd ofwel, er werd goed contact gemaakt. In eerste instantie wilde ik een 8 geven voor de service want, er werd toch carpaccio en rauwe ham geserveerd. Dat terwijl mijn vrouw zwanger is en dat was specifiek hierom vermeld. Toch een 9. Achteraf meldde de ober met een lach "ik kon wel door de grond zakken" toen ik door had dat ik dat uit serveerde. Dan denk ik, oké foutje gemaakt en bewust van plus aangekaart.

Dan het eten zelf. Dit was gewoon lekker. Punt. Sandwiches goed, scone! Jawel, een scone:-) Ook nog eens erg lekker. De quiche was warm en lekker. Nu was niks droog en alles erg smaakvol.

Bij de zoetigheden was alles in een goede proportie en erg lekker. Ook gewoon omdat je dezelfde dingetjes net anders krijgt. Om een voorbeeld te geven, het fruit. Vers fruit met een bolletje (ik denk) room met vanille en een shotglas honing ernaast. De presentatie ervan was ook mooi. Een lekkere mousse maar dan toch net even anders. Een macaron waarin peper is verwerkt. Joh. Apart, gewaagd maar wel lekker. Ofwel, hier betalen we graag voor en dát is nou wat je verwacht wanneer je toch met een schuin oog het sterrenrestaurant in kijkt.

Wat ook goed is uitgezocht zijn de theeën die je krijgt geserveerd. Het is niet dat je de thee erbij kiest maar er is voor je gekozen. De theeën passen bij de gang, net als wijn bij een diner. Grappig, nooit zo over nagedacht maar de thee klopt bij wat je eet. Het desert was goed opgemaakt én... deze keer kreeg ik er wél advocaat bij en mijn vrouw niet. Specifiek benoemd door de ober.

Het decor is qua uitzicht voor ons niet anders. Toch een hoger cijfer. De reden is dat het nu geen vrieskist was en, hoe suf ook, door het gordijn half open te doen was de sfeer anders. Je kon nu beter rondom kijken en was het hierdoor minder donker en kon je fijner naar buiten kijken. Klein detail, grote invloed. Ook de sfeer in het algemeen was op een of andere manier beter. Het was net zo druk en toch voelde en hoorde je dat iedereen tevreden zou moeten zijn.

Julia, je hebt een prima oplossing aangedragen en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Door zo nu en dan een opmerking van de over is het duidelijk dat dit echt is besproken (dat wisten we al maar toch) en dat er wat aan is gedaan. Ook is het nog eens goed bevallen en als dit de standaard High Tea is, dan hebben jullie een prima visitekaartje. Mede hierdoor staat Élevé dus weer als optie op de lijst. Goed gedaan dus! :-)

Nu kan ik dan ook voor ons beiden en welgemeend "tot ziens" neerzetten. Dank je wel.
Beste Maurice, hartelijk dank voor je uitgebreide recensie na jullie 2e bezoek aan ons. Fijn je gister nog even telefonisch gesproken te hebben! Wij vinden het oprecht heel erg fijn dat alles naar wens is geweest en dat we jullie eerste negatieve ervaring hebben om kunnen draaien naar iets positiefs! Hier hebben wij dan ook ons uiterste best voor gedaan. Het is voor ons dan ook van grote waarde dat dit soort dingen zeker met ons gedeeld worden zodat we er wat mee kunnen doen en kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt voor je moeite wederom voor het schrijven van je recensie! Dat waarderen wij enorm! Wellicht tot de volgende keer, en dan in élevé. Jullie zijn van harte welkom!
Maurice930 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen. We hebben een high tea geboekt en wellicht is dit dan niet de plaats voor de recensie maar het betreft wel Le Brass.

Voor mij begint het al bij binnenkomst. Koud en ergens achter de balie kwam een goedemiddag vandaan. Enfin, met de lift naar de 11e verdieping. Bij binnenkomst is het niet duidelijk waar je heen moet. Restaurant en brasserie zijn raar gescheiden en je loopt zo het gesloten restaurant binnen. Verder word je niet welkom geheten. Na even wachten bij de kassa komt er iemand van de bediening welke ons onwennig welkom heette.

Bij de reservering heb ik vermeld dat mijn vrouw zwanger is. Dit vanwege rauwe vis/vlees. Onze naam wordt gecontroleerd. "Een van u is zwanger" wordt er gezegd. Een van u...Wie zal dat zijn:-s
Als je dat opmerkt, feliciteer dan. Het is geen verplichting maar wel een attentie waarbij de gast zich gezien voelt. Hoe er vervolgens een tafel toegewezen wordt is ongeveer hetzelfde als dat je bij een willekeurige eetgelegenheid aan degene achter de kassa vraagt waar je kunt zitten.

Ik heb het liever koud dan warm maar, de airco stond op 17 graden geloof ik. Ook de gasten achter ons vroegen of er wat aan de temperatuur gedaan kon worden. Er is klimaatbeheersing in zo een groot gebouw, snap ik maar dit was op het randje van jas aan of uit.

Oké, dan de high tea. We begonnen met drie sandwiches. Broodje gezond, broodje vis (welke naar verpakte vis smaakte dus toch maar laten staan in verband met de zwangerschap) en gerookte kip. Waarbij bij de uitleg wat je voor je kreeg de vis en het vlees werd omgedraaid. Geen ramp maar van de bediening verwacht ik wel het juiste. Er werd niet gezegd wat voor vis en wat voor vlees. Dat gokte we zelf. Achteraf bleek het forel te zijn... Ow nee, makreel. De bediening had zijn eigen mening erover want beide heren vertelde aan de tafel wat anders. Slordig. Overigens werd bij het neerzetten van de hapjes en drankjes geen oogcontact gemaakt, dat vind ik als oud horecamedewerker not done. Ik zal trouwens over de high tea verder gaan en niet de bediening... Droog! Echt de broodjes waren absoluut niet lekker.

Dan de keuzes uit thee. Ik zelf ben een koffieliefhebber maar ach, we gaan mee met de thee. Volgens mij hebben we drie soorten thee waaruit we kunnen kiezen. Bij een high tea verwacht ik een complete theeplantage voor mijn neus. Karig maar, de thee was wel lekker. Zowel de koffie als de thee waren niet bijster warm.

Daarna kregen we een quiche. Eerst dacht ik dat het een misvormde was maar het waren er twee. Drie punten; Presentatie, nul. Grootte, vier. (ik weet dat alles klein is bij een high tea) Smaak, vier. Lauw, flauw en vol met bladerdeeg en weinig smaak.

Dan de zoetigheden. De macoron was zo koud en moest nog even wat verder ontdooid worden. Er lagen wel wat lekkere chocolaatjes tussen en een goede sinsaasappelbavarois. De presentatie? Ik zou een kleinere toren neerzetten want zo was het wel heel duidelijk dat er weinig te nuttigen viel. Verder, fruit en een mousse met...alcohol. De jongen van de bediening zette het neer en bij de uitleg "oei, dat kunt u niet hebben want daar zit alcohol in bedenk ik me net". Punt. Beste jongen, dan verwacht ik als gast dat je in plaats van alleen de constatering ook een oplossing aandraagt. Helaas. Overigens was de mousse wel lekker en de witte chocolade ook.

Wat verwacht je bij een high tea? Scones met clotted cream toch? Nope, geen scones. Toen ik er naar vroeg bleek dat het slagroomsoesje er voor in de plaats te zijn gekomen. De gasten achter ons vroegen of de muffin en het soesje zelf werden gemaakt. Nee was daarop het antwoord en dat was zonder antwoord ook al duidelijk. Droog, dat is wel een goede samenvatting.

Als toetje kregen we een wentelteefje met ijs. Lekker, alleen een beetje sompig en lauw. Op de site staat echter dat er advocaat bij zou zitten. Ai, vergeten. Dat mijn vrouw het niet kreeg omdat ze zwanger is had ik gesnapt alleen was dit vergeten en ehm, ik mag het wel hoor.

Het is niet zo dat we elkaar op hebben gestookt maar ai, dit is echt niet goed. Het decor maakt het voor mij ook niet goed. Sterker nog, kil, erg ongezellig en wat ik al eerder zei, koud. Het uitzicht zal vast wel indrukwekkend zijn als het donker is met alle lichtjes.

Ondanks dat ik ruim 5500 leestekens heb neergezet, heb ik er geen woorden voor hoe ver onder de maat dit was. Eigenlijk gewoon verbaasd. In alle eerlijkheid heb ik me laten misleiden door het feit dat er op de site staat dat de keuken van Eleve dezelfde keuken is waar Le Brass gebruik van maakt. Ik hoef geen bord met een gouden randje en ook geen ober die ik eigenlijk met Garcon moet aanspreken. Wel verwacht ik voor €25,- p.p. dat ik een goed gevulde high tea voorgeschoteld krijg en vooral, vers.

Bij het afrekenen wordt standaard gevraagd of het heeft gesmaakt. Nee was mijn antwoord. Antwoord van de bediening, even de telefoon opnemen. Sorry...? Goed, de tafel achter ons was het beklag aan het doen bij een collega en eigenlijk werd alles van boven naar beneden al opgenoemd waarbij wij ons aanslootten. Na afloop vroeg degene die ons over het algemeen hielp toch nog naar mijn persoonlijke toelichting. Dat sierde hem dan weer.

Ik hoop echt dat wanneer je hier voor lunch/diner komt je echt vele malen beter bediend wordt en dat de kwaliteit stukken beter is. Ik lees over het algemeen goede dingen over Le Brass en Eleve maar de minpunten die worden genoemd komen mij bekend voor. Helaas in overtreffende trap.

Tipje voor Le Brass. Dit was voor ons een test om te kijken of we bij Eleve zouden gaan eten. Het zou toch als een soort visitekaartje moeten worden gezien. Voor ons een duidelijke nee. Als dit de prijs/kwaliteit is gaan we liever ergens anders heen.
Beste Maurice,

nogmaals hartelijk dank voor je recensie en je kritische noten met betrekking tot de high tea.
Ontzettend fijn dat we telefonisch contact hebben gehad en dat we tot een passende oplossing zijn gekomen. Wij vinden het oprecht echt heel vervelend dat deze dag niet verlopen is verwacht en zoals het zou moeten. Wij hebben dit dan ook direct intern besproken en actie hierin ondernemen dat dit absoluut niet onze normale gang van zaken is.

Wij hopen jullie binnenkort weer hartelijk te mogen ontvangen in ons restaurant & zullen ervoor zorgdragen dat jullie niets zal ontbreken!

Reactie van proever:

Gisteren heeft Julia van Le Brass mij telefonisch benaderd.

Ze heeft de klachten ter harte genomen en heeft een mooie oplossing aangeboden. Wat nog belangrijker is, is dat ze heeft geluisterd naar wat de klachten zijn en ook serieus ge- en behandeld. Dát is naar verwachting van zo een bedrijf. We zullen nog een keer de high tea meemaken bij Le Brass en uiteraard zal ik onze bevindingen weer delen en dan weet ik zeker dat ze goed zijn!

Julia (Le Brass) fijn dat je de klacht zo serieus neemt en ook een goede oplossing aandraagt.

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor je positieve reactie Maurice! Dat waarderen wij enorm! We zullen er voor zorgdragen dat jullie volledig in de watten worden gelegd. We zien jullie hopelijk gauw weer!
Mitchel V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Vanavond gedineert op een prachtige locatie in het WTC hotel. Bij binnenkomst op de 11de etage liet ik weten gereserveerd te hebben, echter stond dit niet op de lijst. Maar hadden gelukkig de laatste beschikbare tafel aan het raam. Op het moment dat ik naar het toilet ging werd aan mijn vrouw de kaart gegeven en het drie-gangen menu uitgelegd. Niet bepaald tactisch, nu moest zij mij zelf het toelichten. We bestelde een heerlijk glas Prosecco die prima gepresenteerd werd en vroeg of inderdaad de kogelbiefstuk als hoofdgerecht van het menu was. Mevrouw vertelde mij dat dit de haché was in plaats van de biefstuk. Op het moment van het uitschenken van de Prosecco corrigeerde een collega dit en vertelde dat het wel kogelbiefstuk was omdat de leverancier te laat was met de levering. Ik bestelde de rundercarpaccio en mijn vrouw de saverin van geitenkaas. Wat is een savarin? Daar kon ons geen duidelijk antwoord op gegeven worden, maar goed, deze smaakte uitstekend. Vervolgens zag ik een collega met een voor mij bekende Chardonnay voorbij komen, de Les Gres. Ik wilde deze ook bestelllen en vroeg of dit dus inderdaad om de Les Gres ging. 'Zou kunnen' was het antwoord wat ik kreeg. Vervolgens kregen wij beide het hoofdgerecht van de Diamanthaas. Helaas werd niet toegelicht wat er op het bord lag, wellicht omdat deze persoon met alle respect niet goed Nederlands sprak. Ik had deze medium rare besteld maar wij kregen hoogst waarschijnlijk beide medium omdat er niets van gezegd of om gevraagd werd. Het eten was heerlijk al was het ietwat aan de droge kant. Maar in combinatie met het prachtige uitzicht over Leeuwarden is dit snel vergeten. Ik ben verder de moeilijkste niet, alleen kritisch zijn mag, toch? Ik werk tenslotte zelf in de horeca. Ten slotte bestelde we een cappuccino na wat enige tijd duurde. Een collega kwam langs of wij een al keuze konden maken. Wij hebben al besteld was ons antwoord. De reactie hierop was dat de machine 'vreemd' deed en het nog enige tijd kon duren en een andere tafel voorrang had. Wij gingen naar de film om 21:15 dus zaten anders in tijdsnood. Dus hebben heb ok de rekening gevraagd. Tussentijds heb ik vele foute gezien aan andere tafels, waar ik verder niet op detail op om ga. Ik zoek niet naar fouten maar dit valt op en zie nou eenmaal veel. Al met al kijk ik terug op een leuke ervaring op nogmaals een prachtige locatie. Het kan alleen vele malen beter ten opzichte van de prijs/kwaliteit verhouding. Geen afkraken dus, maar opbouwende kritiek om klachten in de toekomst te voorkomen.
Beste Mitchel,

bedankt voor je uitgebreide recensie en kritische noten na aanleiding van je bezoek aan brasserie le brass. Ik ben het helemaal met de punten eens die je aangeeft. wij nemen graag contact met je op hierover. Zou je mij je telefoonnummer kunnen malen naar: sales.wtc@westcordhotels.nl?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt.

Reactie van proever:

Vorige week al verzonden maar nog niks mogen vernemen.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op de 11e verdieping van Westcord Hotel WTC in Leeuwarden vind je twee restaurants. Het sterrenrestaurant heeft een Michelin ster, daarnaast vind je restaurant le Bráss. In le Bráss heb ik gegeten en het was faaaaaaantastisch. Een geweldig uitzicht over Leeuwarden en tegelijk krijg je inzicht in het reilen en zeilen van een sterrenrestaurant. Daar waren op deze zondagavond veel tafeltjes bezet, in le Bráss was het een stuk rustiger. Wat een toewijding bij het personeel, wat een plezier bij de gasten. En wat een heerlijk eten kreeg ik. Door de aanwezigheid van het sterrenrestaurant kon ik genieten van heerlijke open wijnen die per glas werden verkocht. Een hemels lekkere biefstuk begeleid door een RODE Sancerre. Pffff, wat een schoonheid, wat een genot. En.......... opvallend veel verse groentes bij het hoofdgerecht. Zo hoort dat anno 2015. Ik kan iedereen aanraden eens bij le Bráss te gaan eten. En dan daarna een keer naar het sterrenrestaurant, want dit is eindelijk eens een sterrenrestaurant, waar je niet het gevoel hebt dat je een pak en stropdas aan moet. Daar hou ik van: alles klopt, alles deugt, alle kennis is voorhanden, maar mijn plezier staat voorop. Warm aanbevolen!
Beste Ronald,

hartelijk dank voor uw recensie!
Wij vinden het erg fijn om te lezen dat u heeft genoten in le bráss en dat u een fantastische avond heeft gehad.
Wij willen u bedanken voor uw tijd voor het schrijven van een recensie en de genomen moeite om dit met ons te delen.

Wij hopen u in de toekomst weer hartelijk te mogen ontvangen!

Darin W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Gedineerd in Le brass omdat we ook verbleven in het wtc. Het eten Was voldoende maar had er meer van verwacht. Zelf gekozen voor de saté met nasi. Nasi was goed van smaak, alleen te nat en te kaal. In de sate zat een stuk bot, dat mag je toch zeker niet verwachten bij deze keuken. Het stoofpotje van mijn vrouw smaakte prima. De service was wat je mag verwachten, kreeg alleen niet echt een welkom gevoel. Ik kreeg er een opgelaten gevoel van op de manier van het bedienen. Het uitzicht daarentegen is prachtig
Beste Darin,

hartelijk dank voor uw recensie.
We nemen uw feedback zeer serieus en gaan met de verbeterpunten aan de slag!
Nogmaals bedankt voor de genomen moeite voor het schrijven van uw beoordeling.
Kunt u mij uw telefoonnummer doorsturen dan neemt onze F&B manager graag contact met u op. U kunt een email sturen naar: stage.hotelwtc@westcordhotels.nl

Fijne dag gewenst.

Julia G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Ontzettend mooie avond gehad in brasserie le bráss. We waren hier voor het eerst, we waren wel al bekend met het michelinster restaurant élevé ook gelegen op de 11e etage van het WestCord WTC Hotel, maar hadden nog nooit in de brasserie gegeten. Erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook de service was super! Het ontbrak ons werkelijk aan niets! We komen snel weer.