Brasserie Keizer

Meer informatie over restaurant Brasserie Keizer

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Siebren C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima eten maar de ober was allerminst vriendelijk. De omhoog gevallen bediening is duidelijk geen liefhebber van de vastenavond. Erg jammer dat ze dit reflecteren op de gasten.
Mb1980 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het is dat we erge honger hadden dat we hier toch zijn gaan eten. De arrogante houding van de gastheer maakte het namelijk niet gezellig om hier een burger te eten. Burger zelf was oké, maar zeker niet bijzonder. Sfeer in het burgergedeelte van de toko was niet aanwezig. Het toilet daarentegen was wel sfeervol. Al met al zeker geen aanrader.
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Net om de hoek van het Vrijthof ligt dit mooie restaurant. Stijlvol ingericht, maar met een gemoedelijke sfeer. We hebben hier heerlijk gegeten. Top burgers! De mossel kroketten zijn ook echt een aanrader. Zeer vriendelijke en betrokken eigenaar. Als echte Maastrichtenaren vinden we het jammer dat we dit leuke restaurant niet eerder hebben ontdekt. Zeker voor herhaling vatbaar!
Pieter N.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Na enig rondzwerven langs volle restaurants kwamen we hier terecht. Rustig plekje achter het Vrijthof. De inrichting is net als de gerechten. Luxe eenvoud. Geen onnodige poespas maar heel smaakvol.
De bediening door de eigenaar is allerhartelijkst met een persoonlijke touch. Leuke uitleg over de gedachte achter zijn wijnen en spontaan een glaasje heerlijke limoncino bij het dessert.
Kortom zeker een aanrader. Wij komen terug!
Tuulke10 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Een echte aanrader voor mensen die een persoonlijke stijl weten te waarderen, niet willen opgaan in de drukte of het massa-toerisme, die een terrasje willen pikken op een rustig, gezellig pleintje direct om de hoek van het Vrijthof, of binnen sfeervol willen genieten van heerlijk eten. Zij kookt met liefde en zorg en hij serveert droog-komisch de wijn. Kom er graag, fijne bediening, mooi ingericht en eigenlijk is gewoon alles lekker!
Maarten57 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Paar daagjes Maastricht in appartement pal naast Brasserie Keijser....dus die direct voorbij gelopen, onder uitspreken van "leuke tent". Vervolgens na schrik van gebral en slappe hap tenten op Vrijthof direct terug. Wat een heerlijke stek, lekker terras, leuke inrichting bediening/service en vooral heerlijk eten. Geen poeha, gewoon eerlijk en goed. Gamba's, tournedos en vers fruit, maar dan ook tot in perfectie op smaak! Alles met een zweem Amsterdamse humor en Maastrichtse kwaliteit. Snel terug voor ander menu!
RiaenEdo .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Geweldige plek in Maastricht om te eten. Tegen het Vrijthof aan. Tournedos uitmuntend bereid!
Bij het woord brasserie heb ik andere associaties. Het was gewoon een heel goed restaurant. Ik raad het zeker aan bij vrienden die Maastricht gaan bezoeken.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015

Twee weken geleden gegeten bij Brasserie De Keizer met een groepje vrienden. Het restaurant zit op een rustige hoek van het Vrijthof . Mooi klassiek ingericht, houten tafels, linnen servetten, olieverfschilderijen, veel ruimte om de tafels. De eigenaar heeft een leuk gevoel voor humor en zorgt voor de bediening.

Zijn vrouw kookt simpele klassieke gerechten met een Franse inslag (zie de website voor het menu) met verse ingredienten en alles is tot in de puntjes verzorgd: heel goed gedaan! Wij namen het menu (37,5 euro) en ik had gegrillde garnalen met een chilisaus, tournedos met truffeljus en een chocolademousse. De rode huiswijn (La Clape) was ook heerlijk.

Ik ga zeker terug, bijna jammer dat ik in Amsterdam woon.

Een tip voor de eigenaar: een karaf kraanwater op tafel zetten (citroentje, ijsblokjes) of grote flessen mineraalwater op de kaart zetten.
Beste Maria J.B,
Heel hartelijk voor deze mooie rapportcijfers. Vroeger zou ik er ook blij mee geweest zijn. Maar het belangrijkste is dat jullie een gezellige smakelijke avond hebben gehad. Fijn dat jullie genoten hebben van hetgeen Lia heeft gemaakt. Wij zien jullie graag nog een keer terug.
Groet vanuit Maastricht naar een mooi Amsterdam
Riaenkarin .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wat een goede keus was dit restaurant op ons dagje Maastricht. Fijne sfeer. We voelden ons er welkom. Mijn tafelgenoten zaten te genieten van tournedos of entrecote, het was perfect bereid en heel mals. Ik genoot van een stoofpotje konijn met couscous. Heel erg lekker. En de crème brûlée, als ik daar aan terugdenk, loopt weer het water me in de mond. Ik hoop beslist nog eens terug te komen in Maastricht en ga niet meer zoeken naar een ander restaurant.
Beste Ria en Karin, Dank voor je recensie. Fijn dat jullie genoten hebben van Brasserie Keizer.
Eten, Service,Decor daar kunnen wij iets aan doen. Maar gezelligheid moet je zelf maken.
En als je het zelf niet gezellig hebt kunnen wij nog zulke mooie schilderijen aan de muur hangen. En de lekkerste dingen op tafel zetten, en heel deftige service bieden. Maar dan wordt het nooit wat. Een heel verhaal, maar graag de volgende keer weer naar Brasserie Keizer voor een CAVA!
Channah L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Zeer prettige sfeer
Lekker eten voor een zeer goede prijs. Erg smaakvol en eenvoudig.
Zeer goede bediening, eigenzinnig en humoristisch.
Zeker een aanrader voor iedereen.

Aleid-en-Peter .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Bij Brasserie Keizer kun je Héél gewoon lekker eten. Kleine kaart, hoge kwaliteit. Met uitsluitend verse producten bereidt de meestal onzichtbare kokkin de heerlijkste seizoensgerechten. Je kunt van de kaart eten of een steeds wisselend menuutje pakken. Met als sluitstuk zo'n overheerlijk dessert. De crème brûlée is gewoon lekkerder dan in Frankrijk!
De persoonlijke bediening van de gastheer is een verademing als je niet van het gebruikelijke horeca gelik houdt. Heerlijk iemand die gewoon zichzelf is en altijd gepast reageert.
De prijs kwaliteit is prima. De ambiance knus.
Het was erg fijn om hier te dineren. We komen terug.
001 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Na een persoonlijk vriendelijk welkom door de "Chef" gezellig bij elkaar gezeten (en gegeten) in Brasserie Keizer.

De aangeboden menu's beide geprobeerd, waarbij het combineren van gerechten geen enkel probleem bleek te zijn. Er worden mooie verse producten gebruikt, welke smaakvol bereid worden. De porties zijn ruim en zeker voldoende. Ook zijn de aanbevolen wijnen mooi afgestemd met de menu's.

Samenvatting: 1) smaakvol, stijlvol en zeer gezellig - 2) prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed te noemen.

Conclusie: zeker de moeite waard wanneer u hartje Maastricht bezoekt en ongedwongen ergens goed en lekker wilt eten voor een mooie bedrag.

JAK - 30 december 2014
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Op zoek naar een niet te toeristische eetgelegenheid rond Vrijthof, kwamen we deze Brasserie tegen.
Er was nog plek en we hoefden geen naam te geven om te reserveren. Na anderhalf uur meldden we ons bij de uitbater. Nauwelijks herkenning en we werden naar onze tafel geleid. Mooie, ongedwongen ambiance met smaakvolle (keuken)kunst aan de muur.
Voorgerecht Vitello Tonato, een van m'n favorieten was te flauw, bevatte nauwelijks tonjjnsaus en werd bedolven onder een berg Rucola. Geserveerde wijn, als onderdeel van wijnarrangement, sloeg volledig dood door de dressing op de rucola. De wijn werd overigens met vier gevulde glazen tegelijk geserveerd door de eigenaar zonder dat er een fles of etiket te zien was. Werd ook niets over verteld.
Hoofdgerecht was een Tournedos, een verrukkelijk stukje vlees en perfect bereid! Helaas werd er een truffelsaus bij geserveerd die veel te lang was ingekookt waardoor de indruk ontstond dat er gebruik was gemaakt van een supermarktzakje kant-en-klare saus die zout en dik was. Ernaast lag een prutje spinazie in een laagje vette substantie. Erg bitter en duidelijk te lang gekookt. Wijn paste aardig bij het vlees maar de overdaad aan saussnaken maakte de combinatie erg onevenwichtig en,wrang.

Dessert was een crème brûllee die zeer smakelijk maar te koud was. De vergezellende wijn sloeg wederom de plank volledig mis. Opmerkingen daarover bij de ongeïnteresseerde ober leverden niet meer op dan een "Tja"..
Natafelen werd door de zelfde ober om 22:30 ruw en lomp beëindigd door het glaswerk met veel omhaal van tafel te halen.
Slechte, ongeïnteresseerde en onverschillige reactie hierop maakten de ramp compleet. Het niet accepteren van creditcards zonder enige vorm van uitleg, zorgen ervoor dat ik nooit meer eet bij deze norse, ongeïnteresseerde en arrogante "gastheer"
Ach, hoop dat het oplucht.
Een smakelijk, gezellig 2015.
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op een zaterdagavond met z'n 2-en gebruik gemaakt van 3 gangen menu. Prijs-kwaliteit verhouding van gerechten gecombineerd met bijbehorende sausjes en smaken was prima. De enige tegenvaller was de "arrogante" houding van de eigenaar bij het presenteren van een foutieve rekening dat als gevolg heeft gehad dat ondanks het lekkere eten we hier niet meer teruggaan. Jammer!
Geachte Hr. H.W. Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn dat U heeft genoten van hetgeen de keuken voor U heeft gemaakt. Dat ik met de verkeerde rekening kwam, dat kan gebeuren.
Ik begrijp dat U de juiste rekening heeft betaald. Ik ontving de recensie 20 december over een bezoek van 4 oktober. En kan met niets herinneren van een nare situatie.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Brasserie De Keizer, gelegen in het centrum, vlakbij Het Vrijthof, is misschien wel het best bewaarde geheim van Maastricht. Net buiten de holadijee-drukte van de droevige toeristenmenuutjes is De Keizer gevestigd in een statig, maar modern en smaakvol ingericht pand met een zeer ruime eetgelegenheid en een bargedeelte. De toiletten zijn kraakhelder. De bediening is persoonlijk en attent. En het eten? De Keizer hanteert een relatief eenvoudige kaart zonder culinaire dikdoenerij, maar de gerechten zijn met proefbare liefde gemaakt van verse producten tegen buitengemeen schappelijke prijzen. Mijn favoriet: de in roomboter gebakken scholletjes: om je bord af te likken. Voor wie in Maastricht nu eens niet in de toeristische massa die net iets te dure en en net iets te doorbakken lap vlees met slappe frieten wil eten, gaat direct naar De Keizer voor echt lekker eten in een vriendelijke en rustige atmosfeer. Ik complimenteer de uitbaters voor een goudeerlijk concept dat staat als een huis.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Een verborgen parel achter het Vrijthof! Een restaurant waar je in de zon buiten kunt zitten. Een lunch kunt gebruiken of een lichte maaltijd in de brasserie. In de eetzaal met smaakvolle inrichting en mooie schilderijen aan de wand kun je genieten van een sterk diner met goede wijn in een rustige ambiance. De bediening? Prima in orde. Het eten? Uitstekend! Minpunten? Wij hebben er geen kunnen ontdekken!
Zeer gewaardeerde gast, Leuk dat U ook de verborgen parel heeft gevonden.
Hier worden geen parels voor de zwijnen gegooid, maar heel gewoon lekkere gerechten en drankjes
aan onze gasten gepresenteerd. Dank, en wellicht tot ziens.
Kitty01 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Wat een heerlijk terras en mooie zaak is dit! Wanneer je het trapje opgaat, is links de bar waar men snel een goede kop koffie kan drinken, en rechts is het restaurant met houten tafels, linnen servetten en veel kunst aan de muur.
Er wordt goed gekookt met de Franse keuken als leidraad. Gisteravond gebakken babytarbot gegeten en die was verrukkelijk van smaak en knapperig. Er werd gevraagd of we verse groenten of een salade erbij wilden. We kozen voor de salade en die was lekker aangemaakt met een beetje feta. Daarbij bloedhete verse frietjes, wat wil een mens nog meer?
De vorige keer dat we hier waren, kozen we voor de tournedos met truffelsaus en die kunnen we zeker aanraden.
De bediening is vriendelijk en men voelt zich hier snel op het gemak. De prijzen zijn gemiddeld, alles is vers en wordt à la minute bereid. Kortom, een goed adres waar we zeker zullen terugkomen.
Geachte Gast, Dank dat U uw ervaring heeft willen delen met anderen.
Het is altijd heel gezellig om U beide weer te zien. Omdat u geniet van het gebodene er altijd een hele prettige sfeer hangt. vriendelijke groet,
Brasserie Keizer.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Voor de vermakelijke film Bon Dieu uit zochten we net als proever Eparqui een eetgelegenheid kort buiten het toeristische Vrijthof. Dat werd om 17.30 uur Brasserie Keizer dus zaten we er toen helaas alleen. We sluiten ons aan bij hun review: eenvoudig maar wel lekker. Gekozen werd voor de 2 sliptongen met frites en salade. De tongetjes waren in roomboter bereid en opmerkelijk, reeds van de zijdelingse graatstructuur ontdaan. Heel smakelijk, net als de bijlagen. De prijs van € 22,50 was te hoog dat mag hooguit € 19,50 zijn in een brasserie. En de witte wijn a € 4,50 per glas van hetzelfde laken een pak: ook € 3,95 is nog mooi betaald.

De ontvangst door de eigenaar was zakelijk, de bediening van het personeel goed en kundig. Het interieur vonden wij verzorgd en smaakvol. De locatie was voor ons ideaal, ook t.o.v. de bioscoop La Lumiere in de Boogaardenstraat.
Hartelijk dank voor uw reactie. Er zijn, heb ik wel eens gelezen bepaalde restaurants waar de gasten zelf kunnen bepalen na afloop wat ze willen betalen voor hun hapjes en drankjes, Echter voor Brasserie Keizer behouden wij ons het recht voor om dat zelf te doen. Hopelijk heeft u genoten van de film, en was die zijn geld waard.
EParqui .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Samen met mijn man heb ik heerlijk gegeten bij Brasserie Keizer. We waren op zoek naar een niet-toeristisch restaurant rond het Vrijthof. Dat is gelukt! Brasserie Keizer ligt beschut, maar midden in het centrum. Het eten is simpel, maar de kwaliteit heel erg hoog. De vinaigrette over de sla maakt van een gewoon slaatje iets heerlijks en de Ossobuco is om je vingers bij af te likken. Gelukkig hebben wij de eerdere recensies niet gelezen, anders waren we misschien voorbij gelopen.
Dave R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Na een vriendelijk ontvangst mochten we zelf een tafeltje uitzoeken. Het voorgerecht (scampi) was heerlijk, met een saus waar je heerlijk je brood in kunt dopen. Het is wel aan te raden beide dit voorgerecht te nemen want de knoflook vloeit rijkelijk :-) . Als hoofgerecht een slibtong, heerlijk in de roomboter gebakken zoals het hoort. Meeste koks maken zich (met de desserts) er gemakkelijk vanaf maar deze chef heeft duidelijk een voorliefde voor desserts, werkelijk heerlijk!! De dame blanche was echt zoals hij hoort, niets uit een plakje maar met echte verse chocolade saus, verse slagroom en echt vanille ijs. Ook het dessert van de chef was goddelijk, een overheerlijke chocolade taart, echt hemels! Kortom een verrassende zaak, geen poespas maar waar je duidelijk proeft dat alles met liefde en zorg wordt klaargemaakt en waar niets uit een pakje komt.