Brasserie Keyzer

Ine V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Nicolas B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gezellig gegeten. Vlotte vriendelijke bediening. Prima voor een diner en daarna het concert! Keyzer is er op vooruit gegaan!
Wilja S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij komen regelmatig voorafgaand aan een concert bij Keyser eten. Dit is de eerste keer dat de service echt slordig was ( glazen wijn vergeten en daarna de fles wijn vergeten die we reeds lang te voren hadden besteld kwam halverwege de maaltijd) het eten minder dan we gewend zijn. Het was duidelijk dat door de drukte wellicht (??) de keuken en de bediening zeker niet optimaal functioneerden. Jammer!
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Perfect! Alles lekker in de brasserie. Steak Tartare is heerlijk. Vers en perfecte kwaliteit.
Gery S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Brasserie Keijzer heeft een prettige ambiance.Mijn vrienden waren tevreden over de bestelde gerechten ,ik zelf eet glutenvrij , het geserveerde bruinbrood vind ik niet te eten.Wittebrood was niiet beschikbaar , omdat hun leverancier dat nie kon leveren om mij onduidelijke redenen
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
deze week voorafgaande aan een concert in het CG weer eens bij Keyzer gegeten. Vooraf de escargots die erg smakelijk waren gevolgd door een truffelrisotto. Laatste gerecht was niet erg smakelijk. De risotto was erg droog en de truffel was nergens te bekennen. Toen ik dit aangaf bij de bediening werd hier nauwelijks op gereageerd en later toen ik vroeg wat de kok zijn reactie was vertelde de jonge man dat mijn verhaal niet klopte. Ik was sprakeloos vooral omdat truffel toch een erg nadrukkelijke smaak is. Kortom snel de rekening gevraagd en vlug vertrokken
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het duurt echt ontzettend lang het drinken en het eten. Er kwam een serveerster aan de tafel of zij onze glazen mocht meenemen voor een andere tafel. Ik vind dit echt niet kunnen.
Chantal V Elise O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sfeervol, professionele bediening en heel praktisch gelegen net naast het Concertgebouw. Ideaal uitgangspunt voor een avondje uit.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Voor de tweede keer met mijn echtgenote restaurant Keyzer bezocht.
Deze keer een tegenvaller. Een tournedos voor 32 Euro (!) bleek een excusez le mot, lullig, klein droog biefstukje met daarbij een bakje sla en hele slechte, kennelijk bij elkaar geveegde smerige frietjes gebakken in oud vet. Heb er de hele avond last van gehad . Het voorgerecht , bisque was wel lekker maar ook duur. Voor een bedrag van 125 Euro gingen we met een onbevredigd gevoel de deur uit. Jammer, want het allervriendelijkste personeel verdient een beter restaurant.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Aan de immer drukke Van Baerlestraat en het Museumplein ligt Brasserie Keyzer, een zaak met een deftige uitstraling. Nu de straat even verderop afgesloten is voor verkeer en de omgeving dus aanzienlijk rustiger is dan normaal, leek me een lunch op het terras van Keyser een goed plan. En tot mijn grote opluchting bleek het personeel veel minder deftig dan in gevreesd had en was er zelfs sprake van joviale small talk. Ik bestelde een 12 uurtje: een tomatensoepje, een stokbroodje met gerookte zalm en mierikswortelcrème en een boterham met een rundvleeskroket en mosterd. Een prima lunch! Drie euro vijftig voor een muntthee blijf in onacceptabel vinden.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Onlangs met z'n drieën weer eens gegeten in de Keyzer, zoals zo velen als opmaat naar een concert in het Concertgebouw. Het zit dan ook vrijwel altijd vol en dat is voor het personeel een hele opgave, met tussen 18 en 19:45 uur spitsuur. Op zichzelf gaat men daar vlot en efficiënt mee om. Nadeel is dat de bediening soms wat achteloos en bruusk is. De kwaliteit van het eten (waarvoor je toch in een restaurant zit, ook al ga je daarna naar een concert) is helaas matig. De Keyzerlijke Angus beef burger die wij alle drie namen bleek nogal vet, de huisgemaakte ketchup is te dun en de bijgeleverde frites zijn grof gesneden en met schil en al gebakken, daar moet je maar net van houden. Kraanwater was wel mogelijk (goed zo!) maar enkel per glas, niet in bijvoorbeeld een karaf, wat natuurlijk een rare restrictie is (we konden wel probleemloos alledrie twee keer een glas vragen). Maar wat mij nog het meest stoorde was het restaurant zelf: alles ziet er nogal gedateerd en verveloos uit, de vloer lag vol rommel (gevallen pinbonnetjes, kruimels, etc.) en de kleding van het personeel was hier en daar vlekkerig. Het wekt de indruk alsof De Keyzer zich wat gemakzuchtig heeft genesteld in de rol van favoriet restaurant bij de concertgangers, in de wetenschap dat die toch wel zullen blijven komen, zodat er weinig prikkel meer is om ook nog te zorgen voor goede kwaliteit en service en een fris en schoon interieur.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Goede en vriendelijke bediening. Lekkere asperges met een bite en zalm. Prettig geprijsd. Mooie wijnen, niet echt prettig geprijsd, maar dat is gangbaar in Nederland.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat doe je als een 97jarige zelf asperges wil eten in dat "mooie restaurant"; je komt uit bij Restaurant Brasserie Keyzer op de van Baerlestraat. Van tevoren bij reservering (3 man)aangegeven dat het de verjaardag is van een 97jarige, men denkt telefonisch mee aan een goed plekje, liefst bij raam. Aangekomen is het plekje in een nis, met de laagste zachtste bank die te bedenken is voor een oudere… want anders kijkt de jarige naar de muur… De jarige(!) wil dit niet,
we krijgen gelukkig een betere tafel. Men gaat niet in op het feit dat iemand…97 jaar is geworden. Niet in het gesprekje, niet bij een toetje met bijv. iets speciaals…. (kinderparapluietje??) Maar de persoonlijke service van de ober die overnam was voor de rest goed. (Niet van die paniekerige gezichtjes zoals bij aankomst over tafelschikking). Het eten -asperges met ham - smaakte prima, maar hoe het op het bord lag was saai en grof. Toetjes daarentegen heerlijk, zeker die sorbet; en een half toetje kon ook. Hoewel tantetje het zelf toch erg leuk vond om uit eten te gaan en zij zelf een gigantische tip wilde geven* (18 euro bovenop 132 euro) waren wij wat teleurgesteld. Later bleek dat er na ons een grote groep toeristen kwam en daarom kon het tafelplekje bij het raam niet weggegeven worden. Lekker gegeten, maar niet een bijzonder moment voor ons; echter de jarige was gelukkig met de asperges….!
Véronique S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Kordate bediening die ondanks de drukte bij opdienen van drie gangen menu keurig rekening hield met aanvang van door ons te bezoeken concert in naastgelegen Concertgebouw. Het eten smaakte prima en er was ook een ruime keuze in wijn per glas. Een karafje water was niet mogelijk, maar op verzoek kregen we wel keurig een glaasje water erbij Voor 50 euro de man waren we klaar.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Ons standaard diner adres, voorafgaand aan uitvoering in buurman Concertgebouw, was ook deze keer beneden de maat. De locatie blijft prima, het vriendelijke personeel vergoedt veel, maar de kwaliteit van het diner was (weer) te slecht. Ik begrijp dat in de beperkte tijd voorafgaand aan het concert, geen tijd is voor culinaire hoogstandjes. De zaak stroomt vanaf 18:00 uur vol met concertgangers die allemaal voor 20:00 uur weer wegwillen. Een logistiek hoogstandje maar dat weet iedereen vooruit. De keuken blijkt veelal de bottelnek ondanks dat wij gevieren het standaard menu bestelden waarvan de meeste elementen vooruit geprepareerd kunnen worden. Maar waarom (een heel klein toastje) smaakloze zalm mousse als voorgerecht? Waarom smaakloze makreel met een prakje bami, of een zenige boneless ribeye als hoofdgerecht? Voor € 29,-- mag toch iets meer kwaliteit worden geleverd? Tijd om een alternatief te vragen ontbreekt. Dus reken je af met het voornemen om de volgende keer een ander adres te proberen. Voor deze brasserie wellicht niet direct voelbaar. De zaak zit telkens stampvol... Totdat de stemming omslaat en de gasten wegblijven. Keyzer let op uw zaak!
Anju G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vrijdag middag wezen lunchen bij Brasserie Keyzer in Ams. Er staan geen vegan gerechten p de kaart, maar ze kunnen er snel op anticiperen, kregen vrijwel direct een heerlijke truffle risotto met cepes geserveerd, wat subliem was. Ik had de salade met vis en die was rond uit perfect. De service is misschien nog wel beter, kortom een echte aanrader van een persoon die op het topsegment van de horeca gewerkt heeft en absoluut eisen stelt aan eten en bediening. En het is geen flauwe grap!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Service top !!waar voor je geld..gezellig druk.stoelen beste tijd gehad maar voldoen...niet teveel kijken naar de zuurpruimen tussen de recenties...ik heb aardig wat vergelijkingsmateriaal ik zit voor mijn werk door heel europa en azie..michelingids is mijn bijbel..dit restaurant is waar voor je geld....geoliede machine zowel keuken als bediening
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
MIDDERNACHTELIJKE STAMPPOT

Gisteren na de Matthäus Passion in het Concertgebouw trachten te souperen in Bodega Keyzer. Dit roemruchte en klassieke café-restaurant was oudtijds een instituut (zie afbeelding). En dat kunnen we in Nederland (Amsterdam) heel slecht hebben. Waar in Parijs Les Grands Brasseries er al 120 jaar hetzelfde uitzien, MOET alles hier in Nederland een keer voor de bijl. En dat is dan ook, een hele tijd geleden alweer, met Keyzer gebeurd. Resultaat: lelijk interieur, weg “Keyzer”-sfeer: geen instituut meer. Het wachten is op een DJ.

Bij binnenkomst ontstond door de toestroom meteen een behoorlijke chaos. Eerste constatering: te weinig personeel. Ook te jong personeel, maar dat is de Dutch Disease. In een echte brasserie/bodega hoort minstens een gérant rond te lopen die er 35 jaar werkt.
En dan de souperkaart. Het souper is een delicate aangelegenheid waar in brede kringen van de Nederlandse bevolking te weinig of zelfs in het geheel niet over wordt over nagedacht. Men windt zich liever op over de gezondheidszorg, terwijl de onderliggende oorzaken onbesproken blijven. Welnu, ook bij Keyzer is over het souper niet nagedacht.

Op welke culinaire behoefte dient het souper in te spelen? Kortweg gesteld: op de lekkere trek! Waarop ingespeeld moet worden met een chique presentatie, zowel op de kaart als op het bord. Maar het blijft gewoon snacken met een alibi.
Dat hebben ze bij Keyzer slecht begrepen. Men krijgt een “Keyzer menu” (de naam voorspelt al weinig goeds) voorgeschoteld en is “verplicht” minimaal twee gangen af te nemen. Keuze uit drie hoofdgerechten: vogel, vis en vegetarisch. Alle drie niet iets waar je trek in hebt als de Heer nog geen half uur ervoor gekruisigd is. Toch maar de eend genomen, die geserveerd werd met (tussen haakjes: nooit zeggen “die kwam met”)…. hete bliksem! Zit je om 11 uur ’s avonds stamppot te eten. Tegen 11 uur gaat een serveerster de tafels rond met de mededeling dat de keuken om 11 uur dicht gaat. Amsterdam, wereldstad!

Wat dan wel serveren tijdens een souper? Ik geef 10 suggesties. 1 Steak tartare, 2 club sandwich, 3 koude vleesschotel, 4 grilled cheese bocconcini + prosciutto, 5 caesar salad, 6 russisch ei, 7 hamburger, 8 huzarensalade, 9 carpaccio, 10 garnalenkroketten.

Meneer Keyzer, gaat u eens naar België om wat ideetjes op te doen.

Dionne P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Brasserie Keyzer. Het is een fijn en knus restaurant met erg goede service. Het eten was fantastisch, de Tarbot, de Bisque en de cheesecake zijn absolute aanraders! We hebben genoten!
Rijnafreek .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Eten was OK , niet speciaal.

Men had overigens geen reservering van ons ontvangen. Daardoor werden we aan het laatst beschikbare tafeltje gezet.