Brasserie Kookpunt

wintermaanden alleen op vrijdag en zaterdag vanaf 18.00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Echt een restaurant in het betere segment. Bediening is correct en zeer attent. Jammer dat dat het iets te snel achter elkaar geserveerd wordt. 3 gangen binnen 2 uren is wat snel, zeker gezien de volle porties. Bijkomstigheid maar zeker niet onbelangrijk.... je kan NIET met creditcard betalen, geen enkele .... gemiste kans voor herhaling wat ons betreft...
Corry H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden in Kookpunt.
Jammer dat ik maar 1 dag in Zeeland was, zou er zo weer gaan eten.
Strak ingericht, toch warm en heel schoon alles, ook de open keuken zag er prima uit.
Vis, kreeft, schaaldieren en alles betaalbaar.
Vriendelijke chef + partner.
Gezellig druk, vlotte bediening.

• Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vorige week heerlijk gegeten bij Brasserie Kookpunt. We werden gastvrij ontvangen en hadden een hele leuke tafel aan het raam. We hebben het 3 gangen menu besteld. Met als voorgerecht een heerlijke combinatie van vis ( kreeftensoep, tonijnsalade met hollandse garnalen en huisgerookte zalm en dat proef je!) Mijn partner heeft op lage tempratuur gegaarde sukade gegeten die botermals was en met een heerlijke saus. Zelf heb ik van het gegratineerde vispotje genoten. Als nagerecht werden we verrast door de chef met o.a huisgemaakte teramisu huisgemaakt ijs en een aan tafel geflambeerde creme brulee. En dat voor maar 27,50 p.p Prima prijs-kwaliteit verhouding wij komen zeker terug!
Maria-M .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Prima restaurant! Heel aangename bediening en heerlijk eten voor een goede prijs. Goed kwaliteitsvlees en verse vis, zoals het hoort. Deze mensen doen nog echt hun best voor de klanten. De sfeer ademt rust en ontspanning. Echt een aanrader.
Nieland A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Vanavond bij kookpunt gegeten. Mijn vrouw had pasta met kreeft, kabeltouw en asperges. De kreeft en kabeltouw waren heel goed klaar gemaakt. Voor de asperges is een workshop in een streek waar asperges gekweekt worden geen overbodige luxe. Niet goed geschild en niet goed gegaard. De pasta was beetgaar maar ontbeerde een saus. Dus droge boel.
Zelf had ik twee tongen. Goed gebakken. Groentes ok. Kortom: he t eten krijgt net een voldoend. Voor de prijs op de menukaart mag, qua embiance en omgeving, meer worden verwacht.
Frits N.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het was niet de eerste keer dat we in Brasserie Kookpuntvan eigenaar Serge zijn wezen eten en ook dit keer werden we weer zeer aangenaam verrast. In plaats van de menukaart kozen wij voor de Flessenpost, waarvan mijn vrouw de Risotto koos en ik de romige mosterd soep. Beide bleken geen verkeerde keuze en wij proefden van elkaars voorgerecht. In combinatie met de heerlijke huiswijn kwamen wij in de 'culinaire' stemming. Ook het hoofdgerecht kozen wij bewust verschillend; mijn vrouw ging voor het duo van hert en ik voor de Calabrese pasta met gehaktballetjes, mozarella en pesto. We genoten volop van beide gerechten. Om het geheel af te maken, namen we nog samen het Grand Dessert van de menukaart en daarna nog een koffie met likeur. Voldaan namen wij daarna afscheid van Serge en gastvrouw Laura.
Conclusie: Wie culinair wil genieten tegen een redelijke prijs moet zeker bij Brasserie Kookpunt langsgaan en wij kunnen dit adres dan ook van harte aanbevelen.
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Buitenkant van het restaurant doet je anders denken dan de binnenkant. Van buiten zouden we, als we de recensies van Iens tenminste niet gelezen hadden, doorgereden zijn. Maar op het moment dat je over de drempel stapt, word je aangenaam verrast. Zowel de bediening als het eten is helemaal in orde. De kok weet wat koken is. We hadden geluk dat we erg vroeg waren, want anders hadden we geen tafel kunnen krijgen. Leuk, klein en goed restaurant. Zeker de moeite waard.
Frits N.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Heerlijk gegeten. De 'flessenpost' bevat naast Zeeuwse ook Oosterse gerechten, waarvan we genoten hebben....heerlijke Rendang. Vooraf hadden we de Zeeuwse vissoep; een aanrader en als dessert hebben we het afgemaakt met een grand dessert, die z'n naam eer aandeed! De bediening is vriendelijk en niets is te veel en het restaurant combineert sfeer en intimiteit, waarbij de open keuken direct contact met de patron geeft. Kotom een aanrader!
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Onder heerlijke omstandigheden lekker buiten kunnen eten.
Binnen eten was echter ook geen straf geweest
Net buiten een horeca straat in Kamperland, maar zeker de moeite waard om even om te rijden.
Een echte aanrader voor zowel vlees en vis gerechten.
Remonjanssen .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Na regelmatig langs dit restaurant te hebben gefietst, eindelijk maar een keer gereserveerd. We waren zeer benieuwd. Vrijdagavond om half 7 vol goede moed en verwachting plaatsgenomen. We begonnen met de specialiteit van de chef (vanaf 2 pers)
Een proeverij van garnalen hammetje kroketje en soepje. Gepresenteerd op een high tea achtige manier. 3 borden in een rek. Helaas simpele "bereiding" beetje nivea of je bij een gemiddelde strandtent zit te eten. Niet vies maar zeker niet onderschijdend. Dan het hoofdgerecht roodbaars voor mijn vriendin en Kreeft met pasta voor mij.
Op zich zien de borden er aardig uit. Helaas is de pasta uitgedroogd (of de warmtelampen in de keuken zitten te dicht op de gerechten of de pasta is in de oven geweest? Ik heb de bediening hier op aangesproken en deze nam het voor kennisgeving aan. Toetje Zeeuwse proeverij en chocolade festijn voor mijn partner. Simpel maar ok. Cappuccino na veel melk weinig koffiesmaak. Ik weet niet of er veel alternatieven in de buurt zijn, maar het hoge cijfer op Iens is niet helemaal terecht volgens ons.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Van buiten oogt het Kookpunt niet heel aantrekkelijk, vooral door de ligging. Toch maar geprobeerd, met name door recensies op Iens. Absoluut géén spijt van gehad. Mix van voorgerechten waren héérlijk en gevarieerd. Pasta voor de kinderen is opgesmuld. Hoofdgerechten (4 volwassenen) wat verschillende ervaringen van 'lekker tot héérlijk'. Tong zelf gegeten, was top! Bediening was ronduit vriendelijk, mag nog ietsje meer ontspannen. Sfeer gemoedelij, open keuken heeft vertrouwen. Absoluut een bezoek waard!
Creonidas .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vandaag met de boot aangemeerd bij Roompot Marina haven. Dit restaurant lag op 30 minuten loopafstand van de haven, maar het was elke minuuut van het lopen waard! We hebben heerlijk gegeten in een gezellige sfeer op het terras. De bediening was erg vriendelijk. Mooie kaart met vis en vleesgerechten. Alles was perfect verzorgt, een aanrader dus.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Al meerdere keren zijn wij te gast geweest in dit sfeervolle ‘’huiskamerrestaurant’’ ,en wederom blijft de kok , maar zeker ook de bediening ons verbazen, waarbij we dachten nu onze mening maar eens te delen met andere liefhebbers van lekker eten.

Dit keer werden we verrast met oa. Een aspergeproeverij, waarbij 3 bereidingen van witte asperges

(soepje , klassiek op vlaamse wijze en kleine salade van asperges) Mijn vrouw heeft genoten van de Mulligatawny, een romig indiaas currysoepje met kippenreepjes en amandelen.

Als hoofdgerecht een echte franse klassieker: ‘’coq au vin’’ , bio kipfilet in saus van rode wijn, spekjes, champignons en kruiden. In 1 woord verrukkelijk!

Zelf verse pasta met kreeft, asperges ,garnalen en kruidenolie.

De smaken zijn puur, eerlijk en rijk. Geen gedoe met mousses en wolkjes….

Rest mij nog de bediening te complementeren voor de gastvrije en attente service, en het wijnadvies.

Karaf water word aangeboden zonder te vragen! , en daarvoor hoeft men niet te betalen zoals in vele andere restaurants.

Tot volgende keer!
Francis H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Tijdens een weekend vakantiehuis in Kamperland hebben wij met z'n tweetjes hier gegeten. Ik had vooraf de recensies op iens gelezen en die waren positief. Wij hebben hier lekker genoten van onze 3 gangen diner met een fles rode wijn erbij. De eerste gang was de specialiteit van de chef (toren met divers kleine hapjes) en dit was erg smakelijk maar om deze als specialiteit van de chef aan te kondigen schept te hoge verwachtingen van de klant. Als hoofdgerecht had ik de roodbaars en mijn vrouw de surf en turf. Alles klopte en deze gerechten waren goed bereid, goed gepresenteerd en heel smakelijk alleen vond ik de zak patat hier niet bij passen, de gerechten zagen en smakten zoals bij een van de beter restaurants maar de zak patat was gewoon overbodig. Liever had ik een extra, niet te groot maar wel originele, creatie met aardappel of een groente op mijn bord gezien in plaats van de zak patat. De nagerechten waren ook heel origineel en lekker met witte chocolade ijs en de bolus ijs als uitschieters. Deze gerechten waren ook weer van een boven gemiddeld niveau. Kraanwater was hier ook geen probleem. Wij hebben hier lekker gegeten en komen hier weer terug als wij ooit in de buurt zijn.
Nico A.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Misschien dat we verwend zijn, maar de zeer lovende recensies op iens herkende ik niet helemaal terug bij ons bezoek aan deze Brasserie. Het was zeker niet slecht, verre van, maar de verwachting werd niet waargemaakt. De specialiteit van de chef is een torentje met kleine hapjes, warm en koud en vlees en vis. Lekker, maar te eenvoudig want dit eet ik thuis ook; een zomersoepje, stukjes gebakken kipfilet, een paar gebakken mosseltjes, etc. Als hoofdgerecht het vleesduo een combinatie van een stukje tournedos en goed gegaarde sukade. Als nagerecht een chocolade dessert en Irish coffee.
Was er iets mis met het eten, nee maar niets bijzonders. Service: een beetje te gehaast allemaal, maar wel een goed wijnadvies. Decor: een beetje sobere zaak op een hoek.
voor ca. € 110,00 voor 2 personen net te veel.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Wat zeker een verademing is bij het Kookpunt is het kleinschalige, met 24 stoelen is het echt een soort van huiskamerrestaurant met een moderne maar toch ook warme uitstraling.
Dan het eten: een werkelijk verrukkelijke rijk gevulde kreeft-vissoep die aan tafel zo uit een schenkkan in je bord gegoten word, een zeer leuke manier om soep zo te serveren en als "finishing touch"word er bovendien cognac in je soep gedruppeld!
Hoofdgerecht : Gebakken zeetongen, perfect in de boter gebakken met verse garnituren zoals lamsoortjes, aardappelpuree, zeekraal en een soort mousse van bloemkool. Met die te vergeten heerlijke friet erbij!
Het nagerecht: Buitenom de kaart hadden ze vers zomerfruit; aardbei, ananas en lekkere zoete meloen met daarbij huisgemaakt ijs van bloedsinaasappel en passievrucht erg verrassend en lekker verfrissend. Daarnaast wil ik de uitstekende bediening ook complimenteren wij zijn vriendelijk, vakkundig en stipt bezorgd. Kortom echt een aanrader! Wij komen zeker terug!
Woutervan .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Na de vele lovende recensies en berichten zijn wij vorige week te gast geweest bij Brasserie ‘’kookpunt’’ in Kamperland.
Vaak staat men toch iewat sceptisch over zoveel lof maar ik kan alleen maar concluderen dat deze berichten volkomen terecht zijn
Vanaf de vriendelijke, informele ontvangst tot de rekening aan toe ( die gezien de kwaliteit van de gerechten zeer redelijk was) was alles perfect.
Dan het eten: voorgerecht : soort tapastoren met 6 verschillende kleine gerechtjes , teveel om allemaal te vermelden , maar qua smaak en presentatie subliem.
Hoofdgerecht : buitenom de kaart hebben wij allebei genoten van de Oosterscheldekreeft, perfect op smaak , en heel belangrijk , puur
Nagerecht : wederom buitenom de kaart: taartje van mango en passievrucht met heerlijk zoete aardbeien en huisgemaakt ijs van Granny Smith appel.
Kortom : niet een omweg waard maar de reis waard (credo van Michelin)
Gelukkig hier geen sterrentaferelen met sjieke , stijve bediening en minuscule gerechten.
Eten met pure eerlijke smaken!

John V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Totaal onverwachts stopten we bij dit restaurantje omdat we het naast de stoplicht-kruising vanuit de auto zagen liggen. En achteraf zijn we blij dat we dit gedaan hebben want we hebben hier meer dan voortreffelijk gegeten ! Na een vriendelijke ontvangst kregen we een leuk tafeltje aan het raam. We kozen als voorgerecht voor de specialiteit van de chef. Een etagere bestaande uit zes verschillende warme en koude gerechtjes. Deze werden geserveerd met knapperig brood en verschillende smeerseltjes. Van deze gerechtjes herinneren we ons o.a een heerlijk asperge-soepje, een zalig vis-mousse en lekkere pittige gehakt-balletjes.Als hoofdgerecht kozen we voor roodbaarsfilet met beurre-blanc van chablis en room. Verrukkelijk ! Als dessert een combinatiegerecht van verschillende bereiding van chocolade (o.a een romige choco-mousse en een stukje choco-truffeltaart ). Partner nam koffie en hierbij werd, heel attent ,nog een heel arsenaal van zoetigheden gepresenteerd. Tevreden keerden we huiswaarts met de gedachte dat we er weer een top-adresje bij hebben in het mooie Zeeuwse land !
Trinh T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Afgelopen vrijdag hebben wij hier heerlijk gedineerd. Het restaurant heeft een warme en gezellige uitstraling . Als voorgerecht hadden we een overheerlijke vissoep, om letterlijk je vingers erbij af te likken. Als voorgerecht de zwaarvis. Alles is vers en goed op smaak. Eindelijk een restaurant waar niks uit een pakje komt. Je kan hier culinair genieten voor een betaalbare prijs. De service is super. Zeer goeie uitleg van de chef. Wij raden dan ook iedereen aan om hier eens aan te schuiven. Ga zo door!
Rinco .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
We zijn bij brasserie Kookpunt terechtgekomen door de recensies op Iens. We waren op zoek naar een leuk restaurant in de buurt van ons hotel als afsluiting van ons lang weekend in Zeeland. Onze verwachting van gewoon een aardige brasserie werd ruimschoots overtroffen.

Door de 'flessenpost' (zie eerdere recensies) was de kaart best uitgebreid. Ditmaal waren alle extra gerechten van Aziatische origine. Ondanks deze aanlokkelijke curry's hebben we gerechten van de kaart gekozen.

Vooraf hebben we de specialiteit van de chef gegeten, een etagère met 7 of 8 heerlijke vis- en vleeshapjes en soepjes, o.a. met een heerlijke kabeljauwkroketje en kreeftsoep. Als hoofdgerecht de vis van de dag, een zeer smakelijke en precies goed gegaarde witvis met een keur aan bijgerechtjes. Met het Zeeuws dessert als nagerecht was de maaltijd compleet, waarvan ik vooral de koffie-caramelmouse verrukkelijk vond.

Er hangt een aangename ongedwongen sfeer in de brasserie van huiskamerformaat (ongeveer 8 tafeltjes). De chef is veel in het restaurant te vinden en vertelt enthousiast over zijn werk en hobby.

Het contrast met het obligate hotel-eten van de avond ervoor was enorm, wat ons betreft een aanrader.