Brasserie La Vache

Museumplein 2 9641 AD Veendam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie La Vache

Tygo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Weer een prima verzorgd feest gegeven dankzij La Vache.
Er wordt met je meegedacht de service is uitmuntend.
De kwaliteit van het geleverde is goed en smakelijk.
Dit was de derde keer dat we van de diensten van La Vache hebben gebruik gemaakt.
Wij kijken met een goed gevoel terug

Fam Bruinsma
Kelly S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Vorige week samen geluncht! Saté met friet is heerlijk en ook de uitsmijter smaakt prima. Nette bediening die je niet lang laat wachten. Prijs en kwaliteit is prima!
Christiaan1 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
De directrice van La Vache foetert op niet mis te verstane wijze op het personeel, met luide stem laat ze weten dat ze niets goed doen, gezellig! Ik bestel een wit bolletje filet americain en tonijnsalade, ik krijg ze even later geserveerd, de broodjes zijn opengeslagen en erover heen ligt een hele groentewinkel aan gesnipperde ui, tomaat, paprika's, wortel, komkommer, kiwi enzovoort. De filet en tonijn zijn doordrenkt van het vocht en de broodjes zijn oud. Ik meld bij het afrekenen op gepaste fluistertoon dat de broodjes iets oud waren waarop "La Vache" hardop alle andere gasten op de hoogte brengt van mijn klacht.
Ik verlaat de zaak en onwillekeurig moet ik denken aan Fawlty Towers!
Wildervanker .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Het is zeker niet de allergezelligste toko in de buurt en de tafeltjes zijn zeker behoorlijk aan de krappe kant als je met 4 man bent. De gebakken schol was niet slecht maar had ik wel eens beter gehad. De bijgelevered gebakken aardappelen konden wel wat beter, maar die heb ik zelden ooit ergens goed gezien.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Maar weer eens een bezoek brengen aan de koop avond van Veendam.
We zijn er op een tijdstip dat onze buiken beginnen te rammelen dus waar kunnen we terecht voor een snelle hap?
La Vache is al sinds onze kind tijd een bekende in het centrum van Veendam. Ook bekend van de catering.
Alleen zelf nog nooit binnen geweest of wat gegeten, want het nodigt ons niet uit om naar binnen te gaan. We vinden het meer een grote vis kom zit.
Maar toch zit er altijd wel publiek en bestaat het niets voor niets al heel lang in Veendam.
We stappen naar binnen en ik voel al een beetje spijt van onze keuze. Want het decor is voor ons nou niet echt dat je zegt onze smaak. Maar okee, het was ook voor de snelle hap om het gerammel in de buik tot zwijgen te brengen.
Het personeel is ook niet wat we gewend zijn, maar mag je anders verwachten? Niet een vriendelijk welkom of wat dan ook, gewoon een geknauwde moi. Maar okee wat mag je hier verwachten in een gelegenheid als dit?
We zoeken zelf een plek en kijken in de kaart. Een kaart zoals je wel vaker ziet in dit soort horeca gelegenheden.
Ruime keuze van van alles wat. Broodjes, Pizza's kleine gerechten, kroketten met brood, sate met brood, sate met friet, bal gehakt met brood, bal gehakt met friet, bal gehakt met fiet en gebakken ui, spek, paprika.
En A la carte gerechten geserveerd met gebakken aardappelen, friet en verse groente.
Varkens medaillons met champignonsaus. En hier zeg ik, in wat voor zaak je ook kookt, gort droog is niet een beetje te droog, maar veel te droog, en dat serveer je niet aan de gasten.
We probeerden er wat van te zeggen, maar de bediening had geen oog voor ons. En we zaten niet echt in een verdom hoekje, want dat lukt niet in een ronde kom.
Aan de overkant komt nog een klassieker uit de jaren 70 de alom bekende Duits biefstuk met gebakken ui. En ja perfect gekleurd van binnen, met in het midden de volle rode kleur, maar wel steenkoud op dat punt.
En met de gebakken ui is iets bijzonders, er stond gebakken ui en niet een tricolore van gebakken ui.
Er zit ui tussen dat zeer donker is( let wel, niet aangebrand), er is veel ui wat licht bruin is en er is ui wat nog bijna spier wit is. Erg kunstig allemaal, maar volgens mijn tafel genoot niet echt de bedoeling. Want alleen de licht bruine uien zijn precies goed van smaak, en de bijna witte ui is zo goed als rauw.
De verse groentes zijn heerlijk, gegaard zoals ze gaar horen te zijn en hoog op smaak. Heerlijke friet en mayonaise. En de gebakken aardappelen zijn zo lekker dat we toch beginnen te twijfelen, moet het eten een voldoende krijgen of toch een onvoldoende?
Dankzij de groentes en de friet en vooral de gebakken aardappelen is het een kleine onvoldoende geworden. Want een Duitse biefstuk die gewoon voelbaar koud is van binnen ( okee de kok had pech dat mijn vrouw hem gelijk door midden snijd om te kijken of die goed gebakken is, anders was de warmte misschien nog doorgetrokken naar het koude front) en geserveerd met de 3 kleuren ui en de gort droge varkenshaas is dat toch nog een redelijke score.
Zonder de begeleidende garnituur was het gewoon een 1 of 2 geworden.
Met onze klachten werd niets meer gedaan dan bedankt we zullen het de volgende keer onthouden en ging men verder tot de orde van de dag.
Dus of de kok het uit eindelijk ook mee gekregen heeft is ons onbekend.
En we weten dat je geen hoge verwachtingen mag hebben in een zaak als deze, het is geen sterren restaurant met vak mensen in bediening en keuken, maar omgaan met klachten hoort iedereen te kunnen, en iemand die zo groentes kan serveren en aardappelen kan bakken, moet ook vlees kunnen bereiden en uien kunnen bakken.
Komt misschien ook door de drukte, en moeten we nog een keer hier komen voor een beoordeling en veranderen 2 cijfers dan als nog in een voldoende.