Brasserie L'Orange

• : Parkeerplaats

• Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Hier het diner genuttigd. De zaak is smaakvol. We zaten in de ronde zaal, het was er niet druk. De bediening was vriendelijk al niet van alles op de hoogte. We hadden het 3-gangen keuze menu. Het voorgerecht was lekker. Het hoofdgerecht eenmaal pasta was lauw. Naar ons idee omdat de keuken te ver weg ligt om in de ronde zaal warm eten te serveren. Dit was dus niet lekker. Het hoofdgerecht (gegrilde Livar lende) was eigenlijk te veel. Het was lauwwarm en zonder ook maar 1 aardappel of iets dergelijk. Dit moest je apart bestellen. Het dessert, boerenkaasjes, was lekker maar niet bijzonder.
Al met al is het lekker eten maar wil je warm eten moet je toch in de grote zaal zijn denk ik.
Jhsc1957 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Wij hadden met 2 personen een verblijf in Theaterhotel De Oranjerie in Roermond geboekt met een zgn Bongo voucher met driegangendiner. Brasserie L'Orange maakt onderdeel uit van dit overigens prachtige en uitstekende van der Valk hotel. Het restaurant steekt hier naar onze mening schril tegen af. De entourage roept op dat er "een zaaltje" is ingericht als restaurant. Het heeft niet de uitstraling van een gezellig restaurant. Het was, ondanks de aanwezigheid van slechts circa 20 personen erg gehorig wat niet bijdroeg aan de gezelligheid. Dit werd nog eens versterkt door de aanwezigheid van een pianist wiens volume, mede door de "galmende zaal", een goed gesprek overstemde. Muziek is een kwestie van smaak maar het droeg ook niet bij aan de "feestvreugde" om (onaangekondigd) 1,5 uur naar, naar onze mening, "zwaar" klassieke pianomuziek te luisteren.

Tot zover het decor, nu maar eens naar het eten. Beiden namen wij een Hollandse garnalencocktail. Wat direct opviel was de hoeveelheid "schuimige" ietwat zurige cocktaiksaus. Gelukkig kon hiervan een deel gemakkelijk worden weggeschoven. De smaak was verder "oké ".  Mijn vrouw nam als hoofdgerecht de "catch of the day", verse Hollandse vis vandaag zeebaars met een garnituur van groenten en risotto rijst. Het gerecht smaakte goed maar was wel wat flauw. Zelf nam ik de ribeye met rode wijnsaus, eveneens met een garnituur van groenten en verse frites. De ribeye was lekker en goed gebakken! De frites waren lekker en zorgden voor een aangename aanvulling. Als dessert nam mijn vouw de Dame Blanche wat er niet alleen uitzag maar ook smaakte als een feestje. De zelf op te schenken chocoladesaus deed het ijs verstopt in een cocon van chocolade nadat deze was gesmolten verschijnen. Zelf nam ik een mousse van passievruchten met een mix van cocos en vanilleijs. Leuk gepresenteerd en erg lekker!
De bediening was vriendelijk en attent.

Al met al geen heel bijzondere eetervaring dus. Het eten was over het geheel voldoende, de desserts uitstekend. Het restaurant nodigt qua sfeer ook niet uit om even gezellig na te zitten en nog een extra drankje te nemen. Hebben wij dan ook niet gedaan. Jammer, bij zo'n mooi hotel hoort ook een goed en gezellig restaurant!

Paul F.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Als onderdeel van een concert, vooraf met vier personen een drie gangen keuzemenu gaan eten bij deze brasserie. Een van de personeelsleden die ons bediende was wat houterig en wist niet goed te presenteren wat de bedoeling was. De andere ervaren persoon was prima. Als voorgerecht hebben we geroosterd wildzwijn, een salade met geitenkaas en koude loempia met gemarineerde zalm gegeten. De loempia was een wat vreemde combi, even wennen dus, maar verder prima bereid.
Als hoofdgerechten kozen we voor hertenbiefstukjes, coq au vin en de dagverse vis. Alles prima bereid, wel vrij basic maar met goede ingrediënten.
Als nagerecht een warm chocoladetaartje, een Roermondje met stoofpeer en een assortiment boerenkaasjes. De kaasjes vielen me wat tegen. Weinig verrassing en geen uitgesproken smaakverschillen. De andere nagerechten waren goed verzorgd.
Jammer dat de bediening wat steken liet vallen maar verder was het een "(h)eerlijk" drie gangen menu onder het genot van live pianomuziek. Voor herhaling vatbaar.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
3 gangen menu voor €28.50 : Voorgerecht garnalencocktail. Meer een garnalengebakje
Keurig opgebouwd met hele kleine stukjes appel. Prima smaak, iets meer garnalen had het nog lekkerder gemaakt
Hoofdgerecht gegrilde entrecote. mooi mals vlees en medium red gebakken. Een portie groente of sal ontbrak
Nagerecht: 3 soorten kaas. Lekker.
Partner had 3 soorten ijs met verse vruchten. Die moest je wel zoeken , maar smaak prima
Heerlijke fles argentijnse Malbec wijn

Prijs kwaliteit uitstekend
Fransrees .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
We arriveerden met 5 personen in een vol restaurant, maar fluks werd er met wat tafels geschoven en konden we plaatsnemen.
Brasserie l'Orange deugt. In de open keuken wordt zichtbaar met vakkennis en aandacht gekookt. De kaart vermeldt geen extravagante gerechten, maar er is voldoen de keus.
Wij hadden alle 5 iets verschillend besteld, maar het eten kwam vlot en tegelijk op tafel.
De bediening was vriendelijk en deskundig.
L'Orange, in hartje stad, is een prima zaak om het winkelen te besluiten of even te onderbreken. Van der Valk doet hier de appelmoes met kers volledig vergeten.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Gisteren gegeten in dit Van der Valk restaurant. Wij waren min of meer toevallig in Roermond en hadden niet gereserveerd. Er was nog één tafel vrij. Het driegangen keuze menu was uitermate geslaagd. Mooie gerechten, lekker, met fantasie gepresenteerd en mooi servies en tafellinnen. Dit eten was de prijs van ongeveer 28 euro zeker waard.
Drie kanttekeningen: 1) het tempo lag veel te hoog (waardoor het niet echt een avondje uit eten is) 2) de 4 kleine stukjes brood waren erg karig (er werd ook niet gevraagd of wij meer brood zouden willen 3) de bediening was wel erg onpersoonlijk.
Wat het tempo betreft; het voorgerecht werd heel vlug gevolgd door het nagerecht. Toen wij vroegen of wij een seintje konden geven als wij het nagerecht wilden was dit akkoord. 10 minuten later werd echter toch gevraagd of wij het nagerecht al wensten.
Al met al; lekker eten in een mooie locatie.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Een koffie-thee arrangement gehad inclusief lokale lekkernij : de Limburgse vlaai. Deze zijn overheerlijk en beslist anders en lekkerder dan bij diverse vlaaien leveranciers in de randstad.
Mooi uitzicht op het centrum van Roermond
++ : De koffie en thee wordt standaard met lekkernijtjes geserveerd.