Brasserie la Saucière

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

PatissierDeBelgique .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vriendelijke ontvangst toen we spontaan aan kwamen.
Heel knus ingericht met zicht op het haventje. Wel wat op elkaar, maar netjes verzorgd allemaal.
Korfoe .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten met 4 personen. Fantastisch voorgerecht (volgens mijn tafelgenoten, ikzelf had de sashimi) met paling, zalm, gravad lax en garnalen. Ook de sashimi was heerlijk. De noordzeetong en het diverse vis hoofdgerecht smaakte voortreffelijk. Tenslotte werden we verwend met een grand dessert voor 4. De bediening is altijd heel goed en uitermate vriendelijk. Niets is ze te veel. Dus ook dank aan jullie voor een heerlijke en gezellige avond.
Wij zitten altijd op het terras aan de Vecht en ook al zijn wij niet rokers we hebben nooit last van andere, rokende gasten.
Kademensen .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De locatie is echt schitterend, gelegen aan de haven. Het eten was voortreffelijk en de bediening uitstekend.
Mijn grote minpunt is het feit dat er op het terras of in de serre (als de overkapping dicht is) gerookt mag worden. Het staat zelfs aangegeven als rookruimte. Vanwege mijn allergie en de irritatie van mijn tafelgenoten, dat andermans rook tijdens het eten in je neusgaten komt, waren wij gedwongen om binnen te gaan zitten. Gelukkig was er ruimte voor onze groep van 7 personen en kon onze gastheer om een tafel binnen vragen.
Als je dus niet rookt kun je nooit op een terras je diner gebruiken. Zomers met gasten hier eten is dus uit den boze.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bijzondere ervaring op een zonnige donderdag middag waarbij ik voor een zakenlunch had gereserveerd voor 3 personen. Het leek wel een Fawlty Towers aflevering met een slecht Nederlandse sprekende serveerster die niet alle even goed begreep en een ogenschijnlijke chef die met perfect verkeerde timing op onverwachte momenten aan onze tafel stond om redelijk kortaf perfect verkeerde opmerkingen te maken. Het begon al met de ronkende tankauto naast het terras die met dikke slangen het riool/de put aan het leegzuigen was en een dikke walm riool geur op het terras achterliet. Slechte timing om 12 uur als het restaurant open gaat voor lunch lijkt me maar oké dat kan gebeuren. Op mijn vraag aan de chef hoe lang ze daar nog mee bezig zouden zijn werd mij kort te kennen gegeven dat ze de afvoer aan het legen waren (dat had ik inderdaad zelf ook al opgemerkt). De zeer uitgebreide kaart belooft veel goeds maar de door mij uitgekozen salade met gerookte zalm en uienringen (10,50) was saai een liefdeloos, een paar plakken op zich prima zalm met daarnaast een paar blaadjes gemengde sla die niet was aangemaakt behalve met wat slierten saus die leken op een soort cocktail saus en een paar plakken (niet eens de moeite genomen de ringen eruit te drukken) gewone ui die naar mijn smaak ook te dik waren, een dunner gesneden rode ui had mij beter gesmaakt. Mijn tafelgenoot had de salade carpaccio die haar overigens prima smaakte. De op de kaart vermelde "geserveerd met Turks brood en boter" moesten we zelf vragen. Prima wijn verder en heerlijk in het zonnetje gezeten, wellicht volgende keer beter.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Goed verstopt restaurantje aan de haven van Oud-Zuilen. Jarenlang langs gereden, maar nooit geweest. In april toch gedineerd hier en dat was geslaagd: buitengewoon goede bediening (op tijd, attent, hartelijk) en uitgebreide menukaart. De lamshaasjes met asperges waren precies goed en vol van smaak, de pasta met coquilles was ook heerlijk. De frietjes/aardappeltjes/groente die overal bij wordt geserveerd had niet gehoeven; de hoofdgerechten waren ruim voldoende. De amuse vooraf en mandje brood hadden we niet willen missen!

Enige kritische noot is dat het mooiste deel van het restaurant, de serre met uitzicht over het water, een rokersgebied is. Zo wordt roken dus beloond met de beste plekken van het restaurant, wat toch een beetje de omgekeerde wereld is. Verder een top restaurantje.
Tonkel .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Altijd perfect en heel gezellig , avondje uit aan de Vecht , wederom prima gegeten. Bediening goed eten ook perfect , heerlijke spaanse huiswijn en een kreeftensoep om te smullen, daarna mosselen heerlijk , wij komen hier graag terug
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Wat moet het in de zomer heerlijk zijn hier op het terras, met uitzicht over het water, genieten van goede dingen en mensen om je heen. Maar nu is het herfst; hoewel 'zonder jas' van de auto naar het restaurant lopen geen groot risico inhoudt. 'Warm voor de tijd van het jaar'. Op deze woensdagavond is het restaurant half vol. De inrichting, de kleurkeuze (veel rood), zou niet mijn keuze zijn. Ik mis de rust die de entourage zou moeten geven. Erg jammer zijn de op elkaar gepakte tafels en stoelen. Je hebt al snel last van elkaar.
De bediening is terughoudend. Misschien taxeerde men het juist en wilden ze niet meer dan nodig storen bij onze bespreking. De kaart en de presentatie van het bord 'naast de kaart' vond ik verwarrende en onduidelijk. Bovendien moet het bord van tafel naar tafel worden gesleept en daar ergens worden neergezet; dat kan handiger. En waarom niet wat minder aanbod?
Uit het dagmenu koos ik zowel voor het voorgerecht als voor het hoofdgerecht wild (het is tenslotte herfst). En dat was 'gewoon goed'. Ook mijn disgenoten, die anders hadden gekozen, hebben lekker gegeten. Voor het naar huis gaan nog even naar het toilet; dat kost wat tijd als je met een paar mannen bent.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Twee weken geleden hier heerlijk gegeten. Wat een pachtige locatie! De inrichting is gezellig, de bediening prettig. De kaart is erg gevarieerd maar met iets teveel keus waardoor het lastig kiezen is. De kreeftenbisque was zalig en bij het hoodgerecht werd een origineel garnituur geserveerd.
Heerlijke (dessert)wijnen! Kortom een fijne avond gehad.
RobertPe .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Het was prachtig weer, dus een schitterend plekje voor de lunch opgezocht: La Saucière ligt op een beeldschone locatie op de grens tussen Maarssen-dorp en Oud-Zuylen, aan de Vecht, met uitzicht op een bredere bocht in de Vecht.

De Lunchkaart biedt voldoende variatie. De salade met carpaccio wordt tijdens de lunch kennelijk niet voorzien van een apart schaaltje met geraspte kaas en pijnboompitten (zoals ik las in een andere recensie). De salades waren kraakvers, maar zouden met iets meer fantasie en variatie (qua ingrediënten, aanvullende snijgroentes) kunnen worden opgemaakt. De carpaccio was ook minder zacht dan wij min of meer gewend zijn. De salade met geitenkaas en honing ... prima, maar ook deze salade had wat rijker mogen worden aangekleed (met bijvoorbeeld een noten- of pittenmix).

De ambiance is prachtig, binnen en buiten keurig verzorgd, en warm en stijlvol aangekleed.
Voor het decor geen 9 of 10, omdat er in de serre, toch een trekpleister op deze locatie, mag worden gerookt. Dat is jammer, vooral als na een kwartier een stel naast je komt zitten dat rookt, en op de terugweg, in je eigen auto, die rook als souvenir nog in je kleding zit.
Tip: meld bij reservering dat de serre niet rookvrij is (of beter: maak de serre rookvrij)
Hus .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
De amuse (zalmsushi) was héérlijk! Dat beloofde wat. Ik had het driegangenmenu. Dat was tussen de andere à la cartegerechten gunstig geprijsd maar kwam helaas niet boven eetcafeniveau uit. Dat had ik hier niet verwacht. De wijn was lekker. De bediening was aarzelend maar wel vriendelijk.
Prachtige zaak, heel leuk die sauskommetjes en de locatie is top.
Bruno25022009 A.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
op 5 augustus hier gegeten i.v.m. verjaardag vriend. Mooie locatie, leuk, knus met detail ingericht. Het was mooi weer en we waren iets later(2030). Buiten op de veranda met uitzicht op het water gezeten. Ruime tafel. De vrij jonge ober wist zich prima uit de voeten te maken. Alles uit het hoofd. Keurig het bord uitgelegd. Wat er nog wel en niet was. Nieuw glas bij nieuwe wijn. Bestek netjes ingedekt. Side plate wel laten staan en op tijd ook weer weg. Het lijkt een opsomming maar kom zelf uit de horeca en dat let je ongedwongen wel eens op wat dingen.... De rose smaakte ons goed. Daarna kregen we een rode en witte wijn met een leuke uitleg...deze hebben we speciaal op de kop kunnen tikken..u krijgt er geen spijt van. En dat was ook zo. Goed nu het eten..amuse carpaccio was prima. Mooi mandje brood met heerlijke olie en boter. Daarna had ik een salade met gerookte zalm en mijn tafelgenoot een vitello tonnato. Als tussengerecht had ik een salade met coquilles. De salades (ben zelf sous-chef) vond ik voor de lokatie/prijs/kwaliteit te saai en fantasieloos opgemaakt. De dressing van de zalm was heerlijk en de zalm zelf ook. Coquilles waren ook goed bereid. Op de vitello niks aan te merken. Daarna had mijn vriend de combi van lamshaas en lamskotelet. Prima saus..goed vlees..ik had de zeebaars. Prima bereid en heerlijke saus! Garnituur ook goed. Maar de opmaak(geen) weer minder.
Ook vieze veeg van een doek zichtbaar langs de rand. Koffie was heerlijk. Al met al komen wij hier zeker weer terug!
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Gisteren heerlijk op het terras gegeten bij La Sauciere. Mooie locatie aan het water, vlotte bediening en uitgebreide menukeuze. Echt een aanrader. Zeker bij mooi weer op het terras!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Prima Brasserie met vriendelijk en servicegericht personeel. Voorgerecht slakken en kreeftensoep: kreeftensoep perfect! Slakken gewoon en wellicht was iets minder zout welkom geweest.
Als Tussengerecht namen we sashimi van zalm en tonijn voorzien van een glaasje Chardonnay.....PERFECT!!!

Hoofdgerecht: Tiger Gambas en Tournedos: Beide gerechten waren prima bereid en de tournedos was prima medium rare. Groenten waren echt lekker maar een iets groter portie zou geen luxe zijn geweest. Uitstekende wijnen zowel wit als rood.
Een heerlijk citroenijsje met Wodka en een espresso met Remi Martin XO waren een prima aflsuiter van deze avond. Jammer dat het weer net vandaag iets tegen zat anders hadden we buiten gezeten.

Dat de XO op de rekening 1,50 duurder was dan op de kaart nemen we maar als een schoonheidfoutje........

Wellicht een volgende keer dan maar!
HarrieBoogaard .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
La Sauciere is een goed restaurant op een leuke lokatie aan de Vecht en met vriendelijk personeel.
Gewoon zoals het hoort, lekker eten en goed klaargemaakt.
Barrysmit .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
La sauciere is een restaurant waar je de echte bourgondische keuken nog beleeft.
Heerlijke spijzen, fantastische wijnen en geweldige bediening die alles doen om je een avondje uit te geven.
Restaurant ligt prachtig aan de vecht en je betaald hier zeker niet te veel.
Korfoe .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Afgelopen zaterdag weer bij la Saucière gegeten. De diverse voor- en hoofdgerechten (sashimi, carpaccio, gravad laks en tong) waren weer heerlijk. Wat een eerlijk restaurant is dit. Ze hebben een hele tijd geen tong gehad omdat de kwaliteit te belabberd was. Je krijgt dus geen inferieure of diepvries tong. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. De bediening is fantastisch, iedereen is even hartelijk. Complimenten voor La Sauciére!!!!!
MARIAN V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Leuk restaurant aan het water met serre. Ruime gratis parkeergelegenheid. Laat je niet afschrikken door beperkte menukaart op website, want in de praktijk overvloed van seizoensgerechten en echte klassiekers op kaart. Bediening vlot en spontaan. Gerechten prima op smaak en goede portionering. Tafeltjes staan wel dicht op elkaar. Voor eten in de serre op tijd reserveren.
Andrea236 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Hier hebben ze echt heerlijke carpaccio.
Je kan zelf de hoeveelheid kaas, pesto, pijnboompitten bepalen want die worden apart erbij geleverd.
Daarna de kalfsentrecote met spek en brie gegeten. Mals vlees en goed op smaakt en als toetje een warm chocoladetaartje, wat wil een vrouw nog meer !!!

De gehele gang staat vol met sauskommen,erg grappig om te zien.

Op het terras kijk je mooi uit over het water, alleen jammer dat er volop gerookt wordt daar zodat als je niet in de rook wil zitten je op een onmogelijk tijdstip moet gaan eten als er niemand anders is.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Samen met mijn broer en schoonzuster en mijn vrouw hier gegeten , buitengewoon gastvrij ontvangen eten was gezien de prijskwaliteit verhouding goed te noemen en de sfeer uitstekend , vooral de bediening wist ons op ons gemak te stellen en wij voelden ons echt gast . De omgeving aan het water was top , kortom een echte aanrader
Leo2007 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij la Sauciere. De kaart is erg uitgebreid zo het is niet moeilijk iets van je keuze te vinden. Belangrijk is dat de kwaliteit van het eten erg hoog is. De bediening is professioneel en vriendelijk. Al met al een zeer geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is.
In de recensies wordt nogal een het rookbeleid aangemerkt als een minpunt. Je kunt er namelijk voor kiezen in de serre te eten en daar mag gerookt worden. In het restaurant merk je daar niets van. Als verstokte ex-roker vind ik dit rookbeleid juist een positief punt. Leven en laten leven en niet zitten zeuren over dit beleid, als je er niet wilt zitten dan kun je ongestoord rookvrij genieten van een goede maaltijd.