Brasserie La Maison Oosterbeek

Dinsdag en Woensdag 10:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

ElsKK .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Aardige gelegenheid met aardig eten, maar verbeterpunten.
Vooraf hadden we bospaddenstoelen- en Spaanse uiensoep. Flinke porties, maar nogal royaal met zout en de padestoelensmaak ging verloren in de sterke binding van de bouillon.
Lamscurry met rijst en ananassalade. Royale portie curry, met lekker pittige smaak en voldoende vlees, maar hier was de lamsmaak niet meer herkenbaar. De ananassalade was een mooie tegenhanger voor de curry, maar te fijn gesneden (gemalen?) en het was weinig. Hazenpeper met rode kool en puree. De hazenpeper was goed, de puree erg droog en mijn tafelgenoot vond de rode kool vlak van smaak. De hertenbiefstuk met op verzoek rode kool ipv spruitjes was prima.
De omelet siberienne toe zag er fraai uit, maar de merinque was (niet vers) taai. De koffie met amusedessert was fantasieloos. Koffie met een klein bolletje ijs, slagroom en een klein toefje merinque.
De indruk is dat ze best lekker kunnen koken, maar dat de mise en place veel te lang van te voren gebeurt, waardoor het eten of net niet vers of 'platgekookt' gaat smaken.
Ook de best vriendelijke en vlotte bediening kan de puntjes op de i zetten. Bij het drankje vooraf werd verzuimd de ene gast die tijdens de bestelling even naar het toilet was alsnog te vragen wat hij wilde drinken.
Men kende het verschil niet tussen de curry en de hazenpeper, allebei in een zelfde pannetje, en serveerde dat aan de verkeerde gasten. Tot slot werd bij het afrekenen een verkeerde prijs aangeslagen voor de dagspecialiteit.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lekker gegeten bij La Masion was mijn eerste keer. Ik heb gekozen voor de biefstuk deze was super mals! Een aanrader van binnen ook zeer leuk ingericht en gezellig
Danielle K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Dag
Wij hebben vanmiddag bij jullie geluncht en van de lunch tip gebruikt gemaakt.
Persoonlijk had ik mij daar wat meer van voorgesteld en ook wel spijt van mijn keuze.
Er stond bij meergranenbol met rosbief en zelfgemaakte aardappelsla op het krijtbord.
Dan verwacht je een aanrader dus. Maar dat viel tegen.
Ik vond het jammer dat er geen aardappels in de aardappelsalade zaten en het geheel smaakte een beetje zurig.
De " aardappelsalade" lag op het broodje en daarop een paar plakjes rosbief .
Ik dacht persoonlijk dat het er naast zou liggen als een salade.
Ik had er een later een glas spa rood bij klaarblijkelijk hoorde daar een speciaal chaudfontaine glas bij wat ik meer voor een waxine lichtje zou gebruiken het was nl erg breed en laag, moeilijk vast te houden met 1 hand, gelukkig had ik nog een hand.

Kortom het viel tegen. Jammer.
D.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag met mijn oude ouders weer eens uit eten gegaan. Voor hun wel weer een drempel deels. Maar erg genoten; zeer attente bediening en hulpvaardig! Prettige sfeer en goed gegeten. Prima service snel maar attent; voelen de sfeer goed aan. Goed bereikbaar met attentie voor invaliden.
Mooie tent!
Maartentb .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Afgelopen zaterdagmiddag hier geluncht. Deze brasserie is gevestigd in hetzelfde pand als woonwinkel Riviera Maison, een leuk weetje. We komen binnen en meteen valt de gezellige inrichting (luxe/nostalgisch/warm) op en de aangename temperatuur.
De stoelen zitten aangenaam zacht en geven een fijne steun.
Snel krijgen we de kaart en uitleg van het broodje vd dag. Eerst een kopje koffie (Peeze) met bijbehorend koekje (Peeze) welke ook vlot door de bediening wordt gebracht.
De kaart biedt een ruime keuze aan o.a. brood / soepjes / en maaltijdsalades. De prijzen zijn schappelijker dan je zou verwachten . Gekozen voor de sandwich zalm en salade carpaccio. Beide komen keurig gepresenteerd aan tafel, waarbij opvalt het een flinke portie is. De gerechten zijn mooi opgemaakt, waarbij opvalt dat er gebruik is gemaakt van kwalitatief goede ingrediënten.
De smaak is er dan ook naar (lekker!), en beide hebben we heerlijk gegeten.
Kleine tip: Vraag tussendoor aan de gast of het smaakt, was bij ons niet gebeurd. Verder houdt de bediening alles netjes in de gaten.
Positief punt dat de zaak (inmiddels rond 13:30) praktisch vol zit, dat is vaak een goed teken !

Samenvattend prima en gezellig gegeten, waarbij prijs/kwaliteit keurig in verhouding is.
Alex7 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gisteren op doorreis hier binnengevallen voor een lunch. We aten er een open clubsandwich voor 6,75. Erg lekker, mooie presentatie en een nette prijs. Bediening correct en vriendelijk. Het decor is wat kil, ondanks dat deze door de inpandige/naastgelegen woningwinkel is ingericht.
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Met de Dinerjaarkaart hier gegeten op een dinsdagavond. Redelijk wat tafeltjes bezet.
Vriendelijke bediening.

Wat opviel was dat mensen met een hond (Golden Retriever) ook welkom waren, de hond een water kreeg uit een mooie bak en later zelfs eten indezelfde bak (o.a. kip en rijst)!

Onze voorgerechten:
Dikke runderlende carpaccio voor 10,95 bestaande uit
dungesneden dikke runderlende- basilicum olijfolie pesto- Parmezaanse kaasrucola-
gedroogde tomaten- geroosterde pijnboompitten
en
Salade geitenkaas 9,95
Gemengde slasoorten- notenmayonaise- gedroogde tomaat- komkommer- olijven.
Helaas warn ze de gedroogde tomaat hier vergeten, realiseerde ik me later.

Onze hoofdgerechten
Snoekbaars 17,95
Op de huid gebakken- saus van grove mosterd- aardappel mousseline
en
Duo van zalm en kabeljauw 18,95
Uit de oven- romige kreeftensaus
Het waren wel kleine stukjes vis, de smalle reep zalm was daardoor eigenlijk te droog geworden in de oven en de saus was een beetje karig.

Nagerechten
Omelet siberienne 6,25
Meringue- vanille ijs- sinaasappel saus- slagroom- eiwit schuim
Officieel was dit geen Omelet siberiënne, want dan had geheel met het schuim in de oven gemoeten. De schuim was opgeklopt, erop gespoten en daarna met brander bruin gemaakt.
Maar het smaakte wel lekker.

Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Uitgenodigd door een vriendin, vandaag deze gelegenheid bezocht met 2
vriendinnen voor een saladelunch. Twee personen bestelde een Salade Caprese
en de andere twee een warme geitenkaas salade. Een van ons heeft een glutenvrij dieet. Na een kwartier werden er 4 schotels geserveerd met een salade waar je U tegen zegt. Met gluten vrij brood voor 1 persoon en de andere 3 heerlijk stokbrood. en dan allen een geweldige voedzame salade, met mozzarella en geitenkaas. Het zitgedeelte binnen is comfortabel en de totale ruimte ademt een aangename sfeer. De bediening was uitmuntend.
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij deze brasserie. Het is plezierig ingericht, je wordt vriendelijk ontvangen en er is geen haast. Je bent duidelijk welkom. De kaart is gevarieerd. Een leuk aantal gerechten die je niet altijd ziet. Ik had een salade geitenkaas vooraf en een snoekbaars als hoofdgerecht. Beide goed en lekker. Al had er bij de salade meer op het bord mogen liggen. Het was nu vooral mooi opgemaakt. Bij de snoekbaars zaten allerlei lekkere kleine dingen, waaronder een beetje aardappelpuree. Heerlijk. Ik begreep dan ook niet waarom er friet bij werd geserveerd. Meer puree was beter geweest. Prima wijn trouwens. Kortom een heerlijke avond, goed gezelschap, een goed restaurant.
GCDD .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Alweer heerlijk gegeten in dit restaurant. Het lijkt wel als of de keuken het steeds beter doet. Ja, hier wordt steeds beter gekookt. Verrassende smaakcombinaties en prima basiscomponenten. Prijs/kwaliteit is zeker in orde. En dat de broodjes vooraf (overigens heerlijk!) apart moeten worden besteld en afgerekend is meer dan terecht. Kijk maar eens naar de prijzen van de overige gerechten die zeker voor deze kwaliteit niet te hoog zijn. En over de porties hebben wij niets te klagen. De bediening is vriendelijke en zeer attent. Ons werd niet alleen gevraagd wat wij wilden drinken maar ook of onze hond een bakje water wilde. Wij bestelden een prima Cabernet-Savignot een onze hond kreeg een grote bak water. Na ons heerlijke eten een uitstekende kop koffie. Hier komen wij graag weer terug. La Maison graag zo door!
Philip G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Lunch regelmatig bij la maison, ondanks de wat kitcherige aankleding is de bediening erg goed en relaxed, het eten is goed , maar qua prijs kwaliteit valt het tegen, ik had vandaag voor lunch een broodje zalm en een salade, het was allebij erg goed maar schrok van de rekening.
Joanna O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Vriendelijk ontvangen met een drankje en brood vooraf. Heerlijk gegeten, eend en de zalm precies goed gegaard, de bediening adviseert welke wijn het beste bij een gerecht past. Kaasplankje met diverse kaasjes. Het yoghurtijs en de zwarte bessen sorbet smaakten verrukkelijk. We hebben genoten van het eten en de service was uitstekend.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Hier op vrijdag 8 augustus 2014 gegeten.
Door de moeheid geen voorgerecht genomen, dus gelijk over op het hoofdgerecht. Zelf had ik Kalswang . Heerlijk van smaak en goed gesudderd. Mijn partner had Schelvis wat ook zeer goed smaakte en heerlijk was gebakken. Niet te gaar/niet te rauw. prima.
Dit alles werd geserveerd met een salade, frietjes en aardappel gratin. Deze laatste was echt verrukkelijk.
Dit alles hebben we met een goede fles Chardonnay ( huiswijn) weggespoeld.
de bediening is vriendelijk en correct. echt een heerlijke plaats om een lekker etentje te hebben.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Mooie zaak met goede bediening en lekker eten.
Zaak is ruim opgezet met fijne stoelen.
Gerechten waren prima van grootte en goed op smaak. Alleen bij de tonijn miste een sausje. Zeer vriendelijke en attente bediening.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Zondag 20 april 2014 zijn mijn vrouw en ik hier wezen eten. Het is jammer dat een broodje vooraf apart besteld en betaald dient te worden. Maar je krijgt wel waar voor je geld. In de voorgerechten had ik niet zoveel trek maar toen mijn vrouw een kerriesoep bestelde dacht ik ach waarom niet. Ik bestelde een paprika/garnalen soep beiden van uitstekende kwaliteit. Het hoofdgerecht van mijn vrouw was (hoe kan het ook anders) een curry. Mijn hoofdgerecht was de wang. De curry was zo goed, goed van pittigheid, dat mijn vrouw vroeg om het recept. Uiteraard kreeg ze dit niet. Mijn wang, voor het eerst gegeten was van een uitstekende kwaliteit, aparte smaken en erg mals. Hier komen wij zeker meer. Mede de uitstekende en zeer vriendelijke bediening.
Valentijn25 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Afgelopen maandag hier een broodje gegeten samen met mijn vriendin. Mooie ingerichte zaak en goede ruime porties. Smaak mag nog wel wat aan verbeterd worden van het broodje carpaccio. De vitello op een broodje daarentegen was weer heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Deborah V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Tijdens de kerst voor de tweede keer hier gegeten. Gezellige en hartelijke ontvangst door de gastvrouw en gastheer. Ook de bediening was top! Een verrassend kerstdiner met amuse en prosecco vooraf, alles heerlijk bereid en mooi opgediend! Wij komen zeker terug.

Hartelijke groet,
Paul & Deborah van Eijck
Aaweber .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Afgelopen vrijdag voor het eerst bij La Maison gaan eten. Mooi hoekpand in Oosterbeek, zag er uitnodigend uit. We werden welkom geheten op een correct vriendelijke wijze door de gastvrouw, die ons naar de plaats van onze keuze begeleidde. Het dagmenu zag er smakelijk uit, maar voor de eerste keer proberen we altijd de kaart. Verrassende keuzes! Mijn vrouw koos voor de heilbot en ik voor de hertenbiefstuk. Vooraf nam zij een pommodorosoep en ik de romige zeefruitsoep. De witte huiswijn was prima, de rode die bij de hertenbiefstuk werd geschonken zelfs heel goed.
Op de heilbot was niets aan te merken, vers en zoals het hoort gebakken en fris geserveerd. Mijn hertenbiefstuk ( een vrij dik stuk, lekker maar niet eenvoudig om goed te bakken) was heerlijk!! Precies goed gegaard, met een iets ingedikte saus.
Als nagerecht namen we de koffie gourmand La Maison, ook hier een verrassende combinatie van een kopje koffie, met een glas mango-ijs en vruchtencrème.

We hebben genoten van deze kennismaking, die we zeker gaan vervolgen!

Christine en André Weber
Marjan1962 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Heerlijk gegeten bij dit sfeervolle en gastvrije restaurant. Als voorgerecht een Spaanse uiensoep, als hoofdgerecht eendenborstfilet.
De bediening is erg vriendelijk en heeft duidelijk productkennis.
Prima prijs- kwaliteitsverhouding. Ga er zeker nog een keer eten!